עדכון גוגל: אין יותר חלק של “שאלות נפוצות” בחיפוש (כמעט)

עומר לייבנזון
עדכון גוגל חדש נכנס, החלק "שאלות נפוצות" עומד להיות לא רלוונטי עבור 99% מאיתנו, והתצוגה הייחודית למדריכי "How-To" עומדת להצטמצם.
שאלות נפוצות בתוצאות החיפוש
מקור: Google Search Central Blog

לא צוין במפורש מה גרם לעדכון הזה להגיע, אך ניתן לנחש שזה קשור לחיזוק סמכות המידע ולשיפור חווית המשתמש. אז מהם שני העדכונים שנכנסים בימים אלו ואיך זה הולך להשפיע עלינו? בואו נתחיל מהעדכון הראשון – שינוי בתצוגה של מדריכים. קודם כל, עלינו להבין מהו מבנה “How-To” ומהי משמעותו למעשה.

מהו מבנה “How-To”?

אנו עלולים לחשוב ש”How-To” נוגע לכל סוג של מאמר שכותרתו מתחילה במילים “איך ל…” כמו: “איך להכין פסטה ב-15 דקות בלבד?” או “איך להתחיל לשווק את עצמי באינסטגרם?” – אך מבחינת גוגל, הדבר נוגע פחות לכותרת ויותר למבנה של המאמר. על פי גוגל, כל מדריך שמכיל שלבים מדויקים לביצוע של משימה מסוימת בהצלחה עשוי להיחשב לסוג תוכן כזה, במיוחד אם הוא מכיל תמונות או סרטונים להמחשה. ניתן לקרוא יותר על יצירת מבנה מותאם באופן הזה במדריך של גוגל.

העניין הוא שתוצאות חיפוש כאלה, עשויות לקבל תצוגה מיוחדת שגורמת להן לבלוט אל מול המתחרים באותה קטגוריה, כפי שנראה כאן – זה מה שמספק יתרון אסטרטגי מובהק למול המתחרים שאינם משתמשים במבנה כזה באופן ממוקד לצרכי הגולש:

גם ל”שאלות נפוצות” קיימת תצוגה מיוחדת, שמקלה על המשתמש למצוא את מה שהוא מחפש:

 

אז מה הולך להיות?

“שאלות נפוצות” – עבור רובנו מקטע שכבר אינו רלוונטי

בעקבות השינוי, שאלות נפוצות ירדו מתוצאות החיפוש, ויהיו מוגבלות אך ורק לאתרי ממשל ואתרי בריאות ידועים וסמכותיים. עד היום, המצב בחלק ה”שאלות נפוצות” היה שהתקבלו פעמים רבות תשובות לא מקצועיות מאתרים שקשה לדעת בדיוק מי כתב אותן. זה הופך לבעייתי במיוחד בנושאים שבהם תשובה לא מקצועית עשויה ליצור נזק, כמו בתחום המשפטים, הבריאות ועוד. השינוי ייכנס לפועל במהלך השבוע הזה כפי שנמסר מגוגל:

“כדי לספק חוויית חיפוש נקייה ועקבית יותר, אנו משנים את האופן שבו סוגים מסוימים של תוצאות עשירות מוצגים בתוצאות החיפוש של גוגל. בפרט, אנו מצמצמים את הנראות של תוצאות עשירות של שאלות נפוצות, ומגבילים תוצאות מתקדמות של הוראות שימוש למכשירים שולחניים […] מעתה והלאה, שאלות נפוצות יוצגו רק עבור אתרי ממשל ובריאות ידועים וסמכותיים […] עבור כל שאר האתרים, הם עשויים לקבל אוטומטית יחס זה בהתאם לזכאותם.”

שינוי בתצוגה לתוצאות מסוג How-To

תוצאות חיפוש מסוג “How-To”, כפי שעונות להגדרתן על פי גוגל, יופיעו כעת רק למשתמשים במחשב השולחני ולא בניידים.

את שני השינויים יהיה ניתן לראות בכלי ה-Search Console של גוגל בדו”ח הביצועים.

איך זה עשוי להשפיע עלינו כמנהלי אתרים?

ההסרה של מקטע ה-“שאלות נפוצות” עשויה לבאס חלק מאיתנו, ומבחינה מסוימת – בצדק. אם חלק גדול מהתוכן באתר שלכם אינו ממוקד על מילת מפתח אחת באופן ספציפי, אלא על שאלות נפוצות שהמשתמש שואל – יכול להיות שכיום חלק גדול מהתנועה שאתם מקבלים, למעשה מגיעה דרך חלק ה”שאלות תשובות” בדף התוצאות. אם זה המצב, אתם עשויים לחוות ירידה בתנועה לאתר בעקבות העדכון. למרות זאת, יש לזכור שבדרך כלל אם שאלה היא נפוצה, יהיה לה נפח חיפוש בכל מקרה וככל הנראה תקבלו תנועה, אלא שהיא פשוט תגיע דרך חיפושים יזומים של המשתמש ולא דרך הצעות של גוגל.

היבט נוסף הוא שחלק ממקדמי האתרים, נוטים להשתמש בתצוגה הזאת כדי לאתר שאלות נפוצות וכדי לגזור מהן רעיונות למחקר מילות המפתח. את העניין הזה ניתן בקלות לפתור באמצעות שימוש בכלים מקצועיים רלוונטיים כמו AnswerThePublic שיודע “לשלוף” את השאלות המחופשות ביותר בכל נושא.

לקריאת הידיעה המקורית מטעם גוגל

תגיות רלוונטיות: גוגלמנועי חיפוש
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
18
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
96
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
94
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
112
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105076
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100709
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99813
מדיה חברתית
בן אורן
87811
קידום אתרים
דנה רוזן
82476
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.