מהירות במובייל כגורם דירוג רשמי, מגבלות חדשות ביו-טיוב ועצה מג’ון מולר על קידום אתרי איקומרס

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל : נתחיל להכניס את מהירות האתר כשקלול גם במובייל

גוגל הכריזה באופן רשמי על כך שמהירות האתר במובייל תהפוך להיות גורם דירוג רשמי ומשמעותי, ממש כמו בחיפוש השולחני, אבל כל זה ייקרה רק ביולי 2018.

למרבה המזל, השינוי לא אמור להשפיע על רוב העמודים ברשת, אלא רק על עמודים מאוד איטיים וחלק מצומצם מן השאילתות. ועדיין, לגוגל חשוב להבהיר שלא מדובר רק בהיבטים טכנים כי גם “עמוד איטי יוכל להיות מדורג גבוה אם יש לו תוכן מצוין”.

גוגל גם מספקת קישורים למספר כלים המיועדים למפתחים, בנוסף לכלי לבדיקת מהירות אותו שחררה לפני כמה שבועות.

יו-טיוב מטילה מגבלות חדשות על יו-טיוברים שרוצים להרוויח כסף מהערוץ שלהם

השנה האחרונה לא הייתה קלה עבור יו-טיוב: חברת גוגל נאלצה להתמודד לא פעם ולא פעמיים עם מפרסמים גדולים שהמודעות שלהם הופיעו לצד סרטונים עם תוכן קיצוני ואפילו גזעני, מה שהוביל אותה לבצע מספר שינויים לאופן בו היא מציגה מודעות ומתייחסת לסרטונים בעייתיים.

לפני מספר ימים בלוג אדוורדס של גוגל פרסם עדכון נוסף עם כמה שינויים חשובים :

לא רק צפיות – בעבר, מי שרצה להיכנס לתוכנית השותפים של יו-טיוב ולעשות כסף מהערוץ שלו, היה צריך להגיע ל-10,000 צפיות. הבעיה היא שכיום כבר לא מדובר במספר גבוה במיוחד, בטח לא כזה שמעיד על איכות הסרטונים והמוניטין של מי שמעלה אותם.

התנאים החדשים קובעים שמי שרוצה להשתתף בתוכנית יצטרך לצבור 1,000 עוקבים לערוץ שלו וזמן צפייה של 4,000 שעות בסרטונים ב-12 החודשים האחרונים. התנאים החדשים האלו יכנסו לתוקף ויחולו רטרו-אקטיבית גם על ערוצים קיימים החל מהחודש הבא.

בנוסף, הפיקוח על מילוי תנאי הקהילה יאכפף בצורה הדוקה יותר: בין היתר יבחנו התגובות מן הקהילה, ספאם וגורמים נוספים שיכולים להעיד על שימוש לרעה. ערוץ שיעבור על חוקי הקהילה שלוש פעמיים, יוסר לגמרי מהאתר.

יחד עם השינויים החדשים, גוגל מרגיעה ואומרת כי 95% מהערוצים שבעליהם מרוויחים כסף לא יפגעו.

המועדפים של גוגל (Google Preferred)  – רשימת הערוצים המועדפים של גוגל תיבחן באופן ידני על מנת להציג רק ערוצים ידידותיים למערכת הפרסום של יו-טיוב. הבדיקה בארה”ב תסתיים באמצע פברואר, ובשאר המדינות, בהן השירות זמין, עד סוף מרץ.

שקיפות ושליטה – השינוי הבולט האחרון יאפשר למפרסמים להתמקד טוב יותר במקומות בהם הם רוצים שהמודעות שלהם יופיעו תוך כדי שקלול עלות תועלת. בנוסף, יהיה ניתן לקבל מידע על ביצועי המודעות גם מספקי צד שלישי כמו למשל Comscore.

פייסבוק תחפש חדשות ממקורות אמינים

לאחר שבשבוע שעבר פייסבוק הודיעה שתקצה פחות מקום בפיד למותגים, חדשות וסרטונים ציבוריים, ובמקום זאת תתרכז בקשרים האישיים של הגולשים עם חברים ומשפחה, השבוע היא מכריזה על שינוי נוסף שמטרתו להציג חדשות אמינות יותר תוך כדי מאבק בפייק-ניוז ובקליקבייט.

המקורות המועדפים יקבעו על פי סקרים שיערכו בין משתמשי פייסבוק. כרגע, קבוצת המבחן היא גולשים מארה”ב, ובהמשך גם ממדינות נוספות.

כמו תמיד, כתוצאה מהשינויים האלו, חלק מספקי התוכן בפייסבוק יראו ירידה בביצועים שלהם, בעוד אחרים ייראו דווקא עליה.

פייסבוק מתכננת לכם מסיבת סרטונים

והנה קצת חדשות משמחות מפייסבוק : ניסוי חדש של החברה בודק איך זה יהיה לצפות בסרטונים ביחד עם החברים שלכם. כל מי שנמצא בקבוצה יחד אתכם, יוכל לצפות בסרטון ממש באותו זמן ולהעיר הערות (בין אם מדובר בסרטון חי ובין אם מדובר בסרטון מוקלט).

למרות שפייסבוק מגדירה את הסרטונים האלו כחידוש, באתרים מובילים אחרים כמו יו-טיוב ו-Twitch (אתר שמרכז שידורים חיים לגיימרים וכיום נמצא בשליטת אמאזון), יש כבר אפשרויות כאלו. עם זאת, העובדה שאין “רעש” של אנשים שאין לנו שום קשר איתם היא ללא ספק מרעננת.

Facebook Watch Party

כתבי החדשות בארץ לא מרוצים מהמודל החדש של רוטרניק

אתר אייס מדווח  שמיזם “רוטרניק” החל לעבור למודל בתשלום. למי שלא מכיר את המיזם, מדובר ברשת של קבוצות ווטסאפ שמיועדת לדוברים, אנשי תקשורת ויח”צנים במטרה לשתף מידע וידיעות ממקומות שונים בעולם, ובזמנים של חדשות מתפרצות, להגיע לסנכרון מלא בשידור הידיעות.

עד כה השרות פעל על בסיס חינמי, למרות שהיזם שמאחוריו (איש התקשורת החרדי אליהו אליוביץ) השקיע בו זמן יקר ומשאבים מבלי לקבל על כך תמורה (למעט רשת הקשרים הענפה שיצר לעצמו). מי שרצה, היה יכול לתרום 15 ₪ בחודש לטובת המיזם, אך זו לא הייתה חובה.

החל מינואר 18, מי שירצה להמשיך ולהשתמש בקבוצות, יאלץ לשלם דמי מנוי חודשיים על סך 15 ש”ח, או לצאת מהקבוצות בהן היה חבר. למרות שמדובר בסכום נמוך שבהחלט נשמע סביר (וכנראה לא יהפוך את אליוביץ למיליונר), לא מעט עיתונאים החליטו לעזוב את הקבוצות בשם העיקרון, מה שכנראה גרם לאפקט דומינו ולנטישה גם מצד מי שלא תכנן לעשות זאת, אבל גילה שהוא נשאר בקבוצות ריקות.

העצה של ג’ון מולר מגוגל בנוגע לתוכן כפול באתרי מסחר אלקטרוני

קידום אתרים בתחום המסחר האלקטרוני הוא כאב ראש לא קטן, בעיקר בגלל קטלוגים ענקיים עם אלפי מוצרים בכל אחד מהם, מה שגורם לא אחת לכפילות תוכן בין עמודי הקטגוריות לבין עמודי המוצרים. לדוגמה, עמוד קטגוריה יכול להציג תיאור של 20 עמודים שונים, אבל בכל עמוד יופיע תיאור דומה או מעט יותר רחב.

ג’ון מולר נשאל על כך באחד מסבבי ה-Hangouts השבועיים שלו, והיה לו מה להגיד על זה:

באופן עקרוני, גוגל לא בהכרח “מענישה” על כפילות תוכן, אלא שנוצר מצב בו עמודים שונים בתוך האתר מתחרים על אותן שאילתות. בדרך כלל, עמודי הקטגוריות הם היותר רלוונטיים, ולכן מוצגים יותר פעמים על חשבון העמודים של המוצרים עצמם. מה שאפשר לעשות הוא לכתוב מידע יותר מפורט על מנת להפריד בין מה שהגולש מקבל כתלות בספציפיות של השאילתה שלו.

עצה אחרת שלו היא לעשות מבחני A/B ולהתמקד בעמודי מוצרים אל מול עמודי קטגוריות. אפשר לעשות את זה בלי ליצור מיסוך (שהרי גוגל אמורה לראות כל פעם את אותו העמוד). באמצעות שימוש באדוורדס. אמנם גולשים שנכנסים דרך מודעות לא בהכרח דומים לאלו שנכנסים מתנועה אורגנית, אבל אחרי כמה חודשים של הרצת המודעות, יש מספיק נתונים בשביל להראות מגמה כללית ואיך הם מגיבים לכל אחד מסוגי העמודים.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
132
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104691
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99007
מדיה חברתית
דנה רוזן
82390
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.