תג הדפדוף יוצא לפנסיה, רכישה מיידית של פריטים מאינסטגרם ושיפורי מיקוד בלינקדין

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל נקנסה (שוב) על ידי האיחוד האירופאי

האיחוד האירופאי קנס את גוגל פעם נוספת בסכום של 1.49 מיליארד יורו בשל “ניצול לרעה בפרסום המקוון”. הכוונה היא לאותם מקרים בהם גוגל אסרה על בעלי אתרים להציב מודעות צד שלישי באותם עמודים בהם מוצבות המודעות שלה אם מודעות אלו היו מודעות “רגישות תוכן”, כלומר, מודעות המתאימות את עצמן לתוכן העמוד או היסטורית החיפושים של המשתמש. גוגל השתמשה בהנחיה הזו מ-2006 ועד 2016. על פי ההצהרה של האיחוד, ניצול היתרון הלא הוגן הזה פגע בעיקר במתחרותיה הגדולות של גוגל בשוק הפרסום, מיקרוסופט ויאהו.

גוגל: אנחנו כבר לא תומכים בתגי הדפדוף (rel=next/prev)

באיחור משונה של כמה שנים טובות, גוגל הודתה שהיא בעצם הפסיקה את התמיכה בתגי הדפדוף. התפקיד של התגים האלו היה לאותת לגוגל שדפים מסוימים שייכים כולם לאותו התוכן, בין אם מדובר במאמר ארוך, ובין אם מדובר ברשימה של מוצרים. התגובה של גוגל הגיעה לאחר שאדם ג’נט מ-Deepcrawl שם לב שההוראות לגבי התג כבר לא מופיעות בעמודי העזרה של גוגל והדף מסומן כלא מעודכן (Out of Date).

בתגובה לכמה חילופי ציוצים, ג’ון מולר הודה שלמעשה גוגל כבר לא משתמשת בתג כמה שנים טובות ואנשים מסוגלים “לבנות אתרים נפלאים” גם בלעדיו.

לאחר מכן, החשבון הרשמי של גוגל לבעלי אתרים צייץ שההמלצה הטובה ביותר היא לשים את התוכן בעמוד אחר ארוך, מה שהוביל לסבב של שאלות ותשובות וגם כמה תגובות ארסיות, כמו למשל ההצעה להוסיף את התגים האלו לאתר Killed by Google שאוסף את כל הכלים שגוגל הציגה במהלך השנים ולאחר מכן סגרה אותם…

הפטנט המעודכן של גוגל לגבי CTR בתוצאות החיפוש

פטנט חדש של גוגל מעורר שוב את הוויכוח הוותיק בנוגע להשפעה של אחוזי הלחיצה על דירוגי האתרים בגוגל. על פי ההסבר הפשוט ביותר, הפטנט מכניס לשקלול הדירוג של אתרים באינטרנט לא רק את אחוז הלחיצות, אלא גם את משך הזמן מהרגע בו הגולש נכנס לאתר ועד לרגע בו יצא ממנו חזרה לגוגל (idle time).

כמובן שהפטנט (שהוא עדכון של שני פטנטים קודמים), לא אומר בהכרח שגוגל משתמשת בו באופן פעיל, ולחשוב לזכור שאחת מהסיבות הנפוצות לרישום פטנטים היא למנוע מהמתחרים לעשות שימוש בטכנולוגיה. יתכן גם שהכוונה היא לדירוג רק עבור משתמשים מסוימים (המילה “פרסונליזציה” לא מופיעה בפטנט עצמו למעט בביבליוגרפיה), כפי שכבר הסברנו במקרים קודמים. על כל פנים, הפטנט הזה מעלה שוב את השאלה אם יש לגוגל עוד מה להסתיר…

גוגל ממשיכה להילחם בפייק ניוז ולעזור לגופי חדשות ברחבי העולם

גוגל פרסמה פוסט חדש בבלוג החיפוש שלה ובו היא מפרטת כיצד היא מתכוונת לתמוך בעיתונות בשנים הקרובות ולהילחם בתופעת הפייק ניוז.

עמוד התווך הראשון (כך על פי גוגל) הוא עזרה במציאת דרכים חדשות להכנסות מלבד פרסום באדוורדס כדוגמת פיתוח של מנויים דיגיטליים והצגת תוכן איכותי מאחורי חומת תשלום. הפלטפורמה של גוגל, ששמה הוא Subscribe with Google (SwG), מאפשרת לשלם בקלות עבור תוכן באמצעות Google Pay.

עמוד הטווח השני הוא שימוש בצוותים של גוגל, כגון קבוצת News Lab, במטרה ליצור שיתופי פעולה עם גופי חדשות וסוכנויות הנלחמים בדיסאינפורמציה ופייק ניוז ברחבי העולם. באמצעות התכנית תודרכו כבר כ-300,000 עיתונאים, כשהשאיפה היא להגיע לחצי מיליון עד 2020. פרויקטים דומים בתחום האוריינות נועדו לחנך צעירים ובני נוער כיצד להבדיל בין עובדה לבין בדיון במדיה הפופולארית כמו למשל באתר יו-טיוב, ותוך כדי שיתוף פעולה עם יו-טיוברים מובילים.

עמוד התווך האחרון הוא שימוש בטכנולוגיות מבוססות ענן ושירותים כגון כגון וורדפרס או Automattic על מנת לבנות פלטפורמות קלות להפצת תוכן גם עבור גופי מדיה קטנים ובינוניים.

כמובן שגוגל לא עושה  זאת רק לשם שמיים, ואחד האינטרסים הברורים שלה הוא לשפר את תוצאות החיפוש שלה ולהגביר את האמינות שלהן. היא אולי תפסיד כסף מאתרים שיחליפו חלק מהפרסום הדיגיטלי לטובת תכניות מנויים , אך בכך תוכל לתת תמריץ טוב יותר להפקה של תוכן איכותי (גוגל מאפשרת לאתרים לחשוף בפניה את התוכן באמצעות סוג של מיסוך חוקי ועדיין לחשוף אותו  רק לגולשים משלמים).

לינקדין ממשיכה לשפר את מערכת הפרסום שלה בדגש על מיקוד טוב יותר

לינקדין הודיעה על שיפור לאפשרויות המיקוד שלה באמצעות קהלים דומים, תבניות קהלים ותוצאות ממנוע החיפוש בינג (לינקדין היא כיום חלק ממיקרוסופט).

כמו ברשתות המתחרות, הקהלים הדומים מתבססים על הלקוחות הקיימים של המפרסם והמבקרים באתר שלו. מה שלינקדין יכולה להציע ורשתות אחרות לא יכולות זו גישה למאגר גדול מאוד של חברות והעובדים שלהן, כולל כאלו שפרטי הקשר שלהם כבר נמצאים אצל המפרסם. בפיילוט הפנימי שלה, לינקדין הצליחה להרחיב את קהל היעד הפוטנציאלי פי 5 עד פי 10 ללא פגיעה באיכות המיקוד שלו. צלע נוספת היא פנייה לחברות חדשות עם פרופיל דומה לאלו שהמפרסם כבר פונה אליהן.

פיתוח נוסף מאפשר להתבסס לא רק על תחומי העניין המקצועיים של קהל היעד, אלא גם על מי שהם מחפשים דרך מנוע החיפוש של בינג (שעדיין יש לו כמה אחוזי נתח שוק טובים בארה”ב, לא כולל שיתוף הפעולה עם פייסבוק).

לסיום, ישנה אפשרות מיקוד נוספת שבלינקדין קוראים לה “תבניות קהל יעד” (Audience templates) ולמעשה מדובר בקבוצות קהלים הדומים לאלו שפייסבוק בונה בצורה אוטומטית. כרגע המבחר הוא מצומצם ביותר ומסתמך על  20 קבוצות ממוקדות לעסקים בלבד (B2B), אך היא גדלה כל הזמן. המאפיינים הנכללים בתבניות הם יכולות מקצועיות, תפקידים, קבוצות וכו’

כל אפשרויות הפרסום בלינקדאין שפורטו יהיו זמינות במהלך השבועיים הקרובים.

אינסטגרם מוסיפה אפשרות לרכישה מיידית מהאפליקציה

למרות שאפשר לצפות במוצרים מתוך תמונות באינסטגרם מזה זמן מה, רק עכשיו תתווסף האפשרות לקנות ישירות מהאפליקציה. לאחר שהמשתמש ילחץ על “Checkout on Instagram”, הוא יוכל לבחור מאפיינים כמו דוגמת הבגד או המידה שלו, ולאחר שיזין את שמו ואת הדואר האלקטרוני שלו, יסיים למעשה את הרכישה. עד כמה שאפשר להבין, לא יהיה עליו להזין פרטי רכישה, ואלו יילקחו ישירות מתוך אמצעי הפרסום של גוגל או אפל (בהתאם לסוג המכשיר).

כרגע הבטא זמינה רק למגוון מותגים מצומצם בארה”ב, וביניהם אדידס, H&M, נייקי וזארה.

קנייה מהירה באינסטגרם

טוויטר מגבילה שוב את הגישה ליישומי צד שלישי

טוויטר הודיעה על הגבלה נוספת עבור יישומי צד שלישי באמצעות הממשק למתכנתים (API) אשר רוצים לעשות שימוש בציר הזמן של המשתמשים והאזכורים. השינויים החדשים יגבילו את הבקשות הספציפיות האלו ל-100,000 עבור כל אפליקציה, אלא אם כן המפתחים יוכלו להסביר מדוע הם זקוקים לגישה נרחבת יותר. לפיכך, יישומים מוכרים ופופולאריים שמציעים אופציה לנהל חשבונות טוויטר או מייצאים ממנה מידע, עשויים יהיו להיפגע וייתכן כי יאלצו לשלם עמלות גבוהות יותר לטוויטר (זאת בניגוד לאיסוף מידע עבור מחקר). לדוגמה, בסוף 2017 נעו העמלות בין 149$ לחודש לבין 2,499$ לחודש.

המגבלות השונות הובילו במחצית השנייה של 2018 לחסימה של לא פחות מ-162,000 אפליקציות.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104680
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100120
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99002
מדיה חברתית
דנה רוזן
82388
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.