עשה זאת בעצמך: כך תחשב בדיוק מתי להתחיל לעשות אופטימיזציה לקמפיין

הילה פז
מתי לעשות אופטימיזציה

בפוסטים הקודמים גילינו דרך חדשה להתגבר על המיתוסים שלא כל-כך עוזרים לנו בשאלת “מתי להתחיל לגעת בקמפיינים”.

שיווקנו למילה “קניית ביטוחי רכב”, קפצנו לחברת שבבי מחשב סינית וחזרנו להקים קמפיין של תכשיטי זהב בארץ.

למדנו שהשערת האפס שלנו היא בעצם יחס ההמרה שאנחנו משערים שיש ל-Keyword מסוימת, וכדי לשלול את אותה ההשערה, אנחנו יכולים להשתמש בנוסחת ניסויי ברנולי (לאחר אופטימיזציה):

פתרון תרגיל 1

בהסתברות כמעט וודאית של 95%

הצלחנו לפתור תרגילים עם השערת אפס ומצב של מספר קליקים ואפס המרות, והגענו לתשובות מדויקות (עד כדי קליק בודד) של מתי להוריד את ה-bid ההתחלתי ל-Keyword שלנו.

וכעת, הגיע הזמן שגם אתם תוכלו לעשות את אותה האופטימיזציה בדיוק, לגמרי לבד.

מהן השיטות השונות לחישוב נוסחת ניסוי ברנולי?

סביר להניח שאינכם נושאים עמכם מחשבון מדעי (וחבל שכך!), אבל גם במחשב שלכם ובאינטרנט יש כלים מספקים לחלוטין שיוכלו לעזור לנו לחשב את הנוסחה למעלה.

לרשותכם עומדים 3 כלים:

  1. טבלה
  2. Google Calculator
  3. MS Excel

בפוסט הזה, נתחיל גם להשתמש ביחסי המרה שאינם שלמים. למשל, במקום 10% יחס המרה שיהווה את השערת האפס, נפגוש ביחסי המרה שכוללים שברי אחוזים (למשל, 21.4%, 3.7% , וכו’).

הסיבה לכך היא, שבחיים האמתיים, רוב השערות האפס שלנו הן לא באחוזים שלמים! הן בד”כ נובעות מקמפיינים קודמים שהרצנו. ולחשב יחס המרה של 13 המרות על 148 קליקים יניב לנו 8.7838% (בעיגול של 4 ספרות אחרי הנקודה), ולא מספר שלם.

ומכאן שכדי להכין אתכם ל”דבר האמתי” טוב יותר, החישובים שלנו במהלך הפוסט צריכים להיות על שברי אחוזים ולא אחוזים שלמים.

דרך 1: יישום נוסחת ניסוי ברנולי באמצעות שימוש בטבלה סטטית.

הדרך הראשונה להשתמש בנוסחת ניסויי ברנולי היא באמצעות הטבלה הבאה, שתוכלו לשמור על הDesktop במחשב או להדפיס ולשמור קרוב למסך (קובץ PDF להדפסה):

טבלה סטטית

האינדקס שלנו הוא יחס ההמרה (Conv. Rate), והערך שנחפש הוא מספר הקליקים.

השורות מייצגות את האחוזים השלמים, והעמודות את שברי האחוזים.

למשל, אם נרצה לדעת כמה קליקים צריכים לעבור ללא המרה, כדי שנדע בהסתברות של 95% שיחס ההמרה הוא אינו 4.3%, נלך לשורה הרביעית בטבלה (המייצגת 4%), ולעמודה השלישית (המייצגת 0.3%)

וכך נקבל שאנו זקוקים ל62 קליקים כדי לדעת שהשערת האפס (יחס המרה של 4.3%) שגויה.

תרגיל 1

החלטתם לפתוח עסק ליבוא iPhone8 לארץ. אתם מניחים שיחס ההמרה של המילה “Cheap Smartphones” הוא 3.7%.

כמה קליקים צריכים לעבור ללא המרות כלל כדי שתדעו בהסתברות של 95% שהשערת האפס שלכם שגויה?

פתרון תרגיל 1

נחפש בשורת האינדקסים בטבלה את הערך 3.7%.

האחוז השלם הוא 3% ולכן נסתכל בשורה השלישית. שבר האחוז 0.7% הם העמודה השביעית.

פתרון טבלה

[highlight color=”yellow”]ולכן, אם יגיעו 65 קליקים ללא המרות כלל, תדעו שהשערת האפס (3.7% יחס המרה) שגויה.[/highlight]

יתרונות השימוש בטבלה הסטטית חסרונות השימוש בטבלה הסטטית
נגיש, אין צורך בחישובים. ב-Keywords בודדות שיטה זו מהירה יותר. קשה לבצע על מספר גדול של Keywords שונות ביעילות.

דרך 2: יישום נוסחת ניסוי ברנולי באמצעות ה-Google Calculator

הדרך השנייה להשתמש בנוסחת ניסויי ברנולי היא באמצעות Google Calculator, שניתן להגיע אליו מחיפוש “Calculator” במנוע החיפוש.

מחשבון גוגל

 

כעת, מכוון שהפונקציות של המחשבון הזה (כמו גם רוב מחשבוני הכיס המדעיים) מוגבלות, הם לא מציעים שימוש בפונקציית Log בבסיס 0.95, אלא רק בלוגריתם הטבעי (בסיס 10). כדי להתגבר על זה, צריך לעשות מניפולציה נוספת. אנחנו אכן נחשב את ה-Log של יחס ההמרה שלנו, אבל את התוצאה נחלק בקבוע (0.95)Log.

דבר נוסף שנצטרך לעשות כאן, הוא להמיר את האחוזים לשבר עשרוני, היינו לחלק ב-100 כדי להוריד את ה-%. נניח:

12% = 12/100 = 0.12

24.3% = 24.3/100 = 0.243

וכן הלאה…

ועכשיו, אם אנחנו רוצים לחשב כמה קליקים ללא המרות צריכים לעבור כדי לשלול יחס המרה של 10%, נלחץ על הכפתורים (שימו לב שבמקום 10%, הקלדנו 0.1):

חישוב

לאחר שתקלידו את זה, תראו את השורה הבאה:

תוצאות חישוב

אחרי שנלחץ = נקבל את התוצאה 44.89 (כלומר, לא מספר שלם).

למרות שאנו מתייחסים לשברי אחוזים בהשערת האפס שלנו, כשנקבל בסוף החישוב שבר, תמיד נעגל את המספר למעלה.   => 44.89… קליקים יעוגלו ל-45 קליקים.

הסיבה לכך היא, שקליקים נמדדים במספרים שלמים (אי אפשר לקבל 2.4 קליקים מגוגל).

תרגיל 2

חשבו באמצעות הכלי Google Calculator, כמה קליקים ללא המרות דרושים לנו כדי לשלול השערת אפס של יחס המרה של 23.2%?

פתרון תרגיל 2

ניכנס ל-Google Calculator. יחס ההמרה שלנו הוא  0.232 = 23.2/100 = 23.2%. כלומר, נחשב (0.232)Log ואת התוצאה נחלק בקבוע (0.95)Log . נקיש זאת ב-Google Calculator ונקבל: 28.48

כזכור לנו, עלינו לעגל את התוצאה למעלה, ולהשתמש במספר 29.

[highlight color=”yellow”]כלומר- 29 קליקים ללא המרות כלל, יוכיחו לנו שהשערת האפס (יחס המרה של 23.2%) שגויה.[/highlight]

תרגיל 3 (השתמשו ב-Google Calculator לצורך פתרון תרגיל זה)

ג’ף (מנהל ה-PPC העולמי של Coca Cola) מתקשר אליכם לעזרה דחופה. ה-Keyword החדשה אליה החברה מפרסמת, “Better Drinks than Pepsi” הייתה צפויה להביא יחס המרה של 19.7%, אך עברו כבר 25 קליקים ועדיין לא נקלטה אף המרה במערכת.

ה-Bid שהציעו עבור ה-Keyword הזו הוא $8.85 המשקפת בדיוק שווי המרה של $50 ויחס המרה של 19.7% .

האם תמליצו למנהל הקמפיינים להוריד את ה-Bid של המילה?

פתרון תרגיל 3

נשים לב שהשערת האפס שלנו היא יחס המרה של 19.7%. נבדוק לפי השימוש בGoogle Calculator מהו מספר הקליקים ללא המרות שצריכים להצטבר כדי שנדע לשלול את השערת האפס שלנו 31.67 (תזכורת: יחס המרה של 19.7% שקול למספר העשרוני 0.197).

נעגל את התוצאה שקיבלנו למעלה, ונסיק שדרושים לנו 32 קליקים ללא המרות, כדי לדעת בהסתברות כמעט מוחלטת (95%) שיחס ההמרה שלנו הוא לא 19.7%.

[highlight color=”yellow”]מכיוון שמילת החיפוש “Better Drinks than Pepsi” צברה רק 25 קליקים עד כה, נמליץ לג’ף להמתין עוד 7 קליקים, וליצור עמנו קשר שוב לבדיקה חדשה של ה-Bid.[/highlight]

יתרונות השימוש ב-Google Calculator חסרונות השימוש ב-Google Calculator
מהירה יותר כשמתרגלים אליה, יעיל יותר מהטבלה הסטטית בחישוב כמות גדולה של Keywords. לוקח זמן להתרגל אליה, יכולה להיות מתישה בהתחלה.

סיכום

בפוסט הזה למדנו:

  1. לפתור תרגילים הקשורים לנוסחת ניסויי ברנולי גם במקרה של השערת אפס המורכבת משברי אחוזים.
  2. ליישם את נוסחת ניסויי ברנולי באמצעות הטבלה הסטטית.
  3. ליישם את נוסחת ניסויי ברנולי באמצעות Google Calculator.

השיטות שלמדנו היום הן מצוינות במידה ואין לנו הרבה Keywords בקמפיינים שאנחנו מריצים. אבל, ישנם קמפיינים המכילים מאות (ואולי אפילו אלפים) של Keywords שונים, ולא מן הנמנע שחלקן הגדול הן ללא המרות. במקרה כזה, כדי לא לבזבז יותר מדי זמן על חישובים, עלינו למצוא כלי שיבצע את החישובים בצורה יעילה יותר.

ועל כן, הפוסט הבא יהיה מדריך מפורט ל-Excel, במקרה ואנחנו רוצים לטפל בקבוצה גדולה מאוד של Keywords ללא המרות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
הילה פז היא יזמית המתמחה ביישומי מתמטיקה לאופטימיזציה של קידום ממומן. פז ביצעה את האקזיט הראשון שלה בגיל 17 ואת ההנפקה הראשונה בבורסה בגיל 22. בעברה היא קפצה 3 כיתות וסיימה B.Sc במתמטיקה לפני גיל 18. היום היא לומדת באוניברסיטת סטנפורד ומשקיעה ממרצה בפרויקט חדש וסודי.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
20 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תוכן עניינים

20
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x