תיאור ארוך יותר ב-SERPs, תוצאות ורטיקליות בגוגל טרנדס ואיך הישראלים משתמשים באינטרנט

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

SimilarWeb מציגים שלוש תכונות חדשות

שרות ניתוח האתרים SimilarWeb הכריז השבוע על שלוש תכונות חדשות:

1.מידע דמוגרפי – מעתה ניתן לראות את המין וקבוצת הגיל של כל האתרים שמשווים ביניהם על גבי גרף.

2.בגזרת הקידום הממומן נוספו מודעות של קניות (Shopping Ads), כך שאפשר לראות את מספר המודעות לכל מוצר, המיקום הממוצע שלהן, מילות המפתח ועמוד הנחיתה שאליו הן מובילות. מודעות אלו עדיין לא זמינות בארץ.

3.מעבר קל בין תקופות – מעכשיו אפשר לעבור בין גרף יומי, שבועי או חודשי שמציג את מקורות התנועה המרכזיים לכל אתר (אורגני, ממומן, מודעות טקסט, תמונה וכו’).

similarweb demographics

גוגל מוסיפה תיאור ארוך יותר בתוצאות החיפוש

גוגל הודיעה באופן חצי רשמי (דרך אחד הדוברים שלה) שהיא האריכה את התיאור של חלק מן האתרים. על פי המערכות של PageRanger, האורך הממוצע גדל מבערך 160 תווים ל-230, אך ישנה מגמת עליה, כך שייתכן שנראה עוד שינויים בהמשך החודש. המשמעות בפועל היא שבחלק מן האתרים מופיע כרגע שורה נוספת ועוד מספר מילים.

Description Length

כמו שאפשר לראות בתמונה, השינוי לא חל על כל התוצאות, לפחות לא בינתיים. האם זה בהכרח אומר שכדאי לרוץ ולשנות את כל תגי ה- Meta Description?!  ב-Search Engine Land שפרסם את הידיעה המקורית כלל לא בטוחים, מכיוון שהיום גוגל בדרך כלל מציג בעצמו את התיאור הכי רלוונטי בהתאם לתוכן הדף, ולא בהכרח על פי התג. בנוסף, לא כולם היום אפילו טורחים להוסיף אותו ויש לו יותר משמעות מבחינת רמת האטרקטיביות של הדף.

 

AskPavel Serp

חיפוש ורטיקלי בגוגל טרנדס

גוגל הודיעה שהיא מוסיפה חיפושים ורטיקליים (חיפושים שלא מציגים רק אתרי אינטרנט רגילים) לגוגל טרנדס. במילים אחרות, מעכשיו יהיה ניתן למצוא את החיפושים הפופולריים, חיפושים קשורים ומגמות שונות גם בערוצים האלו:

  • גוגל ניוז
  • גוגל תמונות
  • גוגל שופינג (שוב, לא ממש רלוונטי לארץ)
  • יוטיוב

באופן דומה לגוגל עצמו, לאחר שמקישים את מילת המפתח או בוחרים אותה מאחד הקישורים, יהיה ניתן לעבור בין ערוצי החיפוש השונים.

Google Trends Vertical Searchr

גוגל מזהירה מנהלי אתרים שמשתמשים בסימון אירועים לרעה

גוגל מזהירה בעלי אתרים שמשתמשים בסימון אירועים (Event Markup) בתוצאות החיפוש על מנת להציג קופונים או מבצעים. לפי גוגל, הסימונים האלו מיועדים רק לאירועים של ממש ולא למבצעים כאלו ואחרים, אפילו אם הם נקודתיים ותקפים לתאריכים מסוימים.

Snippet Spam

אתרים שימשיכו להשתמש בטקטיקה הזו מסכנים את עצמם בעונשי ידני שימנע מהם להציג כל סוג של מידע עשיר (Rich Snippet) ליד האתר שלהם.

דו”ח מצב האינטרנט בישראל ל-2017 (בזק)

בשבוע שעבר פרסמה בזק את דוח “מצב האינטרנט בישראל” לשנת 2017. נתוני הסקר נאספו באמצעות חברת TNS, אך מתבססים גם על המערכות של בזק וניתוח מגמות בשוק.

למרות שהדו”ח עצמו כתוב באופן שמזכיר יותר כתבה בחדשות מאשר סקירה אובייקטיבית, יש עדיין לא מעט נתונים מעניינים שרלוונטיים גם למשווקים באינטרנט. הנה כמה נקודות מפתח (ההערות בסוגריים שלנו):

אפליקציות ומובייל

  • כצפוי, אינסטגרם עוברת את פייסבוק בקרב בני נוער עם נתוני שימוש של 72% לעומת 63%.
  • אפליקציות תחבורה ציבורית כגון GETT ו-Moovit הן האפליקציות הכי פופולריות לאחר האפליקציות של הרשתות החברתיות.
  • בניגוד לתדמית של נאמני אפל, דווקא משתמשי האנדרואיד יותר נאמנים לפלטפורמה שלהם (68% לעומת 58%).
  • 32% נמנעים משימוש באפליקציות שמבקשות מידע אישי ו-31% מכבים את ה-GPS כאשר אינם משתמשים בו (למרות שיכול להיות שהסיבה לכך היא בכלל הרצון לשמור על אורך חיי הסוללה…).

קניות ברשת

  • יותר ישראלים קונים ברשת, 80% מהם ליתר דיוק, והמגמה מתחזקת גם בקרב בני ה-50+.
  • 67% מהישראלים קונים באתרים מקומיים. הסיבה העיקרית לרכישה אונליין היא המחיר (72%) ולאחר מכן הנוחות (70%).
  • יותר ישראלים משתמשים באתרי מכירות כגון אמזון, eBay ו-Etsy על מנת לעשות כסף באינטרנט (עלייה מ-15% ל-23%), למרות שלא ברור האם מדובר במקור הכנסה קבוע או מכירה ארעית…

שיווק ישיר

  • 36% מן הישראלים מרגישים שחודרים להם לפרטיות (“מאזינים להם”) דרך הסמארטפון עקב הצעה שיווקית שקיבלו.
  • 30% מפעילים חוסמי פרסומות ואפליקציות. 66% לא היו מוכנים שיעקבו אחריהם אפילו בעד תשלום.
  • 76% מהציבור ירגיש כעס אם יתחילו להופיע מודעות ב-Whatsapp, אך 50% ציינו שמודעות ביוטיוב ובפייסבוק לא מפריעות להם.
  • בני הנוער מושפעים הכי הרבה מכך, ו-32% מהם חיפשו קמפיינים מסחריים ביוטיוב.

פריצות ומתקפות סייבר

  • שליש מן הישראלים חוו פריצה לסמארפון או למחשב שלהם בשנה האחרונה ואף איבדו מידע חשוב.
  • רוב ההתקפות מתרחשות דרך הונאות פישינג וקישורים, אתרים נגועים והורדת קבצים מזיקים.

עוד נתונים על רשתות חברתיות

  • המשתמש הממוצע בפייסבוק חבר ב-11 קהילות וקבוצות.
  • בני נוער חברים ב-27 קבוצות ווטסאפ בממוצע.
  • 19% חושבים שסטטוסים של פוליטיקאים הם מקור חדשותי אמין (זאת למרות האירועים האחרונים) ו-38% אומרים זאת על סטטוסים של עיתונאים. בכל אופן, המהדורות המרכזיות עדיין נתפסות כמקור האמין ביותר (87%).
  • שלושה מתוך עשרת “אנשי השנה” (לא ברור לפי איזה סקר בדיוק…) של בני הנוער כמו אשלי בקשי, תום יער ואנה זק צמחו ברשת. לעומת זאת, אצל המבוגרים התופעה לא קיימת כלל.
תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89826
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88778
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
88265
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66900
קידום אתרים
ירון אחר
65096
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
30
קידום אתרים
מיטל אור
25
קידום אתרים
מיטל אור
58
קידום אתרים
מיטל אור
63
מדיה חברתית
מיטל אור
53
קידום אתרים
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x