דרישה אירופאית ליותר שקיפות מענקיות הרשת, עוד שינוי אלגוריתם ומה קורה עם היורש לנענע 10

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

תוספות חדשות באדוורדס והרחבת התיאור ברשומות מקומיות

בחודשים האחרונים גוגל עמלה רבות על מנת לשייף את הממשק החדש לאדוורדס במטרה שיראה קצת יותר מודרני ונוח גם למי שאינו מומחה בהרצת קמפיינים. במהלך כנס SMX West (כנס המוקדש לתעשיית השיווק באינטרנט), גוגל הכריזה על מספר תוספות חדשות.

התוספת הראשונה ואולי המשמעותית ביותר היא היכולת ליצור קהל יעד מותאם אישית (Custom intent audiences) שיראה מודעות ביו-טיוב על סמך חיפושים שבוצעו בגוגל.

לצעד הזה אמורה להיות אפקטיביות גבוהה במיוחד מכיוון שיותר ויותר אנשים מחפשים ביקורות על מוצרים חדשים בתוך Youtube. היצירה של הקמפיין בווידאו היא פשוטה למדי ודורשת יצירת רשימה של מילות מפתח. המודעות החדשות יוכלו לכלול גם קריאה לפעולה (כפי שרואים מתחת למודעה בתמונה).

מודעות חדשות ביו-טיוב

חברת ההשקעות המקוונות Betterment שהתחילה להשתמש בקמפיין כזה קיבלה החזר גבוה פי שישה מאשר קמפיינים קודמים בווידאו שביצעה ומספר החיפושים של שם המותג שלה בגוגל קפץ ב-245%, ככה שגם קידום אורגני היא הרוויחה על הדרך.

כמו כן, בתוך הממשק החדש יהיה ניתן בקרוב להוסיף פתקים עם הערות על גבי גרף הביצועים ולשתף אותם עם שאר הצוות שמריץ את הקמפיין.

עוד שינוי משמעותי יגיע לעמוד ההמלצות שאמור לספק עצות טובות יותר עבור אופטימיזציה לקמפיין. לדוגמה, שינוי תקציב, הגדרת קהלים או שינויים במודעות.

המלצות באדוורדס

הרחבת התיאור ברשומות המקומיות של גוגל

בעלי עסקים שהוסיפו את עצמם לחיפוש המקומי של גוגל (“גוגל לעסק שלי”) או כאלו שכבר נמצאים בו, יודעים שמאז הניתוק מגוגל פלוס, לא ניתן להוסיף תיאור לעסק, מה שלעיתים דורש להציב מילות מפתח בשם שלו.

על פי מספר משתמשים ותוספת לעמוד העזרה של גוגל, נראה שהאפשרות הזו תהיה זמינה שוב. על פי עמוד העזרה, זהו המקום לכתוב על הייחודיות של העסק, ההיסטוריה שלו וכל מידע אחר שיכול לעזור ללקוחות. התיאור יכול להיות באורך מקסימלי של 750 תווים ללא קישורים לאתרים או קוד HTML.

גוגל מאשרת שינוי רחב לאלגוריתם שהתרחש לפני כשבוע וחצי

גוגל אשרה שינוי בהיקף גדול לאלגוריתם שלה שהתרחש לפני כשבוע וחצי (בסביבות ה-9 בחודש), והבהירה שאין פעולה ספציפית שצריך או אפשר לבצע אם האתר ספג ירידה בדירוגים.

בעוד חלק מהכלים כמו אלו של Moz לא הראו תנודות יוצאות דופן בתוצאות, כלים אחרים, כמו זה של CognitiveSEO דווקא כן הראו אינדיקציה כזו (החלק השקוף מציין את האישור של השינוי):

תזוזות בתוצאות בתחילת מרץ 18

האיחוד האירופאי דורש מגוגל ומחברות נוספות לחשוף יותר מידע על אופן הפעולה שלהן

סוכנות הידיעות רוטרס מדווחת כי הנציבות האירופאית מנסחת טיוטה חדשה שתחייב חברות כמו גוגל, פייסבוק ואפל לחשוף איך הן מדרגות תוצאות חיפוש ומדוע הן לא כוללות תוצאות מסוימות, זאת בעיקר בשל החשש מפגיעה בעסקים קטנים שתלויים בדירוגים האלו.

רק ביוני האחרון נקנסה גוגל ב-2.4 מיליארד אירו לאחר שהאיחוד סבר שהיא יוצרת יתרון לא הוגן בשרות הצגת החנויות שלה (גוגל שופינג). וגם פייסבוק ספגה קנסות ביבשת.

חשוב לציין שחברות כמו גוגל לא נדרשות להציג את האופן המדויק בו האלגוריתם שלהן פועל (דרישה שהיא כנראה גם לא אפשרית בגלל מאות השינויים שמתבצעים בשנה), אלא “לחשוף כיצד ובאיזה היקף מנגנון הדירוג לוקח בחשבון את איכות המוצרים והשירותים הניתנים”.

בנוסף, החברות ידרשו לציין בתנאי השימוש שלהן כל דרך בה הן מקנות לעצמן עדיפות בתוצאות ולהודיע על שינויים כ-15 יום מראש.

כמו שאפשר להבין מהציטוט הנ”ל, הדרישה כנראה מתייחסת יותר לזירות בהן יש ערבוב בין תוצאות צד א’ לעומת תוצאות צד ג’, ולא בדירוג ישיר של תוצאות החיפוש (כך שאולי לחברות כמו אמאזון שתלויות בזירות מסחר שמתופעלות על ידי אנשים פרטיים יש יותר ממה לחשוש…).

הדרישה הסופית אמורה להתפרסם במהלך החודש הבא, ותהפוך לאפקטיבית רק לאחר שתאושר על ידי החברות השונות באיחוד והפרלמנט האירופאי.

גוגל: אנחנו חוסמים מאה מודעות בשנייה

גוגל טוענת שהיא מצליחה להסיר כמאה מודעות הכוללות קישורים לאתרים מזיקים, הונאות או ספאם בשנייה. במהלך 2017, גוגל הסירה בסך הכול כ-3.2 מיליארד מודעות כאלה ולא פחות משבע מאות אלף אפליקציות מהחנות שלה.

גוגל גם החמירה את תנאי השימוש שלה למפרסמים או לאתרים שמציגים מודעות וביצעה כ-48 שינויים בסך הכול.

אגב, החברה שמפעילה את אדבלוק לא נותרה חייבת ומסרה שהיא חסמה בין 1.5 טריליון ל-3.5 טריליון מודעות. יחד עם זאת, יש לזכור שחוסם המודעות המובנה של כרום, אשר חוסם גם מודעות שאינן קשורות לגוגל, הושק רק לאחרונה.

ערוץ 10 יקדם את היורש לנענע 10

זה לא סוד שבשנים האחרונות אתר “נענע 10” דשדש מאחורי המתחרים, וזו אולי אחת הסיבות לכך שבערוץ עשר החליטו להחליף אותו בשקט באתר “10TV”. על פי אתר המדיה אייס, על מנת לחזק את האתר החדש, הערוץ מתכוון לפרסם אותו במהלך השידורים ובזירות שונות ברשת (כולל אפליקציות), תוך כדי שימת דגש על פינת החדשות ותכני ה-VOD של הערוץ.

כרגע נכנסים לאתר קצת יותר משני מילון מבקרים בחודש, הרבה פחות מהמספרים של מאקו (24.7 מיליון) ואפילו רשת (5.28 מיליון).

למרות שבערוץ 10 מתכוונים לבסס את האתר שלהם בעיקר על תכני הערוץ, מהצצה באתר החדש נראה שיש בו גם לא מעט תוכן עצמאי, אם כי הוא עדיין פחות מובלט מזה שבאתר מאקו.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104688
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99006
מדיה חברתית
דנה רוזן
82388
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.