שיווק במטאוורס: מהלכים שיווקיים של מותגים בינלאומיים ב-Metaverse

במאמר זה אציג מהלכים שיווקיים של מותגים בינלאומיים שמתמקדים ביצירת חוויות שיווקיות וירטואליות ב-Mertaverse, שמשלימות את החוויות הצרכניות מהעולם האמיתי.
אורלי משאט
שיווק מותגים במטאוורס

הטרנד הוירטואלי מתחיל לתפוס תאוצה בקרב מותגים כפלטפורמה להשקת מוצרים או קטגוריות חדשות, כשקהל הצעיר והיותר טכנולוגי בעיקר מטורגט. נראה כיצד הטרנד בא לידי ביטוי באסטרטגיות המותג של הייניקן, יונדאי ודיסני.

Metaverse – העולם שמשלב בין הדיגיטל לפיזי

הטרנד המטאוורסי נולד לפני כמה עשורים בעולמות הגיימינג של Fortnite ,Second Life ו-Roblox, שמנהלים משחקים בעולמות וירטואליים, אבל עבור מותגים מובילים, הפיתוחים של עולמות וירטואליים תפסו תאוצה דווקא באוקטובר 2021, כשמארק צוקרברג העומד בראש פייסבוק, תיאר את החזון שלו בכנס Connect לגבי עולמות וירטואליים שמחוברים ביניהם, שבהם אנשים יעבדו וישחקו.

מאז מנסות חברות גדולות להשקיע משאבים רבים, לייצר מבצעי שיווק ומכירות, למצוא דרכים להשתלב בעולמות הוירטואליים האלה ולבנות חללים וירטואליים עבור הלקוחות כך שיוכלו לחקור אותם.

Heineken® Silver הבירה הוירטואלית הראשונה בעולם

כאשר Dolf van den Brink, מנכ”ל יצרנית הבירה המובילה בעולם, הייניקן, פונה בלינקדאין לקהל העוקבים של המותג, ומספר שזהו יום גדול עבורם, משום שהם משיקים את Heineken® Silver באירופה, לא כ”כ ברור על שום מה החגיגה. עוד טעם של בירה, מה חדש?

אבל כשהוא ממשיך ומסביר שה-Heineken® Silver היא בעצם בירה המורכבת מ-4% אלכוהול, בעלת טעם מרענן במיוחד, שהופק במבשלת הבירה הוירטואלית, ה-Decentraland של Heineken, אשר שוכנת ב-Metaverse – או! עכשיו זה מתחיל להיות מעניין…

“אמנם אתם עדיין לא יכולים לטעום את הבירה שלנו במטאוורס, אבל אני מקווה שזה יעורר את התיאבון שלכם לבירת הייניקן בעולם האמיתי….”

אז זה כבר די ברור, הייניקן רוכבת גם היא על גל הויראטואליות ומשיקה בירה חדשה, המורכבת מ-100% מרכיבים משובחים אך ממוחשבים.

הייניקן סילבר - בירה במטאוורס

מקור

את השקת הבירה החדשה, חגגו הייניקן באירוע השקת מוצר במבשלת הבירה הויראטואלית, ה-Decentraland, שם יכלו האורחים להגדיר את האווטאר שלהם, וללמוד איך הבירה מיוצרת, תוך כדי שהם מתפנקים ומוגשים להם לובסטר וקוויאר מפוקסלים.

ומה עומד מאחורי המהלך השיווקי הזה של הייניקן?

אירוניות.

רוצים שם בהייניקן להזכיר לנו שאין תחליף לטעם של בירה איכותית ומרעננת. לא מטאוורס ולא פיקסלים, גם לא אלו של הבירה הוירטואלית החדשה שלהם.

Bram Westenbrink, ראש המותג העולמי של היינקין אמר בציניות: “אנחנו מאמינים שהחיבור עם אנשים הוא חיוני לקיום האנושי, כמו האוויר שאנו נושמים או המים שאנו שותים, ואנחנו יודעים שה-Metaverse מפגיש אנשים בדרך קלילה וסוחפת שבאמת מרגשת – אבל זה פשוט לא המקום הכי טוב לטעום בירה חדשה”.

הייניקן מנסה כאן להעביר את הביקורת שלה על מותגים אחרים שיוצאים מגדרם כשהם מנסים לכפות על הצרכנים שלהם “חוויות” בעולם הוירטואלי של המטאוורס, גם של מוצרים ממשיים, מתוך אמונה שאנשים יבלו יום אחד, בעתיד הלא רחוק את מרבית זמנם בעולמות וירטואליים, בתקווה כמובן שהדבר יגביר את המכירות של המוצר הפיזי.

היא מצטרפת באירוניות עצמית גמורה לטרנד, ומקדמת מוצר וירטואלי באמצעות השקה מדומה, אליה היא הזמינה עיתונאים אמיתיים, וכך בדרך מקורית היא מנסה להעניק לצרכנים את החוויה ותחושת הטעם המוכר והאהוד.

לקריאה נוספת: ניתוח 5 מהלכי השיווק של בירה הייניקן במהלך תקופת הקורונה‎‎

 

ברור שכדי שהמהלך הזה יצליח ויתן ערך אמיתי עבור הלקוחות, החללים הוירטואליים שהקימה הייניקן צריכים לספק באמת חוויה עבור המשתמשים, ולא להיות סתם חיקוי של החיים האמיתיים.

אשאיר לכם את ההחלטה מהי החוויה שמשאירה הייניקן בעולם הוירטואלי שיצרה, עד כמה החדשנות הטכנולוגית עושה לכם את זה, או שאולי יהיה מעט מתסכל לקבל בירה אבל לא להצליח לשתות אותה.

אז מי מצטרף לעולם הוירטואלי של הייניקן? 🙂

Disney Magicband

חברת דיסני השיקה מוצר שנרשם כפטנט עולמי, של שעון יד המגיש למשתמש חווית תלת מימד של אחד מפארקי השעשועים שלה. אחת המטרות שהחברה הציגה במסגרת ההשקה, היתה שהם מנסים לייצר ללקוחותיה חוויות חסרות תקדים שחזקות יותר מהחוויות אותן יכול לחוות הלקוח במציאות.

Disney Magicband

מקור

Hyundai Mobility Adventure

יונדאי במטאוורס

באוקטובר האחרון השיקה יצרנית הרכבים יונדאי בפלטפורמת המשחקים Roblox את ה-Mobility Adventure, מרחב וירטואלי בו יכול המשתמש להתאים גם הוא אווטאר משלו ולחוות את פתרונות הרכבים של יונדאי.

קהל היעד בו התמקד המותג הוא קהל צעיר, בעל ידע ואהבת העולמות הוירטואליים.

לסיכום, ראינו כיצד צומח כאן עידן וירטואלי של מותגים שרוצים להכניס אותנו, הצרכנים לראש אחר, לחוויה שונה מזו שהם הציעו לנו עד היום ברצפת המכירה ובאתרים.

ספרו לי האם כבר התנסתם? אתם מתחברים לזה? האם זוהי באמת חוויה שמחזקת את החיבור שלכם לאותו מותג?

נכתב על ידי
מומחית בשיווק אסטרטגי, בעלת ניסיון רב בניהול והובלת מערכי שיווק 360° וקידום מותגים. בעלת ניסיון ניהולי כחברת הנהלה ושותפה עיסקית בארגונים מובילים, לבניית אסטרטגיות עסקיות, התומכות בצמיחת חברות והגעה ליעדים עסקיים. הקימה וקידמה נכסים דיגיטליים לצד הובלת מסעות פרסום ATL ו-BTL בפלטפורמות השונות. עקבו אחרי גם בלינקדאין
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.