קידום אורגני באמזון - מדריך מעודכן 2019 | AskPavel
קידום אתרים » שיווק דיגיטלי » קידום אורגני באמזון – מדריך מעודכן 2019
מדריך קידום אורגני באמזון

קידום אורגני באמזון – מדריך מעודכן 2019

לאור העובדה שאמזון אוטוטו בישראל, חשבנו שתרצו לדעת איך להרוויח מעט משוויה של המפלצת.

בסוף 2018 אמזון חצתה לראשונה בתולדותיה את סף טריליון הדולרים, שהכניס אותה למועדון אקסקלוסיבי במיוחד יחד עם חברת אפל. התחזית הנוכחית אומרת שעוד שנתיים, שוויה של אמזון עשוי להגיע לכדי 1.47 טריליון דולר.

אז נכון שרובנו לא נהיה ג'ף בזוס כשנהיה גדולים; אבל אם נקים, נתחזק ונקדם חנות פעילה באמזון – נוכל לקבל לידינו טפטוף קליל מכל הטוב הזה.

ההבדל בין חיפוש באמזון לעומת גוגל

ההבדל העיקרי בין אמזון לכל מנוע חיפוש אחר, הוא שאמזון לא נמצאת בעסקי החיפוש. כאשר מישהו מקליד שאילתה כלשהי בגוגל, ייתכן שהוא מחפש מידע בלבד; ייתכן שהוא מחפש עסק ספציפי או מפה; ייתכן שהוא רוצה לקנות משהו; ועוד כהנה אפשרויות הידועות בשם הקולקטיבי "כוונת המשתמש".

כל שאילתת חיפוש יכולה לרמוז לכוונה אחרת המתחבאת מאחוריה, מה שהופך את "מסע הלקוח" במנועי חיפוש רגילים ליותר מסובכים. אבל למרבה מזלה – אמזון לא סובלת מהבעיה הזו, שנקראת כוונת משתמש. באמזון לא מחפשים מידע אינפורמטיבי ("מה זה מולקולה") או מפות או עסקים. כל חיפוש שמתבצע באמזון מטרתו היא בדרך כלל אחת – לקנות משהו. כך בעצם מתבטל לו כל רעיון כוונת המשתמש באקו-סיסטם של אמזון.

אלגוריתם A9 לא נובר בכוונת המשתמש. זה בהחלט הופך את המצב להרבה יותר קל. בעוד שגוגל חייבת להבין את כוונת המשתמש ברמה המדויקת ביותר האפשרית, האלגוריתם של אמזון ממש לא מסתבך ולא מסבך. פועל יוצא מכך הוא שהאלגוריתם הגוגלי הרבה יותר מתוחכם ומורכב, ואילו A9 הרבה יותר פשטני עם מספר קטן של פרמטרים.

הפרמטר החשוב ביותר באלגוריתם של אמזון

מה שחשוב לזכור הוא שמכירות מהוות 90% ממשוואת המיקומים באמזון, אבל לא סתם כל מכירה. המיקומים הטובים ביותר מגיעים ממה שנקרא "מכירות מבוססות ביטויים" – שאילתת חיפוש מסוימת שהובילה בסיומה למכירה, היא מה שבאמת מייצר מכירות שמובילות למיקומים גבוהים באמזון.

כמובן שגם מקורות תנועה אחרים שמביאים מכירות הם חשובים, אבל לא באותה מידה כמו מכירות מבוססות ביטויים.

שלב 1 – מחקר מילים

המטרה בקידום חנות באמזון היא להתברג כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש הפנימיות באתר, עם הביטויים הרלוונטיים ביותר עבור כל מוצר שאנו מציעים (רצוי ב-3 המקומות הראשונים).

מכיוון שיותר מ-55% מחיפושי המוצרים בארצות הברית מתחילים כיום באמזון, כדאי מאוד לדעת איך עובד אלגוריתם A9, שקובע את הנראות האורגנית של כל מוצר באתר. למרות שגם נפח חיפוש הוא חשוב, האלגוריתם שם דגש במיוחד על רלוונטיות ועמודי מוצר ממירים / מוכרים.

מחקר מילים לקידום באמזון יכול להתבצע בכמה דרכים:

  • שימוש במנוע החיפוש של אמזון למציאת מילות מפתח.
  • שימוש ב- Scope – כלי ייעודי למחקר מילות מפתח באמזון.
  • שימוש בכלים אחרים של מילות מפתח כגון הכלי של גוגל, אוברסג'סט וכן הלאה.

בדומה לקידום אורגני בגוגל, גם פה חשוב מאוד לא להגזים ולדחוס מילות מפתח. ניגע בנושא הזה בהמשך.

חיפוש מוצרים באמזון

שלב 2 – משולש ההצלחה

הצלחה באמזון מורכבת משילוש קדוש של שלושה פרמטרים:

גילוי – אלגוריתם A9 של אמזון צריך לגלות את קיומם של המוצרים בחנות, ולהבין אילו ביטויים המשתמשים מחפשים כדי למצוא כל מוצר. מרגע שהמוצר גלוי באינדקס ומוצמדים לו הביטויים הנכונים, הוא זמין לחיפוש במנוע.

שיווקיות – רמת השיווקיות של המוצר מעידה מה הסיכוי שהמשתמש ירצה לקנות אותו לאחר שהקליק עליו. רכיב זה במשולש כולל מספר פרמטרים, כגון אופטימיזציה טכנית (ראו שלב 3 בהמשך), מחיר, חוות דעת וכן הלאה.

דירוג – כאשר הושלמו שני הקודקודים הראשונים (גילוי + שיווקיות), הם מייצרים דירוג לכל מוצר. ככל שיותר משתמשים מחפשים את המוצר, מקליקים עליו וקונים אותו – כך יעלה דירוגו עבור אותן מילות מפתח. המוצר יקבל יותר חשיפה, שתמשיך לייצר עוד מכירות וכן הלאה.

שלב 3 – אופטימיזציה טכנית

כפי שצוין בכמה חלקים קודמים, גם בקידום חנות באמזון אין לדחוס מילות מפתח בצורה אקראית. עמוד המוצר יכול להיות עמוס בכל המילים הדרושות, אבל אם המוצר לא מוכר – הדירוג יירד. בכך דומה קידום אורגני באמזון יותר לפרסום ממומן בגוגל, מאשר לקידום אורגני בגוגל.

כעת ניגש לאופטימיזציה של עמוד המוצר:

1. כותרת המוצר

הכותרת היא האלמנט הראשון הגלוי למשתמש, ולכן מומלץ לנהוג לפי הטיפים הבאים:

  • עד 200 תווים (נכון ל-2019), למרות שזה משתנה לעיתים קרובות.
  • הוסיפו את מילות המפתח העיקריות, רצוי עם נפחי החיפוש הגבוהים ביותר והרלוונטיות ביותר למוצר.
  • הוסיפו אלמנט שיווקי אטרקטיבי שיגדיל את אחוזי ההקלקה על המוצר.
  • הוסיפו את שם המותג כבר בהתחלה יחד עם שם המוצר.
  • חלקו את הטייטל עם מקפים או אלמנטים אחרים כדי לשפר קריאות.
  • אל תדחסו מילות מפתח – זה לא יעזור ואולי אף יפגע.

אופטימיזציה של כותרת מוצר באמזון

2. תכונות המוצר

חלק זה מגיע בדרך כלל בצורה של נקודות (בולטים), וכדאי להשתמש בו לשיווק אפקטיבי של המוצר באמצעות הצגת תועלות:

  • הציגו את התועלות העיקריות של המוצר – במקום לכתוב רק "סוללה 9 וולט" הוסיפו גם תועלת כגון: "מחזיקה מעמד 3 ימים".
  • הסבירו מדוע תועלות אלו טובות יותר ממה שהמתחרים מציגים.
  • פזרו מילות מפתח עיקריות ומשניות בלי להרוס את השיווקיות.
  • כל רכיב אחר שיסביר מה המוצר נותן, שבטוח להשתמש בו ועוד.

אופטימיזציה של תכונות מוצר באמזון

3. תמונות המוצר

המוח האנושי קולט תוכן ויזואלי פי 60,000 מהר יותר מתוכן טקסטואלי. היצמדו להנחיות הבאות לקבלת אפקט מרבי:

  • ודאו שהמוצר מוצג על גבי רקע לבן.
  • הקפידו על תמונה גדולה מספיק כדי שיהיה אפשר לעשות זום ולראות פרטים לעומק. אמזון ממליצה על 1,280 פיקסלים לפחות בצד הרחב, אבל מומלץ להגיע לרזולוציה גבוהה יותר של 2,560 פיקסלים.
  • שלבו בתמונה שורה או שתיים של טקסט שיווקי המדגיש מיידית את התועלות, כבר ממבט ראשון.

אופטימיזציה של תמונות מוצר באמזון

4. תיאור המוצר

מעל 60% ממשתמשי אמזון גוללים מטה כדי לקרוא את התיאור המורחב, אז לא כדאי לדלג עליו. כאן אפשר ורצוי לפרט כמה שיותר בנושאים כגון:

  • מי אתם, מה מבדל אתכם מהמתחרים וכל פרט אחר שיכול לספר את הסיפור שלכם.
  • מהי התועלת העיקרית של המוצר (USP)? איך זה עוזר למשתמש? אילו בעיות המוצר פותר?
  • כמה אנשים קנו את המוצר, האם יש אחריות והחזר כספי וכן הלאה.
  • לטפל מראש בכל התנגדות שעלולה לצוץ אצל המשתמש.

5. סרטון המוצר

לסרטונים יש השפעה חזקה על מכירות, ולכן מומלץ מאוד להשקיע גם בנושא הזה (אם אפשר). נכון להיום יש שני מקומות להצבת סרטונים בעמוד המוצר:

  • מתחת לבלוק התמונות – מותנה באימות מותג.
  • מתחת לקו הגלילה בחלק של סרטונים רלוונטיים.

לשיקולכם איל וסרטונים להציב – ניתן להציב סרטונים אודות המותג, סרטוני המלצות מלקוחות מרוצים, סרטוני פתיחת קופסאות (טרנד חזק בחו"ל שנקרא Unboxing) ועוד.

6. חוות דעת

מחקרים מראים כי צרכנים רבים לא רק קוראים חוות דעת, אלא מתייחסים אליהן כאל המלצה אותנטית. כאן אין לכם השפעה ישירה אלא עקיפה בלבד.

למרות שחוות דעת באמזון אינן מהוות גורם ישיר המשפיע על מיקומים, בהחלט יש להן משקל בסופו של דבר. הימנעו מהצבת ביקורות מזויפות, זה עלול לעלות לכם ביוקר. במקום זאת נסו לגרוף ביקורות בצורות אחרות כגון הצבת בקשה באתר אחר שלכם, בניוזלטרים שוטפים וכן הלאה.

חוות דעת אודות מוצר באמזון

שלב 4 – הבאת טראפיק

ככל שתביאו יותר טראפיק לעמוד המוצר, כך יגדלו הסיכויים לשיפורים. זה יכול להיות טראפיק מכל סוג ומכל מקור: חיפושים פנימיים באתר, קמפיינים ממומנים באתר או בפלטפורמות אחרות (גוגל, פייסבוק וכו'), תוכניות שותפים, קישורים מאתרים ובלוגים וכן הלאה.

כדי שהמוצרים שלכם יהיו גלויים באמזון, תצטרכו לבצע אופטימיזציה טכנית (ראו שלב 3). בתוך כך – אם תצליחו להבריג את עמודי המוצרים שלכם גם בגובה התוצאות בגוגל, תרוויחו עוד טראפיק שיביא עוד מכירות. כמובן שהמכירות הטובות ביותר לקידום המוצרים, יהיו מכירות מבוססות ביטויים (כפי שהוצג בהתחלה).

שלב 5 – ניתוח נתונים

אחרי כל ההשקעה הראשונית והאופטימיזציות למיניהן, יש לבחון את הנתונים המתקבלים באופן שוטף. זאת כדי שנוכל לקבל תובנות מה עובד ומה פחות, לעשות סבבי תיקונים נוספים וחוזר חלילה.

ככל שנכנס יותר טראפיק והמכירות עולות, יש להביט בנתוני החנות:

  • כניסות – מספר הביקורים בפילוח לפי זמן רצוי.
  • אחוז המרה – כמה יחידות מוצר נמכרו ביחס לכניסות.
  • סך מכירות – השוואה בין מכירות בתקופה X לתקופה המקבילה.
  • חוות דעת – האם נוספות ביקורות, מה טיבן ועוד.

רגע לפני סיום

כמו בכל שיטת שיווק בדיגיטל, גם פה צריך לפקוח עין על שינויים המבוצעים בפלטפורמה.

למשל, באמזון שמו לב שאנשים השתמשו בקיצוניות בתגי מטא שהיו מאחורי הקלעים, וזה עזר להם לקבל מיקומים טובים יותר (קצת כמו תגית מילות מפתח אצל גוגל). לכן הוחלט לצמצם את האפשרות הזו לשורה אחת מוגבלת, שלא תאפשר אובר אופטימיזציה.

לגבי קידום חנות אמזון גם בגוגל – הכללים זהים, פחות או יותר:

  • הקפידו על כתובת URL ברורה לכל מוצר (הכתובת נשאבת אוטומטית מהכותרת).
  • ודאו שיש לכם כמה שיותר חוות דעת – הן מוצגות אוטומטית בגוגל באמצעות סכמה, כך שאתם יכולים על הדרך להרוויח לא מעט בולטות בתוצאות החיפוש.
  • תנו מענה לשאלות משתמשים בעמוד המוצר (עד כמה שהבנתי גם השו"ת האלה יכולים להופיע בתוצאות גוגל).
  • כמובן שגם בניית קישורים משפיעה. ככל שתבנו יותר קישורים אל עמודי מוצר שלכם, כך תחזקו אותם גם בתוצאות של גוגל.

יש לכם הצלחות באמזון? אשמח לשמוע טיפים נוספים.

* מקורות מידע: SemRush ו- Amazon SEO Consultant

 

אודות עמית אדלר

עמית אדלר
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999; בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע ובלוגר נלהב.

עשוי לעניין אותך גם...

מדריך עדכון תוכן באתר

מדריך לעדכון תוכן ישן: הטריק שיביא לכם יותר טראפיק

אחת מחוכמות ה-SEO המוכרות ביותר דורשת תכנים באתר המקודם. אין ספק שבלי תוכן כמעט לא ...

6 תגובות

  1. אחלה מאמר, השמועות גם אומרות שמוצר חדש בהשקה מקבל 3 חודשים של "חסד" שנקראים Honey Moon שבהם האלגוריתם של אמזון מפענח את אחוזי ההמרה של כל ביטוי, לכן חשוב למכור כמה שיותר בתקופה הזו אפילו במצב של Break Even – כלומר שלא מרוויחים כמעט על מנת לטפס כמה שיותר גבוה, לאחר התקופה הזו הרבה יעותר קשה להתקדם אורגנית.

    • עמית אדלר

      היי שחר, מעניין מאוד. מעולם לא שמעתי על האופציה הזו. אתה עוסק באמזון בדרך כלשהי?

  2. חשוב מאוד שהמוצר יהיה תחת prime (=אספקה תוך יומיים בדר"כ), מה שיבטיח קידום אוטומטי ע"י אמזון, כי זה מופיע לפני כל שאר המוצרים.

  3. פוסט יפה ומקצועי. תודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים