אבני דרך בצמיחת והתפתחות קמפיין PPC מוצלח | AskPavel
קידום אתרים » פרסום באינטרנט » אבני דרך בצמיחת והתפתחות קמפיין PPC מוצלח

אבני דרך בצמיחת והתפתחות קמפיין PPC מוצלח

בפוסט האורח הבא נדבר על מהם השלבים השונים בהתפתחות חשבון PPC. תהליך האופטימיזציה הוא תהליך אין סופי, אבל ניתן לאפיין אותו גם במספר שלבים מרכזיים. נסו לזהות את השלב שבו אתם נמצאים. להלן ארבעת השלבים:

ארבעת השלבים בצמיחת חשבון PPC

שלב ראשון: "Off Line", לפני שבכלל העלינו את הקמפיין

שלב זה מאופיין בכל אותן פעולות שעושים לפני שהחשבון הופך לפעיל. בהתחלה יש לתת את הדעת לשאלות כמו: מה מטרת החשבון? מה התקציב שלנו לחודש הראשון, השני וכו'? מה ייחשב כהצלחה או כישלון של החשבון?

אחרי שענינו על השאלות הנ"ל, אפשר להתחיל לבנות את החשבון. בהתחלה יש לאסוף את כל המילים והמודעות בקובץ Excel או ב-Google Editor, מבלי שנצטרך עוד לעלות לאוויר שום דבר. שלב זה מניח את היסודות של החשבון והוא מאופיין במחקר מילים ומודעות. לרשותנו מספר כלים למציאת מילים ומחרוזות "זנב ארוך" (Long Tails), בהם נעשה שימוש למציאת המילים בחשבון. אחרי שמצאנו את המחרוזות המרכזיות של החשבון, נשאר לנו לחלק אותם לקבוצות ולקמפיינים ולנסח לכל קבוצה מודעה מתאימה.

ניסוח מודעות נעשה בדר"כ לפי השיטה הבאה, מחפשים את המילים המרכזיות של החשבון בגוגל ובודקים אילו מתחרים מופיעים בדף התוצאות. אחרי שראינו על איזה מסר המתחרים שלנו מופיעים, מה שנשאר הוא לנסח 2-3 גרסאות למודעות שלנו. מומלץ לנסח מודעות שיבדלו וידגישו בדף התוצאות את האתר שלנו על חשבון המתחרים.

שלב שני: "מתן אור ירוק", החשבון הופעל ואנחנו מופיעים בגוגל

אחרי ששתלנו את קוד ההמרה (Conversion Code), קישרנו את החשבון ל- Google Analytics ועוד מספר פעולות טכניות, ניתן להפעיל את החשבון. אחרי כ-15 דק' מהרגע שהחשבון עלה לאוויר ניתן יהיה לראות חלק מהמודעות שלנו בדף התוצאות של גוגל.

ישנן מספר מתודות בנושא, כיצד להתחיל חשבון PPC. בהתחלה מומלץ לקבוע בידים יחסית גבוהים על המילים במטרה לגרום למודעות להופיע במיקומים גבוהים ובכך לשפר את ה-QS של החשבון. כ"כ אפשר להתחיל בפרסום של חלק הקבוצות ורק מאוחר יותר להפעיל את שאר הקבוצות.

השלב השני מאופיין בכך שאנו אוספים הקלקות וחשיפות. במטרה לעשות אופטימיזציה בשלב הבא. יש צורך לאסוף מידע על תפקוד החשבון (כמות הקלקות, חשיפות, עלויות וכו') ורק אחרי שמספיק מידע נאסף, ניתן יהיה להתחיל לעשות מהלכים לשיפור תוצאות החשבון. לרוב השלב השני לא יהיה רווחי וצריך לזכור כי קניית המדיה נעשית לצורכי לימוד, יש להיעזר בסבלנות. מבחינה סטטיסטית כדאי לאסוף מאות הקלקות בטרם נמשיך לשלב הבא, ככל שהמדגם שברשותנו יהיה גדול יותר, כך יהיה ניתן לערוך שינויים בצורה ודאית יותר.

שלב שלישי: "מעכשיו הכול יראה ורוד", התחלת האופטימיזציה

אחרי תקופה מסוימת ניתן כבר להתחיל לערוך מספר פעולות אופטימיזציה עיקריות שמטרתן לשפר את תפקוד החשבון. להלן הפעולות העיקריות:

  • אופטימיזציה בידים – הכוונה בשינוי הבידים על המילים, למשל: למילים שנמצאות במיקום נמוך וכמעט ולא מופיעות בעמוד הראשון, נשקול להעלות את הביד במטרה לייצר חשיפה רבה יותר. להבדיל, מילים המופיעים במיקום ממוצע גבוה, נשקול להוריד להם את הביד במטרה לייעל את החשבון (אין צורך לשלם יותר, כאשר אנחנו כבר במיקום גבוה).
  • אופטימיזציה למודעות – בשלב הראשון נאמר כי לכל קבוצת מילים נחבר כ-2-3 גרסאות של מודעות. בשלב זה כבר ניתן לזהות איזו מודעה זוכה ליותר אחוזי הקלקה (CTR)? למי יש את אחוז ההמרה הגבוה ביותר (Con. Rate)? ועוד. לפי הניתוחים הנ"ל, אפשר להחליט על אילו מודעות יישארו ואילו מודעות נעצור. התכנסות למודעות היעילות ביותר יכול להביא לשיפור מיידי בתפקוד החשבון.
  • אופטימיזציה למילים – כוללת עיבוי של מחרוזות נוספות, הוספת מילות שלילה (Negative Keywords), הפסקה של מילים אשר לא הביאו תוצאות ועוד. בעיקר מדובר על הרחבה למילים חדשות, מחרוזות קצה (זנב ארוך) שיביאו תנועה איכותית בעלות נמוכה יחסית.

הפעולות הנ"ל הן מרכזיות בתהליך האופטימיזציה. מספר שינויים קטנים ומהירים יכולים להפוך קמפיין "בזבזני" לרווחי, תוך זמן קצר. ישנם עוד מספר פעולות אופטימיזציה, עליהן נדבר בהרחבה בפוסט אחר.

שלב רביעי – "החיים הם כמו גלגל", אופטימיזציה כחלק מהשיגרה

עד כה עלינו עם החשבון, למדנו אותו וגם ערכנו מספר צעדים מרכזיים לשיפור תיפקדו. משלב זה תהליך האופטימיזציה די חוזר על עצמו. חל שיפור עצום מאז השלב השני, לעיתים החשבון כבר נמצא ברווחיות (Positive ROI) ופועל כמו שצריך. מעכשיו הפעולות מתחלקות לשניים: שימור ותפעול של החשבון והחלק השני הוא להמשיך לערוך פעולות אופטימיזציה במטרה להמשיך לשפר את החשבון (לייצר המרות נוספות בעלות נמוכה). פעולות מאין אלה כוללות: המשך בחינה של מודעות (A/B Testing), הרחבת מילים, פרסום במנועים נוספים ועוד.

לסיכום, אני מקווה שהפוסט עזר לכם לזהות באיזה שלב נמצא חשבון ה-PPC שלכם וכיצד אתם נערכים להמשיך את פעולות האופטימיזציה שלכם. האם יש לכם חשבון שצמח בשלבים אחרים? האם אתם מכירים דרכים נוספות לניהול חשבון? ספרו לנו, נשמח לשתף את קהילת הגולשים במודלים נוספים לניהול חשבון PPC.

מעוניינים בקריאה ופרסום מאמרים נוספים? כנסו לאתר Rich-Text.

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

content promotion

Content Promotion – האם גוגל נכנסת לזירה של אאוטבריין וטאבולה?

את האמת גם אני עדיין לא יודע, אבל מה שכן אני יודע זה שהיא לפחות ...

10 תגובות

  1. גזרתי ושמרתי
    תודה

  2. אהלן פאבל.
    פוסט מקסים, אני רק אציין שציר ה- Y של הגרף שלך איננו מוגדר היטב לדעתי.
    האם הוא מציין את מספר פעולות האופטימיזציה שעליך לבצע? כי אם כן, אז המשמעות שלו הוא שאתה משקיע ממש מעט ולאורך הזמן את נדרש להשקיע בחשבון יותר ויותר (שזה לא נכון).
    אם הוא מציג מספר מצטבר של פעולות אופטימיזציה שבוצעו אז זה כנראה יהיה בסדר, אבל הכותרת לציר לא משקפת זאת.
    רק נקודה למחשבה 🙂

    טל

    • פבל ישראלסקי

      היי טל, תודה על התגובה.

      מכיוון שלא אני כתבתי את הפוסט, אלא כפי שציינתי בתחילתו "פוסט אורח זה נכתב…" – אין לי ממש מושג אם אתה צודק או לא (PPC זה לא בדיוק התחום שלי).

      אני אפנה את התגובה שלך ושל יגאל (מתחתיך) למי שכתב ואבקש ממנו להגיב.

  3. אהלן פבל,

    אתה יודע שאני בדרך כלל אוהב אותך, עם זאת לפוסט הזה אני חייב להתייחס.

    אני די בטוח שאנשים שלא מתעסקים ב-PPC, או מתעסקים בפוקוס נמוך מאוד יסכימו עם הנאמר בפוסט, מאחר והכל כתוב הגיוני וראציונאלי.

    אך עם זאת, בתור אחד שחי PPC, בתור אחד שיש לו ניסיון בכמה מאות קמפיינים, אני חייב להגיד שהפוסט הזה הוא יותר מזיק מאשר מועיל.

    נכון, זה לא אחראי מבחינתי להגיד שהפוסט מזיק, מבלי להתייחס לדברים נקודתיים. אבל לצערי זה המצב, כי בפוסט הזה יש יותר מידי בעיות נקודתיות.

    שיהיה שבוע טוב, וצריך להפגש מתישהו 🙂

    • פבל ישראלסקי

      היי יגאל, ראה את התגובה שכתבתי לטל (מעליך).

      ואני מאד אשמח אם תכתוב כאן את דעתך כי מאד מעניין אותי (או כל אדם אחר שלא ממש מבין) במה התפיסה שלך שונה. ככה כולנו נוכל ללמוד מזה.

      • אמרתי, זה לא יהיה אחראי להתייחס לכל נושא ה-PPC בפוסט אחד.

        כל משפט בפוסט הזה זה פוסט בפני עצמו. בכל מקרה, נתת לי רעיון לפוסט.

        היום או מחר אני אכתוב פוסט שאיכשהו מתקשר לנושא הזה.

        • או קיי חברים,
          שמי איתן ואני כותב הפוסט. אני מסכים עם יגאל לגבי הגרף, נסו להתעלם מציר ה-X וה-Y לשם צורך העניין הם אכן לא מייצגים. אם נתייחס לא להצגה הויזואלית של השלבים, אלא לתוכן עצמו של המאמר. יגאל – אשמח לשמוע מדוע לדעתך הפוסט הזה מזיק יותר מאשר מועיל, מניסיוני זו ההתפתחות הטבעית של חשבונות ב-PPC.

          איזה מודל אתה מכיר לצמיחת חשבון? הרי תהליך אופטימיזציה נכון, מתחיל בטסט קטן שצומח וגדל בצורה מחזורית ככל שעובר הזמן והחשבון מתפקד בצורה נכונה.

          לא מסכים?

          איתן

  4. מיכל כהן

    ואותי מסקרן לדעת למה משאירים את כותב הפוסט בעילום שם וקרדיט, פרט ללינק.

  5. עזרתם לי מאוד… באופן מקרי זה בדיוק מה שעשיתי…כל הכבוד!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים