איך תקדמו את האתר בעצמכם לפני שאתם שוכרים מקדם אתרים מקצועי

דפנה בן יהושע

בעידן של ריבוי תכנים דיגיטליים ותחרות עזה על המקומות הראשונים בגוגל, בלתי אפשרי להקים אתר שהגולשים ימצאו בחיפוש מבלי לעשות לו קידום אורגני איכותי. מיקום גבוה של האתר ברשימת התוצאות מבטיח שיגיע אליו יותר טראפיק, וככל שיהיה יותר טראפיק, כך גדל הסיכוי להמרות – יותר אנשים שירכשו מוצרים באתר, יירשמו לניוזלטר, יורידו ממנו מדריכים שכתבתם וכן הלאה. לא קשה למצוא מי שיהיה מוכן לעשות את העבודה: סוכנויות קידום אתרים יש למכביר. יחד איתן תוכלו להבין מהם היעדים החשובים לכם והמקדמים שלהם כבר יבצעו את הפעולות הטכניות שנדרשות לקידום האתר שלכם.

אבל מה אם אתם עסק בתחילת דרכו ומוגבלים בתקציב? האם העובדה שאין לכם מספיק כסף לשלם כרגע לסוכנות קידום אתרים צריכה למנוע מכם לקדם את האתר? ממש לא. בין אם מדובר בקידום אתר שירותים או קידום חנות וירטואלית, יש כמה דרכים פשוטות בהן תוכלו לקדם את האתר בעצמכם ולחסוך כסף בדרך. רוב הדרכים האלה לא דורשות הבנה טכנית מעמיקה, ואחרי מעט תרגול, תוכלו לבצע אותן בקלות יחסית. אתם אפילו לא צריכים קורס קידום אתרים או קורס שיווק דיגיטלי הכולל לימוד קידום אתרים בשביל זה. אז איך תקדמו את האתר בשיטת “עשה-זאת-בעצמך”?

1. השתמשו במילות מפתח רלוונטיות

מילות מפתח הן כל אותם מילים וביטויים שקהל היעד שלכם מחפש כדי למצוא את השירותים והמוצרים שלכם, למשל “פורץ מנעולים”, “ייעוץ זוגי כפר סבא”, “נעלי ריצה לנשים”, “מסעדה טבעונית רחובות” וכן הלאה. חשוב שמילים אלה יופיעו באתר מכיוון שהן מהוות אינדיקציה לגולש שהוא אכן מצא מה שהוא מחפש; והן מסייעות לגוגל להבין מהן התוצאות המתאימות ביותר לשאילתות של הגולשים.

אך קודם לכן עליכם לבצע מחקר מילות מפתח כדי למצוא את מילות המפתח הרלוונטיות; ועוד יותר מכך, למצוא הזדמנויות למילות מפתח שאחרים טרם השתמשו בהן או ממעטים להשתמש בהן, כך שהאתר שלכם יגיע למיקומים גבוהים בגוגל כאשר הגולשים יחפשו מילים אלה. כלים שימושיים למחקר מילות מפתח הם למשל Google Keyword Planner, Wordstream ו-Ubersuggest.

בבחירת מילות המפתח, לא מספיק לבחור רק ביטויים כלליים כמו “מלונות בתל אביב”, שכן על ביטויים אלה יש תחרות רבה ושימוש רק בהם יקשה עליכם להתברג בצמרת התוצאות. לכן יש גם להשתמש בביטויי “זנב ארוך” (long tail keywords) כמו “מלונות בתל אביב עם חדר כושר”, “מלונות בתל אביב עם סוויטת כלולות”, או “מלונות בתל אביב עם תפריט כשר” – בהתאם למה שרלוונטי לעסק שאתם מקדמים, ומה שאנשים מחפשים בגוגל. ביטויים אלה הם גם יותר ספציפיים ותואמים חיפושים ספציפיים של המשתמשים; וגם יותר מותאמים לחיפוש קולי (voice search) שהולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות.

הגרף הבא, שנלקח ממאמר באתר Ohow של המשווק הדיגיטלי קרלוס אסקלרה, ממחיש את חשיבותם של ביטויי זנב ארוך. ביטויים אלה מהווים 70 אחוזים מהטראפיק  שעובר במנועי החיפוש: משמע, מחפשים אותם פי שניים ויותר מביטויים כלליים (“high profile”).

Long tail keywords

חשוב לשים לב למינון בו אתם משתמשים במילות המפתח: מאד לא מומלץ להציף בהן את האתר, כי זה גורם לתוכן להיראות כמו ספאם וגוגל עלולה להעניש אתכם על כך באמצעות הורדת דירוג האתר. הכניסו מילות מפתח לתוכן במינון נמוך, פזרו אותן על פני הכותרות, כותרות המשנה ופסקאות שונות בגוף הטקסט ושלבו אותן בטקסט בצורה טבעית ולא מאולצת.

2. צרו באתר קישורים פנימיים וחיצוניים

דרך נוספת לבלוט בתוצאות החיפוש ולגרום לגוגל לשים לב לאתר שלכם היא להקפיד על תמהיל טוב של קישורים פנימיים וחיצוניים. קישורים פנימיים הם כאלה המקשרים בין עמוד אחד באתר לעמוד אחר באתר (למשל, אם אתם מציינים בדף הבית שניתן לפנות אליכם בכל שאלה, הגיוני לקשר ממשפט זה לעמוד “צור קשר” באתר), וקישורים חיצוניים מקשרים לאתרים חיצוניים (למשל, קישור לכתבה שפורסמה על העסק שלכם באתר מעריב, או קישור למקור מידע שהסתייעתם בו בכתיבת מאמר לאתר).

שימוש בקישורים פנימיים הופך את חוויית השימוש של הגולשים באתר לנוחה ואיטואיטיבית יותר, משפר את דירוגי מילות המפתח בהן אתם משתמשים ומקל על גוגל לסרוק את האתר כדי לדרג אותו. שימוש בקישורים חיצוניים מעניק לתכנים שבאתר משנה תוקף (מכיוון שהם נסמכים על מקורות מידע ולא נראים מומצאים) וכן מייצר סיכוי שהאתרים שאתם אזכרתם בקישורים שלכם, יאזכרו גם אתכם בעתיד באמצעות קישורים (ובאחד הסעיפים הבאים נדבר על למה זה טוב).

הדוגמא הבאה נלקחה מהאתר carpet.co.il שמופיע כרגע במקום הראשון בגוגל תחת הביטוי ניקוי שטיחים. בעמוד המתאר את שירותי תיקון השטיחים שהחברה מספקת, מופיע קישור שיוצא מהביטוי “ניקוי שטיחים”, אשר מוביל אל העמוד באתר המתאר את שירותי ניקוי השטיחים של החברה:

קישור פנימי דוגמא

3. צרו תוכן ייחודי, מקורי ומעניין באתר

זכרו שבשורה התחתונה, מה שמעניין גולשים שנכנסים לאתר שלכם הוא תוכן: תוכן שעונה על שאלותיהם, פותר להם בעיות, מסביר להם על המוצרים או השירותים שלכם – ולצד כל זאת  הוא גם קריא, ברור, רלוונטי, מעניין ומהנה לקריאה. תוכן הוא קריטי גם לקידום אתרים, מהסיבות הבאות: הוא מביא לאתר טראפיק, הוא יכול לעודד המרות (הפעולות שאתם מעוניינים שהגולשים יבצעו באתר: רכישת מוצר/שירות, הרשמה לניוזלטר וכו’), הוא מסייע לאתר להיות מדורג על מילות מפתח רלוונטיות, וכאשר מדובר בתוכן חדש – הוא גורם למנועי החיפוש לאנדקס אותו, מה שמחזק את האתר.

אם אתם לא מוכשרים בכתיבה, תוכלו לשכור כותב תוכן in-house, להעסיק כותבי תוכן פרילנסרים או להזמין חברים מהתחום לכתוב באתר מאמרי אורח. חשוב מאד לוודא מראש שכותבים אלה מכירים את הדרישות של כתיבה לאתרי אינטרנט: אם הם לא מכירים, יש לתת להם הנחיות מתאימות ( למשל, שימוש במילות מפתח במידה, שימוש בכותרות משנה, הוספת קישורים פנימיים וחיצוניים וכן הלאה). בנוסף, כדאי להעלות תוכן חדש לאתר בקביעות ובתדירות גבוהה (לפחות פעם בחודש).

עקרון שחשוב מאד להקפיד עליו בכתיבת תוכן הוא הימנעות מתוכן משוכפל. תוכן משוכפל הוא תוכן שהועתק מאתר אחר מילה במילה. לא רק שזה מראה על חוסר מקוריות, אלא שזה פוגע באתר מבחינת קידום: ראשית, כאשר גוגל מבחינה בתוכן זהה במספר אתרים, רק אחד מהם ידורג במקום גבוה על תוכן זה והשאר יידחקו לתחתית; שנית, היא עשויה “להעניש” באופן אקטיבי אתר שמשתמש בתוכן משוכפל על ידי הורדתו בדירוג. אם ברצונכם לצטט מאתר אחר, יש לציין את אתר הרפרנס ולקשר אליו מהפסקה הרלוונטית.

4. הפיצו את התכנים באתר במגוון אמצעים

מפאת ריבוי התוכן ברשת, ולאור העובדה שבוודאי יש לכם מתחרים בשוק, לא בטוח שקהל היעד שלכם ייחשף לתכנים שלכם – אלא אם כן תפיצו אותם באופן יזום באמצעים שעומדים לרשותכם. אמצעים אלא יכולים להיות דף פייסבוק עסקי, קבוצות פייסבוק רלוונטיות שאתם חברים בהן, קבוצות לינקדאין, קהילות גוגל פלוס, שירותי הפצת תוכן בתשלום כמו אאוטבריין וטבולה, וכן אתרים אחרים – אתרי חדשות ובידור מהם ניתן לבקש לפרסם את התוכן שלכם תחת המדור המתאים (באופן חד או רב פעמי) ואתרים של קולגות בתחומכם או בתחום משיק, אליהם ניתן להגיש מאמרי אורח. דרך נוספת היא “שיווק משפיענים”: לבקש מאושיה בתחומכם שיש להם הרבה עוקבים ברשת לשתף את התוכן שלכם.

ניל פאטל (Neil Patel), אחד מהמשווקים הדיגיטליים המובילים בעולם, לא רק כותב תוכן לבלוגים השונים שלו כמעט מדי יום, הוא גם דואג להפיץ אותו ברשתות החברתיות בתדירות גבוהה לא פחות:

ניל פאטל הפצת תוכן

הפצת התוכן באמצעים שונים היא דרך עקיפה לקדם את אתרכם, מכיוון שהיא מביאה לאתר טראפיק (הכולל לא פעם קהלים חדשים שלא היו נחשפים אליכם בדרך אחרת), וטראפיק גבוה ותכוף לאתר מאותת לגוגל שזהו אתר רלוונטי ומבוקש. בנוסף, אם ניתנת למבקרים באתר האפשרות להשאיר בו תגובות או ביקורות, זה גורם להתחדשות התוכן באתר ולאינדוקס תוכן זה על ידי גוגל.

5. תיזמו קישורים נכנסים לאתר

בהמשך לסעיף הקודם, כדאי שלאתר שלכם יובילו גם קישורים מאתרים חיצוניים שאינם רשתות חברתיות. קישורים כאלה נקראים קישורים נכנסים (inbound links). אלה יכולים להיות קישורים מתוך מאמרי אורח שאתם עצמכם כתבתם לאתרים חיצוניים,קישורים מתוך אינדקסים אליהם הכנסתם את העסק, קישורים מידיעות חדשותיות שעוסקות בעסק שלכם, קישורים מתוך מאמרים שאחרים כתבו עליכם, קישורים מתוך פורומים וקהילות אינטרנטיות וכן הלאה. כמות גבוהה של קישורים נכנסים מעידה על כך שהאתר שלכם נחשב אתר סמכות (שכן הרבה מצטטים אותו או מפנים אליו) ומעודדת את גוגל לדרג אותו גבוה יותר.

6. צרו כתובות URL ידידותיות לגוגל

דבר נוסף שפשוט מאד לעשות בעצמכם (דרך מערכת ניהול התוכן של האתר) ויכול להועיל לדירוג האתר בגוגל הוא שימוש בכתובות URL ידידותיות לגוגל. בכך הכוונה לכתובות URL  קריאות וברורות, שמתארות באופן מדויק ותמציתי את העמוד וכוללות את מילת המפתח הרלוונטית. שימוש בכתובות כאלה מעלה את הסיכוי שהאתר יופיע בראש רשימת תוצאות החיפוש על הביטוי הרלוונטי בגוגל. מומלץ מאד שכתובות ה-URL  יהיו באנגלית, לא יכילו מילות יחס כגון “the”, “and”, וכן לא יכילו סימנים שאינם אותיות (%, #, @ וכו’).

חיפוש בגוגל על המילים nexus 6P case למציאת כיסוי לסמארטפון מדגם נקסוס 6P, מעלה תוצאות שמדגימות היטב את כוחה של כתובת URL  מדויקת:

כתובות URL

7. האיצו את מהירות הטעינה של האתר

כל מי שאי פעם התעצבן על אתר שלא עלה מהר מספיק, יוכל להבין מדוע מהירות הטעינה של אתר היא פרמטר שחשוב לגולשים; אך פרמטר זה חשוב גם לגוגל, והיא משתמשת בו כגורם דירוג. לגוגל חשובה מאד חוויית המשתמש של הגולשים: וכפי שהיא מתגמלת אתרים עם תוכן איכותי ועדכני, כתובות URL מדויקות ומבנה קישורים הגיוני באתר, כך היא מתגמלת גם מהירות. מהירות אתר משפיעה מאד גם על אינטראקציות והמרות: גולשים שמתעצבנים על האיטיות עוזבים את האתר מהר יותר, ולא מספיקים לבצע בו יותר מדי פעולות, וגם אם התחילו תהליך מסוים (נניח רכישה או הרשמה) אבל הוא “נתקע” – זה עשוי לגרום להם לנטוש את האתר, ואף לא לחזור אליו בעתיד.

יש ברשת מדריכים רבים המלמדים כיצד תוכלו להאיץ את מהירות הטעינה של האתר בכוחות עצמכם, למשל, המדריך הזה של Moz. מספר פעולות פשוטות יחסית יכולות להעלות את מהירות האתר בעשרות אחוזים ויותר.

סיכום

יש דרכים נוספות בהן ניתן לקדם את האתר בכוחות עצמכן ואולי ניגע בהן בעתיד; אך הדרכים שלעיל נמנות עם העיקריות והחשובות שבהן. גם אם אין ביכולתכם ליישם את כולן כעת, גם יישום חלקי עשוי לשפר את דירוג האתר שלכם באופן משמעותי.

נכתב על ידי
היי, אני דפנה. במקור יש לי בכלל תואר שני בביולוגיה, אבל אחרי שפרשתי מהאקדמיה והתנסיתי במגוון תחומים, הבנתי שמה שאני רוצה לעשות זה לכתוב. בשנים האחרונות עסקתי בתרגום, כתיבה ועריכה, והיום אני מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה. אני כותבת על שיווק דיגיטלי, רשתות חברתיות, אסטרטגיות שיווקיות ובעצם – כל מה שקשור לשיווק ולאינטרנט. בקיצור, רוב היום הראש שלי תקוע במסך, אבל אני נהנית מזה!
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.