גוגל אינסטנט - האם האמת נמצאת אי שם באמצע? | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » גוגל אינסטנט – האם האמת נמצאת אי שם באמצע?

גוגל אינסטנט – האם האמת נמצאת אי שם באמצע?

כזכור, לאחר הצגתו של גוגל אינסטנט, רצו ברשת לא מעט השערות לגבי מידת ההשפעה של התוכנה החדשה על הזנב הארוך. השערה אחת הייתה שהזנב הארוך ייפגע מכיוון שהתוצאות מופיעות כבר לאחר מילה אחת או אפילו חלק ממנה (ההשלמה נעשית אוטומטית באמצעות תכונת ה- Suggest). השערה אחרת נפוצה קצת פחות גרסה כי בעקבות השינוי יהיה נוח יותר לחפש ביטויים ארוכים ולכן חשיבתו של הזנב הארוך דווקא תגדל. על השערות נוספות ניתן לקרוא בפוסט תובנות ושינויים שמקדמי אתרים צריכים לקחת בחשבון בעקבות Google Instant

כעת, לאחר כמעט כחודש, מתחילה אולי להיחשף התמונה הגדולה. דו"ח של Experian Hitwise חושף כי בחודש ספטמבר חלה ירידה קלה בחיפוש ביטוים שאורכים בין שלוש לשש מילים. לעומת זאת ובאופן מעט מפתיע, בביטוים שאורכים עד שתי מילים או יותר משש מילים חלה עליה. השינוי אשר נצפה היה בסדרי גודל של 1%-4%.

דוח חיפוש ביטוים שאורכים בין שלוש לשש מילים

מדובר אמנם בנתונים ראשונים ביותר, אבל אם לוקחים בחשבון את העובדה כי גוגל עדיין שולטת ב72% אחוזים מהחיפושים בארה"ב (בכך עוסק חלקו הראשון של הדוח), הרי שיכולה להיות למהלך השפעה לא קטנה על שוק החיפוש. אם מסתכלים על הזנב הארוך כקו ישר, הרי שהקצוות שלו התארכו בעוד המרכז התקצר.

מבחינת מקדמי אתרים, נראה כי יהיה קשה יותר לתפוס מבקרים באמצעות שימוש בביטוי זנב ארוך משניים. הסיבה היא שביטוי בן שש יותר מילים בדרך כלל תופס נפח חיפוש קטן מאוד, אלא אם כן מדובר בתחום פופולארי במיוחד ואז גם התחרות עזה יותר. לפי ההיגיון הזה,  האתרים הגדולים יותר אשר "שולטים" בדפי התוצאות של הביטויים הקצרים והבינוניים ירוויחו תנועה גדולה יותר.

ואם אתם שואלים את עצמכם לאן כל זה עלול להתפתח, רק לפני מספר ימים נחשף ניסוי נוסף של גוגל והפעם מטרתו היא להציג את תוכן הדפים השונים כבר בדף תוצאות החיפוש. יש לציין כי חברת Snap משתמשת באפשרות דומה על מנת להציג פרסומות רלוונטיות באתרים ובלוגים מסוימים (הניסוי של גוגל לא כולל בשלב זה הצגת פרסומות בחלונית התצוגה המקדימה).

מעניין יהיה לראות כיצד יגיבו יאהו ובינג לשינוי במידה ויתרחש, במיוחד לאחר שבשבוע החולף ביצעה יאהו מספר שינויים בדרך הצגת התוצאות שלה על מנת לבדל את עצמה מבינג כפי שניתן לראות בוידאו הבא:

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

3 תגובות

  1. כרגיל, תענוג לעיניים…

    זו גם הייתה השערתי השאלה היא האם חודש אחד הוא המדד או שנמתין עוד קצת… ?

  2. איתי ברנר

    תודה!

    שים לב שכתבתי שבנתיים מדובר בנתונים ראשונים (אני גם חושב שעבר פחות מחודש מאז שהפיצ'ר הוצג לכל הגולשים דרך COM/UK).

    אבל אפילו עליה של 3% בביטויים בני מילה אחת יכולה להביא אלפי כניסות חדשות לאתרים מסוימים.

  3. זה נכון, 3% בתחומים כמו דיאטות זה יותר מכמה אלפים…

    מה לגבי שילוב אינסטנט בגוגל ישראל? כמה זמן פחות או יותר לוקח בד"כ עד שהדברים האלו מגיעים אלינו ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים