קידום אתרים » חדשות קידום אתרים » תיאור ארוך יותר ב-SERPs, תוצאות ורטיקליות בגוגל טרנדס ואיך הישראלים משתמשים באינטרנט

תיאור ארוך יותר ב-SERPs, תוצאות ורטיקליות בגוגל טרנדס ואיך הישראלים משתמשים באינטרנט

אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע.

SimilarWeb מציגים שלוש תכונות חדשות

שרות ניתוח האתרים SimilarWeb הכריז השבוע על שלוש תכונות חדשות:

1.מידע דמוגרפי – מעתה ניתן לראות את המין וקבוצת הגיל של כל האתרים שמשווים ביניהם על גבי גרף.

2.בגזרת הקידום הממומן נוספו מודעות של קניות (Shopping Ads), כך שאפשר לראות את מספר המודעות לכל מוצר, המיקום הממוצע שלהן, מילות המפתח ועמוד הנחיתה שאליו הן מובילות. מודעות אלו עדיין לא זמינות בארץ.

3.מעבר קל בין תקופות – מעכשיו אפשר לעבור בין גרף יומי, שבועי או חודשי שמציג את מקורות התנועה המרכזיים לכל אתר (אורגני, ממומן, מודעות טקסט, תמונה וכו').

similarweb demographics

גוגל מוסיפה תיאור ארוך יותר בתוצאות החיפוש

גוגל הודיעה באופן חצי רשמי (דרך אחד הדוברים שלה) שהיא האריכה את התיאור של חלק מן האתרים. על פי המערכות של PageRanger, האורך הממוצע גדל מבערך 160 תווים ל-230, אך ישנה מגמת עליה, כך שייתכן שנראה עוד שינויים בהמשך החודש. המשמעות בפועל היא שבחלק מן האתרים מופיע כרגע שורה נוספת ועוד מספר מילים.

Description Length

כמו שאפשר לראות בתמונה, השינוי לא חל על כל התוצאות, לפחות לא בינתיים. האם זה בהכרח אומר שכדאי לרוץ ולשנות את כל תגי ה- Meta Description?!  ב-Search Engine Land שפרסם את הידיעה המקורית כלל לא בטוחים, מכיוון שהיום גוגל בדרך כלל מציג בעצמו את התיאור הכי רלוונטי בהתאם לתוכן הדף, ולא בהכרח על פי התג. בנוסף, לא כולם היום אפילו טורחים להוסיף אותו ויש לו יותר משמעות מבחינת רמת האטרקטיביות של הדף.

 

AskPavel Serp

חיפוש ורטיקלי בגוגל טרנדס

גוגל הודיעה שהיא מוסיפה חיפושים ורטיקליים (חיפושים שלא מציגים רק אתרי אינטרנט רגילים) לגוגל טרנדס. במילים אחרות, מעכשיו יהיה ניתן למצוא את החיפושים הפופולריים, חיפושים קשורים ומגמות שונות גם בערוצים האלו:

  • גוגל ניוז
  • גוגל תמונות
  • גוגל שופינג (שוב, לא ממש רלוונטי לארץ)
  • יוטיוב

באופן דומה לגוגל עצמו, לאחר שמקישים את מילת המפתח או בוחרים אותה מאחד הקישורים, יהיה ניתן לעבור בין ערוצי החיפוש השונים.

Google Trends Vertical Searchr

גוגל מזהירה מנהלי אתרים שמשתמשים בסימון אירועים לרעה

גוגל מזהירה בעלי אתרים שמשתמשים בסימון אירועים (Event Markup) בתוצאות החיפוש על מנת להציג קופונים או מבצעים. לפי גוגל, הסימונים האלו מיועדים רק לאירועים של ממש ולא למבצעים כאלו ואחרים, אפילו אם הם נקודתיים ותקפים לתאריכים מסוימים.

Snippet Spam

אתרים שימשיכו להשתמש בטקטיקה הזו מסכנים את עצמם בעונשי ידני שימנע מהם להציג כל סוג של מידע עשיר (Rich Snippet) ליד האתר שלהם.

דו"ח מצב האינטרנט בישראל ל-2017 (בזק)

בשבוע שעבר פרסמה בזק את דוח "מצב האינטרנט בישראל" לשנת 2017. נתוני הסקר נאספו באמצעות חברת TNS, אך מתבססים גם על המערכות של בזק וניתוח מגמות בשוק.

למרות שהדו"ח עצמו כתוב באופן שמזכיר יותר כתבה בחדשות מאשר סקירה אובייקטיבית, יש עדיין לא מעט נתונים מעניינים שרלוונטיים גם למשווקים באינטרנט. הנה כמה נקודות מפתח (ההערות בסוגריים שלנו):

אפליקציות ומובייל

  • כצפוי, אינסטגרם עוברת את פייסבוק בקרב בני נוער עם נתוני שימוש של 72% לעומת 63%.
  • אפליקציות תחבורה ציבורית כגון GETT ו-Moovit הן האפליקציות הכי פופולריות לאחר האפליקציות של הרשתות החברתיות.
  • בניגוד לתדמית של נאמני אפל, דווקא משתמשי האנדרואיד יותר נאמנים לפלטפורמה שלהם (68% לעומת 58%).
  • 32% נמנעים משימוש באפליקציות שמבקשות מידע אישי ו-31% מכבים את ה-GPS כאשר אינם משתמשים בו (למרות שיכול להיות שהסיבה לכך היא בכלל הרצון לשמור על אורך חיי הסוללה…).

קניות ברשת

  • יותר ישראלים קונים ברשת, 80% מהם ליתר דיוק, והמגמה מתחזקת גם בקרב בני ה-50+.
  • 67% מהישראלים קונים באתרים מקומיים. הסיבה העיקרית לרכישה אונליין היא המחיר (72%) ולאחר מכן הנוחות (70%).
  • יותר ישראלים משתמשים באתרי מכירות כגון אמזון, eBay ו-Etsy על מנת לעשות כסף באינטרנט (עלייה מ-15% ל-23%), למרות שלא ברור האם מדובר במקור הכנסה קבוע או מכירה ארעית…

שיווק ישיר

  • 36% מן הישראלים מרגישים שחודרים להם לפרטיות ("מאזינים להם") דרך הסמארטפון עקב הצעה שיווקית שקיבלו.
  • 30% מפעילים חוסמי פרסומות ואפליקציות. 66% לא היו מוכנים שיעקבו אחריהם אפילו בעד תשלום.
  • 76% מהציבור ירגיש כעס אם יתחילו להופיע מודעות ב-Whatsapp, אך 50% ציינו שמודעות ביוטיוב ובפייסבוק לא מפריעות להם.
  • בני הנוער מושפעים הכי הרבה מכך, ו-32% מהם חיפשו קמפיינים מסחריים ביוטיוב.

פריצות ומתקפות סייבר

  • שליש מן הישראלים חוו פריצה לסמארפון או למחשב שלהם בשנה האחרונה ואף איבדו מידע חשוב.
  • רוב ההתקפות מתרחשות דרך הונאות פישינג וקישורים, אתרים נגועים והורדת קבצים מזיקים.

עוד נתונים על רשתות חברתיות

  • המשתמש הממוצע בפייסבוק חבר ב-11 קהילות וקבוצות.
  • בני נוער חברים ב-27 קבוצות ווטסאפ בממוצע.
  • 19% חושבים שסטטוסים של פוליטיקאים הם מקור חדשותי אמין (זאת למרות האירועים האחרונים) ו-38% אומרים זאת על סטטוסים של עיתונאים. בכל אופן, המהדורות המרכזיות עדיין נתפסות כמקור האמין ביותר (87%).
  • שלושה מתוך עשרת "אנשי השנה" (לא ברור לפי איזה סקר בדיוק…) של בני הנוער כמו אשלי בקשי, תום יער ואנה זק צמחו ברשת. לעומת זאת, אצל המבוגרים התופעה לא קיימת כלל.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

Mobile First יצא לדרך, יותר חיפושים מקומיים ואיך פייסבוק רוצה שתפרסמו תוכן

גוגל החלה לאנדקס חלק מהאתרים עם Mobile First על פי גארי איליס מגוגל, גוגל כבר ...

פיד חדש בפייסבוק

חדש בפייסבוק: Explore Feed, מנויים בתשלום ב-Instant Articles, ו…האם המרקטפלייס הגיע לישראל?

פייסבוק לא נחה: הרשת החברתית, שכנראה חוששת באופן תמידי מירידת כוחה אל מול המתחרות, לא ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט עם חברים