בנג’מין אדלמן מאשים את גוגל (שוב) בהטיית תוצאות

איתי ברנר

בנג’מין אדלמן הוא חוקר מבית הספר למנהל עסקים של הרווארד אשר מדי פעם נוהג לפרסם עבודות מחקר עם ממצאים שנויים במחלוקת. לפני בערך כשבוע הוא פרסם מסמך המאשים את גוגל בהטיית תוצאות בתחומים מסוימים כך שאתריה שלה יופיעו תמיד בראש התוצאות ללא קשר לפופולאריות האמיתית שלהם בתחומים אלו (Hard Coding).

שתי הדוגמאות העיקריות שהוא מביא עוסקות בתחום הרפואה והכלכלה ואתרי Google Health ו – Google Finance  בהתאמה. לדוגמה, כאשר מחפשים את המניה CSCO, מופיעה בראש העמוד תיבה בה הכותרת, הגרף והקישור הראשון מפנים כולם לאתר של גוגל. כאשר מחפשים acne (פצעי בגרות), מתקבלות תוצאות דומות (כך גם עם כל התרופות והמחלות האחרות המופיעות בעמוד Google Health).

מניית csco

על מנת לחזק את טענתו, הוא מוסיף ומראה כי כאשר מוסיפים לשאילתות אלו פסיק, מתקבלות תוצאות שונות לחלוטין, זאת בניגוד לשאילתות רגילות בהן הוספה או השמטה של פסיק לא משנות דבר.

לפני שנתאר את התגובות שמן הסתם לא איחרו להגיע, ראוי לציין כי כאשר ניסינו להקיש acne בעצמנו (ובלי פסיק), הגענו דווקא לתוצאות שאמורות להיות “התוצאות הנכונות” לפי אדלמן. לעומת זאת, בהקשת CSCO אכן התקבל המצב הבעייתי משהוא שהוא מתאר. אתם מוזמנים לבדוק בעצמכם ולהתרשם.

טענת הנגד העיקרית  (לדוגמה, בפורומים של Webmaster World) גורסת שלא מדובר בעצם בתוצאות אורגניות, אלא בשרות לגולשים אותו גוגל מספקת מתוך מאגרי המידע שלה. אחד הגולשים אף מביא את קטע הוידיאו הזה (דקה 44) בו מאריסה מאייר (לשעבר ראש תחום החיפוש בגוגל) מסבירה שזו היא בדיוק הכוונה בהצגת הגרפיים והנתונים האלו הנקראים OneBox Results. בסרטון אומרת מאיירס שהם בחרו לשים את הקישור לשירותים של גוגל בראש העמוד בדיוק כפי שהדבר נעשה עם Google Maps.

למרבה האירוניה, אותו גולש כנראה לא שם לב שאדלמן בעצמו מביא בדיוק את אותו קטע כדוגמה לפליטת פה של גורמים בגוגל המוכיחה כביכול את טענתו.

גולשים אחרים מביעים דעה קצת יותר עוקצנית וכותבים שאדלמן פשוט עלה על פ’יצר (תכונה) של גוגל כמה שנים טובות מאוחר מדי.

בסופו של דבר ולסיכום העניין: התופעה אותה מתאר אדלמן אינה חדשה, גם אם קיימת “הטיית תוצאות” בתחומים מסוימים, הרי שגוגל מודים בכך והם מצידם כנראה רואים בכך כשרות משלים לגולשים. הבעיה האמיתית, אם יש אחת כזו, היא שכל אחד מפרש את הדברים בצורה אחרת.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
36
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
91
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
46
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105067
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99662
מדיה חברתית
בן אורן
87800
קידום אתרים
דנה רוזן
82473
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.