“קנס הקישורים” הופך למציאות, גרי אליאס נוזף בקהילת ה-SEO ואילו פוסטים בפייסבוק יוצרים הכי הרבה מעורבויות

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

האיחוד האירופאי בדרך להפוך את “קנס הקישורים” לחוק מחייב

האיחוד האירופאי קרוב מתמיד להפוך את “קנס הקישורים” לחוק מחייב. הניסוח עצמו כבר מוכן וכעת החוק צריך לעבור את אישור הפרלמנט והצבעה של המדינות החברות. מטרתו המוצהרת של החוק היא “ליצור שוק דיגיטלי אחד” ולמעשה לתגמל מפיצי ויוצרי תכנים.

הסעיפים הבעייתיים ביותר בחוק הם סעיפים 11 ו-13: סעיף 11 מתייחס במפורש אל מנועי חיפוש ואתרים האוספים ידיעות ודורש מהם לשלם עמלות כאשר הם מציגים פיסות תוכן באתרים שלהם, אלא אם כן מדובר בקישור בודד עם “מילים בודדות”.

סעיף 13 דורש מפלטפורמות ליצירת והעלאת תכנים כמו יו-טיוב ופייסבוק לנטר תכנים הפוגעים ביוצרים המקוריים עוד לפני שהם עולים אל השירות, פעולה שהיא אמנם מורכבת מבחינה טכנית, אבל בהחלט אפשרית.

בניגוד לפעמים קודמות, נראה שהפעם גוגל לוקחת את החוק ברצינות וכבר ביצעה ניסוי במהלכו תוצאות מאתרי חדשות הוצגו בלי תמונות ותיאור או תיאור קצר מאוד. על פי גוגל, השינוי הביא לאיבוד תנועה ניכר אל אותם האתרים.

בסופו של דבר, ייתכן שגוגל תאלץ לסגור את שירות החדשות שלה כפי שעשתה בספרד, אך היא הצליחה להכניס לחוק סעיף המאפשר לבעלי אתרי החדשות לוותר על הדרישה לתשלומים, ולכן היא כנראה סומכת על כך ששכרם יצא בהפסדם.

נכון להיום החוק אינו מתייחס “לקישורים פשוטים”, אך הוא עשוי לגרום לחברות כמו גוגל לנקוט במשנה זהירות ולכן ייתכן שתהיה לו השפעה נרחבת יחסית, במיוחד על אתרים הפועלים מאירופה.

גוגל מוסיפה את מדד “נתח הקליקים” לקמפיינים הממומנים

גוגל הודיעה על הוספה של מדד חדש בשם “נתח הקליקים” (Click Share). נתח הקליקים הוא החלק של הקליקים מסך ההערכה של כלל הקליקים שהיה ניתן להשיג. המדד נותן אינדיקציה בנוגע לפוטנציאל של המודעה להגיע למספר לחיצות גבוה יותר. לדוגמה, אם האלגוריתם מגיע למסקנה שהיה אפשר להגיע ל-100 קליקים, אך בפועל יש רק 20, נתח הקליקים יעמוד על 20%. השינויים הרלוונטיים שגוגל נותנת כדוגמה הם שימוש בקליקים, והצעות מחיר או תקציבים גבוהים יותר.

גוגל ממליצה להמשיך ולהשתמש גם במדדים הקיימים, לא רק אחוזי הלחיצות (CTR), אלא גם “נתח החשיפות” שמעיד על פוטנציאל החשיפות.

רדדיט משפרת את אפשרויות הפרסום שלה אך הערך הכלכלי של הגולשים שלה עדיין נמוך מאוד

רדדיט הודיעה על אפשרות חדשה שתאפשר למפרסמים ליצור קמפיינים גם להתקנת אפליקציות. מודעות התקנת האפליקציה יופיעו מן הסתם רק אצל מי שגולש מהנייד. המפרסמים יוכלו לעקוב אחרי הביצועים של הקמפיינים באמצעות מבחר של שירותים כגון Kochava ו-Tune.

מלבד האפשרות הזו, רדדיט הציגה גם שיפורים לפיקסל המעקב שלה שמעכשיו יוכל לנתר יותר אירועים במקביל ולספק חלון של יום בודד, 7, או 28 ימים.

למרות ההכרזה הזו, הערך הכלכלי שרדדיט מפיקה מכל גולש הוא עדיין נמוך מאוד לעומת הרשתות המתחרות: ברדדיט הוא עומד על 30 סנט לגולש, אך בטוויטר הוא עומד על 9.48$ ובפייסבוק על 7.37$. אפילו סנאפצ’ט מרוויחה יותר משני דולר.

מנכ”ל רדדיט, סטיב הופמן ממשיך להיות אופטימי ואומר כי השינויים והשיפורים במערכת הפרסום מביאים להתעניינות בקרב משקיעים ומותגים. רדדיט לפחות יכולה להתנחם בכך שלאחרונה הצליחה לגייס כ-300 מיליון דולר ממשקיעים, מה שמעניק לה שווי שוק של 3 מיליארד דולר.

האם גוגל ביצעה עדכון אלגוריתם ביום האהבה?

משתמשים בקהילת WebmasterWorld  ובקהילות סגורות של Black Hat בפייסבוק (כך על פי Search Engine Journal) החלו לשים לב לשינויים בגוגל שחלו בצמוד ליום האהבה (למרות שבאופן יוצא דופן שינויים בגוגל אנגליה החלו להופיע שבוע קודם). גם הכלי של SEMRush מראה על שינוי חד יחסית לעומת 30 הימים האחרונים.

למרות זאת, חשוב לא לקפוץ למסקנות: חלק מהתלונות על קפיצות בתנועה קשורות לבעיות טכניות וגולשים אחרים מדווחים שהתנועה שלהם חזרה לנורמה. גם בפורומים וקבוצות ישראליות לא נראה שיש תלונות מיוחדות.

גרי אליאס: תפסיקו להתעסק בקונספירציות וחזרו לדברים הבסיסיים

שרשור של שאלות ותשובות עם גרי אליאס מגוגל, אחד האנליסטים בגוגל שנמצא בקשר עם ציבור הגולשים, הוביל להצהרה/ בקשה יוצאת דופן: במהלך השרשור גרי נשאל מה הוא חושב על עתיד ה-SEO ומה לדעתו ישפיע על התחום בעתיד. בתגובה לכך גרי כנראה איבד מעט משלוות נפשו וכתב שהוא הכי היה רוצה שאנשים “יהפכו את האתר המקולל (שלהם) לזחיל (Crawble) במקום להתעסק עם עדכונים מטופשים ומושגים שמומצאים על ידי שירותים למעקב אחרי מיקומים. לאחר שהם מסיימים עם החלק הזה, שידברו עם המפתחים של האתר”.

כשהוא נשאל על תיאורית ה-SEO החביבה עליו הוא ענה שהוא לא אוהב אף אחת מהן ואנשי SEO צריכים להתמקד במה שבאמת משנה.

כמובן שגרי הוא לא היחיד שחושב כך, וגם מי שלא מגיע מתוך גוגל מסתייג מהשימוש הנרחב מדי במדדים כמו Domain Authority. גם גישור על הפערים בין המקדמים לבין החברות שבונות אתרים עולה לא מעט בדיונים ופוסטים.

מחקר חדש יכול לעזור לכם להבין מה עובד ומה לא עובד בפייסבוק ב2019

מחקרים שמנסים לחזות מה עובד הכי טוב בפייסבוק הם לא דבר חדש, אבל המחקר המעודכן יחסית של Quinty עדיין רלוונטי וחושף כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם. המחקר ניתח כ-94,000 עמודים ו105 מיליון פוסטים ב2018. מרבית העמודים היו בינונים בגודל שבין 10,00 עוקבים למילון עוקבים.

הנה הנתונים המעניינים:

1. כמעט כחצי מהפוסטים היו פוסטים עם קישור ובפער ניכר מכך פוסטים עם תמונה (29.1%). פוסטים עם ווידאו תפסו רק 14.1%.

2. לעומת זאת, בבדיקה של הביצועים היחסיים, לפוסטים עם וידאו היו הרבה יותר מעורבויות מאשר לפוסטים עם תמונות (פער של 65%). הפער בין פוסטים עם תמונות לעדכון סטטוס היה כ-105% לטובת פוסטים עם תמונות. בסוף הרשימה ניתן למצוא את הפוסטים עם הקישורים שזכו ל-72% פחות אינטראקציות מאשר הפוסטים עם הווידאו.

ביצועי פוסטים בפייסבוק

קל מאוד לראות שהביצועים של סוגי הפוסטים השונים (לפחות מבחינת האינטראקציות) עומדים ביחס הפוך לאחוזי השימוש בהם מצד מנהלי העמודים. Quintly בעצמם ממליצים להשתמש בפוסטים עם קישורים רק כאשר רוצים להזרים תנועה לאתר.

3. הפער במספר הפוסטים החדשים שמתפרסמים בין יום ממוצע במהלך השבוע לבין שני הימים בסוף השבוע עומד על בערך 5%. לא הבדל, דרמתי, אבל בהחלט כזה שחשוב לשים לב אליו, במיוחד כאשר בסופו השבוע מספר האינטראקציות עולה ב-13%.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
64
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
36
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
90
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105124
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100795
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99953
מדיה חברתית
בן אורן
87836
קידום אתרים
דנה רוזן
82488
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.