מי רוצה להופיע פעמיים בגוגל עבור אותו ביטוי חיפוש? | AskPavel
קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » מי רוצה להופיע פעמיים בגוגל עבור אותו ביטוי חיפוש?

מי רוצה להופיע פעמיים בגוגל עבור אותו ביטוי חיפוש?

מי לא? 🙂
לאחרונה אני נתקל יותר ויותר בבאג מוזר באלגוריתם של גוגל.ישראל, אשר גורם לכפילויות בתוצאות האורגניות.

דוגמא לכפילות מהסוג הזה מתואר בסקרינשוט שתיעדתי לפני מספר שבועות, בו ניתן לראות הופעה כפולה של אתר K עבור הביטוי "קידום אתרים":

עריכה: היה אמור להיות כאן תצלום מסך שנמחק וכעת אי אפשר לשחזר אותו.

אחת ההשערות שהועלתה בפני, היא שמדובר בכפילות שנובעת מכמות השרתים של גוגל והיא תסתדר עם הזמן. ההשלכות לא חיוביות במיוחד. מעבר לפגיעה בהגינות ומתן זכויות שוות לכל האתרים המופיעים בתוצאות החיפוש, מדובר בבאג שיכול להזיק לתדמית של גוגל, המתיימר להציג תוצאות חיפוש אובייקטיביות והוגנות לגולש. מעבר לכך, באג מהסוג הזה פוגע ישירות בשיקול הדעת של הגולש. שהרי אם יראה את אותו האתר מככב פעמיים עבור ביטויי כלשהו – ההחלטה שלו לפנות לאותו אתר ספציפי תושפע מכך ולא תהיה "טהורה" (פסיכולוגית הוא עשויי לחשוב שהאתר בעל התוצאות הכפולות, מספק שירות טוב יותר מאחרים).

אגב, לא יהיה נכון להצדיק את הבאג הזה, ע"י השוואה למקרה בו יש מספר תוצאות חיפוש, מאותו האתר (עבור ביטויי ספציפי) – לא זה המקרה. לדוגמא: כשאחפש "ביטוח רכב" – גם דף הבית של חברת "ביטוח ישיר" יופיע וגם דף נחיתה המתמקד בביטוח רכב, של חברת "ביטוח ישיר" יופיע. המקרה הזה כן לגיטימי שכן מדובר בדפי נחיתה שונים מאותו האתר – משמע ששניהם רלוונטיים מספיק בכדי להופיע בתוצאות החיפוש. אך באג הכפילויות הוא שונה לגמרי בתכלית. הוא מציג למעשה את אותו הדף פעמיים עבור ביטוי החיפוש.

ציפור קטנה לחשה לי שיש אף "מומחים" שונים, אשר רוכבים על העניין והספיקו כבר להרכיב לעצמם אסטרטגיית מכירה. הם טוענים בפני לקוח פוטנציאלי, שהצליחו להציג (באמצעות טכניקות SEO מתוחכמות למיניהן 🙂 ), זוג תוצאות זהות עבור אותו ביטויי חיפוש. כהוכחה מראים לו כמה כפילויות כאלו מהסוג שהצגתי. וכשחושבים על זה – אין סיבה שזה לא יעבוד עליו! אני למשל, בתור לקוח שלא מבין עניין דווקא הייתי משתכנע בקלות ושואל איפה חותמים על דבר מפתה שכזה….

אז שלא יעבדו עליכם!

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

קידום אורגני מבוסס טרנדים: עונות, חגים ואירועים

חלק ניכר מהעסקים נדים ונעים בין מגמות שמכתיבות את גובה ההכנסות, כמות הכניסות לאתר ושאר ...

11 תגובות

  1. מיכל כהן

    באג-באג. גם כשמופיעים שני דפים מאותו אתר, הם אמורים להופיע אחת מוצמדת תחת השניה, ולאחרונה זה לא קורה. הם מופיעים במיקומים שונים באותו דף. מעניין כמה מוטיבציה יש לגוגל לתקן את זה וכמה זמן זה ייקח.

  2. ניסיתי ואני מקבל רק את התוצאה בעמוד 7… יכול להיות זה משהו חד פעמי?

  3. פבל ישראלסקי

    מיכל:
    לדעתי זה נגרם בגלל הפרש בציוני הרלוונטיות בייחס לשאר התוצאות וזה מה שגורם להפרדה ביניהם.
    כשמדובר בגוגל.ישראל, אני לא בטוח שגם אם יש מוטיבציה – הם ייגשו לטפל קודם בזה. קודם כל שיתחילו באכיפת שכפול התוכן המאסיבי ממנו נהנים כרגע רבים…

    0xE1E0:
    כנראה מאז שהסקרינשוט נלקח (לפני כמה שבועות), הכפילות הספציפית הזו נפתרה. אבל זה לא המקרה היחיד, זו הייתה רק דוגמא ויש לא מעט.

  4. דבר ראשון תתחדש על הבלוג, נראה מעולה!

    בנוגע לפוסט, ישנם מספר באגים בגוגל ישראל, (גם את הריקוד גוגל המטורף אני מכניס בין הבאגים).

    באג נוסף שיש הוא הפרדת תוצאות צמודות, בהתחלה חשבתי שזהו שינוי מבורך האלגוריתם אך מסתבר שלא.

    כבר הוכח לא אחת שגוגל ישראל מתעסקים כמעט באופן מוחלט באדוורדס וכל מטרתם במנוע הישראלי היא להרוויח כסף, אם על הדרך התוצאות יהיו רלוונטיות אז מעולה, אם לא כנראה שזה לא נורא 🙂

  5. פבל ישראלסקי

    עידן,
    לגבי הפרדת תוצאות צמודות – לדעתי העניין פשוט נובע מהפרש ציוני רלוונטיות. זה נפוץ מאד ששני דפים מאותו האתר נפרדים בתוצאות החיפוש.
    אומנם מקובל לראות שני אתרים צמודים (לרוב עמוד הבית + דף פנימי רלוונטי לנושא), אך זה לא מחוייב להתקיים תמיד.

  6. פבל,
    כמעט בכל התוצאות הצמודות יש הפרשי רלוונטיות, אך עד היום כאשר שתי תוצאות הופיעו באותו עמוד התוצאה המדורגת נמוך יותר נצמדה לזו המדורגת גבוה יותר ללא קשר להפרש ציוני הרלונטיות של התוצאה הנמוכה מול שאר המתחרים.

    מדוע פתאום גוגל החליט להפריד את התוצאות?
    בעיניי זהו האידיאל אבל למה רק לפעמים והאם זה רומז על משהו?

  7. פבל ישראלסקי

    בעקרון אתה צודק, זה נכון שכאשר שני תוצאות מופיעות באותו הדף בד"כ הן יהיו צמודות. אך בפועל זה לא תמיד מתקיים, בייחוד לאחרונה.
    ניתן להצדיק את ההפרדה ואת אי ההפרדה:
    אם יש 2 תוצאות מאותו האתר בדף כלשהו, נוצר מצב בו נתפס שטח של חמישית מדף התוצאות. לפיכך, מצד אחד לא ניתן לפסול את האחת התוצאות שהרי היא רלוונטית לשאילתה של הגולש, מצד שני הן יוצמדו כדי להראות לגולש שהן מפנות לאותו האתר (שמירה על שיקול דעת בעת הקלקה).
    כמו כן, ניתן גם להצדיק את ההפרדה בין התוצאות – שהרי אם הן צמודות לא יהיה הוגן שמתחרה יוכל לעקוף רק אם בעצם הוא עוקף את שניהן יחד. אם יש לי אתר X , שיותר רלוונטי מאחת התוצאות לאותו אתר, הגיוני שאוכל לעקוף אחת מהן.

    אני נוטה יותר להסכים עם ההפרדה – גם יותר הגיוני כלפי מתן תוצאות רלוונטיות לגולש וגם פחות יכעיס את המתחרים שמככבים באותו דף התוצאות.

  8. ד"א,
    יש בעיה קטנה אצלך, https://www.askpavel.co.il/ וhttps://www.askpavel.co.il/blog/ שניהם מובילים לאותו עמוד, אני חושב שתרצה לטפל בזה 🙂

  9. פבל ישראלסקי

    בהחלט, אני מודע לבעיה! מעבר לכך, בגלל שהעברתי את הבלוג למתכונת askpavel.co.il/blog , נוצרה בעיה גם עבור כתובות הפוסטים. כלומר askpavel.co.il/blog/post וגם askpavel.co.il/post שניהם מובילים לאותו העמוד. אין לי מושג איך אפשר לפתור את בעיית הכפילות הזאת. העלתי את השאלה גם בקבוצת וורדפרס ב"גוגל גרופס" אבל משום מה היא לא מופיעה שם כלל.

    אתה יודע אולי איך אפשר לפתור את הבעיה?

  10. שלח לי מייל לכתובת שאני מגיב איתה פה בבלוג ואני אעזור לך (אנסה לפחות).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים