מחקר חדש מצא: ירידה חדה בתדירות ה-SGE בתוצאות החיפוש

עומר לייבנזון
עד היום, ה-SGE היה נחשב ל"חיפוש של העולם החדש". גוגל הציגה את הפתרון כחיפוש מבוסס AI, המעניק פתרון חדשני וטוב יותר מהחיפוש המסורתי. אלא שכעת אנו רואים ירידה המעוררת תהיות לגבי המגמות העתידיות בתחום.
צמצום הצגת SGE בתוצאות החיפוש
מקור: BrightEdge

כלי ה-SGE נועד כדי לשנות את האופן בו אנו מחפשים מידע. אך באופן מפתיע, על פי ניתוח עדכני מתברר כי תוצאות SGE מוצגות כעת בתדירות נמוכה יותר. למעשה, מספר שאילתות החיפוש בגוגל ללא SGE זינק בחודש הקודם מ-25% ל-65%. אז מה גורם לשינויים הללו, ומה זה אומר לגבי ההמשך?

SGE: ירידה מפתיעה בתדירות ההופעה מעוררת שאלות

חיפוש SGE, ראשי התיבות של Search Generative Experience, הוא כלי מבוסס בינה מלאכותית מבית גוגל המביא עימו תפיסה חדשה של חיפוש מידע. במקום להציג רשימה סטטית של קישורים, SGE משתמש בבינה המלאכותית כדי להבין את כוונת החיפוש של הגולשים וליצור סיכום ממוקד ומותאם אישית, תוך שימוש במגוון פורמטים כמו טקסט, תמונות, סרטונים ואף קוד. תחזיות קודמות צפו ש-SGE תושק באופן נרחב ותהיה זמינה עבור רוב שאילתות החיפוש, אך הירידה שאנחנו רואים כעת סותרת את התחזיות הללו. השינויים האחרונים מעוררים סקרנות, במיוחד לאור השקת SGE באופן נרחב לפני או במהלך כנס Google I/O האחרון.

אז למה זה קורה?

לא רק תדירות הופעת תשובות SGE ירדה, גם הגודל שלהן ירד, מ-1,200 פיקסלים לפחות מ-1,050. המשמעות היא יותר חשיפה עבור תוצאות החיפוש ה”רגילות”. בנוסף, חלה ירידה משמעותית בהצגת מוצרים בתוך תוצאות SGE. לעומת זאת, חלה עלייה בתוצאות מוצגות בסגנון קרוסלת מוצרים, המאפשר הצגה של מספר מוצרים בו זמנית. כרגע אין תשובות רשמיות המסבירות את השינויים, אך ישנן מספר סיבות אפשריות לירידה בתדירות הופעת SGE:

  • מצב “Opt-in”: כרגע, משתמשים צריכים לבחור באופן יזום להשתמש ב-SGE. ייתכן שרבים אינם מודעים לאפשרות זו או שאינם מעוניינים בה, מה שגורם לירידה בתדירות הופעתה.
  • אופטימיזציות נוספות: ייתכן שגוגל מבצעת אופטימיזציות נוספות בטכנולוגיה לפני השקה רחבה, ולכן אנו עדים לשינויים בתדירות.
  • חששות גולשים: קיימת סברה שאצל המשתמש הממוצע עדיין קיימים חששות לגבי תשובות מוטות או מידע כוזב (פייק ניוז). נראה כי גוגל משנה את האסטרטגיה שלה לאור חששות אלו.

משמעויות לעתיד

כרגע לא ניתן להצביע על מסקנות משמעותיות מפני שייתכן שירידה זו היא זמנית – אם כי חדה למדי ולא שגרתית. במקרה שאכן זו המגמה המסתמנת, יכול להיות שנראה פחות תוכן שנוצר על ידי SGE. הירידה שאנחנו רואים כעת בתוצאות החיפוש אינה מעידה בהכרח על כישלון הטכנולוגיה, וייתכן ש-SGE תחזור להופיע בתדירות גבוהה יותר לאחר פיתוח ושיפורים נוספים.

בינתיים, אנשי השיווק וה-SEO צריכים לעקוב אחר ההתפתחויות בנושא ולעדכן את אסטרטגיית הקידום שלהם בהתאם.

לקריאת הידיעה המקורית ב-Search Engine Land

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
64
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
87
קידום אתרים
עומר לייבנזון
60
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
92
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
106520
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
101200
מדיה חברתית
דנה רוזן
82744
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.