קידום אתרים באינטרנט ומחויבות ללקוח

פבל ישראלסקי

קידום אתרים ומחוייבות ללקוחבתוצאות החיפוש של גוגל ולמעשה של כל מנוע חיפוש, עבור כל שאילתה תהיה רק תוצאה ראשונה אחת, תוצאה שנייה אחת ושלישית אחת (טוב, ברוב המקרים). מטבע הדברים, כאשר שני בעלי אתרים משווקים מוצר או שירות דומה ומתחרים על מיקום בתוצאות החיפוש עבור אותו ביטוי – תמיד אחד מהם ימוקם מעל רעהו.

מעת לעת פונים לחברות SEO בעלי אתרים המעוניינים להיעזר בשירותיהם ואחת השאלות שהם מעלים היא האם הם מקדמים אתרי אינטרנט של המתחרים שלהם. לעיתים ניתן להבין מנוסח השאלה כי הם מקווים לתשובה חיובית – שתעיד על יכולות מוכחות בזירה בה הם מעוניינים להתחרות. לעיתים, ניתן לזהות בשאלתם חשש מפני ניגוד אינטרסים, העלול להיווצר עקב קידום אתרים של מתחרים.

חברת קידום אתרים המתבקשת לשרת שני לקוחות הפועלים בתחומים דומים או זהים, נדרשת לקבל החלטה שללא ספק כרוכה במגוון שיקולים לא פשוטים, הנוגעים לאתיקה, מחויבות ללקוח, טיב הקשר עם כל אחד מהלקוחות ועוד. גם מהצד של הלקוח יש לא מעט שיקולים של “בעד” ו”נגד” ובפוסט זה ננסה להתייחס אל חלקם.

התמונה באדיבות Proksy

קידום אתרים וניגוד אינטרסים – בחירת ביטויי מפתח

אם פניתם אל חברת קידום אתרים, שאחד הלקוחות שלה מעוניין להגיע אל ראש תוצאות החיפוש עבור הביטוי בו אתם מעוניינים להביא את אתרכם לאותו מקום בדיוק – זה מתכון לניגוד אינטרסים מובהק. אולם, הדברים לא תמיד “שחורים ולבנים” וזו אחת הנקודות בהן היושרה המקצועית של אותה חברה תעמוד למבחן, שכן מן הראוי במקרים אלו להציג בפניכם את המצב בהגינות ובשקיפות מלאה.

קשה מאוד לחשוב על שני עסקים זהים לחלוטין, המעוניינים לשווק מוצר או שירות זהה לאותו קהל יעד בדיוק ותוך שימוש באותם משאבים. ההבדלים בניכם לבין הלקוח השני של אותה חברה בהחלט עשויים לבוא לידי ביטוי בבחירת ביטויי המפתח עבורם יקודמו האתרים של כל אחד מכם ובחלק מהמקרים תגלו שלא כל מתחרה הוא בהכרח “מתחרה” במונחים של SEO.

מה הליבה של העסק?

יתכן מאוד ששניכם מציעים שירותים או מוצרים דומים, אך מסיבות כאלו ואחרות, מבחינה שיווקית, אתם בוחרים לשים דגש על שירותים או מוצרים שונים. אופיו של פרוייקט SEO תלוי במידה רבה בתקציב של הלקוח, אם התקציב אינו אינסופי, אז במרבית המקרים אתם תבחרו מספר ביטויי מרכזיים המתאימים למוצרי או שירותי הליבה של העסק וביטויים נוספים שחשיבותם משנית. במקרים רבים זה בסיס להבדלים משמעותיים בניכם לבין המתחרים.

עד כמה אתם מוכנים להתמודד בזירה תחרותית?

היקף העבודה שיידרש מחברת קידום אתרים על מנת להביא אתר אינטרנט למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש עבור ביטוי מסוים, תלוי באופי התחרות באותו ביטוי. מטבע הדברים, עלות השירות לרוב כפופה למספר ביטויי החיפוש שמעניינים את הלקוח ואופי התחרות בכל ביטוי. יתכן מאוד שהתקציב שלכם שונה מזה של מתחריכם.

לדוגמא, שניכם ווטרינרים עם מרפאות בחולון, הלקוחות שלכם הם אותם לקוחות, השירות שאתם משווקים הוא אותו שירות, אך התקציב שלכם שונה. אתם מוכנים לגייס לטובת קידום האתר תקציב שמאפשר התמקדות בביטוי “ווטרינר” ואילו המתחרה, שתקציבו קטן יותר, יסתפק בנוכחות בתוצאות החיפוש הראשונות עבור ביטוי פחות תחרותי, כמו “ווטרינר בחולון”.

שימוש בשירותיה של חברת קידום אתרים עם לקוחות נוספים בתחום

מבחינת היתרונות, ניתן למנות מספר היבטים כאשר השורה התחתונה היא – פחות הוצאות, יותר תוצאות. כאמור, שירותיה של חברת קידום אתרים מתומחרים בעיקר על פי הערכות לגבי היקף העבודה שיידרש מהחברה, על מנת לספק ללקוח את התוצר עבורו הוא משלם. שיטות עבודתם של אנשי SEO שונות ומגוונות, אך רובנו מסכימים כי קישורים חיצוניים המפנים אל אתר הלקוח הם ערך חשוב.

הדרכים לייצר מערך איכותי של קישורים (וגם אתי) הן החלפת קישורים, פיתוח תוכן איכותי באתר הלקוח (שיעודד גולשים ליצור קישורים טבעיים), פרסום תוכן באתרים אחרים ובו קישורים לאתר הלקוח ועוד…

אם אתם מעוניינים להתחרות בתחום בו לחברת קידום אתרים מסוימת פעילות ענפה, התשתית הקיימת שלה (קשרים עם בעלי אתרים בתחומים זהים או משיקים, אתרי תוכן המנוהלים על ידה וכדומה) תאפשר נקודת פתיחה טובה יותר.

חשוב להדגיש כי אין זה אומר כי חברה ללא שום ניסיון בקידום אתרי אינטרנט בתחום בו פועל העסק לא תדע לעשות את העבודה, בסופו של דבר העבודה היא אותה עבודה בדיוק בכל תחום. ההבדל העיקרי נוגע להיקף העבודה שיידרש בכדי לקדם את האתר, היקף עבודה המשליך, מטבע הדברים, על עלות השירות ופרק הזמן שיידרש עד שהלקוח יראה תוצאות.

תגיות רלוונטיות: תוצאות חיפוש
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

10 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

10
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.