גוגל מודיעה: זה נורמלי ש-20% מהאתר לא יצורף לאינדקס

בהמשך לשאלה שהופנתה אליו אמר ג'ון מולר מגוגל כי זה נורמלי ש-20% מהאתר לא מצורף לאינדקס. מספר הדפים שמאונדקסים מושפע מאיכות האתר ומולר הציע תובנות בנושא.
מיטל אור
אינדוקס באתר

האדם שהפנה אל מולר את השאלה רצה לדעת מהי הסיבה שגוגל לא מבצעת אינדוקס לתוכן וזאת בהנחה שלא מדובר על עומס של השרת. עומס של השרת עלול לגרור לתגובת שגיאה 500 אך אם זו אינה הסיבה, נשאלת השאלה מדוע 20% מהדפים לא מצורפים לאינדקס.

הקשר בין איכות האתר לבין הוספת דפים לאינדקס

על פי מולר, האיכות הכוללת של האתר משפיעה על ההחלטה האם ה- Googlebot יוסיף לאינדקס דפי אינטרנט נוספים או לא. בדרך כלל תקציב הסריקה אינו הסיבה לכך שדפים מסוימים של אתר קטן לא מגיעים לאינדקס וזאת בניגוד לאתר גדול עם מיליוני דפים שיכול להיות שחלקם לא ייהנו מתקציב סריקה.

איכות האתר הכוללת היא זו שבדרך כלל זו שמשפיעה על כמות הסריקות ועל הוספת הדפים לאינדקס. מילר ציין כי “בכל הנוגע לאיכות, כשהדבר מגיע להבנת איכות האתר, זה משהו שגוגל לוקחת בחשבון ושמשפיע על הסריקה ועל אינדוקס התכנים”.

עם זאת, הדבר לא קשור בהכרח לכתובת הספציפית של האתר. למשל, אם ישנם חמישה עמודים שלא נוספו לאינדקס, אין זה מצביע על כך שהם לא איכותיים. האיכות גדולה יותר מדפים ספציפיים א היא משפיעה על אותם דפים ספציפיים ואי אפשר לדעת אם הם כן או לא איכותיים.

הבדיקה שיש לבצע כאשר חלק ניכר מהדפים לא מגיע לאינדקס

בעלי אתרים קטנים אשר מוצאים כי חלק משמעותי מהדפים לא מגיע לאינדקס צריכים לעשות צעד אחורה ולבחון את האיכות הכוללת של האתר במקום להתמקד בנושאים טכניים של אותם דפים ספציפיים. מולר מציין כי הוא חושב שהיום רוב האתרים סבירים מבחינה טכנית ולכן הוא לא היה ממליץ להשקיע את המאמצים בחלק זה.

מולר ממליץ להביא בחשבון כי זה נורמלי ש-20% מהאתר לא יצורף לאינדקס וכן שזה תקין לראות תנודות באינדקס. הנתונים עולים ויורדים ולעולם לא יהיה מצב בו יתווסף 100% מהאתר. לתשובת השואל הוא ענה כי אם יש באתר מאה עמודים ושמונים מתוכם נמצאים באינדקס, זו אינה בעיה שצריך לתקן אותה ולפעמים זה פשוט ככה.

עם הזמן יתווספו עמודים לאתר ורבים מהם יתווספו לאינדקס וכך האחוז שלהם יכול לגדול. אין צורך להיבהל אם חלק מהדפים אינם מופיעים באינדקס וככל הנראה הדבר אינו נובע בשל בעיות טכניות. אתרים קטנים לרוב לא צריכים לחשוש מתקציב הסריקה וההשקעה הטובה ביותר היא באיכות הכוללת של האתר.

 

בסרטון אפשר לשמוע את מולר דן בנושא האינדקס, מסיום 27:26 דקות:

לקריאת הכתבה המקורית

תגיות רלוונטיות: בדיקות בגוגלגוגלגוגלבוט
שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89703
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88475
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
88100
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66867
קידום אתרים
ירון אחר
65048
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
13
מדיה חברתית
מיטל אור
20
מדיה חברתית
מיטל אור
67
תוכן וקופירייטינג
מיטל אור
40
קידום אתרים
מיטל אור
16
מדיה חברתית
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x