מדוע חלק מהאתרים נפגעו בדירוג בעדכון הליבה

מיטל אור
ג'ון מולר מגוגל ענה בשיחת האנגאוט מדוע חלק מהאתרים איבדו את מקומם מאז עדכון הליבה האחרון. מולר ציין כי תיקון בעיות טכניות והתנערות מקישורי ספאם אקראיים לא יפתרו את בעיות הדירוג הקשורות לעדכון האחרון.
אתרים איבדו את הדירוג בעקבות עדכון הליבה של יולי 2021

בשיחה נשאל מולר בנוגע להתאוששות מעדכון הליבה. השואל ביקש להתייחס לקישורי הספאם האקראיים ולבעיות טכניות כסיבות לכך שהאתר יאבד את מיקומו בדירוג. מולר הסביר במה מדובר ובמה אתרים שנפגעו צריכים למקד את תשומת הלב.

אתרים איבדו את הדירוג בעקבות עדכון הליבה של יולי 2021

מי ששאל את השאלה סיפר שיש לו שלושה בתי מרקחת מקוונים בשוויץ. אחד האתרים קיבל מספר לא מבוטל של קישורי ספאם אקראיים, שבעליו לא אחראיים להם. השואל הזכיר כי בעבר מולר הרגיע שגוגל יכולה להתמודד עם הקישורים הללו, אך למרות זאת האתר המדובר איבד ממיקומו לאחר עדכון הליבה של יולי 2021.

בזמן שהאתר המדובר איבד ממיקומו, שני האתרים האחרים דווקא הכפילו את התנועה שלהם ועלו בדירוגים. ניסיונות לתקן את האתר דרך טיפול בבעיות טכניות לא עזרו והאתר לא חזר לעצמו ועדיין מספר הכניסות אליו נמוך.

השואל העלה את הטענה כי הסיבה לאובדן הדירוג היא קישורים ספאמיים. מולר ענה כי תשובתו כללית ולא ספציפית לאתר זה או אחר (אשר אותו לא ראה). מכאן הוא המשיך לדבר על עדכון הליבה ואילו דברים לא קשורים לאובדן הדירוג בהקשר לעדכון האחרון.

לצפייה בתשובתו של ג’ון מולר, החל מדקה 00:45

שינויים בעקבות עדכוני הליבה

עדכוני ליבה באים לבחון את הרלוונטיות של האתר ולכן קישורי ספאם לא אמורים להיות הסיבה לכך שאתר זה או אחר נפגע עם העדכונים. איכות האתר היא הרבה יותר מרק תוכן והיא מושפעת ממספר גורמים כשיש לשפר את האתר לאורך זמן באופן נקודתי ובאופן יחסי לשאר האתרים.

בחלק השני של תשובתו התייחס מולר לאתרים שספגו מכה משמעותית בעקבות עדכוני הליבה. במידה והאתרים תואמים את העדכון והם אכן איכותיים, ככל הנראה הם ייראו שינוי רק בעדכון המשמעותי הבא. לכן, ככל הנראה אין קשר בין הירידה בתוצאות לבין קישורי ספאם נכנסים וביטולם כנראה לא יבנה דבר.

מה שכן יכול להשפיע על הדירוג הוא הרלוונטיות הכללית של האתר ויש לבדוק את האיכות הכוללת שלו. מולר ציין כי במקרה של מספר חנויות דומות המשימה יכולה להיות מורכבת ובעיקר אם הן דומות זו לזו (ואחת נהנית מעלייה בדירוגים והשנייה סובלת מפגיעה).

גוגל שמה דגש על אתרים רלוונטיים

עדכון הליבה האחרון שם דגש על רלוונטיות של האתר לקהל ולכן אחת האפשרויות היא לבצע מחקר משתמשים כדי להבין מה אפשר לעשות כדי להפוך את האתר לכזה שיתאים לגולשים.

בנוסף, יש לזכור כי אתרי YMYL מתמודדים עם אלגוריתם קשוח יותר ויתכן כי באתרים של בתי מרקחת האלגוריתם יהיה ביקורתי יותר. זהו לא אתר אקראי עם סיפורים ותמונות אלא אתר שיכול להשפיע על בריאותם של האנשים שגולשים בו.

בעיות טכניות שבאתר הן ככל הנראה לא הסיבה לכך שהאתר המדובר נפגע בעדכון הליבה. בעיות כמו דפי 404 ואחרות לא קשורות לשינוי בדירוג בעדכון הליבה. עדכונים אלו עוסקים יותר בהבנת האיכות הכללית של האתר, בחינת הרלוונטיות שלו ופחות בבעיות טכניות ובספאם.

שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105020
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99509
מדיה חברתית
בן אורן
87776
קידום אתרים
דנה רוזן
82462
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.