בנג’מין אדלמן מאשים את גוגל (שוב) בהטיית תוצאות

איתי ברנר

בנג’מין אדלמן הוא חוקר מבית הספר למנהל עסקים של הרווארד אשר מדי פעם נוהג לפרסם עבודות מחקר עם ממצאים שנויים במחלוקת. לפני בערך כשבוע הוא פרסם מסמך המאשים את גוגל בהטיית תוצאות בתחומים מסוימים כך שאתריה שלה יופיעו תמיד בראש התוצאות ללא קשר לפופולאריות האמיתית שלהם בתחומים אלו (Hard Coding).

שתי הדוגמאות העיקריות שהוא מביא עוסקות בתחום הרפואה והכלכלה ואתרי Google Health ו – Google Finance  בהתאמה. לדוגמה, כאשר מחפשים את המניה CSCO, מופיעה בראש העמוד תיבה בה הכותרת, הגרף והקישור הראשון מפנים כולם לאתר של גוגל. כאשר מחפשים acne (פצעי בגרות), מתקבלות תוצאות דומות (כך גם עם כל התרופות והמחלות האחרות המופיעות בעמוד Google Health).

מניית csco

על מנת לחזק את טענתו, הוא מוסיף ומראה כי כאשר מוסיפים לשאילתות אלו פסיק, מתקבלות תוצאות שונות לחלוטין, זאת בניגוד לשאילתות רגילות בהן הוספה או השמטה של פסיק לא משנות דבר.

לפני שנתאר את התגובות שמן הסתם לא איחרו להגיע, ראוי לציין כי כאשר ניסינו להקיש acne בעצמנו (ובלי פסיק), הגענו דווקא לתוצאות שאמורות להיות “התוצאות הנכונות” לפי אדלמן. לעומת זאת, בהקשת CSCO אכן התקבל המצב הבעייתי משהוא שהוא מתאר. אתם מוזמנים לבדוק בעצמכם ולהתרשם.

טענת הנגד העיקרית  (לדוגמה, בפורומים של Webmaster World) גורסת שלא מדובר בעצם בתוצאות אורגניות, אלא בשרות לגולשים אותו גוגל מספקת מתוך מאגרי המידע שלה. אחד הגולשים אף מביא את קטע הוידיאו הזה (דקה 44) בו מאריסה מאייר (לשעבר ראש תחום החיפוש בגוגל) מסבירה שזו היא בדיוק הכוונה בהצגת הגרפיים והנתונים האלו הנקראים OneBox Results. בסרטון אומרת מאיירס שהם בחרו לשים את הקישור לשירותים של גוגל בראש העמוד בדיוק כפי שהדבר נעשה עם Google Maps.

למרבה האירוניה, אותו גולש כנראה לא שם לב שאדלמן בעצמו מביא בדיוק את אותו קטע כדוגמה לפליטת פה של גורמים בגוגל המוכיחה כביכול את טענתו.

גולשים אחרים מביעים דעה קצת יותר עוקצנית וכותבים שאדלמן פשוט עלה על פ’יצר (תכונה) של גוגל כמה שנים טובות מאוחר מדי.

בסופו של דבר ולסיכום העניין: התופעה אותה מתאר אדלמן אינה חדשה, גם אם קיימת “הטיית תוצאות” בתחומים מסוימים, הרי שגוגל מודים בכך והם מצידם כנראה רואים בכך כשרות משלים לגולשים. הבעיה האמיתית, אם יש אחת כזו, היא שכל אחד מפרש את הדברים בצורה אחרת.

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89826
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88778
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
88265
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66900
קידום אתרים
ירון אחר
65096
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
30
קידום אתרים
מיטל אור
25
קידום אתרים
מיטל אור
58
קידום אתרים
מיטל אור
63
מדיה חברתית
מיטל אור
53
קידום אתרים
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x