קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » צפיפות מילות מפתח – מהי ועד כמה היא חשובה?

צפיפות מילות מפתח – מהי ועד כמה היא חשובה?

הבנתי שאם כוללים ביטוי מסויים בטקסט הרבה פעמים, זה מגדיל את הסיכוי לקדם את הדף באותו ביטוי. אבל איפה הקו האדום? אני לא רוצה שהעמוד ייחשב בתור עמוד ספאם שנוצר רק במטרה לקידום.

הכלל המנחה שעליו אני תמיד מתבסס, מופיע בחלק האחרון של השאלה שלך: "…שנוצר רק במטרה לקידום". כדי לענות על השאלה שלך, אסביר קודם כל מה זה צפיפות באופן כללי.

ההגדרה של צפיפות מילות מפתח

צפיפות מילות מפתח (Density) מחושבת לפי מספר הפעמים שמופיעה מילת מפתח מסויימת בדף, חלקי מספר המילים הכולל בדף. המשמעות שנובעת מכך היא למעשה – עד כמה הטקסט מתמקד במילת מפתח זו. אנחנו עשויים לחשוב אם כך שככל שהמילה תופיע בו יותר, כך יהיה רלוונטי יותר, אך זו טעות! יש קו אדום שאסור לחצות, שימוש גבוה מדי במילת מפתח עשוי להפעיל מסנני זבל (Spam Filter) וכתוצאה מכך הדירוגים של דף בתוצאות האורגניות עלולים להיפגע. צפיפות באה לידי ביטוי לא רק בטקסט אלא גם בקישורים (דוגמא לצפיפות גבוהה – הרבה קישורים יוצאים במקום אחד בדף).

דוגמא לחישוב צפיפות: אם בדף מסויים יש 100 מילים בודדות בסך הכל (כדי לחשב זאת ב-word, יש לבחור tools->word count) והמילה example מופיעה 5 פעמים בטקסט, אזי החישוב של הצפיפות עבור המילה הזו יהיה: 5/100= 0.05 כלומר 5%.

מהי הצפיפות המומלצת?

מקדמי אתרים רבים מתחבטים בשאלה הזו מדי יום. כמעט לכל פורום שאני מגיע אני רואה את שאלת ה"מהי הצפיפות המומלצת?". מקובל לחשוב שהצפיפות הטובה ביותר היא 7%-4% (כלומר 4-7 חזרות על מילת המפתח בגוף 100 המילים בדף), אך יש הטוענים כי מדובר באחוז אחר. אני אישית משתדל שלא לכתוב תכנים בהתאם לכלל הזה, משום שגם דפוס מדויק מדי יכול לעורר את החשד של מנועי החיפוש (מה הסיכויי לכך שבן אדם יצליח תמיד לכתוב במקרה בצפיפות קבועה?).

בשורה התחתונה, כשאתם כותבים תוכן תמיד כתבו אותו עבור הגולשים ולא עבור מנועי החיפוש. כמו כן, השתדלו להזכיר את הביטוי המדובר מספר פעמים בחלקים שונים בגוף הטקסט ולא לרכזו במקום אחד בלבד. שמירה על האיזון בין הרבה לקצת זה משהו שבא עם הנסיון וההתמדה.

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

semrush majestic integration

שילוב כוחות חדש ומסקרן בין Majestic ו-SEMrush: איך זה יעזור לכם?

מקדמי אתרים משתמשים בכלים שונים בעבודתם באופן יום-יומי. יש תחומים שבהם שימוש בכלי אחד לא ...

איך להתקדם בגוגל בלי אתר? על היום שבו לא נצטרך יותר אתרים

מנוע החיפוש של גוגל הוא ללא ספק הכלי החזק בעולם. מי שיודע לנצל אותו, יוכל ...

20 תגובות

  1. יולי דסיאטניקוב

    כן, זו כנראה אחת השאלות שיש לגביה הכי הרבה מחלוקות. אני מאוד מסכימה עם מה שכתבת – תוכן בשביל גולשים, בראש ובראשונה. אפשר לראות שניתן יותר ויותר משקל להתנהגות של גולשים באתר ואחוז נטישה גבוה, לדעתי, יפגע בעמודי אינטרנט הרבה יותר מצפיפות לא אידיאלית של ביטויי מפתח.

  2. מסכים אם הנאמר, יחד עם זאת לא קשה לעשות ניסוי וליבדוק האם הוספה. הורדה של מלים משפרת את הדרוג

    • יולי דסיאטניקוב

      לא בדיוק. יש המון משתנים שלא מאפשרים ניסוי כזה ב"תנאי מעבדה". פעולות שמתחרים שלך עשויות להשפיע, וותק של העמוד, וותק של קישורים וכיו"ב…

        • הטענה הזו נכונה כמעט לכל ניסוי SEO ובכ"ז עושים ניסויים, מתוך ההבנה שאין וודאות של 100% לגבי התוצאות.
          יש דרכים להגדיל את הסבירות שאכן השינוי בדרוג נבע משינוי שעשית, לדוגמה לשנות, לחכות לסריקה של גוגל ואז לשנות חזרה.

          • יולי דסיאטניקוב

            במקרה הזה, לצניעות דעתי, מידת הוודאות כלל לא מתקרבת ל – 100%. ואם כבר הייתי עושה ניסוי כזה, לא הייתי מבססת אותו על שינויים באותו העמוד, אלא על פתיחה של שני עמודים חדשים (אליהם גישה ממקומות זהים באתר) עם פיזור שונה של ביטויי המפתח. לערוך ניסוי כזה, כפי שתארת, זה להסתמך על כך שהשינוי יבוא לידי ביטוי מיידי במיקומי העמוד.

            פבל, הנה, יש לך עוד רעיון לניסוי, בהמשך לניסוי הטראפיק הגדול (:

          • פבל ישראלסקי

            יש לי בתור עוד 2 ניסויים, אבל אחשוב אולי להוסיף גם את זה לרשימה… עוד רעיונות? 🙂

  3. האם גוגל יעניש דף שלטקסט שלו צפיפות מילות מפתח של 100%?

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      סביר להניח שטקסט שיש בו keyword stuffing יפולטר מתוך תוצאות החיפוש. לכל הפחות העמוד יתוייג בדגל ויבחנו סיגנלים נוספים.

  4. לטקסט שיש בו רק מילה אחת יש צפיפות של 100%!

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      מילה אחת היא לא טקסט אלא מילה, טקסט הוא אוסף מילים. אז אני אשאל אותך – מה יקרה ל-2 מילים זהות?

  5. ומה יקרה לדף שיש בו חמישים תמונות וליד כל אחת מהן מילה אחת: :אני"?

  6. כתבה מרתקת,
    אני באופן אישי, מעדיף להשתמש בצפיפות יחסית נמוכה, אבל להרבות במילות מפתח ש"מקיפות" את מילת המטרה; כך למשל, אם מילת המפתח של האתר אותו אנו מקדמים היא "משלוחי פרחים", במקום לשלב את המילה הנ"ל 6-7 פעמים מתוך טקסט של 150 מילים, הייתי משלב את המילה הנ"ל 3-4 פעמים, אבל מוסיף את הביטויים זר פרחים, ורדים, זרים וכיו"ב.

  7. מה דינם של תכנים קצרים? למשל אתר שאלות תשובות, כאלה שמספקים מידע אמיתי ושימושי מאוד, אבל מה לעשות לא כוללים הרבה מידע.

    מצד אחד הם באמת עוזרים למשתמשים אבל מצד שני אין מספקים טקסט כך שיוצא שצפיפות המילים מגיעה לעשרות אחוזים.

    עד כמה זה משפיע על הדירוג של גוגל?

  8. שלום
    אני מסכים עים זה שצריך לרשום מאמר לגולשים ולא למנועי חיפוש אבל ברג שאתה רושם את זה לגולשים אתה באיזה שהוא מקום מאבד את ההתמקדות במילת המפתח קרה לי פעם שרשמתי מאמר לגולשים ומילת המפתח לא הופיע אפילו פעם אחת .

  9. יש לי אתר מסחר חזק, שבשל העובדה שהוא מקודם בתחום מסוים, גוגל מקדם אותי למקומות הראשונים גם במילים מקבילות אשר אני כלל לא הזנתי לעמוד הבית באתר. עמוד הבית כולל כ – 70 מילים בלבד, והוא מקודם ב – 30 מילות חיפוש לאחר מ – 5 המקומות הראשונים. כאשר רוב המילים כלל לא מופיעות בעמוד הבית, אלא מילים דומות להן. כלומר גוגל משפר עצמו בנושא זה, ויודע איזה אתר הוא רלוונטי מבחינת הגולשים גם אם לא מנסים לקדם בכל הכוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט עם חברים