עדכון: שיפור רציני בנתוני הקישורים בגוגל וובמאסטר טולס

רועי בן עמי

לוובמסטר טולס מתווסף שיפור רציני בניתוח הקישורים. עד עכשיו ה-Webmaster Tools היה נחשב לאחד הכלים הפחות יעילים לבדוק את הקישורים לאתר. הכלי היה מציג מספר גס מאוד של כמות הקישורים הכלליים שמפנים לאתר, לכל עמוד ולא משנה לכמה דומיינים.

מכיוון שאי אפשר לעשות יותר מדי עם הנתונים האלו, רוב מקדמי האתרים שאני מכיר פשוט פנו לכלים טובים יותר שקיימים בשוק לניתוח פרופיל קישורים קישורים של אתר מסויים (כגון: yahoo site explorer ,open site explorer ,majesticseo ועוד).

ובכן, למי שיצא לבדוק את קטגוריית הקישורים בוובמאסטר טולס בזמן האחרון בטח שם לב לשינוי מסויים, נתוני הקישורים קיבלו שיפור רציני מצד גוגל ועכשיו אנחנו יכולים לקבל את כל (טוב נו… לא הכל אבל הרבה) מה שאי פעם היינו צריכים מבחינת ניתוח קישורים לאתר:

1. ניתוח קישורים לפי דומיינים מקשרים

אני חושב שאחד הדברים שהכי חשוב שיהיה בכלי שמודד קישורים, זה שהוא יוכל להבחין ולהגיד לנו כמה דומיינים ייחודיים מקשרים לאתר ולא כמה קישורים יש באופן כללי. אם יש אתר בעל 10,000 דפים שמקשר אליי מהפוטר, הוא היה מקפיץ לי את ספירת הקישורים בעשרת אלפים – דבר שלא מועיל לי יותר מדי.

השיפור החדש אוטומטית מסדר לי את הקישורים לפי דומיינים מקשרים, כאשר הדומיין שמקשר אלי הכי הרבה נמצא בראש הרשימה.

דומיינים מקשרים

2. הדפים הפופולריים/חשובים ביותר

עוד נתון שאנחנו יכולים לראות בהרבה כלים מקצועיים לניתוח פרופיל קישורים, הוא הדפים הפופולריים ביותר שלנו. כלומר הדפים שמקבלים הכי הרבה קישורים. ברוב המקרים דף הבית יהיה הראשון במצב הזה, אבל אין ספק שחשוב מאוד לדעת מה הדפים שמקבלים הכי הרבה תשומת לב.

מעכשיו Google Webmaster Tools יציגו לנו סטטיסטיקות מתקדמות בנוגע לקישורים (ממש לא כמו שזה היה לפני), וכחלק מזה אנחנו מקבלים רשימה של הדפים המקושרים ביותר שלנו.

הדפים שמקשרים אליהם הכי הרבה

3. חלוקת טקסט העוגן בין הקישורים

הדבר האחרון שהוסיפו לוובמאסטר טולס מבחינת ניתוח הקישורים זה תפוצת וגיוון טקסט העוגן בקישורים החיצוניים (anchor text distribution).

חשוב להדגיש שאסטרטגיית בניית הקישורים צריכה אומנם להתמקד בחלוקת טקסט העוגן בהתאם למילת המפתח העיקרית, אך היא גם צריכה להיות בעלת גיוון מסוים. הכלי החדש בהחלט מקל לנו על העבודה בהיבט הזה.

גיוון טקסט העוגן

מה דעתכם על הכלי החדש?

לסיכום, לא הייתי אומר ששאר הכלים שמספקים לנו את המידע הזה הולכים להיזרק לפח, בגלל העובדה הפשוטה שהוובמאסטר טולס לא כולל כלים לניתוח מתחרים.

בכל מקרה, מה אתם אומרים על האפשרויות החדשות? יצא לכם לנסות אותן כבר? אשמח לשמוע תגובות בנושא. אין לי מושג איך זה ישפיע על מקדמי אתרים בעתיד, אבל אני יודע שאני אתחיל להשתמש בוובמאסטר טולס שלי יותר מעכשיו.

שתפו:
נכתב על ידי
מומחה לשיווק באינטרנט. רועי בן עמי מנהל מספר פרוייקטים אינטרנטיים, מייעץ לחברות סטארטאפ בארץ ובחו”ל ומנהל את חברת wwO. “כסף באינטרנט זה נוסחה. אם תעשה הכל לפי הספר אין סיכוי שתיכשל”.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
48
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104777
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100212
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99103
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.