חגיגת האחסון בגוגל נגמרת, גידול בתעשיית החיפוש, מה קורה בחיפוש הקולי ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

גוגל מקצצת בנפח האחסון של שירותי החינם

החל מה-1 ביוני 2021 כל השירותים החינמיים של גוגל יכללו במכסת האחסון החינמית של 15 ג’יגה. מי שיחרוג מהמכסה יצטרך לשלם.

ה”קורבן” העיקרי כאן הוא גוגל תמונות, שאחרי 5 שנות קיומו מכיל יותר מ-4 טריליון תמונות. כל שבוע מתווספים לו עוד 28 מיליארד קבצים חדשים, וגוגל החליטה שהגיעו תמונות עד נפש.

כעת, לאחר שגוגל די דחקה לשוליים ספקי אחסון אחרים כגון דרופבוקס, היא משנה את תנאי השימוש. כל קובץ שתעלו לגוגל דרייב עד ה-1 ליוני, לא ייספר לכם כחלק מהמכסה; אבל החל מתאריך זה תתחיל הספירה הלכה למעשה.

בעלי סמארטפון פיקסל, מבית גוגל, ימשיכו ליהנות מאחסון חינמי ללא הגבלה (אבל במחיר של איבוד האיכות המקורית בתמונות באיכות גבוהה).

כל מי שירצה להוסיף נפח אחסון, ייאלץ לשלם על כך החל מהקיץ הקרוב. 100 ג’יגה יעלו לכם 8 שקלים לחודש, או 80 שקלים לשנה. לא יודעים כמה נפח אחסון נשאר לכם? בדקו כאן: https://photos.google.com/storage

ההוצאה על פרסום בחיפוש גדלה – למרות הקורונה

מכיוון שמגפת הקורונה מאלצת עסקים רבים לעבור לאונליין, ההוצאה על מודעות חיפוש נמצאת בעלייה נכון לשנת 2020. לפי נתוני eMarketer מדובר על גידול של 5.9%; תיקון לעומת הדיווח הקודם שחזה ירידה בהוצאה, בשל קריסת תעשיית התיירות והטיולים.

אומנם מדובר בגידול איטי יותר מהקצב הרגיל, אבל זהו עדיין גידול יפה בהוצאות. מומחי eMarketer טוענים שלא מדובר בשינוי זמני, אלא במשהו לטווח הארוך. בטווח הקצר מדובר על הוצאה של 59.22 מיליארד דולר על מודעות חיפוש בשנה הנוכחית. בטווח הארוך, התחזית טוענת שעד שנת 2024 ההוצאה תגיע לכדי 99.2 מיליארד דולר על פרסום בחיפוש. רוב הגידול יהיה במובייל, שיהווה שני שליש מכל ההוצאה על פרסום בחיפוש עד 2024.

למרות הגידול הקיים והצפוי, גוגל חזויה לאבד נתח שוק בתחום החיפוש לטובת אמזון: מ-61.3% בשנה שעברה לכדי 54.9% ב-2022. נתח השוק של אמזון צפוי להגיע ל-21.5% ב-2022.

הוצאה על פרסום בחיפוש

הסטודיו לעיתונאים של גוגל

Journalist Studio הוא שירות חדש מבית גוגל, המיועד לאפשר לעיתונאים לבצע את עבודתם בצורה יעילה ויצירתית. חבילת הכלים לעיתונאים כוללת 2 כלים עיקריים ומעניינים:

Pinpoint – מסייע לעבור במהירות על מאות אלפי מסמכים על ידי זיהוי וארגון אוטומטי של האנשים, הארגונים והמיקומים הנזכרים ביותר. במקום להשתמש ב-CTRL F (חיפוש במסמך), הכלי מסייע לבצע חיפושים יעילים באמצעות חיפוש גוגל, גרף הידע, זיהוי תווים אופטי (OCR) וטכנולוגיות Speech To Text; כל זאת כדי לחפש במסמכי PDF, תמונות, כתב יד, דואר אלקטרוני, קובצי שמע ועוד.

הכלי כבר הוכיח את עצמו במחקרים קודמים, כגון הדוח של USA Today אודות 40,600 מקרי מוות הקשורים למגפת הקורונה, ניתוח נתוני ה-CIA וכן במקרים נוספים. הכלי זמין לרישום וקבלת גישה, ונכון לעכשיו ניתן להעלות ולנתח מסמכים ב-7 שפות: אנגלית, צרפתית, גרמנית, איטלקית, פולנית, פורטוגזית וספרדית.

פרויקט ידע משותף – בכלי השני ניתן ליצור תרשימים אינטראקטיביים תוך דקות ספורות, מתוך אלפי ממצאים ונתונים. לאחר מכן ניתן להטמיע את התרשימים בכתבות וסיפורים ולשתף אותם ברשתות החברתיות. המידע מגיע ממבחר מקורות איכותיים כגון מאגר Data Commons, מפקד האוכלוסין של ארה”ב והמרכז לבקרת מחלות (CDC).

מה נסגר עם החיפוש הקולי?

במשך מספר שנים, התחזיות בנוגע לחיפוש קולי הכתירו את התחום כדבר הבא בשיווק. האם זה באמת המצב?

מצד אחד הנתונים בהחלט מרשימים:

  • עד שנת 2023 יהיו 8 מיליארד עוזרים קוליים. נכון ל-2020 מדובר על 4.2 מיליארד.
  • שוק המכשירים הקוליים חזוי להגיע לשווי של 39.3 מיליארד דולר בשנת 2025.
  • 41% מהמשתמשים במכשיר קולי, אומרים שזה מרגיש כמו לדבר עם חבר.

מצד שני, כשמביטים בתועלת העסקית והשיווקית – הנתונים קצת פחות מרשימים:

  • רוב האנשים לא קונים באמצעות עוזרים קוליים. מדוע? חשש מבעיות אבטחה; יש חשיבות לנושא הוויזואלי בתחום הקניות; ורוב האנשים אכן מוסיפים את המוצר לסל באמצעות עוזר קולי, אבל מעדיפים לרכוש בעצמם.
  • חיפוש קולי לא מציע מגוון אפשרויות. בדרך כלל מדובר בתוצאה אחת שהמכשיר חושב שהיא הכי רלוונטית, בלי אפשרות לראות מוצרים נוספים ולעשות השוואות.
  • מכשירים קוליים משמשים בעיקר לפקודות פשוטות – תעיר אותי ב-6 בבוקר, מה מזג האוויר, נגן מוזיקה, הדלק את האור וכן הלאה.

למרות שלא מדובר במהפכה שחזו לנו, עדיין מדובר בתחום חשוב. רצוי לא להעלים עין מהחיפוש הקולי, כי אנשים עדיין משתמשים בו בכמויות גדלות והולכות: חיפוש עסקים במפה, קבלת הוראות נסיעה וכן הלאה. כדי לקבל את החשיפה גם בחיפוש הקולי, מומלץ להשקיע בגוגל מיי ביזנס, להתאים את האתר למובייל ולהופיע בתשובות הישירות בגוגל.

ידיעות בקטנה

  • לפני זמן מה דיווחנו שגוגל יתחיל לסרוק גם http2 החל מחודש נובמבר – וכעת הגיע הזמן.
  • לאחר שעדכוני מהירות האתר יהפכו לגורם רשמי באלגוריתם של גוגל במאי 2021, תוצאות החיפוש יתחילו להציג תוויות עבור אתרים שאינם מותאמים לדרישות.
  • סנאפצ’ט מוסיפה 3 קורסים להסמכת אנשי פרסום – יצירת תנועה לאתר או אפליקציית איקומרס; קידום אפליקציות להגדלת כמות ההתקנות; וכן קידום גיימינג במובייל. שלושת אלו מצטרפים לקורסים קודמים, המלמדים את עיקרי הפרסום במערכת סנאפצ’ט.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104687
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100123
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99006
מדיה חברתית
דנה רוזן
82388
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.