פייסבוק ומלחמות התוכן, שיפורים בתוצאות המקומיות ואיך פינטרסט רוצה להתחרות במודעות השופינג של המתחרות

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

שינויים נוספים לנתונים ואופן התצוגה בתוצאות המקומיות

אתר Searchengine Land מדווח שגוגל החלה להציג תמונות גדולות יותר ברצף של התוצאות המקומיות בתוצאות האורגניות במובייל. התמונות שמופיעות הן באותו פורמט של גילוי מקומות נוספים (אותו ניתן לראות גם בעברית).

כך זה נראה אצל חלק מן המשתמשים:

Local pack bigger image

רוב המשתמשים רואים זאת דרך כרום באנדרואיד, אבל יש גם דיווחים על ספארי במכשירי אפל. כמובן שייתכן שמדובר בתכונה או ניסוי שעדיין לא הגיעו לארץ (נשמח לקבל תגובות אם ראיתם את השינוי בתוצאות בגוגל ישראל).

מלבד השינויים הוויזואליים, גוגל הוסיפה קטגוריה נוספת של נתוני השימוש (תובנות) בעסקים מקומיים של חיפושים ממותגים, אותם תוכלו לראות בצבע צהוב – כתום בגרף.

חיפושים ממותגים

עדכונים בפייסבוק : מודל ייחוס ומלחמה בקליק בייטס ובקישורים באיכות נמוכה

פייסבוק הפכה את נתוני הייחוס של המרות זמינות שעד כה היו בבטא לזמינות עבור כולם עם הנתונים החדשים שזמינים עד 90 ימים אחורה. באמצעות הנתונים אפשר לראות את אחוזי ההמרות על פי מודלים של ייחוס בכל הרשת של פייסבוק, כולל אינסטגרם, מסנג’ר ורשת הקהלים (אתרים חיצונים). בעזרת המודלים תוכלו להבין טוב יותר לאילו ערוצים בדרך הייתה את ההשפעה הגדולה ביותר על ההמרה (“מסע הלקוח”) .

את הייחוס אפשר גם לראות לפי מכשירים: המרות במובייל, המרות במחשבים והמרות כוללות.

על מנת להפעיל את המודלים, יש לארגן את המודעות בקבוצות כדי שמערכת לימוד המכונה של פייסבוק תוכל ללמוד אותן. לכן ההופעה שלהן אינה מיידית. בפורטל של פייסבוק תוכלו למצוא הוראות כיצד להפעיל את הייחוס וללמוד על נקודת מגע אחרונה מול נקודות מגע מרובות.

מודלים של ייחוס בפייסבוק

אגב, לגוגל יש מודל דומה, אך גרסת הפרמיום שלו מוגבלת למי שעושה שימוש בחבילת ה-360.

לחימה בקישורי קליק בייט ותוכן מועתק

פייסבוק מסרה לאתר TechCrunch שהיא ממשיכה להילחם בספאם והפעם מכוונת אל קישורים עם לינק בייט (“פיתיון קישורים”) או כאלו שמפנים לתוכן באיכות נמוכה ותכנים מועתקים. פייסבוק ציינה שהגולשים לא אוהבים את הקישורים הללו, אבל סביר להניח שהרבה יותר חשוב לה להילחם בספאמרים שעושים כסף באמצעות תנועה שהם מקבלים מפייסבוק.

ההצהרה הזו אמנם לא לגמרי חדשה והופיעה בקווים המנחים של פייסבוק כבר ב-2017, אבל עכשיו פייסבוק מחדדת את המסר ופונה ישירות לגופי החדשות.

האם פייסבוק מתכננת דונגל הרחבה לטלוויזיות?

אם יש לכם טלוויזיה חכמה, יכול מאוד להיות שראיתם את האפליקציה של פייסבוק במסך הבית או שאתם יכולים להוריד אותה מחנות האפליקציות. אבל אם להאמין לשמועות, פייסבוק כבר חושבת צעד אחד קדימה ומתכננת דונגל שיתחבר לטלוויזיות קיימות ויאפשר צפייה בסרטונים שיהיו חלק ממרכז הסרטונים שלה (Hub) תחת שם הקוד “ריפלי”. גורם המקורב לחברה טוען שהחשיפה הרשמית עוד רחוקה ותתרחש רק באביב 2019.

עד כמה שניתן להבין מהדיווח, הוא יהיה דומה למדי ל-Fire Stick של אמאזון, אבל יגיע עם מצלמה לביצוע שיחות וידאו. הטכנולוגיה של פייסבוק מאפשרת לבצע שיחות משופרות בהן המצלמה עוקבת אחרי המיקום של המשתמש וכך מחזירה את הפוקוס אליו גם כשהוא בתזוזה, תוך כדי תיקון של הצליל.

החלק המעניין כמובן הוא כיצד ישתלבו מודעות הווידאו בתוך השרות והאם הצרכנים יסכימו לשלם על מוצר שיחשוף אותם בין היתר לעוד מודעות. רמז לתוכניות של פייסבוק אפשר לראות באופציה החדשה שנוספה למיקוד מודעות ווידאו תחת “חדר המגורים” (Living Room), אפשרות דומה לזו שגוגל הוסיפה השבוע עבור טלוויזיות המחוברות ליו-טיוב.

פינטרסט מבצעת מערך של שדרוגים לכלי הפרסום שלה ומוסיפה “סיכות שופינג”

פינטרסט הודיעה על מספר שיפורים לכלי הפרסום הפנימי שלה. השדרוגים אולי אינם פורצי דרך, אבל הם הופכים את כלי הפרסום של פינטרסט ליותר חזקים ומאפשרים להם להציע חוויה דומה יותר לאלו ברשתות המתחרות כגון השלישיה של פייסבוק (פייסבוק אינסטגרם ומסנג’ר).

אלו הם השינויים המרכזיים על פי פינטרסט:

ברמת יצירת הקמפיין

  • התחלת הקמפיין רק לאחר הוצאתו ממצב עצירה לשם בדיקת הסיכות
  • קידום מספר סיכות ביחד ומנוע חיפוש פנימי לסיכות בקמפיין
  • יצירת סיכות חדשות הישר מתוך מנהל הקמפיין
  • שכפול קל של קמפיינים וקבוצות מודעות

ברמת המיקוד

  • הפרדה בין אסטרטגיות חיפוש לבין אסטרטגיות גלישה ברמת קבוצת המודעות
  • מיקוד קהלים על פי תובנות וגודל
  • ניצול רשימת תחומי העניין המעודכנת

ברמת המעקב והדיווח

  • אופטימיזציה למספר טורים במקביל בכלי הדוחות
  • זיהוי של הסיכות בעלות הביצועים האורגנים הטובים ביותר באמצעות תובנות
  • מעקב אחרי רשימת הצופים בפרופיל

נכון להיום השיפורים זמינים לכל מי שמפרסם באנגלית.

ללא קשר ישירה להכרזה הזו, פינטרסט הוסיפה גם “סיכות שופינג” שמקשרות ישירות לעמודי המוצרים בחנויות והגולש יכול לדעת מראש האם הן נמצאות במלאי. סיכות מוצרים אמנם היו קיימות כבר לא מעט זמן, אבל עכשיו תהיה להן חשיפה גדולה יותר בעמוד הבית ובחיפוש. על פי פינטרסט, בחינת השינויים האלו במהלך הרבעון האחרון הראתה עליה של 40% בלחיצות עליהן.

סיכות מוצרים בפייסבוק

האם גוגל בוחנת הוספת גלריה של מוצרים לעסקים המקומיים?

שני מקדמי אתרים עצמאיים שמו לב לאפשרות חדשה שבעזרתה ניתן להוסיף מוצרים בתוך לוח הבקרה של עסקים תחת Google my Business (” גוגל לעסק שלי”). האפשרות מופיעה היכן שעד כה היה ניתן להוסיף שירותים. הטופס מאפשר להוסיף אוסף של מוצרים עם שם ותיאור, ולאחר מכן מוצרים בודדים (התיאורים מוגבלים ל-1000 מילים). ניתן גם להוסיף תמונה ומחיר בדולרים עבור כל מוצר.

Schoell מציין שהעסק שלו מציע חלפים לרכב, כך שייתכן שבקטגוריות אחרות לא יהיה שינוי בסופו של דבר או שהאפשרות להוסיף מוצרים תתווסף לזו של הוספת השירותים. בכל אופן, כרגע לא ניתן לראות איך המוצרים האלו נראים בתוצאות החיפוש עצמן.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.