תצוגת מוצרים פופולריים בגוגל, אחיו הקטן של BERT, חשיבות התוכן בקידום ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל תציג “מוצרים פופולריים” בתוצאות האורגניות

לפני מספר ימים גוגל הודיעה על רכישת Pointyחברה המאפשרת לכל עסק להציג את המוצרים שלו בדיגיטל, גם בלי אתר או חשבון בפלטפורמת פרסום כלשהי. פוינטי המציאה חומרה, שנראית קצת כמו USB, המתחברת לסורק הברקוד הראשי בעסק, וקולטת את המוצרים הנמכרים. עבור כל מוצר כזה נוצר “העתק דיגיטלי”, שאותו אפשר לשלוח לתוצאות החיפוש האורגניות, למודעות פרסום ועוד. זוהי קפיצת דרך משמעותית בדיגיטציה לעסקים קטנים, שאין להם מערכת ניהול מלאי שמסוגלת גם ליצור פיד של מוצרים.

בהמשך לרכישה הזו, גוגל הכריזה על מהלך נוסף שיציג מוצרים פופולריים בתוצאות האורגניות. הצגת המוצרים מבוססת על קודי סכמה וכן על פיד המוצרים במרצ’נט סנטר, שנפתח לכולם באופן חופשי לפני כשנה, ומאפשר לכל אחד להעלות מוצרים שיוצגו בגוגל (גם אם אין לו חשבון בגוגל אדס). המוצרים שיוצגו בשלב הנוכחי הם בגדים, נעליים ואביזרי לבוש; יש להניח שיתווספו סוגים נוספים ככל שיחלוף הזמן. כל המהלכים הללו מיועדים להילחם באמזון, שתפסה פיקוד על תחום הקניות ועקפה את גוגל כבר לפני מספר שנים בכל הנוגע לחיפוש מוצרים ומותגים.

להרחבה בנושא חשיפה חינם במרצ’נט סנטר >>

לצפייה בהדגמת מוצרים פופולריים בתוצאות גוגל >> (תמונת GIF בחלון חדש)

תגידו שלום ל- ALBERT – אחיו הקטן של BERT

בהמשך לאלגוריתם BERT שקיומו פורסם לפני מספר חודשים, גוגל הכריזה על פרויקט קוד פתוח נוסף בשם ALBERT (קיצור של A Lite BERT – גרסה רזה יותר של ברט).

גם הגרסה הזו משתמשת במודל עיבוד שפה מבוסס למידה, אך עם 89% פחות פרמטרים לעומת אחיה הגדול, ברט. בעוד שהגרסה המלאה משתמשת ב-108 מיליון פרמטרים, אלברט משתמש אך ורק ב-12 מיליון – כמעט ללא איבוד ברמת הדיוק (80.1% דיוק אצל אלברט לעומת 82.3% דיוק אצל ברט).

גוגל לא הכריזה על שילוב של אלברט באלגוריתם החיפוש, אבל יש להניח שצוות הבינה המלאכותית בחברה ימשיך ליצור גרסאות נוספות של המודל הזה. לדוגמה, הצוות יצר שתי גרסאות של אלברט – כל אחת יותר גדולה מהמודל של ברט. למרות זאת, המודלים הגדולים יותר מקשים על המודל ללמוד וכן גדולים מדי עבור המחשבים בהם הם מותקנים.

לידיעה המלאה >>

מחקר: חשיבות התוכן בקידום אתרי סחר

באתר איקומרס בוצע ניסוי מרתק, הבודק את חשיבותם של דפים מסוגים שונים. האתר כולל 60,000 דפי מוצרים, 80 עמודי קטגוריה ו-25 עמודי תוכן אינפורמטיבי. יש לציין שאומנם עמודי התוכן היו אחראים אך ורק ל-2.36% מההמרות האורגניות באתר, אך רוב הקישורים הנכנסים הופנו אל העמודים הללו.

במהלך הניסוי הוסרו כל 25 עמודי התוכן, ובוצעה להם הפניה לעמוד הבית. בעקבות זאת החנות איבדה כמעט שליש מהטראפיק האורגני, בשל אובדן מיקומים בחיפושים בעלי כוונת רכישה / כוונה מסחרית. אובדן המיקומים התרחש בעמוד הבית ובעמודי הקטגוריות.

שלושה שבועות לאחר מכן הוחזרו 25 עמודי התוכן למקומם, כדי לבדוק האם צניחת הטראפיק אכן הייתה תוצאה של הסרתם מהאתר. שלושה שבועות נוספים לאחר מכן, עמוד הבית ועמודי הקטגוריות חזרו למצבם המקורי, מבחינת נראות אורגנית בביטויי כוונת הרכישה.

די מדהים לגלות שמספיק להסיר 25 עמודים מתוך 60,000, כדי לגרום לצניחה של שליש בכמות הטראפיק האורגני. לא רק שהתוכן עצמו מסייע לכל האתר להתברג בביטויים חשובים, אלא שהוא זה שמושך את הקישורים הנכנסים האיכותיים ביותר.

מצד אחד זה ברור – רוב האנשים לא יקשרו אל עמוד מוצר או עמוד קטגוריה, אלא אל מדריך כלשהו או מידע מעמיק בנושא. מצד שני, אם עמודי התוכן לא היו מקבלים את אותה כמות ואיכות של קישורים נכנסים – האם גם אז הסרתם הייתה גורמת לירידה כה דרסטית בטראפיק?

לסקירה המלאה >>

הפרסום בפודקאסטים עובד

22% מהמאזינים לפודקאסטים בארה”ב, ביצעו רכישה הודות לפרסומת ששמעו במהלך ההאזנה – כך עולה ממחקר של Civic Science מספטמבר 2019. כמו כן כרבע מאוכלוסיית ארה”ב מאזינה לפודקאסטים בתדירות כזו או אחרת – 32% הם מאזינים יומיים קבועים, 29% מאזינים על בסיס שבועי ו-18% על בסיס חודשי.

אומנם בישראל תעשיית הפודקאסטים בחיתוליה בהשוואה לחו”ל, אבל אלו הן חדשות טובות בהחלט. רוב הפודקאסטים כיום נשענים על מימון בצורת פרסומות, ואנשי השיווק והמפרסמים ישמחו לדעת שכמעט רבע מהמאזינים נוטים לבצע רכישות הודות לפרסום בפודקאסטים.

ידיעות בקטנה

  • גוגל הכריזה רשמית על עדכון ליבה ינואר 2020, שעומד אוטוטו להסתיים. כמו בעדכוני ליבה אחרים, גם פה מדובר על עדכון גלובלי שמשפיע על כל הארצות והשפות, וגם פה אין באמת הנחיות של “מה עושים” מעבר לקיים ולידוע.
  • שלושה פיצ’רים חדשים בדפי העסקים בלינקדאין – הזמנת חברים לעקוב אחרי הדף, שידור חי של וידאו (לינקדאין לייב) וכן אפשרות לפרסום פוסטים כמנהל הדף או כפרופיל אישי.
  • פינטרסט עוקפת את סנאפצ’ט במדד הפופולריות בארה”ב. הצפי הוא שהרשת החברתית של התמונות תשמור על מעמדה זה בעתיד הנראה לעין.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104689
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99006
מדיה חברתית
דנה רוזן
82388
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.