פריצת דרך: גוגל עובדים על מנוע חיפוש חדש מבוסס AI

עומר לייבנזון
פרויקט "מאגי" (Magi) - זה השם של הפרויקט החדש של גוגל שיעזור למשתמשים לחפש בצורה חדשה באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית (AI).
מנוע חיפוש מבוסס בינה מלאכותית

בימים אלו גוגל נמצאת בתהליך של בניית מנוע חיפוש חדש לגמרי המופעל על ידי טכנולוגיית בינה מלאכותית, כאשר המטרה העומדת לנגד עיניה היא לספק למשתמשים חוויה אישית הרבה יותר מזו שהמשתמשים מקבלים כיום. הפרויקט של פיתוח מנוע החיפוש החדש נקרא מאגי (Magi).

התהליך לפיתוח מנוע החיפוש

במסגרת תהליך הפיתוח, שותפים לו צוות של מעצבים, מהנדסים ומנהלים כאשר כיום אין לוח זמנים מוגדר לגבי מתי הפרויקט עצמו יושק. הייחודיות המרכזית של מנוע החיפוש החדש מתבטאת בכך שהוא ילמד לעומק את כוונות הגולשים, מה מעניין אותם לדעת ובהתאם לכך יתאים אליהם את תוצאות החיפוש בהתאם לתחומי העניין שלהם. כאן חשוב לציין שגוגל כבר ניסתה בעבר להתאים באופן אישי יותר את תוצאות החיפוש למשתמשים, אבל עשור לאחר מכן – גוגל הודתה שההתאמה האישית לא הועילה במיוחד למחפשים. היום, בעקבות העדכונים האחרונים בעולם ה-AI, גוגל משחקת את המשחק צעד אחד קדימה מכולם.

הרקע לשינוי

בחודש מרץ האחרון, ענקית האלקטרוניקה העולמית סמסונג שקלה להחליף את גוגל בבינג כמנוע החיפוש שמוגדר כברירת מחדל עבור מכשיריה – וחשוב להבין שזאת בבחינת רעידת אדמה עבור גוגל.

התגובה של גוגל לאיום הזה הייתה לחשוב – מה בינג עושים אחרת?

התשובה הייתה שבינג הוסיפה את ChatGPT במנוע החיפוש שלה – מה שהפך את תוצאותיה למדויקות יותר, ומותאמות יותר לצרכי הגולשים. בעקבות כך, גוגל החליטה להתקדם בדיוק על אותו הקו של בינג ולפתח את מנוע ה-AI שלה באופן משמעותי זאת אחרי שעדכנה לאחרונה על הפיתוח של אלגוריתם Bard.

חשוב להבין שמדובר פה במלחמה די רצינית, על פי ההערכות אם גוגל מאבדת את תמיכתה של סמסונג במנוע החיפוש – הכנסותיה השנתיות צפויות לרדת רק מהמהלך הזה ב-3 מיליארד דולר. 20 מיליארד דולר נוספים בשנה קשורים לחוזה דומה שלה עם חברת אפל, מה שעלול גם לקרות כ”תופעה נגררת” שבה אפל מעדיפה את בינג על פני גוגל, וזה אכן עלול לקרות – אם חברת בינג אכן תמצב עצמה כמנוע חיפוש מבוסס AI מהר יותר מגוגל.

וזה לא נגמר כאן…

בימים אלו, גוגל עובדת על פרויקטים חדשים שיכילו את הבינה המלאכותית שלה:

  • טכנולוגיית המיפוי של Google Earth תיעזר בבינה מלאכותית כדי למפות טוב יותר את השטח.
  • פרויקט GIFI ישתמש בבינה מלאכותית כדי ליצור תמונות בתוצאות החיפוש ב”גוגל תמונות”.
  • פרויקט Tivoli Tutor, ילמד את המשתמשים שפה חדשה באמצעות שיחות טקסט פתוחות של בינה מלאכותית.
  • פרויקט Searchalong, אשר יאפשר למשתמשים לשאול צ’אטבוט שאלות תוך כדי גלישה באינטרנט דרך דפדפן ה’כרום’ של גוגל.

לקריאת הידיעה המקורית בניו יורק טיימס

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
58
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
33
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
116
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
88
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
105
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105109
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100776
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99937
מדיה חברתית
בן אורן
87832
קידום אתרים
דנה רוזן
82483
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.