צפיפות מילות מפתח – מהי ועד כמה היא חשובה?

פבל ישראלסקי

הבנתי שאם כוללים ביטוי מסויים בטקסט הרבה פעמים, זה מגדיל את הסיכוי לקדם את הדף באותו ביטוי. אבל איפה הקו האדום? אני לא רוצה שהעמוד ייחשב בתור עמוד ספאם שנוצר רק במטרה לקידום.

הכלל המנחה שעליו אני תמיד מתבסס, מופיע בחלק האחרון של השאלה שלך: “…שנוצר רק במטרה לקידום”. כדי לענות על השאלה שלך, אסביר קודם כל מה זה צפיפות באופן כללי.

ההגדרה של צפיפות מילות מפתח

צפיפות מילות מפתח (Density) מחושבת לפי מספר הפעמים שמופיעה מילת מפתח מסויימת בדף, חלקי מספר המילים הכולל בדף. המשמעות שנובעת מכך היא למעשה – עד כמה הטקסט מתמקד במילת מפתח זו. אנחנו עשויים לחשוב אם כך שככל שהמילה תופיע בו יותר, כך יהיה רלוונטי יותר, אך זו טעות! יש קו אדום שאסור לחצות, שימוש גבוה מדי במילת מפתח עשוי להפעיל מסנני זבל (Spam Filter) וכתוצאה מכך הדירוגים של דף בתוצאות האורגניות עלולים להיפגע. צפיפות באה לידי ביטוי לא רק בטקסט אלא גם בקישורים (דוגמא לצפיפות גבוהה – הרבה קישורים יוצאים במקום אחד בדף).

דוגמא לחישוב צפיפות: אם בדף מסויים יש 100 מילים בודדות בסך הכל (כדי לחשב זאת ב-word, יש לבחור tools->word count) והמילה example מופיעה 5 פעמים בטקסט, אזי החישוב של הצפיפות עבור המילה הזו יהיה: 5/100= 0.05 כלומר 5%.

מהי הצפיפות המומלצת?

מקדמי אתרים רבים מתחבטים בשאלה הזו מדי יום. כמעט לכל פורום שאני מגיע אני רואה את שאלת ה”מהי הצפיפות המומלצת?”. מקובל לחשוב שהצפיפות הטובה ביותר היא 7%-4% (כלומר 4-7 חזרות על מילת המפתח בגוף 100 המילים בדף), אך יש הטוענים כי מדובר באחוז אחר. אני אישית משתדל שלא לכתוב תכנים בהתאם לכלל הזה, משום שגם דפוס מדויק מדי יכול לעורר את החשד של מנועי החיפוש (מה הסיכויי לכך שבן אדם יצליח תמיד לכתוב במקרה בצפיפות קבועה?).

בשורה התחתונה, כשאתם כותבים תוכן תמיד כתבו אותו עבור הגולשים ולא עבור מנועי החיפוש. כמו כן, השתדלו להזכיר את הביטוי המדובר מספר פעמים בחלקים שונים בגוף הטקסט ולא לרכזו במקום אחד בלבד. שמירה על האיזון בין הרבה לקצת זה משהו שבא עם הנסיון וההתמדה.

תגיות רלוונטיות: אופטימיזציה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של קבוצת אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO ו-PPC וסושיאל.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
20 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תוכן עניינים

20
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x