מודעות מתחרים ב-GMB, בלוגים הורסים לעצמם את הקידום, ביקורות מזויפות באמזון ועוד | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » מודעות מתחרים ב-GMB, בלוגים הורסים לעצמם את הקידום, ביקורות מזויפות באמזון ועוד
חדשות קידום אתרים

מודעות מתחרים ב-GMB, בלוגים הורסים לעצמם את הקידום, ביקורות מזויפות באמזון ועוד

אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. 

גוגל לעסק שלי יציג גם פרסומות של מתחרים

גוגל פועלת תמידית למקסום רווחים, ומוצרי הלוקאל שלה גם הם משתתפים בחגיגה. זה התחיל עם מודעות ממומנות בחבילת הלוקאל (Three-pack) בתחילת 2017, והמשיך עם מודעות גם בגרף הידע לפני כשנה. כעת גוגל ממשיכה במרץ אל עבר מימוש מטרותיה, ומציבה פרסומות ממומנות גם בתוך פרופילים עסקיים בגוגל לעסק שלי.

משמע שאם יש לכם פרופיל GMB, מהיום והלאה אתם עשויים להציג פרסומות ממומנות למתחרים שלכם, ללא אפשרות הסרה או שליטה על סוג הפרסום (פרופיל עסקי בתחום האפייה לא אמור להציג מודעה ממומנת למלגזות, ולכן כמעט תמיד כל פרסומת כזו תתחרה בפרופיל בו היא מוצגת).

יש להניח שזה חלק מהמהלך של גוגל להפוך את הלוקאל לאפיק רווחי יותר. בעלי הזיכרון החד שבינינו, ודאי יזכרו שגוגל אותתה לא מזמן על כוונתה לגבות תשלום עבור פרופילי GMB (שנכון להיום ניתנים חינם). בעוד שנדמה לנו שפרופיל העסק שלנו ב- GMB שייך "לנו", למעשה זהו נכס של גוגל והיא רשאית לעשות בו ככל העולה על רוחה.

רוב הבלוגים הורסים לעצמם את הנראות האורגנית

מחקר של חברת Perficient Digital מצא כי רוב הבלוגים מתוך ה-100 שנבדקו, כנראה מחבלים לעצמם בנראות האורגנית ללא ידיעתם. מדובר בטעות מבנית הקיימת בשני שליש מהבלוגים – עמודי הבלוג נמצאים במרחק ממוצע של יותר מ-5 קליקים מעמוד הבית.

ככל שעמוד מסוים נמצא הרחק יותר בהיררכיית האתר (כלומר רחוק יותר מעמוד הבית), כך קטנים הסיכויים שהוא יתברג בתוצאות החיפוש האורגניות. למרבה התדהמה, מתוך מיליון עמודים שנבדקו – כ-31% היו בעלי עומק של 21 קליקים ומעלה, 9.5% מהעמודים בעלי עומק של 50 קליקים ומעלה, והיו אפילו עמודים עם עומק של יותר מ-1,000 קליקים. השם ירחם!

מחריפה בעיית הביקורות המזויפות באמזון

תעשיית חוות הדעת, על יתרונותיה וחסרונותיה, מוכרת לכולנו מזה שנים רבות, בעיקר בפלטפורמות הגדולות. אבל מסתבר שהבעיה באמזון גדולה יותר מתמיד, ולא רק שהיא לא הולכת להיעלם – היא אף מחריפה.

חמור מכך – רוב משתמשי האתר כלל לא מודעים לבעיה, ובטח שלא לממדיה. רוב הצרכנים פשוט מעיפים מבט במספר הכוכבים ובכמות הביקורות, ולא נכנסים לעובי הקורה כדי לבדוק מה מסתתר מאחורי כל ביקורת. חברות מחקר כגון FakeSpot ו- ReviewMeta טוענות שבדיוק מהסיבה הזו דרוש פיקוח צמוד על המתרחש.

כבר ב-2018 פורסם מחקר לפיו 61% מחוות הדעת במוצרי האלקטרוניקה של אמזון הם זיוף (אבל גם בקטגוריות נוספות כגון יופי וטיפוח, ביגוד ונעליים, תוספי תזונה ועוד). 75% ממשתמשי אמזון טוענים שהם סומכים על הביקורות בצורה מלאה עד חלקית, ו-4% לא סומכים עליהן כלל.

השיטה העיקרית והמתקדמת ביותר באמזון היא "חטיפת ביקורות" (Review Hijacking) – כלומר "שאיבת" ביקורות של מוצר אחד, והצגתן במוצרים אחרים לחלוטין. ממחקרים בלתי תלויים נוספים עולה כי רוב הביקורות המזויפות משויכות לסין.

אמזון טוענת שהיא פועלת בחומרה רבה נגד חוות הדעת המזויפות, ואפילו ועדת הסחר הפדרלית (FTC) התערבה כמה פעמים בנושא הזה. לחברה יש שיטת אימות בשם Verified Purchaser, שכוללת אמצעים למניעת ביקורות מזויפות, אבל ככל הנראה היא מיושמת רק בצמצום. אם אמזון תחייב את כל המשתמשים לעבור לשיטה זו, יהיה יותר קשה ליצור ביקורות מזויפות.

יצירת לידים אוטומטית בפייסבוק מסנג'ר

לפי מחקר שבוצע בארצות הברית, בריטניה, ברזיל והודו – 61% מהמשיבים מסכימים שמסנג'ר הוא הדרך הקלה והנוחה ביותר לתקשר עם עסקים. בהתאם לכך, פייסבוק הוציאה פיצ'ר חדש שיאפשר לעסקים לקבל לידים "חצי מבושלים" במסנג'ר, ולהפנות אותם לאחר מכן לאפיק הדרוש להמשך טיפול.

כל זאת בניגוד למודעות הלידים הרגילות בפייסבוק, בהן המשתמש ממלא מספר מינימלי של פרטים וממתין לפנייה מהעסק. האפשרות החדשה מוסיפה תיווך-אמצע, שמטרתו לא לאבד את הליד ולהכיר את צרכיו בצורה טובה יותר טרם הסגירה.

האפשרות החדשה תפעל אוטומטית בצמוד למודעות Click To Messenger – משתמש שהקליק על פתיחת שיחה במודעה, יעבור דרך סדרת שאלות מוכנות מראש, שתאפשר לדעת מהם הצרכים המדויקים שלו. כמו כן משתמשים שלא ישלימו את השאלות, יקבלו תזכורת אוטומטית. לאחר שהמשתמש השלים את השאלות, הוא יופנה לגורם המתאים להפיכת הליד לעסקה.

 

אודות עמית אדלר

עמית אדלר
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999; בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע ובלוגר נלהב.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

אינסטגרם מסתירה לייקים, פייסבוק בוחנת מודעות חיפוש, סנאפצ'ט ממשיכה לגדול ועוד

אינסטגרם מסתירה לייקים ב-6 מדינות המטרה היא לגרום למשתמשים להתמקד יותר בתוכן ופחות ב- Vanity ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים