ג׳ון מולר עונה על השאלה: האם שינוי כותרות הדפים יכול לסייע לתוצאות הקידום?

האם עדכון כותרות הדפים יכול לשפר את תוצאות ה-SEO? האם השינוי יכול לגרום לגוגל לסרוק את האתר לעתים קרובות יותר? הנה תשובתו של ג'ון מולר מגוגל.
מיטל אור
האם שינוי כותרות הדפים יכול לסייע לתוצאות הקידום

בשיחת הנגאוט שהתקיימה עם מולר, הוא נשאל האם עדכון כותרות הדפים (Meta Title) יכול להשפיע בצורה חיובית או שלילית על קידום האתר. 

רקע לשאלה ותשובתו של מולר

השאלה הופנתה על ידי מקדם אתרים שציין כי יש לו אתר אינטרנט שמדווח על מחירי מניות, מה שמחייב אותו לשנות את כותרות העמודים כל יום כשהמטרה היא לשקף את הערך האחרון של המניה. מעלה השאלה התעניין האם יש לכך השפעה חיובית או שלילית מנקודת SEO.

על פי מולר לא מומלץ לשנות את כותרות הדפים מדי יום. מבחינת SEO אין יתרון לעדכון הכותרות על בסיס קבוע ולכן מולר אמר כי יש לבצע את השינוי רק אם יש בכך ערך לגולשים. 

לתשובתו של מולר החל מ-00:55

גוגל לא בהכרח תעדכן את תוצאות החיפוש

מולר המשיך להתייחס לנושא ואמר כי העובדה שנעשה שינוי של כותרות הדפים באופן תדיר לא אומרת שגם גוגל תעדכן אותם בתוצאות מדי יום. יכול להיות שגוגל תבצע את העדכון מדי שבוע או חודש. בנוסף הוא ציין כי הוא חושב שזה בסדר ושהוא לא היה נותן לכך משקל מיוחד וכי אם השואל רוצה להמשיך לעדכן את הכותרות כי יש בכך ערך לדעתו, שימשיך לעשות זאת.

הקושי היחיד שהאתר יכול להיתקל בו הוא כשגוגל לא סורקת את האתר על בסיס יומי. הדבר יכול להוביל לכך שהכותרת תהיה אחרת מתוצאות החיפוש. כלומר, הגולשים יראו בתוצאות החיפוש את הגרסה האחרונה שגוגל סרקה אך כשיכנסו לאתר יראו כותרת אחרת. מולר כינה זאת “אפקט מעשי ולא אפקט אסטרטגי”.

כותרות מיושנות

אם כותרות הדפים כוללות מידע אשר תואם זמן מסוים, כמו מחירי המניות, הן עלולות להפוך לכותרות ישנות במהירות אם גוגל סורקת את האתר רק אחת לשבוע. 

השואל שהשתתף בשיחה רצה לדעת האם גוגל תסרוק את האתר לעתים קרובות יותר אם היא תגלה שהכותרות משתנות ללא הרף. מולר ענה על כך כי אי אפשר לסמוך על זה אך אפשר להיכנס ל-Google Search Console כדי לגלות באיזו תדירות Googlebot סורק את דפי האתר ואז להחליט האם זה הגיוני לשנות את כותרות הדפים מדי יום או לא.

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
מיטל אור
89
מדיה חברתית
מיטל אור
28
שיווק דיגיטלי
אורלי משאט
90
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
70
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
65
שיווק דיגיטלי
שי משען
90251
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
89548
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
88757
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
67136
קידום אתרים
ירון אחר
65520
שיווק דיגיטלי
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x