גוגל אינסטנט – האם האמת נמצאת אי שם באמצע?

איתי ברנר

כזכור, לאחר הצגתו של גוגל אינסטנט, רצו ברשת לא מעט השערות לגבי מידת ההשפעה של התוכנה החדשה על הזנב הארוך. השערה אחת הייתה שהזנב הארוך ייפגע מכיוון שהתוצאות מופיעות כבר לאחר מילה אחת או אפילו חלק ממנה (ההשלמה נעשית אוטומטית באמצעות תכונת ה- Suggest). השערה אחרת נפוצה קצת פחות גרסה כי בעקבות השינוי יהיה נוח יותר לחפש ביטויים ארוכים ולכן חשיבתו של הזנב הארוך דווקא תגדל. על השערות נוספות ניתן לקרוא בפוסט תובנות ושינויים שמקדמי אתרים צריכים לקחת בחשבון בעקבות Google Instant

כעת, לאחר כמעט כחודש, מתחילה אולי להיחשף התמונה הגדולה. דו”ח של Experian Hitwise חושף כי בחודש ספטמבר חלה ירידה קלה בחיפוש ביטוים שאורכים בין שלוש לשש מילים. לעומת זאת ובאופן מעט מפתיע, בביטוים שאורכים עד שתי מילים או יותר משש מילים חלה עליה. השינוי אשר נצפה היה בסדרי גודל של 1%-4%.

דוח חיפוש ביטוים שאורכים בין שלוש לשש מילים

מדובר אמנם בנתונים ראשונים ביותר, אבל אם לוקחים בחשבון את העובדה כי גוגל עדיין שולטת ב72% אחוזים מהחיפושים בארה”ב (בכך עוסק חלקו הראשון של הדוח), הרי שיכולה להיות למהלך השפעה לא קטנה על שוק החיפוש. אם מסתכלים על הזנב הארוך כקו ישר, הרי שהקצוות שלו התארכו בעוד המרכז התקצר.

מבחינת מקדמי אתרים, נראה כי יהיה קשה יותר לתפוס מבקרים באמצעות שימוש בביטוי זנב ארוך משניים. הסיבה היא שביטוי בן שש יותר מילים בדרך כלל תופס נפח חיפוש קטן מאוד, אלא אם כן מדובר בתחום פופולארי במיוחד ואז גם התחרות עזה יותר. לפי ההיגיון הזה,  האתרים הגדולים יותר אשר “שולטים” בדפי התוצאות של הביטויים הקצרים והבינוניים ירוויחו תנועה גדולה יותר.

ואם אתם שואלים את עצמכם לאן כל זה עלול להתפתח, רק לפני מספר ימים נחשף ניסוי נוסף של גוגל והפעם מטרתו היא להציג את תוכן הדפים השונים כבר בדף תוצאות החיפוש. יש לציין כי חברת Snap משתמשת באפשרות דומה על מנת להציג פרסומות רלוונטיות באתרים ובלוגים מסוימים (הניסוי של גוגל לא כולל בשלב זה הצגת פרסומות בחלונית התצוגה המקדימה).

מעניין יהיה לראות כיצד יגיבו יאהו ובינג לשינוי במידה ויתרחש, במיוחד לאחר שבשבוע החולף ביצעה יאהו מספר שינויים בדרך הצגת התוצאות שלה על מנת לבדל את עצמה מבינג כפי שניתן לראות בוידאו הבא:

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
54
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104778
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100219
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99113
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.