סטטוסים מצייצים חוזר לאוויר, מה (לא) לעשות עם תגי המטא וחתכים חדשים ב – Analytics

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

בית המשפט הורה לפייסבוק להחזיר את “סטטוסים מצייצים” לאוויר

עדכון: פייסבוק אמנם החזירה את העמוד, אבל נראה שעשתה את הכול בשביל שיהיה קשה למצוא אותו.

בשבוע שעבר הגיעה לסיומה התביעה שהגישו מנהלי הדף “סטטוסים מצייצים” (אבי לן ועדי בנטוב) כנגד פייסבוק. בית המשפט קבע שעל פייסבוק להחזיר את הדף לאוויר כפי שהיה ביום הסרתו עד היום (ראשון) בשש בערב. בנוסף לכך, פייסבוק ישראל תאלץ לשלם ללן ובנטוב הוצאות משפט בסך 75,000 שקל ושכר טרחה בגובה 150,000 ₪.

כזכור, הדף, שהיה הפופולארי ביותר ברשת הישראלית הוסר מפייסבוק לאחר שעיתון גלובס חשף שנעשה בו שימוש בפוסטים שמפרסמים שילמו עליהם כסף על מנת שיופיעו בדף. בתביעה עצמה נחשף כי היה מדובר ב-30 פוסטים כאלו שהכניסו בסך הכול כ-250,000 ₪.

השופט רחמים כהן קבע בגזר הדין שלו שלמרות הטענה של פייסבוק שמדובר בהפרה של החוזה שלה מן הגולשים, הרי שלא מדובר בהפרה מהותית של חוזה אחיד ולכן פייסבוק לא הייתה יכולה להחליט באופן חד צדדי על מחיקה והסרה של העמוד. לעומת זאת, הוא קבע שהתובעים לא עמדו בנטל ההוכחה כי פייסבוק היא מונפול על פי חוק ההגבלים העסקיים.

למעשה, על פי עורך דין של השניים, גיא אופיר, הסעיף הבעייתי בתקנון שמאפשר לה לסגור דפים באופן חד צדדי וללא התראה מוגדרת, נוגד את חוק החוזים שבמקרה הזה גובר עליו.

כמובן שייתכן והסיפור אינו נגמר מכיוון שייתכן שפייסבוק ישראל ועורכי דינה יחליטו להגיש ערעור על ההחלטה.

המעניין הוא שמאז סגירת הדף, פייסבוק למעשה נתנה למנהלי דפים את האפשרות להעלות תוכן ממומן בתוך העמוד שלהם, אך תחת שני תנאים:

1.הפוסט חייב להיות מתויג עם שם המפרסם שעומד מאחורי הפרסום.

2.למפרסם תהיה גישה לתובנות של הפוסט כמו מספר האנשים שצפו בו או הגיבו עליו

גוגל מעדכנת את מדריך קידום האתרים שלה מ-2008

גוגל הודיעה על גרסה מעודכנת למדריך קידום האתרים שלה שעלה לראשונה ב-2008. למעשה, מדובר באיחוד של המדריך הקודם ביחד עם המדריך הטכני “The Webmaster Academny” בתוספת מספר שינויים כמו התאמה למובייל ומידע מובנה. המדריך החדש זונח את פורמט ה – PDF הישן לטובת מסמך Web עם קישורים פנימיים.

גוגל: אין צורך לשנות את האופן שבו אתם כותבים את תגי התיאור (Meta Description)

בהמשך למעבר של תיאור תוצאות החיפוש לארוך יותר, גוגל מסרה ל – Search Engine Land   שמנהלי האתרים לא צריכים לדאוג יותר מדי בקשר לשינוי. כמה דגשים שהדובר של גוגל הזכיר בנוגע לעניין הם:

  • התיאורים צריכים ליצור עניין בעזרת תיאור קצר שמתייחס למה שהעמוד המסוים מציג.
  • מנהלי אתרים לא צריכים להאריך את התגים שלהם אם הם מרגישים שהתיאורים הנוכחיים מספקים.
  • התיאור שמוצג לגולש לא בהכרח מתבסס רק על תג המטא, וברוב המקרים הוא נוצר בזמן אמת על סמך התוכן בעמוד או שילוב של השניים.

בנוסף לכך, ג’ון מולר הזכיר דרך ה-Hanghout שלו שהתגים לא משפיעים על תוצאות החיפוש ואין חשיבות למילות המפתח שנכללות בהם. אם רוצים לראות שיקוף טוב יותר של התיאור שמוצג לגולשים, אפשר לבדוק את השאילתות הכי פופולאריות ב – Search Console.

תובנות חדשות על המבקרים שלכם ב-Analytics

גוגל הודיעה על ארבע תכונות חדשות בתוך Analytics שעוזרות לקבל מידע שימושי על הגולשים שנכנסים לאתר.

1.דו”ח בסיסי הכולל מידע אודות חתכים שונים של הגולשים  – מי שרוצה, יכול לעבור לדו”ח חדש בדף הבית שמציג מידע נוסף על הגולשים כמו סך כל הגולשים החדשים שנכנסו לאתר בחודש האחרון. המעבר לדו”ח החדש נעשה דרך “אפשרויות נכס” במסך הניהול.

2.מידע ספציפי על כל גולש – הדו”ח הזה נותן מידע כמו סך כל הכניסות של הגולש החודש ומספר הכניסות הכולל מרגע שנכנס לראשונה לאתר. כמובן שהמידע הזה מוצג באופן אנונימי ומתבסס על העוגייה שמוטמעת בדפדפן של המשתמש.

3.הוספה של קהלים לדוחות – עד כה היה אפשר אמנם ליצור קהלים, אבל רק על מנת לייצא אותם לשירותים אחרים של גוגל. מעכשיו אפשר לא רק ליצור קהלים, אלא גם ליצור עבורם דוחות מותאמים אישית.

4. גולשים בעלי סבירות גבוהה לבצע המרה – אולי התכונה החדשה הכי מרשימה. הדו”ח הזה מציג את הגולשים על סמך הסבירות (באחוזים) שיבצעו רכישה על בסיס הפעילות הקודמת שלהם.

דוחות חדשים באנאליטיקס

פייסבוק מכוונת ליותר מודעות וידאו בסרטונים שלה

על פי Marketing Land, פייסבוק מתכוננת להציג יותר מודעות ווידאו בסרטונים שלה.

המודעות מהסוג הראשון הן מודעות שמוצגות לפני הסרטון (Pre-roll) בסגנון רוב המודעות שיש היום במתחרה מבית גוגל, יו-טיוב. לפחות בהתחלה, המודעות האלו יהיו מוגבלות לאורך של שש שניות ולמרכז הסרטונים (Video Watch Hub), בו מתארחים בעיקר פרקים שהופקו במיוחד עבור פייסבוק. זמין כיום בעיקר לתושבי ארה”ב.

מודעות נוספות הן מודעות אמצע שמעכשיו יופיעו רק בסרטונים שהאורך שלהם הוא מעל שלוש דקות, והמודעה עצמה לא תוכל להיות מוצגת לפני שעברה לפחות דקה אחת. לפי פייסבוק, ממבחנים שהחברה שערכה, מדד הסיפוק של הגולשים מהשינוי עלה ב-18%. החדשות הרעות מבחינת הצופים הן שמי שמשתמש בוידאו על מנת להרוויח מן הסרטון, יכול לקבוע בדיוק היכן המודעות יופיעו, וזו לא בהכרח תהיה נקודה טבעית, מה שעלול להיות מציק למדי.

החדשות הטובות בהקשר הזה הוא שרק משתמשים ועמודים עם לפחות 5,000 עוקבים יוכלו להפעיל את האופציה הזו.

בנוסף לשינויים האלו, פייסבוק גם משנה את האלגוריתם שקובע אילו סרטונים יופיעו בתוך הפיד של המשתמשים. האלגוריתם יחפש את אותם הסרטונים שלגולש יש משיכה ליוצרים שלהם וכנראה שגם כאן יהיה דגש על סדרות שמורכבות מפרקים שנוצרו במיוחד עבור פייסבוק. עמודים שונים גם יוכלו לקשר ישירות לסדרות האלו, מה שכנראה יחזק את כל עניין ה – Playlist  שהוא לא מאוד מתקדם כרגע.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
35
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
118
קידום אתרים
עומר לייבנזון
123
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
104775
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100207
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99073
מדיה חברתית
דנה רוזן
82406
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.