קידום אתרים » מדיה חברתית » עיצוב חדש לדף הפייסבוק של AskPavel – תוכן פרימיום נשלח קודם כל לחברי העמוד
עמוד פייסבוק חדש

עיצוב חדש לדף הפייסבוק של AskPavel – תוכן פרימיום נשלח קודם כל לחברי העמוד

מי שחבר בדף הפייסבוק שלנו בטח שם לב לעיצוב החדש שעלה שם לפני מספר שבועות. אבל חוץ מעבודת עיצוב טובה, יש גם קונספט חדש – חברי העמוד מקבלים תוכן פרימיום לפני שהוא מתפרסם כאן בבלוג.

אז לפני הכל, אם עדיין לא עשית לייק, זה הזמן להצטרף לקהילת הפרימיום כדי שתזכה לקבל תכנים לפני שאר קוראי הבלוג.

עמוד פייסבוק חדש ל-AskPavel

לפני שאכנס לפרטים לגבי הקונספט החדש, המחשבה שעמדה מאחורי העיצוב ומה הם בעצם אותם "תכני פרימיום", זה הזמן לפרגן לחברה שבזכותה אני יכול לכתוב את הפוסט הזה בכלל – InnoviNet – שיווק מקוון לעסקים. אני מבחינתי מאוד מרוצה, אשמח אם תכתבו לי את דעתכם בתגובות. ובכלל, אם יש לכם רעיונות לדברים שאפשר להוסיף בעמוד כדי לשפר אותו אשמח לשמוע.

כשחיפשתי חברה שתוכל לקחת על עצמה את השדרוג של הדף, היה חשוב לי לבחור חברה שהיא מעבר לכמה מעצבים מוכשרים. חברה שהיא חיה ונושמת את עולם השיווק באינטרנט והמדיה החברתית (וכזו שגם יש לה כמה דפים מוצלחים ברזומה). אני מאמין שאינובינט – שיווק מקוון סיפקו את הסחורה בהתאם לציפיות – אז באמת תודה רבה מכל הלב 🙂

אני לא יודע איך Innovinet אפיינו את הפרוייקט מבחינה מקצועית, איך נראתה תוכנית העבודה ומה האתגרים שהתמודדו איתם, אולי אבקש מהם להציג זאת בפוסט נפרד.

במה חברתית מאחורי הקהילה המקצועית

הקונספט של AskPavel הוא מקצועי לחלוטין. אומנם זו קהילה ולא רק בלוג, אבל לפעמים יש כאן קושי ליצור אינטראקציה חברתית.

חוץ מהפרופילים החדשים בפינת השאלות/תשובות, אין לאנשים שמגיבים כאן בבלוג פרופילים אישיים שמאפשרים להכיר אחד את השני ולהתחבר, מה שיוצר סוג של הפרדה חברתית בין כולנו (דבר שאסור שיקרה בקהילה). לכן כאן האפשרויות הבלתי מוגבלות של פייסבוק נכנסות לתמונה ומאפשרות להשלים את החלק החסר של הפאזל.

אם האתר זה ההרצאות בכנס מקצועי, אז העמוד בפייסבוק זה הפסקת הקפה במסדרון בין ההרצאות. היה חשוב לי ליצור את ההפרדה הזו בכדי שמצד אחד אפשר יהיה לשמור על איכות מבחינה מקצועית, ומצד שני לא לאבד את האלמנט החברתי שיוכל לקשר בין כל האנשים השותפים בקהילה.

מה זה תוכן פרימיום?

במקום להשתמש במילים מפוצצות כמו "פרימיום" או "אקסקלוסיבי", פשוט אתן דוגמא ל-3 סוגי תוכן שיישלחו לחברי העמוד לפני שיתפרסמו כאן:

  • מדריכים ומחקרים שלא פורסמו – מדי פעם אנשים שונים בתעשייה שולחים לי תכנים שלא מתפרסמים באינטרנט כגון: מחקרים פנים ארגוניים, מדריכים בנושאים נישתיים (נגיד איבוק שמרכז שיטות ייחודיות לבניית קישורים), סקרים ועוד. כבר הודעתי לאותם אנשים שבפעם הבאה שזה יישלח אלי אני אשתף את זה עם הקהילה בעמוד. לדוגמא: בקרוב אשלח לחברי העמוד מחקר שנעשה במסגרת אוניברסיטת בר אילן, אשר בדק איך אירוע עולמי גדול מימדים שיצר באזז באינטרנט התפשט במדיה החברתית. מהמחקר אפשר ללמוד איך, איפה ובאיזו צורה משתמשים מעדיפים לשתף מידע ברשת (קובץ PDF באורך 57 עמודים שעדיין לא פורסם באינטרנט).
  • הזמנות לכלים ושירותים חדשים – כמו במקרה של Bolt, מדי פעם אני מקבל הזמנות להשתמש בכלי אינטרנט חדשים שעומדים לצאת לשוק. את ההזמנות אפרסם קודם כל בעמוד בפייסבוק. כמו כן, בחודשים האחרונים אני עובד על כלי חדש למחקר מילות מפתח שאותו גם כן אשתף קודם כל עם חברי העמוד.
  • חדשות ועדכונים דחופים – בסוף כל שבוע אנחנו מפרסמים עדכון שבועי בפינת החדשות עם הארועים הכי חשובים שהיו במהלך השבוע החולף. אך לפעמים יש עדכונים קטנים וקריטיים שלא מצדיקים ידיעה שלמה, רק עדכון. עדכונים כאלו נפרסם בזמן אמת בעמוד שלנו. לדוגמא: כשראינו לפני מספר ימים שכפתור גוגל +1 מתחיל להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל ישראל, ישר עדכנו זאת בעמוד. זה עדכון מאד משמעותי, מכיוון שהטמעת הכפתור באתר תאפשר לבעלי אתרים למנף זאת כדי לשפר את הטראפיק.

כמובן שבסופו של דבר כל התכנים שיישלחו לחברי העמוד בפייסבוק יתפרסמו גם כאן בבלוג, אבל החברים בעמוד ייחשפו אליהם קודם (תזמון שיכול לפעמים להשפיע מבחינה עסקית). כדי לא להציף אותך יותר מדי, אשתדל לשלוח רק את התוכן העסיסי ביותר ולא בתדירות גבוהה מדי.

אז אם הגעת עד לכאן ויש לך רצון לקבל תכני פרימיום שונים בנושא שיווק באינטרנט לפני כולם – הצטרף לעמוד שלנו בפייסבוק!

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

פיד חדש בפייסבוק

חדש בפייסבוק: Explore Feed, מנויים בתשלום ב-Instant Articles, ו…האם המרקטפלייס הגיע לישראל?

פייסבוק לא נחה: הרשת החברתית, שכנראה חוששת באופן תמידי מירידת כוחה אל מול המתחרות, לא ...

לייק בפייסבוק

איך לעשות Invite לעמוד שלכם לכל היוזרים בפוסטים שלכם – בקליק אחד

אחת הדרכים להגדיל את קהל היעד שלכם היא לעשות Invite למי שעשה לכם לייק בפוסט. ...

19 תגובות

  1. אשמח לראות מה קיים אצלך בסרגל כלים שפירסמתה ואם הוא מתאים לFF5

  2. לירן רורליך
    לירן רורליך

    בשעה טובה, מהלך מבורך.

  3. שיחקת אותה אחי

  4. הי פאבל,

    אתה חייב להסביר לי מה ההגיון מאחורי הפעולה הזו ובפרט העדפה להזרמת תוכן למי שצורך אותו מחוץ לאתר שלך (FB או מקום אחר).

    זה ממש סותר את המאמר המופלא שלך על הדרך שבה גייסת והגדלת את רשימת המנויים שלך ואת הטארפיק פה באתר … כעת, אתה עושה כל מאמץ כדי להבריח אותם מפה.

    הגיוני?

    לדעתי לא.

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה על הפידבק, אני מאד מעריך אותו.

      המחשבה מאחורי ההפרדה הזו בין הפלטפורמות בעצם נועדה להוסיף גוון נוסף לקהילה – גוון חברתי. בנוסף, העמוד בפייסבוק זה גם המקום הראשון שבו יהיו עדכונים לגבי: פוסטים חדשים שיעלו כאן, פוסטים מעניינים במקומות אחרים, ידיעות חדשותיות (גם אם לא עלו כאן) ועוד.

      לכן כשאנחנו מדברים על הזרמת תוכן, אפשר לחלק את זה ל-2:
      1. עדכון בעמוד על תוכן חדש שעולה בבלוג – זה די ברור שאני חייב לעדכן שם כי זו הדרך היחידה שלי לתקשר עם הקהילה בזמן אמת. ברור שזה יגיע גם במייל או בקורא ה- RSS אבל שם זה מעין "מוקד ההכרזה הראשון".
      2. תוכן שנשלח קודם לחברי העמוד – לפעמים אני מקבל סוגי תוכן שונים שאין לי אפשרות לפרסם אותם באותו רגע כאן בבלוג. למה? בגלל כל מני סיבות כמו: יש כבר רצף פוסטים שאמור לעלות בסדר מסוים בבלוג, בגלל שזה קובץ PDF אני צריך לערוך אותו ולהעביר את התוכן לפוסט ואין לי את הזמן לעשות את זה ועוד הרבה סיבות… אז מה שהייתי עושה זה תמיד שומר את זה אצלי במייל ומקווה לא לשכוח לפרסם את זה כאן בהמשך. פשוט בזבוז! תוכן ששווה זהב מעלה לו אבק במקום שפשוט אוכל לשתף אותו עם הקהילה ברגע שאני מקבל אותו. לכן חשבתי שבדף פייסבוק זה הרבה יותר פשוט. אני יכול בשניה אחת לשלוח את החומרים האלו לכל הקהילה מבלי לפגוע ברצף הטבעי של התוכן בבלוג ומבלי להשקיע הרבה זמן בעריכה של דברים. בצורה הזו אני גם משתף את התוכן באותו רגע כשאני מקבל אותו וגם מפרסם אותו בהמשך בבלוג לטובת אלו שלא קיבלו.

      מה דעתך?

      • לא שכנעת אותי בכלל –

        ממליץ לך לקרוא שוב את המאמר הזה: http://t.co/xDjpchp ולהבין יותר לעומק את הנזק שיכול להגרם מהעדפת FB על אתר הבית (לא הזנחה, העדפה) ובפרט שעבדת כל-כך קשה להפוך אותו למוקד הידע מספר אחת בישראל.

        • פבל ישראלסקי

          תודה רבה. ואחלה מאמר, אני זוכר שכבר קראתי אותו 🙂

          אז לא הבנתי עם מה בדיוק אתה לא מסכים? לא שיניתי שום דבר, הבלוג נשאר כפי שהוא היה תמיד. להיפך, אני רק ממשיך לשפר אותו בדברים חדשים כל הזמן.

          • אתה מלמד את העוקבים שלך שעדיף לא לבקר באתר.

            ובעקבות זה, כל מה שרשום במאמר אמור להתרחש …

          • פבל ישראלסקי

            למה לא? הרי כל מה שעולה שם זה רק חלקי וחייבים להגיע לפה בסופו של דבר כדי לקרוא הכל. עולים שם רק טיזרים לתכנים שמתפרסמים כאן. זה מה שקורה בכל דפי הפייסבוק של הבלוגים בעולם לא? או שלא הבנתי אותך עד הסוף…

  5. א. אולי אני טועה ובאמת טיזרים (בלבד) עובדים. לא בדקתי.

    ב. עדין, אתה מחנך אותם שעדיף לעקוב אחריך דרך אתר צד שלישי ולא ישירות באתר.

    ג. מקובל לקבוע, שמי שמחובר לפיסבוק נוטה שלא לעזוב אותו וגם עבור קישורים כמו בדוגמא.

    ד. תמיד בלעדיות צריכה להתקיים במוקד ולא מחוצה לו … תמצא פתרון טכני לייצר זאת פנימית.

  6. היי פבל,
    אני חושב שזה מעולה, בכלל אחת מהתפיסות המרכזיות של חברת hubspot החברה שנרכשה לא מזמן על ידי גוגל היא שהאתר המרכזי שלך צריך להוות כ hub שמרושת מסביבו בערוצים שמובילים אליו. לצערי טוויטר בישראל לא כל כך חזק, אבל גם את טוויטר הייתי רותם למשימה של טיזרים פנימה לאתר. ההגדרה שלך לערוץ הפייסבוקי כשירות פרימיום לגולשים שלך תחזק את האתר שלך מיכיוון שהמהלך הזה שלך יוביל לעוד לייקים, אני מניח שתראה תהליך של זרם גובר של לייקים וזה ימשיך לבסס אותך כאתר מוביל. כל הכבוד.

  7. יובל אלוני

    ahoy, לדעתי אתה רואה את פייסבוק בצורה שונה ממני. אני חושב שהמהלך מבורך. אסביר:
    – האתר הוא הליבה. באתר ימשיכו להתפרסם הדברים העמוקים והמאמרים המלאים כמו שהיה עד היום.
    – את הליבה הזו צריך להחצין ולשווק במגוון ערוצי הפצה שעד עכשיו לא היו בשימוש – וזה התהליך שהבלוג הזה עובר עכשיו למיטב הבנתי.
    – בין ערוצי ההפצה נמצא הפייסבוק וכמו יתר ערוצי ההפצה הוא לא נועד להחליף את האתר אלא לעזור ליותר אנשים להחשף לתוכן שמופיע בו.
    – נקודת המוצא היא שקהל היעד של הבלוג הזה כבר נמצא בפייסבוק, רק שכרגע הוא לא מכיר את הבלוג או לא קורא אותו באופן קבוע. ניתן לשנות זאת על ידי כך שניתן לקהל היעד שכבר בפייסבוק תמריץ לעקוב אחרי הבלוג גם בתוך הפייסבוק (שוב, בלי להחליף את האתר כמוקד התוכן, אלא כאמצעי הפצה), להשתתף בשיחה וכך הבלוג יחשף לקהל רלוונטי שאינו נחשף אליו עד היום.
    – בפייסבוק גם ניתן ליצור קשרים עמוקים יותר עם הקהילה מאשר באתר, וזאת עוד מטרה למיטב הבנתי לפי מה שפבל כתב שהוא בעיני המשפט הכי חשוב:
    "אם האתר זה ההרצאות בכנס מקצועי, אז העמוד בפייסבוק זה הפסקת הקפה במסדרון בין ההרצאות".

    אני חושב שהפעילות בעמוד תביא קהל חדש, ותאפשר שיחה שונה מאשר מתקיימת בתגובות באתר. מי שרוצה לקרוא רק את המאמרים העמוקים ישאר רק עם RSS
    (אני מודה שאני נמנה בין אלו).
    ומי שרוצה שיחה קרובה או שאלה זריזה או להישאר מעודכן גם בפייס, יעקוב אחרי העמוד.
    ניתן לראות כבר היום את העליה בכמות העוקבים בעמוד הפייסבוק של הבלוג מאז שונה הקונספט ושהחבר'ה הטובים שמנהלים פה את העניינים התחילו להפעיל את העמוד.

    אני מאמין שעם עבודת הפצה נכונה ניתן להפוך את העמוד למוקד שיחה מוביל בפייסבוק הישראלי בנישה (אפשר לומר שהוא כבר בולט ומוכר).

    בקיצור – ישר כוח.

    *הדברים מייצגים את דעתי האישית בלבד

    • יובל (#7),

      אתה רק מחזק את הטיעונים שלי –

      א. אני בעד ערוצי הפצה ושיווק.

      ב. פייסבוק אינו כזה, הוא נוטה לכלוא את המשתמשים בו פנימה ולכן יש פה סתירה בין הצורך למשוך אותם החוצה ובין הרצון שלהם להשאר.

      ג. אכן, פייסבוק מעולה לפיתוח שיחה – השאלה, היכן רוצים שזו תתקיים. כרגע, היא לא באתר ונראה שלא תעבור לאתר החיצוני. אז למעשה מה שעשינו זה להעביר את מי שעקב אחרי האתר לשיחה מחוצה לו … לא מוצא את ההגיון בזה.

      ד. מניסיון, אורחים בכנסים מקצועיים נוטים שלא להכנס להרצאות ולהשאר כל היום במסדרון ולבצע נטוורקינג. אם נשמיל זאת לפייסבוק\האתר … אנשים נוטשים את האתר (ולא חוזרים) לטובת היכולת שלהם ליצור קשרים חדשים ועוקפי בלוג-פאבל ישירות דרך פייסבוק … אז הפסקת קפה זה נחמד – אבל אם זה באמצע ההרצאה, קח בחשבון שחצי מהקהל לא חוז פנימה.

      ה. עליה בכמות העוקבים, לא מסמלת כלום … לפי הניתוח שלי, בדיוק ההפך.

      עם כל מה שנאמר, אשמח לשמוע בעתיד מפאבל איך הייתה ההשפעה של "הבלעדיות" הזו על נפח ואופי הפעילות של האתר (בניכוי הגידול הטבעי).

      • פבל ישראלסקי

        אני מסכים עם חלק גדול ממה שאתה אומר, אבל יחד עם זאת אני חושב שאנחנו צריכים כל הזמן להתאים את עצמנו בהתאם לטרנדים בשוק.

        אני חושב שמה שעשיתי לא חדש. כיום כל בלוג גדול שמכבד את עצמו מנהל 2 יישויות נפרדות מצד אחד ומשלימות מצד שני – האתר והעמוד בפייסבוק. אני מאד מסכים שיש כאן סיכון לאבד גולשים שירצו להישאר בפייסבוק אבל מצד שני יש כאן פוטנציאל להיחשף לאנשים שלא מכירים את הבלוג. אז בעצם אני מוותר על טראפיק לטובת חשיפה\נרשמים ל-RSS. מה עדיף?

        אני חושב שצריך לחלק את קהל המבקרים של האתר ל-2:
        1. האנשים שמכירים את הבלוג וקוראים בו
        2. אנשים חדשים שלראשונה נחשפים אליו.

        לגבי הקבוצה הראשונה, קשה לי להאמין שהם יינטשו את האתר בגלל שיש פלטפורמה אחרת שבה הם מקבלים דברים לפני כולם. עדיין חייבים להגיע לאתר כדי לקרוא את הדברים במלואם (בעמוד יש רק טיזרים).
        לגבי הקבוצה השניה, אין כאן כל כך פגיעה, להיפך – כי בלי העמוד הם ממילא לא היו מגיעים לאתר.

        אם אני מבין אותך נכון אתה לא שולל את האפשרות לקיום יישות חיצונית שמציעה קרקע לנטוורקינג וחיבור חברתי, אלא אתה בעצם אומר שצריך לעשות את זה אחרת?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט עם חברים