ה-AI של גוגל עולה שלב, למה אין התאמה אישית בחיפוש ואיך פינטרסט תכניס לכם כסף

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

עתיד החיפוש על פי גוגל

כל שנה מנסים לחזות איך ייראה עתיד החיפוש וכיצד ישתנה עולם קידום האתרים והשיווק באינטרנט. השבוע גוגל נתנה לנו הצצה קטנה לעתיד הזה בכנס שהתקיים בסן פרנסיסקו וציין 20 שנות גוגל. על פי בן גומז, ראש מחלקת החיפוש, החברה מכוונת להשיג כמה יעדים בשנים הקרובות:

  • מעבר הדרגתי מתשובות למסעות חיפוש
  • מעבר משאילתות חיפוש לגילוי של מידע ללא שאילתות
  • מעבר מתוכן כתוב לתוכן ויזואלי

באופן מפתיע, גומז נתן קרדיט על הרעיון של מסעות החיפוש דווקא למיקרוסופט, אשר מצאה כבר לפני מספר רב של שנים שהגולשים משתמשים בשאילתות שונות בזמנים שונים על מנת להשיג מטרות ספציפיות כמו למשל חיפוש עבודה.

על מנת להראות לגולשים כיצד נראה המסע שלהם, גוגל תציג “כרטיסי פעילות” שיחשפו את האתרים האחרונים שהמשתמש ביקר בהם ומתאימים לחיפוש אותו הוא מקליד, כמו גם חיפושים דומים לאותו החיפוש אותו ביצע בעבר. כרטיסי הפעילות האלה יעבדו באופן דומה לאוספים של גוגל במובייל, אשר לא היו פופולאריים במיוחד עד כה.

גילוי של מידע ללא שאילתות יושג בין היתר על ידי הצמדה של נושאים משניים לגרף הידע. לדוגמה, מי שיחפש מידע על כלבי פוג, יקבל רשימה של כלבי פוג ידועים אמתיים ובדיונים כמו הכלב בסקו של המלכה ויקטוריה או פרנק מהסרט “גברים בשחור”.

תת נושאים : חיפוש ללא שאילתה

שינוי נוסף יתבצע בתוך הפיד של גוגל שמציג עמודים רלוונטיים לכל גולש דרך תוכנת החיפוש במובייל או בהתראות של המכשיר. מעתה הפיד הזה ייקרא “דיסקבר” והוא יופיע גם במנוע החיפוש במובייל. החלוקה לנושאים תציג לא רק תכנים רלוונטיים, אלא גם שאילתות והמשתמש יוכל לבחור האם להמשיך לראות תכנים נוספים מהנושא הזה בעתיד או לא. נראה שהפיד החדש יהיה הרבה יותר דומה לפידים חברתיים וספציפית יותר לזה של יו-טיוב, שם גוגל כבר מחלקת את הסרטונים לנושאים מומלצים על סמך היסטורית הצפייה של הגולש.

גוגל דיסקברי

לחיפוש הוויזואלי המשופר גוגל הקדישה פוסט ארוך  נפרד בבלוג החיפוש שלה. החיפוש הוויזואלי החדש ייאמץ את אלמנט הסטוריס שצץ בכל מקום בשנה האחרונה. גוגל אמנם הציגה פורמט כזה לדפי המובייל המהירים שלה (AMP), אבל עדיין לא הציגה את הסיפורים האלו בתוך החיפוש עצמו. מערכת ה-AI שמניעה את המערכת תוכל ליצור מצגות מקטעי וידאו או תמונות ולקשר אל תכנים רלוונטיים מרחבי הרשת. זו יכולה להיות מצגת על שחקנית מפורסמת, אבל גם מדריך אטרקציות בפארק שאנחנו הולכים לבקר בו.

אלמנט נוסף אותו גוגל מדגישה היא שחיפוש התמונות לוקח בחשבון גם את הרלוונטיות והאיכות של האתר בו היא מתארחת, כמו גם עד כמה הוא עדכני. ה-AI מתחשב גם במיקום של התמונה בדף ועד כמה היא מרכזית בו. שיפורים נוספים יספקו יותר מידע מהדף עצמו כמו הכותרת שלו ויאפשרו לבדוק מידע אודות האובייקטים בתוך התמונות עצמן בדומה לאפליקציית Google Lens.

אין ספק שככל שגוגל מייצרת יותר ויותר תכנים בעצמה או מחברת תכנים קיימים אחד לשני, כך אנשי השיווק יצטרכו לחשוב על דרכים יותר יצירתיות לשמור את הגולשים באתרים ובאפליקציות שלהם. מצד שני, כפי שראינו בשבוע שעבר, השימוש בתוכן שלא גוגל יצרה כבר יוצר לה בעיות ומזה מספר שנים שהנציבות האירופאית בוחנת בשבע עיניים כל מהלך שלדעתה עשוי למנוע תחרות.

האם “החיפוש העצבי” הוא השלב הבא באבולוציה של ה-Rankbrain

על פי דני סוליבמן מגוגל, החברה משתמשת מזה מספר חודשים ב”חיפוש עצבי” (Neural Search), מעין אינטליגנציה מלאכותית שמאפשרת לחבר מילים למושגים (קונספטים) בצורה הרבה יותר טובה מאשר בעבר. על פי סוליבמן, החיפוש העצבי משפיע על 30% מן השאילתות, ולכן ההכרזה הזו מזכירה מאוד את זו של Rankbrain, אשר גם הוא נחשף רק בדיעבד והשפיע על שליש מן השאילתות.

לדוגמה, מי שיחפש באנגלית “למה הטלוויזיה שלי נראית מוזר?” יקבל תוצאות שעוסקות באפקט אופרת הסבון, אותו אפקט שגורם לתנועה להיראות מוזר בטלוויזיות חדשות. התוצאות לא כוללות בהכרח את המונח אותו הגולש הקיש, אבל עדיין מספקות לו תשובה רלוונטית. היכולת הזו לא חדשה לגמרי, אבל כעת נראה שהיא עובדת באופן רחב יותר ולא רק על מילים ספציפיות.

למרות החידוש שבהכרזה הזו, היא למעשה לא הגיעה משום מקום: גוגל כבר ביצעה מהלך דומה עם Google Translate, מה ששיפר באופן ניכר את איכות התרגום גם בגרסה המקומית שלנו (באופן מפתיע, דווקא תרגום מעברית לאנגלית הוא הרבה יותר קריא).

והאם זה באמת עובד גם בעברית? יכול להיות שכן. לדוגמה, אם תנסו לכתוב “למה הקרח מתרחב”, התוצאה הראשונה תהיה על האנומליה של המים .

נקודה מעניינת נוספת: הבלוג של גוגל קישר לעבודת מחקר העוסקת בסוג חדש של “אחזור מידע עמוק” בשם “אחזור הד-הוק” אשר מתבסס על שאילתה ותוכן המסמך בלבד. אחד מכותבי המחקר הוא ריין מקדולנד, חוקר וותיק בגוגל שעוסק בעיבוד שפה טבעית ואינטליגנטיה מלאכותית. מכיוון שמדובר באלגוריתם משני לאלגוריתם דירוג ראשי, הרי שהוא לא משתמש בקישורים. ב-Search Engine Journal תוכלו לקרוא עוד על “אחזור הד הוק” והמשמעות שלו כפי שניתן להבין מנייר המחקר.

גוגל מנפצת את מיתוס ההתאמה האישית בחיפוש

במסגרת תחקיר של ערוץ CNBC לגבי האופן בו גוגל מעדכנת את האלגוריתם שלה, גוגל הודתה שההתאמה האישית בחיפוש, זו שהיתה מקור גאווה עבורה, למעשה הפכה להיות מוגבלת מאוד ומתבססת בעיקר על החיפושים הקודמים של המשתמש באותו סבב חיפושים או על פי המיקום שלו. גוגל טוענת שמצאה כי ההתאמה האישית לא עוזרת לגולשים.

לכאורה ההצהרה הזו סותרת את אלמנט הגילוי החדש עליו כתבנו בתחילת הטור, אך נראה שגוגל התייחסה בעיקר למידע אותו היא אוספת אפילו כשהגולש לא מחובר לחשבון שלו. במילים אחרות, ההתאמה האישית דרך האפליקציות והמוצרים האחרים של גוגל אליהם הגולש צריך להירשם באופן אקטיבי עדיין משחקת תפקיד חשוב.

על פי CNBC, ההתאמה האישית צומצמה לא רק בשל חוסר היעילות שלה, אלא גם על מנת להרחיק מהחברה אש ולהימנע מסיפורים בסגנון פרשת אנליטיקה של פייסבוק והפרופילים המזויפים בטוויטר.

אלה חדשות טובות למקדמי האתרים מכיוון שהמשמעות היא שהכלים למדידת המיקומים של מילות המפתח מציגים כעת מידע הרבה יותר מדויק ואין צורך להסתפק בדוחות המצומצמים של גוגל בסרצ’ קונסול (שלא מציגים מילות מפתח שלא הופיעו בפועל בחיפוש).

פינטרסט ואינסטגרם מוסיפות תכונות שיעזרו לאתרי מסחר אלקטרוני

פינטרסט פתחה את ה-“Shop the Look Pins” גם לבעלי עסקים קטנים בתחום האופנה ועיצוב הבית . האפשרות הייחודית מאפשרת להשתמש בתמונות נעוצות על מנת למשוך לקוחות לאתרים מסחריים. על כל מוצר בתוך התמונה מופיעה נקודה לבנה קטנה שלחיצה עליה מפנה לעמוד המוצר הרלוונטי.

על פי פינטרסט, 67% מתוך 250 מיליון המשתמשים החודשיים שלה גילו מוצר או מותג חדש דרך חשבונות עסקיים ו-93% עושים שימוש בפלטפורמה על מנת לתכנן רכישה. יתרה מכך, אורך החיים הממוצע של כל נעיצה (מבחינת מעורבות) הוא כ-120 ימים, הרבה יותר מאשר הממוצע ברשתות החברתיות.

גם אינסטגרם מציגה שיפור בחזית הזו עם תכונה דומה מאוד ותאפשר ליותר עסקים להשתמש ב”סיפורי שופינג” שבהם אפשר להדביק סטיקרים של מוצרים ישירות בתוך הסיפורים. מלבד זאת, הגולשים יוכלו לסייר בערוץ ייעודי לקניות שיציג בעבורם מוצרים מעסקים שונים.

גוגל מחליפה את התמחור החכם בהצעות מחיר חכמות עבור שותפי החיפוש

גוגל הודיעה שמי שמפרסם באמצעות שותפי החיפוש שלה, יעבור להשתמש מעכשיו בהצעות מחיר חכמות (Smart Bid) במקום תמחור חכם (Smart Bidding). שותפי החיפוש הם אתרים שעושים שימוש ביכולת של גוגל באתר שלהם בתור מנוע חיפוש פנימי או מותאם אישית (באמצעות דגש על מילות מפתח מסוימות). ההבדל בין שתי השיטות מתבטא בכך שהצעת מחיר חכמה לוקחת בחשבון גם את ההיסטוריה של כל משתמש באופן פרטני. לדוגמה, הצעת המחיר עשויה להיות נמוכה יותר אם מדובר באדם שהיסטוריית ההמרות שלו נמוכה.

מי שישתמש בהצעות מחיר חכמות יכול אמנם לבדוק את הרשתות של השותפים, אבל לא ברמת האתר הפרטני עצמו.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104689
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99006
מדיה חברתית
דנה רוזן
82389
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.