גוגל מכריזה על פריצות דרך בתחום הבינה המלאכותית

עומר לייבנזון
בינה מלאכותית היא תחום שמתקדם במהירות מסחררת. היום, גוגל מכריזה על 3 דרכים בהן בינה מלאכותית תשנה לחלוטין את חייהם את אנשים בעתיד.

כל אחד מסתמך במידה רבה על מנועי החיפוש כדי לאתר מידע, ומנועי החיפוש מצידם – מפתחים את תחום הבינה המלאכותית כדי לעזור לנו לקבל את המידע הכי עדכני, רלוונטי ונגיש למה שאנחנו צריכים. חברת גוגל, ענקית החיפוש העולמית משקיעה המון בשנים האחרונות בתחום הבינה המלאכותית, ולא רק במה שקשור לחיפושים – אלא כמעט בכל תחום בו היא נוגעת. גוגל משתמשת בבינה מלאכותית בענן שלה, במערכת ההפעלה אנדרואיד, במנוע החיפוש, בגוגל תרגום ועוד – ובעשור האחרון, היא עברה פריצת דרך משמעותית בתחום.

היא מודה כי היא שואפת לפתח את התחום הזה כמה שיותר, מתוך אמונה שכך היא מייצרת שינוי לטובה בעולם, ומדגישה כי בחברה מודעים לסכנות שעלולות לצוץ בעקבות התפשטות החדשנות הזו, ולכן – היא נוהגת בה, יחד עם הרצון לחדשנות, גם במשנה זהירות.

שלושה תחומים עיקריים שמוצרי גוגל יגעו בהם, בתחום הבינה המלאכותית

לפני מספר ימים גוגל הכריזה על שלושה תחומים שעליהן היא מעוניינת להתמקד בחקר ויישום הטכנולוגיה:

  1. שימוש בבינה מלאכותית כדי להנגיש את טכנולוגיית התרגום ליותר שפות.
  2. לחקור כיצד בינה מלאכותית עשויה לעזור ליוצרים ולאמנים להגביר את רמות היצירתיות באמנות.
  3. מודעות סביבתית וחברתית – כגון התראות מפני סכנות/איומים, והסתגלות לתופעת האקלים.

למעלה מ-7,000 שפות מדוברות ברחבי העולם – רק בודדות מקבלות תרגום בגוגל

בבלוג של גוגל מדגישים כי זהו המספר המוערך של השפות המדוברות בעולם, ולמרות זאת – יש מכשול שלא מאפשר להכניס כל כך הרבה שפות לתוך תרגום מובנה שנוצר על ידי מחשב ונכון מבחינה תחבירית. אחת הסיבות שגורמות לכך, היא העובדה שהגישות המסורתיות לאימון מודלים של שפות, בהן משתמשים בגוגל ללמידה של שפה חדשה – אינן מתאימות כדי ללכוד את מגוון השפות הקיימות.

לכן, בגוגל הכריזו על יוזמת “1000 שפות” – פרויקט שאפתני במיוחד שמטרתו לבנות מודל בינה מלאכותית אשר יתמוך ב-1,000 מהשפות המדוברות ביותר בעולם. הדרך בה זה יקרה, היא באמצעות ניתוח מורכב יותר ועמוק יותר של מבנה השפה.

העצמת אמנים ויוצרים באמצעות בינה מלאכותית

בגוגל סבורים שבינה מלאכותית יכולה לעזור להעצים אמנים ויוצרים על ידי יצירת תמונות אך רק באמצעות הנחיה קולית וטקסט, וזה בדיוק מה שיעזור להם לעלות על רעיונות טובים יותר, מהר יותר.

זה קורה בשל העובדה שלמודלים מחוללים המופעלים על ידי בינה מלאכותית יש פוטנציאל לפתוח יצירתיות, אשר זו תאפשר לאנשים לבטא את עצמם עם המדיה החדשה והחדשנית הזו בדרכים שלא יכלו קודם לכן.

קידום הבינה המלאכותית למאבק בשינויי האקלים ושיפור שירותי הבריאות

קידום הבינה המלאכותית יכול לעזור לחברה להתגבר על אתגרים רבים, כמו מאבק בשינויי האקלים ושיפור שירותי הבריאות – היא יכולה לעזור לאנשים להסתגל לאתגרים חדשים, כולל אלו הקשורים לשינויי אקלים.

בואו ניתן דוגמה: גוגל עזרו לקהילות שונות בעולם לחזות מתי הן ייפגעו משיטפונות ולאיזה עומק המים יגיעו – בשנת 2021, נשלחו 115 מיליון הודעות על איומי שיטפונות ל-23 מיליון אנשים דרך חיפוש גוגל וגוגל מפות. מדובר על הצלת חיים של מיליוני אנשים!

במבט אל העתיד – בגוגל בודקים את הדרכים שבהן בינה מלאכותית יכולה לעזור לנתח פלטים ממכשירי אולטרסאונד בעלות נמוכה. המשמעות? הורים יוכלו לזהות בעיות פוטנציאליות אצל העובר ולנקוט דרכי פעולה רק כמה שבועות לתוך ההריון. גוגל תמשיך לשתף פעולה עם מטפלים וסוכנויות בריאות ציבוריות כדי להרחיב את הגישה לבדיקות סוכרת באמצעות הכלי האוטומטי שלה להערכת מחלות רשתית (ARDA) ותבצע פעולות נוספות בתחום הבריאות. אם חשבתם שזה הסוף, כנראה שזו רק ההתחלה – ומה שמחכה לנו מעבר לפינה הוא התחלה של עידן חדש.

קישור לידיעה המקורית

תגיות רלוונטיות: בינה מלאכותיתגוגל
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
54
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
28
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
103
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
82
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
99
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105093
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100768
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99921
מדיה חברתית
בן אורן
87828
קידום אתרים
דנה רוזן
82480
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.