בניית אתרים בוויקס (Wix): איך לבנות אתר וויקס ב-7 שלבים

אם עד לפני עשור וויקס היה עוד שם של חברה ישראלית לבניית אתרים, בשנים האחרונות חלו שיפורים ושינויים משמעותיים בפלטפורמה הזו. כיום Wix היא החברה הרביעית בגודלה בישראל, עם שווי שוק של 11 מיליארד דולר ומקום רביעי בעולם בשוק בניית האתרים.
עמית אדלר
בניית אתרים בוויקס
וויקס

Wix

פלטפורמה לבניית אתרים

וויקס (Wix) היא אחת מהחברות המובילות בעולם לבניית אתרים ומציעה מגוון כלים למפתחים ובעלי עסקים להקמת אתר אינטרנט.

? גילוי נאות אם נרשמים דרך הקישור שלנו אנחנו נתוגמל על זה, כמובן שזה לא משפיע על המחיר שלך :)
דירוג ממוצע של הגולשים
5 1 הצבעה
קלות השימוש
4 1 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
4 1 הצבעה
תמיכה טכנית
5 1 הצבעה
תמורה לכסף

חברת ויקס נוסדה בשנת 2006 במטרה לספק מערכת נוחה וקלה לבניית אתרים. באותן שנים, מייסדי החברה נתקלו בקשיים בהקמת אתרים בפלטפורמות שהתקיימו אז, והחליטו להקים מערכת חדשה שתאפשר לכל אחד לבנות אתרים במהירות, בלי להסתבך עם ידע בקוד או בעיצוב.

מערכת Wix מאפשרת לבנות אתרים בשיטת Drag & Drop, ומציעה מאות תבניות מוכנות לצד מגוון רחב של אפשרויות התאמה אישית. בהקשר זה ראוי לציין שכאשר אלמנטור נכנס לתחום עיצוב האתרים, קראו לו “הוויקס של וורדפרס” – זאת משום שהוא מאפשר עיצובים מהירים וקלים בדראג אנד דרופ.

נכון להיום כ-1.5% מהאתרים בעולם בנויים על פלטפורמת ויקס, עם יותר מ-154 מיליון משתמשים ב-90 מדינות. נתון זה מציב את ויקס במקום הרביעי בעולם מבחינת נתח שוק בתחום בניית האתרים, אחרי וורדפרס, שופיפיי וג’ומלה – עם שווי שוק של 16 מיליארד דולר נכון לסוף 2020.

נתון נוסף ודי מדהים שלא רבים מודעים לו – בשלב כלשהו חברת ויקס פיתחה גם מערכת פנימית משלה לניהול משימות. מערכת זו הפכה לכלי כל כך יעיל, עד שבסופו של דבר יצא לשוק בתור מוצר נפרד. כיום מוצר זה ידוע בשם Monday (לשעבר daPulse), והחברה העומדת מאחוריו שווה 2.7 מיליארד דולר. הישג מרשים בהחלט.

פיצ’רים עיקריים במערכת וויקס

ויקס היא מערכת לבניית אתרים בקוד סגור, עובדה שלכאורה מציבה אותה בעמדת נחיתות בהשוואה למערכות קוד פתוח; אך למעשה בשנים האחרונות ויקס שיפרה ושדרגה את עצמה בהתאמה לדרישות שעלו מהשטח – וכיום מדובר במערכת קלה ונוחה שבעתיים לבניית אתרים מזו שהייתה בתחילת דרכה.

עיצוב קל, מהיר ונוח – נקודת החוזק העיקרית של ויקס מול מערכות קוד פתוח, עם מעל 800 תבניות אתרים מעוצבות ומוכנות לשימוש. פשוט בוחרים תבנית מוכנה ויש לכם אתר! גלריית התבניות כוללת גם חלוקה לפי תחומי עיסוק, כך שניתן לבחור בתבנית ייעודית לאתר מסעדה, מלון, אירועים, צילום, חינוך ועוד. כמובן שמרגע זה והלאה גם ניתן לעצב את התבנית בהתאם לצרכים שלכם, במגבלות הקיימות, ולמעוניינים בכך ניתן גם לבנות אתר מההתחלה באמצעות Wix Website Builder.

  • אפשרות לרכוש דומיין דרך ויקס – מי שעדיין אין לו דומיין יכול לבצע חיפוש באתר ויקס, ולקבל דומיינים במחירים משתנים. מי שכבר יש לו דומיין יצטרך רק לחבר אותו למערכת הקיימת. ניתן לעשות זאת גם אחרי עיצוב האתר.
  • כלי מדידה, סטטיסטיקה ושיווק – החל מאנליטיקס מובנה ומערכת קלה לניהול תוכן, וכלה בכלים לשיווק, פרסום והפצה כגון התאמה לצורכי SEO, חיבור לרשתות חברתיות, שיווק במייל ועוד.
  • כלים לניהול קל של האתר / החנות – מערכת לתיאום הזמנות, כלי ליצירת לוגואים, התאמה מלאה למכשירים ניידים ולבעלי מוגבלויות, כלים מתקדמים למפתחים (Velo), מערכות סליקה ותשלומים אונליין, אפשרויות דרופשיפינג, אפשרות לעבוד ישירות מאפליקציית ויקס ועוד.
  • מרכז תמיכה גדול – אתר תמיכה ייעודי עם עשרות ומאות נושאים שיסייעו לכם כמעט בכל שאלה: איך מתחילים? איך מחברים את הדומיין לאחסון? איך בוחרים תבנית ומעצבים את האתר? איך מוסיפים סליקה? ועוד.

כמה עולה לבנות אתר וויקס?

מערכת ויקס מציעה כמה אפשרויות לבחירה:

  • גרסת חינם – מאות תבניות מעוצבות לשימוש חופשי, עמודים ללא הגבלה ואחסון איכותי הכולל תעודת אבטחה SSL. גרסת החינם אינה כוללת דומיין ראשי (אלא רק סאב דומיין ברשת ויקס), ומציגה פרסומות ללא אפשרות הסרה.
  • גרסה בתשלום לאתרי תוכן – החל מ-4.50 דולר לחודש וכלה ב-24.50 דולר לחודש, כולל נפחי אחסון משתנים בהתאם למחיר ושאר פיצ’רים. בנוסף למה שמוצע בגרסה החינמית, גרסאות אלו כוללות גם דומיין ורובן מעניקות גם דומיין חינם לשנה.
  • גרסה בתשלום לאתרי עסקים ומסחר – ניתן לבחור 17, 25 או 35 דולר לחודש ולקבל את המרב והמיטב שיש לוויקס להציע (כולל מה שמוצע כבר גם בגרסאות הקודמות).

מחיר בניית אתר וויקס

איך בונים אתר בוויקס ב-7 שלבים?

שלב 1 – הרשמה

באמצעות מייל וסיסמה.

שלב 2 – בחירת סוג האתר

ניתן לבחור מראש איזה סוג אתר אנחנו רוצים (בלוג, חנות, מוזיקה, צילום ועוד). בהתאם לתשובות שניתן יוצע לנו הפתרון הטוב ביותר להקמת האתר החדש:

  • הקמת האתר באמצעות מערכת ADI – לאחר מספר שאלות שעליהן נענה, יוקם לנו אתר מעוצב בצורה אוטומטית. חוסך הרבה עבודה וטרחה מצד אחד, אבל פחות מאפשר משחק ושינויים.
  • הקמת האתר ידנית באמצעות העורך – בחירת תבנית מתוך מאות אפשרויות, שאותה ניתן לשנות בהתאם לצרכים שלנו בדראג אנד דרופ.

לחילופין ניתן לדלג על שלב הבחירה, ולגשת ישירות להקמת האתר בעצמנו באמצעות העורך.

בכל שלב ניתן לשמור את השינויים שעשיתם באתר גם בלי לעשות פאבליש (כפתור save למעלה בצד ימין), אבל מרגע שלחצתם על פאבליש האתר עובר למצב אונליין ולא תוכלו לחזור לאחור. כמו כן ניתן ליצור גרסאות דמו שיתקיימו במקביל לאתר, אבל לא יוצגו אונליין (טוב בעיקר לצורכי בדיקות או עיצוב חדש של אתר קיים).

הדגמה של בניית האתר ועיצובו באמצעות העורך:

שלב 3 – בחירת דומיין

בשלב זה יש לגשת לקטגוריית Settings בתפריט, להקליק על Connect Domain ולבחור באחת משלוש דרכים:

  • דומיין משני בחינם בהתאם למייל שסיפקתם (לדוגמה: myemail.wixsite.com). מתאים אך ורק למעוניינים להישאר בגרסה החינמית.
  • דומיין חדש בתשלום, אותו ניתן למצוא ולרכוש גם באמצעות המערכת של ויקס. מחייב גרסת ויקס בתשלום.
  • דומיין קיים הנמצא כבר בבעלותכם – גם פה תידרשו להשתמש בגרסת ויקס בתשלום.

שלב 4 – עיצוב האתר

שלב זה יכול לבוא גם לפני בחירת הדומיין, הכול תלוי בשיקולים שלכם. עיקר העיצוב נסוב סביב התפריטים המוצגים במסך:

  • התפריט המסומן באדום הוא העיקרי והחשוב ביותר.
  • התפריט המסומן בירוק הוא לצרכים משניים (העתק, הדבק, גזור, סובב, חתוך).
  • התפריט המסומן בשחור הוא למתקדמים ואפשר גם להסתיר אותו בשלב זה (על ידי לחיצה על האייקון המרובע למעלה).

מעבר לתפריטים, כמעט כל אחד מרכיבי האתר ניתן לעריכה ולגרירה בקליק (כפי שניתן לראות מצילום המסך).

עורך האתרים בוויקס

כל אחד מ-7 כפתורי התפריט הראשי (באדום) יסייע לכם לעשות הכול בצורה מעוצבת, קלה ומהירה (לפי הסדר): עמודים ותפריטי ניווט, רקעים, הוספה של מאות אפשרויות (כפתורים, טקסט, הטמעות ועוד), ניהול צבעי התבנית, הוספת אפליקציות (תוספים), הוספת מדיה מסוגים שונים (תמונות, סרטונים) וכן הקמת בלוג.

בכפתור האפליקציות / תוספים, ניתן למעשה לשדרג כל אתר ולהפוך אותו למה שאתה רוצים – חנות מקוונת, אתר תוכן לצורכי לידים ועוד. אפשר לומר שזו המקבילה של ויקס לתוספים של וורדפרס.

שלב 5 – בדיקה מקדימה וגרסת מובייל

מומלץ לעבור בין תצוגת הדסקטופ למובייל מדי פעם בפעם, כדי לוודא כיצד הדברים נראים גם למשתמשי הנייד. ניתן לעשות זאת באמצעות אייקון המובייל מעל התפריט הראשי בצד ימין, או באמצעות מעבר לתצוגת Preview בצד ימין למעלה, ליד כפתור הפאבליש.

שימו לב – כאשר עוברים למצב עריכה בתצוגת מובייל, גם התפריט הראשי משתנה בהתאם ומציג לנו אפשרויות נקודתיות המתאימות לנייד.

תצוגת מובייל של אתר ויקס

שלב 6 – אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)

בעבר ניטש ויכוח בלתי פוסק בשאלה האם ניתן לקדם אתרי ויקס; זאת מכיוון שבגרסאותיה הישנות יותר – המערכת לא הייתה ידידותית במיוחד למנועי חיפוש. מאז חלפו עידנים במונחי דיגיטל, אנשי ויקס הקשיבו בתשומת לב לקולות העולים מן השטח, ושיפרו משמעותית את יכולות ה-SEO של המערכת.

בלוח הבקרה של כל אתר ויקס תמצאו גם את החלק העוסק ב-SEO, עם כלים ייעודיים שפותחו במיוחד לשיפור נראות האתר בתוצאות האורגניות. לאחרונה גם שכרה החברה שניים מאנשי ה-SEO המובילים בישראל, במטרה להמשיך ולשפר את הביצועים: נתי אלימלך, לשעבר מנכ”ל חברת SEO Israel, וכן אסף כהן, לשעבר מנהל תחום SEO בחברת היידה. אין ספק שכיום אתרי ויקס מותאמים היטב לדרישות מנועי החיפוש, ויש לצפות לשיפורים נוספים בעתיד הקרוב והרחוק.

שלב 7 – פרסום ועלייה לאוויר

לאחר שסיימתם לעצב ולהכין הכול כרצונכם, הקליקו על כפתור Publish הכחול בצד ימין למעלה. האתר יפורסם בהתאם לשם הדומיין שבחרתם בשלב 3 ויעלה לאוויר.

בהצלחה!

תגיות רלוונטיות:
בניית אתרים  וויקס  עיצוב אתרים
שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.

עוד מאמרים בנושא שיווק דיגיטלי

5 1 הצבעה
קלות השימוש
4 1 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
4 1 הצבעה
תמיכה טכנית
5 1 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.