מודעות החיפוש שולטות, ערכת וורדפרס של גוגל, כמה משלמים למשפיענים ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

מודעות החיפוש ממשיכות להוביל את הפרסום הממומן

מבין כל אפיקי הפרסום בתשלום, מודעות בחיפוש ממשיכות לשלוט ביד רמה גם ב-2019; כך עולה מדוח של חברת Marin Software. מודעות חיפוש מהוות 39% מסך תקציבי המפרסמים בארצות הברית ובריטניה.

גם אפיקי פרסום נוספים בתשלום זוכים לדחיפה הדרושה. ההוצאה על פרסום ברשתות חברתיות נמצאת בעלייה, והיא במקום השני (18%) אחרי מודעות חיפוש (דיספליי במקום השלישי עם 16%). בקשר לזה, העלייה הגדולה ביותר בתקציבי הפרסום היא באינסטגרם (אבל לא על חשבון אפיקים אחרים, יש לציין).

ממצאים נוספים מהדוח:

  • 60% מהמפרסמים מתכוונים להגדיל את תקציב הפרסום באמזון. 55% מהמפרסמים התחילו להשתמש באמזון מכיוון שחיפשו הזדמנויות חדשות להתרחבות.
  • גוגל הוא אפיק הפרסום האמין ביותר – 98% מהמפרסמים דירגו אותו 4 מתוך 5.
  • 84% מהמפרסמים בחיפוש מתכוונים להשתמש / כבר משתמשים במודעות הרספונסיביות החדשות של גוגל בחיפוש.
  • 32% אומרים שווידאו הוא המודעה היעילה ביותר במדיה חברתית, ולאחריו מודעות תמונה (26%), סטוריז באינסטגרם (23%) ומודעות קרוסלה (19%).

גוגל הוציאה ערכת דאטה לוורדפרס

אין ספק שגוגל היא ספקית כלי הדיגיטל המובילה בעולם – גוגל אנליטיקס, גוגל אדס, קונסולת החיפוש, תג מנג’ר ודאטה סטודיו, אם למנות את העיקריים שבהם. החיסרון הוא שכל אחד מהם הוא כלי נפרד. ומה אם נרצה לקבל תובנות נקודתיות לגבי האתר שלנו, מסך כל המידע הגוגלי?

בדיוק בשביל זה גוגל הוציאה את Site Kitתוסף וורדפרס המציג תובנות משלל הכלים של גוגל עבור האתר. נכון לעכשיו הכלי מציג תובנות מגוגל אנליטיקס, קונסולת החיפוש, אדסנס ופייג’ ספיד. יש להניח שהוא ישודרג גם באמצעים אחרים, ככל שיהיו כאלה בעתיד.

כמה תשלמו על תוכן ממומן של משפיענים?

שיווק משפיענים קיים כבר עשרות שנים לפחות, עוד מאז ימי הפרסום בטלוויזיה, בעיתונות ובשלטי חוצות. מותגים תמיד השתמשו באנשים מפורסמים כדי לדחוף ולקדם את מוצריהם ושירותיהם, ובכך גם הדיגיטל לא שונה.

תוכן ממומן של משפיענים במדיה החברתית מתייקר והולך בחו”ל, כך עולה מממצאי חברת eMarketer. בחזית נמצא תוכן וידאו, שמחיריו נמצאים בעלייה המשמעותית ביותר. גם “נאנו משפיענים” – עם 500 עד 5,000 עוקבים – מרוויחים בממוצע 315 דולר מסרטון יוטיוב. אצל משפיענים בעלי קהל עוקבים גדול יותר, המחירים עולים בהתאם: מי שיש לו 30,000 עד חצי מיליון עוקבים, מרוויח בממוצע 782 דולר לסרטון.

נאנו משפיענים באינסטגרם מרוויחים 114 דולר בממוצע לפוסט וידאו, 100 דולר לפוסט תמונה ו-43 דולר לסטורי. משפיענים גדולים יותר מרוויחים 775 דולר לסרטון אינסטגרם, 507 דולר לפוסט תמונה ו-210 דולר לסטורי. כל מי שיש לו מעל חצי מיליון עוקבים נחשב כבר סלב, ומרוויח אלפי דולרים עבור כמעט כל סוג של תוכן.

כמה כסף מקבלים משפיענים בחו"ל על תוכן ממומן

בתגובה למחירים העולים, מותגים ומפרסמים מעדיפים לעבוד עם מיקרו משפיענים (בין 5,000 ל-30,000 עוקבים). קהל היעד המסור והאיכותי יותר שלהם, מוביל לתוצאות יותר אפקטיביות בהשוואה לסלבס. אפיק פרסום אפקטיבי נוסף שעולה מן המחקר, הוא פרסום בפודקאסטים שנמצא בעלייה משמעותית לאחרונה (עליו דיווחנו בשבוע שעבר).

לאור הירידה בחשיפה האורגנית ולנוכח המחירים הנמצאים בעלייה, משפיענים גדולים עלולים להפסיד כאן נתח משמעותי מהשוק אם לא יורידו מחירים.

גוגל הוציאה מדריך לקידום אתרים מבוסס JS

מכיוון שיש לא מעט אי הבנה וטעויות בכל הנוגע ל-SEO וג’אווה סקריפט, גוגל הרימה את הכפפה בנושא. המדריך נכתב על ידי שני מומחי גוגל בנושא – מרטין ספליט וליזי הארווי; זאת לאחר שספליט כבר הוציא סדרת סרטוני הדרכה בנושא, והמדריך עובר על כך ואף מרחיב.

תחילה המדריך סוקר את שלושת שלבי העיבוד של תוכן מבוסס JS – זחילה, רינדור ואינדוקס. לאחר מכן המדריך מסביר כיצד להפוך תוכן ג’אווה סקריפט לידידותי לגוגל:

  • להשתמש בטייטלים וסניפטים ייחודיים
  • לכתוב קוד תואם
  • קודי שרת נכונים
  • להשתמש במטא רובוטס בזהירות
  • Lazy Loading
  • ועוד

למדריך המלא >>>

מותגי ענק בוחנים את שקיפות הפרסום בבלוקצ’יין

מותגים גדולים כגון נסטלה, מקדונלדס, וירג’ין מדיה ועוד – הם הראשונים להשתתף בפיילוט ייחודי של JICWEBS. מטרת הפיילוט – לבדוק אם טכנולוגיית בלוקצ’יין אכן מסוגלת לשקף בצורה נאמנה ומדויקת את שרשרת האספקה בכל הנוגע לביצועי מודעות בדיגיטל.

תעשיית הפרסום המקוון סובלת כבר שנים מרמאויות ובעיות של אבטחת מידע. המפרסם נשאר תלוי בהצהרת כוונותיה של רשת הפרסום בה הוא נוטל חלק, בלי יכולת אמיתית לעקוב אחרי חלוקת התקציב לאורך כל שרשרת הפרסום (לא רק בפלטפורמת הפרסום עצמה). טכנולוגיית הבלוקצ”ין אמורה לפתור את הבעיות הללו, מכיוון שהיא מאפשרת שקיפות מלאה לצד אבטחה ומניעת רמאויות בסדרי גודל חדשים.

בהקשר לכך מעניין לציין כי בדוח מצב האינטרנט של בזק לשנת 2018, רוב הציבור הישראלי לא מאמין במטבעות וירטואליים (שהם נגזרת כלכלית של טכנולוגיית הבלוקצ’יין). רק 5% מהישראלים משתמשים במטבעות וירטואליים, ו-50% אינם חושבים שזו צורת התשלום של העתיד.

 

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות קידום אתרים
שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105019
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99490
מדיה חברתית
בן אורן
87774
קידום אתרים
דנה רוזן
82462
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.