חידושים ב-AMP, מה צריך לדעת על חוסם המודעות של כרום והקנס הכפול של פייסבוק

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

רשות הבחירות הפדרלית רוצה לבצע רגולציה על פרסום פוליטי באינטרנט

רשות הבחירות הפדרלית בארצות הברית חוששת כי רוסיה תנסה להתערב שוב בבחירות, הפעם לסנאט, ולכן מקדימים שם תרופה למכה ומקדמים חוק שיכפיף את הפרסום הפוליטי ברשת לאותה הרגולציה של הפרסום הלא מקוון בעיתונות, ברדיו ובטלווזיה.

הצעות אחרות שהקונגרס צריך לטפל בהן מבקשות לחייב את גוגל ופייסבוק לחשוף את זהות המממנים, לציין מה הוא גובה ההשקעות ומי קהל היעד שלהם. למעשה, שם המממן יהיה חייב להופיע באופן ברור במודעה עצמה וקישור לאתר כלשהו לא יהיה מספיק. מן הסתם, סביר להניח שגוגל ופייסבוק יעמדו על הרגליים האחוריות בשביל למנוע זאת.

גם פרסום בשירותי סטרימינג ידרוש גילוי נאות באותו אופן של קמפיין רדיו, והחוק אמור לחול אפילו על פרסום באמצעי מציאות מדומה או רבודה (Argumented Reality)

פייסבוק נאלצת לשלם קנס על חדירה לפרטיות בבלגיה וגרמניה

פייסבוק נאלצה לשלם קנס הן בבלגיה והן בגרמניה בשני מקרים שונים הקשורים לחדירה לפרטיות הגולשים. בבלגיה היא נדרשה לשלם כ-100,000 יורו אם תמשיך לעקוב אחרי הגולשים באתרי צד ג’ (באמצעות הפיקסל שלה ועוגיות, Cookies). בנוסף לכך, היא תאלץ למחוק את המידע שכבר אספה על גולשים שלא היה להם חשבון בפייסבוק.

פייסבוק השיבה כי תערער על ההחלטה וכי היא פועלת בשקיפות מלאה על פי הסטנדרטים המקובלים בתעשייה.

בגרמניה, שם קיים חוק דומה המחייב התראה על מעקב אחרי גולשים (כמו בשאר האיחוד האירופאי), קבע בית המשפט שפייסבוק הפרה את החוק כאשר השתמשה בפרסום ממוקד על סמך פרטים שאספה אודות הגולשים שנכנסו לפייסבוק מבלי להתריא בפניהם על כך. לא רק זה, היא גם החביאה בכוונה את הגדרות הפרטיות על מנת שיהיה קשה למצוא אותן. (דברים אמנם השתנו מאז, אך התביעה הוגשה ב-2015).

עוד פסיקה של בית המשפט קבעה שפייסבוק לא יכולה למעשה להשתמש בשמות האמיתיים של הגולשים אם לא קיבלה את הסכמתם מראש, הדבר חשוב במיוחד לפייסבוק כאשר היא מעודדת את הגולשים ללחוץ על מודעות שהחברים שלהם אהבו.

גוגל חושפת נתונים על פרסום בטכנולוגיית AMP

אנחנו שומעים לא מעט על שימוש בטכנולוגית העמודים המואצים של גוגל בהקשר של קידום אתרים אורגני. הרציונל הוא לשפר את מהירות האתרים במכשירים הניידים ולהשיג יתרון בקמפיינים, אבל גוגל מאפשרת לבצע גם פרסום ממומן בעמודי AMP וכמעט באותה קלות. אפשר לומר שהיא ממירה באופן אוטומטי את הפרסום ברשת המדיה שלה (Display Network) לפורמט הזה.

בפוסט בבלוג של AMP, חשפה החברה מספר נתונים מעניינים : מאז ההשקה באוקטובר 2015, יותר מ-31 מיליון דומיינים עושים שימוש בפלטפורמה ורק ב-2017 הרווחים של חלק מהמפרסמים הגיעו לששה מיליון דולרים לשבוע, פי שלושה מאשר בשנה שקדמה לה. כמו כן, ישנן יותר מ-100 פלטפורמת פרסום נוספות שתומכות בטכנולוגיית ה-AMP (שהיא כאמור על בסיס קוד פתוח), כולל Instapage שהטמיעה את הטכנולוגיה בתוך מחולל עמודי הנחיתה שלה.

בנוסף, גוגל פרטה לגבי מספר מנגנונים שעוזרים למערכת לעשות את העבודה שלה. לדוגמה, בעזרת “Fast Fetch”, היא מסוגלת להפחית 2.7 שניות מהזמן שלוקח למודעות להופיע לעומת מערכת הפרסום הקודמת של AMP. רק לשם ההשוואה, ב-2.7 שניות מתבצעים 130,000 חיפושים בגוגל, 140,000 סרטונים נצפים ביו-טיוב ונשלחים כחמש מיליון הודעות דואר אלקטרוני.

Real Time Config היא טכנולוגיה משלימה שמאפשרת גם למערכות פרסום חיצוניות ליהנות מן היתרונות הללו.

במסגרת הקמפיין לעידוד המודעות לפרסום באמצעות AMP, גוגל תשנה את שם הטכנולוגיה ל-AMPHTML עם דגש על כך שמודעות AMP נטענות בחמש שניות פחות מאשר מודעות אחרות וגם מונעות התפשטות של תוכנות מזיקות (Malware). כמו כן, אפשר לשלב אותן ב-HTML רגיל, כך שאפילו אתרים ניידים שלא עושים בהכרח שימוש נרחב ב-AMP יוכלו להשתמש בהן. בעזרת השיפורים הללו, גוגל מקווה לא רק שהמודעות יטענו מהר יותר, אלא שגם אחוז הלחיצות ישתפר (כבר עכשיו היא מדווחת שה-CTR של רשת הפרסום היפנית So-net עלה ב-33%…)

גוגל מתכננת להביא את AMP גם לסטוריז ולהודעות הדואר האלקטרוני

בהמשך לידיעה הקודמת, גוגל הציגה השבוע אפשרות לפרסם “סטוריז” ישירות בתוך עמודי אינטרנט. על פי גוגל, הרבה מאוד גולשים במובייל לא קוראים טקסטים לעומק, אלא מעדיפים תמונות, סרטונים ואנימציות. עד היום, מי שרצה לשלב באתר שלו מדיה מורכבת, היה צריך לפתח טכנולוגיות יקרות בעצמו, מה שהקשה במיוחד על עסקים קטנים שלא היה להם את התקציב לכך.

הפלטפורמה של AMP לסיפורים מגיעה עם תבניות מוכנות, אמצעי שליטה לממשק ורכיבים לשיתוף של התוכן או שרשור של תוכן נוסף. בין גופי התוכן שכבר עושים שימוש ראשוני בסיפורים ניתן למנות את CNN, Mashable, Vox Media ו-The Washington Post.

למרות שכיום אפשר כבר להשתמש בפלטפורמה, גוגל לא הטמיעה אותה בחיפוש בצורה מלאה, אלא רק דרך כתובת מיוחדת.

סיפורים באמצעות AMP

מלבד ההכרזה הזו, גוגל תביא את הטכנולוגיה גם לתיבת המייל שלנו ולמעשה תרחיב את השימושים שאנחנו יכולים לעשות באמצעות הודעות מייל, החל מהשלמת משימות, דרך שליחת הזמנות, קביעת פגישה ואפילו מילוי שאלונים. כמו כן, מידע שישלח באמצעות AMP כמו למשל זמני טיסות, אירועים או עדכונים על הזמנות -יתעדכן בזמן אמת בתוך ההודעה.

למרות שהכלים למפתחים כבר זמינים, השרות המקוון של Gmail יוכל לעשות שימוש בטכנולוגיה רק בהמשך השנה, בתקווה ששאר שירותי הדואר האלקטרוני יאמצו את הטכנולוגיה גם כן. בין החברות שכבר מעוניינות להשתמש בה על מנת להעשיר את ההודעות שהן שולחות לגולשים נמצאות פינטרסט, בוקינג.קום ושירות קביעת הלוח זמנים של Doodle (אין קשר לדודלים של גוגל).

כל מה שרציתם לדעת על חוסם הפרסומות המובנה של כרום

העדכון האחרון של כרום מיום חמישי שעבר הביא לכך שהדפדפן יתחיל לחסום מודעות פולשניות באופן אוטומטי, חדשות טובות מאוד לגולשים, אבל כנראה פחות למפרסמים.

Marketing Land פרסם פוסט של שאלות ותשובות על העדכון החדש. למרות שמעניין לקרוא את כולו, הנה כמה דגשים מרכזיים:

  1. הבדל בין מובייל ל-Desktop : הקריטריונים לחסימה שונים בין המובייל לדסקטופ בשל חווית שימוש שונה וגודל המסך. לדוגמה, מודעה ברוחב מלא שדורשת לגלול את המסך בשביל לראות את שאר התוכן (לא מודעה דביקה) היא לגיטימית בדסקטופ, אבל לא במובייל.
  2. החסימה תבוצע ברמת האתר על פי מספר מבחנים – גוגל לא תבדוק בהכרח כל עמוד באתר, אלא תבחן את התנועה שזורמת לאתר, כאשר בחודשים הראשונים המערכת תהיה סלחנית מבחינת מספר העמודים הבעייתים. מי שהאתר שלו לא יעבור או יהיה בעייתי, יקבל הודעה מתאימה לתוך ה-Search Console ויוכלו להגיש בקשה להכללה מחדש ברשימה הלבנה.
  3. ייתכן בהחלט שלגוגל יש אינטרסים נסתרים – לכאורה קיים שיתוף פעולה בין כל גופי הפרסום ברשת תחת “הקואליציה למודעות טובות יותר”, אך לגוגל יש הרבה מאוד כוח בקואליציה הזו, מה שעשוי לעזור לה בשורה התחתונה על מנת להשיג יתרון על גבי המתחרים.
  4. יכול להיות שלא נרגיש כלל את העדכון הזה – על פי גוגל, מתוך 100,000 אתרים שנבדקו בארה”ב ואירופה, רק 9% צפויים להיחסם ורק 5% יקבלו התראה.

פייסבוק רוצה להיות ערוץ החדשות הרשמי שלכם

חלק גדול מאתנו משתמש בפייסבוק על מנת לקבל מידע על מה שקורה בעולם. אנחנו לא מסתפקים בערוצי הטלויזיה ובאתרי החדשות הרגילים. עכשיו פייסבוק רוצה לנצל את ההזדמנות ולהפוך את הרשת החברתית למקור החדשות המרכזי שלנו באופן רשמי, לפחות בתחום הסרטונים.

קמפבל בראון, לשעבר ב-CNN וכעת האחראית על הקשרים עם גופי החדשות בפייסבוק, רוצה לעשות זאת בעזרת מדור מיוחד במתחם ה-Watch  לסרטונים (שכרגע מוגבל לחלק קטן מתושבי ארה”ב). המתחם יוקדש לחדשות חמות ומתפרצות (או “חדשות קשות”, Hard News, כפי שהיא מגדירה אותן). כרגע לא ברור מה יהיו אפשרויות הפקת הרווחים עבור הגופים שייצרו את התכנים.

בנוסף לסרטונים החדשותיים, פייסבוק תאפשר לגופי תוכן לבקש תשלום עבור המאמרים שהם מקשרים אליהם תחת Instant Articles, גם באפליקציה ל-iOS ולא רק לאנדרואיד. לא ברור איך זה בדיוק יעזור לשירות שגם כך לא נחשב לפופולארי במיוחד, אבל אולי בדרך הזו פייסבוק מקווה לשפר את האיכות של התכנים.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104689
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99006
מדיה חברתית
דנה רוזן
82389
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.