Google My Business: מגנט הלידים שעסקים מתעקשים לפספס

לגוגל יש פיצ'ר מעולה בשם ״גוגל לעסק שלי״ שנועד לעשות דבר אחד בלבד - לחבר בין לקוחות לעסקים. למרות זאת, המון עסקים מתעלמים ממנו ומוותרים על זרם שוטף של לידים חמים בחינם. הגיע הזמן לעשות לזה סוף.
נדב רייפר
מדריך גוגל לעסק שלי

שיווק הוא חלק מליבת הפעילות של כל עסק. לא משנה אם אתם מאמני פילאטיס, בונות אתרים או אם אתם היוניקורן הכי חם בשוק היום. בלי שיווק ובלי לקוחות, העסק שלכם הוא לא יותר מתחביב נחמד.

בדרך כלל פעילות השיווק אינה פשוטה. היא דורשת הרבה השקעה, בין אם בזמן או בין אם בהשקעה כספית. הרבה עצמאים ובעלות עסקים קטנים מוצאים את עצמם יושבים על המחשב או על הסמרטפון שעות רבות במהלך היום, כדי לייצר לעצמם עוד תוכן שיביא, בשאיפה, עוד לקוחות.

כשחושבים על זה טיפה יותר לעומק, כולנו מתחרים על מקום בלוח המודעות הקטן-גדול בעולם: הסמרטפון או מסך המחשב של הלקוחות הפוטנציאליים שלנו.

אנחנו מנסים להבין איפה הלקוחות שלנו נמצאים כשהם גולשים ברשת, ומנסים לפגוש אותם שם. יש עסקים שפעילים באינסטגרם ומביאים משם לקוחות, אחרים פעילים בפייסבוק, יש עסקים שחיים על לינקדאין ויש מי שמוצא את הקהל שלו בקמפיינים בטאבולה או באאוטבריין, כדי לתפוס את הקהל שלהם בזמן שהם נכנסים לאתרי תוכן שונים.

גם גוגל כמובן הוא זירה שהרבה פועלים בה, ברוב המקרים בשתי דרכים עיקריות: קידום האתר למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש או מודעות PPC.

כל העסקים האלה, בין אם הם פועלים ליצירת לידים דרך גוגל או דרך כל פלטפורמה אחרת, מפספסים את אחת הדרכים הקלות, היעילות והמהירות לייצר לעצמם לידים.

הדרך הזאת היא Google My Business, או בשמה העברי “גוגל לעסק שלי”, ומשום מה המון עסקים בארץ מתעלמים מהפיצ’ר העוצמתי הזה, שיכול להזניק להם את מספר הלקוחות, את ההכנסות וכמובן את הרווחים.

מה זה Google My Business?

על הנייר, מדובר בפיצ’ר של “גוגל מפות” שבו כל עסק יכול להציג את עצמו על המפה. בפועל, מדובר בהרבה יותר מזה.

Google my business הוא הדרך של גוגל להקל על לקוחות שמחפשים מוצרים או שירותים. הפיצ’ר הזה מאפשר לגולשים האלה למצוא בדיוק את העסק שמתאים להם, ומקל עליהם גם להבין אם אותו עסק מתאים להם, ליצור איתו קשר ובשורה התחתונה – לרכוש ממנו את השירות או את המוצר.

כדי לעשות את זה, גוגל לוקח את הפיצ’ר שהתחיל במפות ומעביר חלקים ממנו לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. ברוב המקרים, גוגל ממקם את התוצאות של Google My Business מייד לאחר המודעות הממומנות, ולפני האתרים האורגניים.

הנה, כך זה נראה בשטח:

גוגל לעסק שלי

בדרך כלל, גוגל מציג בעמוד הראשון שלוש תוצאות של Google My Business. אלה הם שלושת העסקים שגוגל “חושב” שהם הכי רלוונטיים לגולש שמחפש משהו שקשור לתחום העיסוק שלהם.

אנשי מקצוע בחו”ל מכנים את השלישייה הזאת “Three Pack”. זה שם מצוין, אבל בעברית אני מעדיף לקרוא לשלישייה הזאת פשוט “שלישייה”.

יחד עם זאת, לגוגל יש עוד כמה דרכים להציג תוצאות מ-Google My Business בתוצאות החיפוש. גוגל יכול להציג פחות משלושה עסקים.

לפעמים הוא מציג שני עסקים בלבד ב”שלישייה”. בדרך כלל זה קורה כאשר גוגל מבין שאין שלושה עסקים רלוונטיים מספיק עבור הגולש.

אם אתם רואים שגוגל מציג שני עסקים בתוצאות החיפוש במקום שלושה – זו הזדמנות עבורכם. בהמשך המאמר תראו בדיוק איך לבדוק את התוצאות של Google My Business בנישה שלכם.

דרך נוספת שבה גוגל מציג עסקים בתוצאות החיפוש היא ה”גביע הקדוש” של Google my business, שאני אוהב לכנות ה”אוטוריטה”.

במקרה הזה, גוגל מציג עסק אחד ויחיד, שעונה לחיפוש של הגולש. במקרה כזה, מדובר על עסק שהצליח “לשכנע” את גוגל שהוא הכי רלוונטי בתחום מסוים ובאזור מסוים.

עסקים כאלה, שהופכים לאוטוריטות בתוצאות החיפוש, נהנים מחשיפה עצומה. במחשב הם תופסים חצי מסך בצורה בולטת, ובסמרטפון הם כל מה שהגולש רואה מול העיניים!

הנה כמה דוגמאות לאוטוריטות בתוצאות החיפוש. כשהלקוחות עושים את החיפושים שמתאימים להם, הם רואים בדיוק את הכוח העצום של העסקים האלה.

עסקים שהפכו לאוטוריטה בגוגל לעסק שלי

עכשיו, אחרי שהבנו איך Google My Business מופיע בתוצאות החיפוש, ואיך גוגל מעניק לפיצ’ר הזה מקום של כבוד, הגיע הזמן להכיר יתרונות נוספים שיש לפיצ’ר המטורף הזה של גוגל.

יתרונות של Google My Business

החשיפה הגבוהה של “השלישייה” הוא היתרון הגדול והמשמעותי של Google My Business, אבל זו רק ההתחלה. בגוגל נותנים עבודה כדי שללקוחות הפוטנציאליים שלכם יהיה הכי נוח למצוא עסקים כמו שלכם, ועבורכם זה אומר רק דברים טובים.

אז הנה סקירה של כמה מהיתרונות הבולטים של Google My Business:

רלוונטיות לגולש ולעסק

בניהול של Google My Business, כל עסק יכול להגדיר את האזור הגיאוגרפי בו הוא נותן שירות. עבור עסקים שאינם דיגיטליים, כמו בעלי מקצוע, זה ממש קריטי. הרי מה יעזור לאינסטלטור בבאר שבע לקבל שיחות מחיפה? חבל על הזמן שלו.

באמצעות הגדרה של אזור השירות הרלוונטי, כל עסק יכול להימנע מלידים לא רלוונטיים. הדבר הזה נכון, אגב, גם עבור עסקים פיזיים שעושים משלוחים לאזורים שונים.

כאשר מדובר בחנויות או במשרדים פיזיים, בהם הלקוח צריך להגיע פיזית למקום כדי ליהנות מהמוצרים או מהשירותים, הגדרת המיקום של החנות יכולה לעזור ללקוחות להבין אם החנות רלוונטית עבורם או לא. אף אחד לא רוצה לנהל שיחה ארוכה עם לקוח מתעניין, רק בשביל לגלות ש”להגיע עד אלנבי זה בעיה בשבילי… תודה בכל מקרה”.

טיפ קטן לשיפור הרלוונטיות:

תחשבו רגע אם אתם רוצים לתת שירות בכל הארץ או רק באיזורים ספציפיים. אף לקוח לא אוהב לגלות רק במעמד התשלום, שהשליחים שלכם לא מגיעים למבוא שממה, שנמצא ליד עין בו-כלום.

חימום לידים

אחד הדברים שהכי עוזרים למכור שירות או מוצר הוא המלצות של לקוחות עבר. ההמלצה הכי טובה שאנחנו יכולים לקבל היא מחברים שלנו, שכבר רכשו את אותו מוצר או שירות.

פה-לאוזן היא שיטת השיווק הכי ממירה, אבל גם הכי מוגבלת. לא כל לקוח הוא איש מכירות, ולא כל לקוח יביא לנו עשרות לקוחות נוספים.

גוגל מאפשר ללקוחות הפוטנציאליים שלכם לקבל חוות דעת מלקוחות עבר שלכם. Google My Business מציג את הדירוג שנתנו לכם הגולשים, החל מכוכב אחד ועד חמישה כוכבים. גוגל גם יודע להציג נתונים ממקורות אחרים – מהאתר שלכם, מאתרים כמו דפי זהב, איזי, פייסבוק וכו’.

כאשר הלקוחות הפוטנציאליים שלכם רואים שלקוחות עבר מרוצים מכם – זה מעניק להם ביטחון ומקל עליהם לשלוף את האשראי ולשלם לכם.

קבלו שלושה טיפים שיקפיצו את האמון שלכם בפני לקוחות פוטנציאליים:

דירוג של 5 כוכבים מושלם לא באמת עוזר: אני נתקל בהרבה עסקים שנחרדים לגלות שמישהו לא נתן להם דירוג של 5 כוכבים, או שחס וחלילה מישהו נתן להם דירוג של כוכב אחד וביקורת שלילית.

העצה שלי עבורכם היא קחו נשימה עמוקה, תירגעו ותחייכו. אף לקוח לא יאמין לעסק שקיבל דירוג מושלם, 100 ביקורות של 5 כוכבים. מחקרים מראים שהעסקים הכי רווחיים זוכים לדירוג של בין 3.5 ל-4.7 כוכבים.

ביקורת שלילית היא הזדמנות פז: יש לא מעט לקוחות שידלגו על הביקורות החיוביות ויקראו רק את השליליות. סיכוי סביר שהם יזהו מראש ביקורות לא רלוונטיות של מתחרים. וגם אם לא, הם ירצו לראות את התגובה שלכם.

לכל עסק יש לקוח לא מרוצה (כן, גם לי. מודה באשמה). זה קורה וזה לגיטימי לחלוטין. השאלה היא איך אתם מגיבים לביקורת הזאת. עסק שמגיב בכעס ובבוטות, ירחיק לקוחות פוטנציאליים. עסק שיגיב בצורה עניינית ויראה שהוא מעוניין להשתפר – יזכה באהדה ובאמון של לקוחות חדשים.

אל תעזו לבקש ביקורות מחברים שאינם לקוחות: זה קורה להרבה עסקים. הם פותחים דף עסקי בגוגל, וקוראים לכל החברים שלהם לתת להם ביקורת של 5 כוכבים.

אף לקוח לא יאמין לביקורת של חמישה כוכבים שכתוב בה: “משה יא אלוף!”. הבעיה היא שאתם לא יוצרים רק בעיה מול לקוחות פוטנציאליים, אלא גם מול גוגל. הבוטים של גוגל יודעים הרבה על כולנו. הם יודעים למי אנחנו מתקשרים, איפה אנחנו נמצאים ומי נתן לנו שירות.

אם הייתם בחנות מסוימת ואחר כך נתתם לה ביקורת ב-Google My Business, זה מצוין. אם ביקשתם מחברים שיתנו ביקורות חיוביות לעסק שלכם, וקיבלתם ביקורת מהחבר מהצבא שחי כבר מעל עשר שנים בניו ג’רזי, ובטח שלא הגיע ל”פנצ’ריית הגלגל ברמלה” – הבוטים של גוגל עלולים לחשוד ולהוריד אתכם במיקומים.

זכרו – הכוח הגדול של Google My Business נמצא ב”שלישייה”. אם תרדו למקום הרביעי, הפסדתם בגדול.

הנעת לקוחות ליצירת קשר

אחד הדברים הגאוניים שגוגל עשו ב-Google My Business הוא כפתורי יצירת הקשר הבולטים (ברוב העסקים).

הרבה כבר יודעים שבכל פעם שאנו דורשים מהגולשים ללחוץ על עוד כפתור, אנחנו נותנים להם הזדמנות לנשור ממשפך השיווק שלנו. גם בגוגל יודעים את זה, וצמצמו את מספר הקליקים למינימום.

חיפשתם אינסטלטור בסמארטפון שלכם? גוגל יציג לכם כפתור התקשרות, כדי שתוכלו ישר להתקשר ולהזמין את האינסטלטור לטפל בתקלה שלכם. חיפשתם עסק באמצעות המחשב שלכם? כנראה שהכפתורים שיופיעו לכם יהיו ניווט לעסק, כניסה לאתר האינטרנט או גם וגם.

אגב, אם אתם בעלים של מסעדה, אל תתפלאו אם גוגל לא יציג אף אחד מאלה, אלא רק יציג תמונות של המנות שלכם. גם בגוגל יודעים שאנחנו אוכלים עם העיניים, אז זה לטובתכם. כל שנותר לכם לעשות הוא להעלות תמונות יפות מאוד של המנות במסעדה שלכם.

לידים בחינם

אם כל היתרונות שמניתי עד עכשיו לא שכנעו אתכם, אולי המחיר של Google My Business יעשה את העבודה.

כל הלידים שתקבלו, כל הטראפיק לאתר, כל החשיפה ללקוחות פוטנציאליים – כל זה בחינם. הפיצ’ר המטורף הזה של גוגל לא עולה אפילו שקל!

עכשיו, אחרי כל היתרונות האלה, הגיע הזמן לדבר תכל’ס ולהבין איך עושים את זה נכון כדי לקבל מלא לידים חמים ולקוחות משלמים – בחינם.

אני לא הולך לתת פה מדריך להקמת דף עסקי ב-Google My Business, כי כאלה יש בלי סוף באינטרנט, אלא לתת לכם את הטיפים והעצות הכי חשובות שתקבלו – וכדאי שתיישמו אותם כבר היום.

טיפים לדף עסקי בגוגל שיביא לכם ים לקוחות

לפני הכל, הבטחתי שאסביר לכם איך לבדוק את תוצאות החיפוש הרלוונטיות אליכם. כדי להבין מדוע חשוב לעשות את זה כמו שצריך, כדאי להבין משהו קטן על גוגל.

מנוע החיפוש הפופולרי מתאים את תוצאות החיפוש עבור הגולש הספציפי. כלומר, גולש אחד שיערוך חיפוש מסוים, עשוי לקבל תוצאות שונות מאשר גולש אחר שיערוך את אותו חיפוש.

כדי לבדוק מה גוגל מציג לגולשים “נקיים”, בצעו את הפעולות הבאות:

היכנסו לגוגל דרך חלונית “גלישה בסתר” (אני מעדיף לעשות זאת אפילו בדפדפן אחר) והיכנסו לאתר הזה >

הכניסו את הפרטים הרלוונטיים. נניח, אם אתם עורכי דין מפתח תקווה, תכתבו במונח החיפוש “עורך דין”, במיקום כתבו פתח תקווה (באנגלית), במדינה חפשו את ישראל וסמנו אותה, בשפה בחרו עברית ולאחר מכן נותר לכם לבחור אם אתם רוצים לראות את תוצאות החיפוש הרגילות, או את התוצאות של חיפוש במפות.

טיפ 1: תבחרו אסטרטגיה לקידום

אם אתם רוצים שימצאו אתכם בגוגל בכל חיפוש אפשרי ותחת כל מונח חיפוש – אף אחד לא ימצא אתכם באף מונח חיפוש.

לפני שאתם מקימים את הדף העסקי שלכם בגוגל, או לפני שאתם מקדמים את הדף הקיים – תעשו מחקר מילות מפתח, ותבדקו מה גוגל מציג בכל מונח חיפוש רלוונטי.

אני ממליץ לכם לעשות את החיפוש הזה תחת אינקוגניטו, כדי לא לקבל תוצאות שמותאמות עבורכם.

טיפ 2: תירשמו בכמה שיותר אתרי אינדקסים ברשת

יש הרבה אנשים שזה נשמע להם מוזר בהתחלה, אבל זה עובד. כדי שגוגל יקדם את העסק שלכם בתוצאות החיפוש, הוא רוצה לראות שמדובר בעסק אמיתי. אחת הדרכים שלכם להראות לגוגל שהעסק שלכם חי ובועט הוא על ידי רישום באתרי אינדקס.

יש המון אתרי אינדקס, חלקם מוכרים יותר כמו דפי זהב, B144 או איזי, וישנם כאלה שפחות מוכרים. ככל שתרשמו את העסק שלכם ביותר אתרים כאלה, ובמיוחד באתרי אינדקס נישתיים שמתאימים לתחום שאתם עוסקים בו, גוגל יעריך את זה יותר.

יש דגש אחד ברישום העסק שלכם: עשו את זה כמה שיותר מדויק. הקפידו על כל פסיק, על כל מקף ועל כל תו בשם העסק, בכתובת ובמספר הטלפון. ככל שתהיו יותר מדויקים, ככה גוגל יותר יעריך את זה ויקדם את הדף העסקי שלכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

טיפ 3: תחשבו טוב טוב על הטלפון שלכם

המון עסקים מתחילים בחלום של מישהו אחד, שמחליט להפסיק להיות שכיר ולצאת לעצמאות. בשלב הזה, בדרך כלל הוא מפרסם את מספר הטלפון האישי שלו כמספר של העסק.

לאט לאט הוא מצליח ומתפתח, העסק שלו גדל והוא מתחיל להביא עובדים, אנשי מכירות, שירות לקוחות ועוד. יש המון שיחות, ולא עוזר לאף אחד שהן מגיעות לטלפון האישי שלו.

ואז מגיע השלב שבו מביאים מספר וירטואלי; אבל יש עם זה בעיה. זוכרים את הטיפ השני שקראתם ממש עכשיו? אתם צריכים שהעסק שלכם יופיע בדיוק באותה צורה בכל המקומות ברשת. אם החלפתם טלפון, אתם צריכים לעדכן את כל האתרים שבהם העסק שלכם מופיע, וזה תהליך שיכול לשגע פילים.

אם אתם חושבים כבר בשלב הראשון על הסיכוי שהעסק שלכם יתרחב, כדאי להביא מספר וירטואלי כבר מההתחלה. את המספר הזה תוכלו לנתב למשרד, לשירות לקוחות, למכירות או לעשות “תקליט” שיסביר למתקשרים מה הם צריכים ללחוץ כדי להגיע למכירות, לשירות לקוחות או לכל גורם אחר בחברה שהקמתם.

טיפ 4: תמצאו את הדרך שלכם להביא ביקורות של לקוחות

יש המון דרכים להגדיל את כמות הביקורות של לקוחות מרוצים. אם העסק שלכם מאוד אינטימי, כמו יועץ, עורך דין או כל עסק אחר שנמצא ביחסים קרובים עם הלקוחות, כדאי לכם לעשות שיחת סיכום, שכוללת בקשה להשארת ביקורת בדף העסקי.

אם אתם חנות פיזית, אפשר לשים בקבלה קוד QR שמוביל לביקורת. אם אתם חנות דיגיטלית, אפשר להוסיף לינק למייל אישור הרכישה.

יש עסקים שעובדים עם אוטומציה פשוטה: אם לקוח התקשר והשיחה נמשכה יותר מדקה, הלקוח יקבל למחרת מסרון עם בקשה להשארת ביקורת. מדי פעם זה אפילו עובד.

כל ביקורת כזאת יכולה להועיל לכם בכמה דרכים. דבר ראשון, הלקוחות הפוטנציאליים יראו שיש לכם הרבה לקוחות קיימים ומרוצים. דבר נוסף הוא, שהבוטים של גוגל יקבלו סימנים לכך שאתם עסק חי ונושם, ויוכלו לקדם אתכם גם באזור הגיאוגרפי של הלקוח שלכם.

אגב, בפאנל הניהול של Google My Business יש לינק ישיר להשארת ביקורות. תשתמשו בו ושלחו אותו ללקוחות שלכם.

לסיום

בשורה התחתונה, Google My Business הוא פיצ’ר מאוד עוצמתי שענקית החיפוש מציעה לנו – ובחינם. כשגוגל מציע לנו כלי כזה, שנועד אך ורק לחבר בין לקוחות לעסקים, איך מישהו מאיתנו יכול להרשות לעצמו לא לנצל אותו?

ברגע שתתחילו להשתמש בפיצ’ר הזה, אתם תידהמו לגלות עד כמה הוא יעיל, וכמה קל להביא לאיתו לקוחות חדשים לעסק.

עבור עסקים רבים, Google My Business הוא ההבדל בין להיות תקוע במקום לבין להתקדם קדימה. הוא הגב שמאפשר להתפתח ולגדול, והוא ערוץ שיווקי קל ונוח שמעניק לכם זרם קבוע של לידים חמים ולקוחות משלמים.

נכתב על ידי
נדב רייפר מייצר לידים לעסקים על ידי קידום אורגני של “גוגל לעסק שלי”. החל את דרכו כעורך חדשות, איש תוכן ודובר, ועם הזמן עבר לעולם היזמות הדיגיטלית ושיווק עצמאי לעסקים. בעל סוכנות MyGMB לקידום עסקים בדיגיטל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.