קידום אתרים » דיבור צפוף » דיבור צפוף: מהו Cross Promotion ואיך אופרה ווינפרי עשתה את זה לפנינו?

דיבור צפוף: מהו Cross Promotion ואיך אופרה ווינפרי עשתה את זה לפנינו?

אחת הסיבות שפתחתי את פינת הוידאו בלוג הזו שנקראת דיבור צפוף היא משום שמבחינתי תמיד יש עוד מה להגיד על לא מעט נושאים שלדעת הרוב נשמעים פשוטים או בסיסיים מדי, אחרי הכל – אני אוהב להוכיח שגם "טייטל" הוא לא באמת סתם תגית מטא, יש בה הרבה מעבר.

בפרק הזה של היום, אני מדבר על משהו שהוא יותר ברמה השיווקית שגם עוזרת לנו ל-SEO בהמשך, האתר שלנו אמור להיות מקור לטראפיק של גולשים שאמורים להפוך ללקוחות פוטנציאלים, במהלך הגלישה של הגולש אנחנו מנסים לעשות לא מעט פעולות על מנת להשאיר אותו, אבל מה קורה כאשר הצלחנו לגרום לאותו גולש להגיד לנו "כן" ולהשאיר לנו פרטים, או להירשם לניוזלטר שלנו או ברמה גבוהה יותר, לקנות את המוצר שלנו. מה קורה כאשר אנחנו אומרים לו "תודה" והוא עוזב את האתר, באנגלית אומרים את זה במשפט מושלם: When your client is already on the path of yes.

אז איך אופרה ווינפרי עשתה את זה לפני כולם?

עדיין לא הבנתם מהו בעצם הCross Promotion? אני אתן לכם דוגמא שכולכם מכירים, אופרה ווינפרי, האישה והאגדה, הצליחה לעשות קרוס (Cross) בצורה הכי יפה שניתן לראות ולהבין. כולם מכירים (גם אם לא רואים) את התוכנית של האישה הנהדרת הזו ומה שהיא עשתה בתוכנית זה למנף את המוצר הנוסף שלה, משמע, הספר שלה. כל תוכנית היא מדברת על הספר שלה ותמיד מקדמת מכירות של מוצר אחר שלה בעיקרון, משמע, משתמשת בפלטפורמה הקיימת שלה למען מינוף של מוצר אחר.

כניסה של גולש יכולה להגיע ממגוון דרכים, לא תמיד יגיע הגולש לעמוד הבית ולא תמיד יגיע למוצר שמלכתחילה רצינו למכור לו. מהאורגני יכול הוא להגיע לכתבה פשוטה ומחשיפה שלו אל פרסום ממומן בפייסבוק הוא יכול להגיע למוצר מאוד ספציפי שברגע שיקנה אותו, ייצא מהאתר וישכח את השם של האתר שהיה בו. כאן צריך להיכנס הקרוס שלנו, משמע, כאן אנחנו צריכים לחשוב איך אנחנו מכירים לו את שאר המוצרים שיש לנו שניה אחרונה לפני שהוא יוצא מהאתר.

אז בוא נצייר קודם תמונה של "עמוד תודה", משמע, העמוד האחרון שהוא יראה לפני שהוא יוצא מהאתר.

עמוד תודה

ככה נראה עמוד "תודה ש…" (או לפחות כך אמור להראות, אחרי הכל, לא לכל אתר יש עמוד תודה אבל זה כבר לפרק אחר). בעמוד הזה, אנחנו יכולים להחליט מה לתת לגולש לראות שניה לפני שהוא עוזב, ומניסיון שלי, העמוד הזה חשוב עד מאוד!

פרגון חברתי

Cross Promotion - Social

לכל חברה / אתר נורמלי, אמור להיות גם עמודים במדיה חברתית, ומכיוון שהגולש שלנו הפך אותנו למשהו חיובי עבורו, בוא נראה לה את ערוצי המדיה הנוספים שלנו ומה הוא יכול לקבל מהם, החל מ"כבר התחלת איתנו קשר, למה שלא תעשה לנו לייק?" או משהו בסגנון "החלטת להכיר אותנו? הירשם לערוץ היוטיוב שלנו ותראה את הסרטונים שאנחנו מעלים כל שבוע בנושא.." הרעיון פה מאוד פשוט, לחבר אותו קרוב יותר למה שאנחנו יכולים להשיג ממה שהוא קיבל באתר.

הרשמה לניוזלטר

Cross promotion - ניוזלטר

"רוצה לדעת על מוצרים נוספים שיש לנו באתר? חדשות מהתחום? דילים של הרגע האחרון? – הרשם לניוזלטר" פשוט ככל האפשר, יותר מזה, ברגע שהוא יראה שאתם מבקשים רשות להרשמה לניוזלטר הוא יבין שאת הפעולה האחרונה שהוא עשה – הוא לא יקבל ספאם ללא הסכמתו.

מוצרים משלימים

Cross promotion - מוצרים נוספים

מעבר לרמה הבנאלית שכולנו מכירים, שמוסיפים במהלך הקנייה "מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותך", במידה והגולש לא קנה או אפילו לא ראה, אפשר תמיד להזכיר לו בסוף הרכישה או אפילו אם רק ביקש שיצרו איתו קשר, אפשר להראות לו מוצרים נוספים שיש לחברה. לצורך ההדגמה – תחשבו על חברת קידום אתרים שמישהו כרגע השאיר לכם פניה, אפשר תמיד להגיד לו "הידעת? אנחנו גם בונים אתרים, בוא לראות את תיק העבודות האחרון שלנו" ובכך, להראות לו את המוצר הנוסף שלנו, שבתכלס, משלים למה שהוא ביקש – ככה שבשיחה הקרובה שלנו עם הלקוח, הוא יכול אפילו לבקש גם את המוצר הנוסף שהצענו.

הורדת אפליקציה

Cross promotion - אפליקציה

ללא מעט אתרים / חברות היום, יש גם אפליקציה, ואם לא הצלחנו לשכנע אותו במהלך הגלישה באתר (או בכלל להראות לו) נציע לו שוב להסתכל על האפליקציה שלנו בעמוד החנות עם איזה טיזר קטן של "הידעת? דרך האפליקציה שלנו, יש צ'אט עם שירות לקוחות" או "יש לנו אפליקציה חינמית שיכולה לחסוך לך 90% מהזמן עבודה שלך בפועל, בוא לראות". אין מה לעשות, אפליקציה היא מוצר משלים שיכול להדק את הקשר ביניכם ולבין הלקוח שלכם. בוודאות.

מעבר לאתר נוסף

Cross promotion - מעבר לאתר נוסף

בהרמת יד, כמה מכם כאן יש לו יותר מאתר אחד? מבלי להסתכל על הידיים שלכם (תירגעו, אין לי איך לראות) אני משער שלרובכם, כל אחד מאיתנו יש כמה אתרים בכמה נושאים, ורובם – עם קשר רלוונטי ישיר. אז אפשר להציע לו לעבור לאתר הנוסף שלנו ולראות אם יש משהו שם שמעניין אותו. עשיתי את זה פעם עם אתר של לקוח שיש לו חברת ניקיון ואם תאמינו או לא, הפננו את הגולש שהגיע לעמוד תודה לאתר של קייטרינג, אחוז ההמרה לא נגע בשמיים, אבל היה מדהים והיינו בהלם שגרמנו למישהו שרצה ניקיון בבית – גם ארוחת ערב למשפחה. מילה שלי, זה יכול להפתיע אתכם.

שותפים לדרך

Cross promotion - מעבר לאתר נוסף

גם כאן, ללא מעט מאיתנו יש כאן קשר מקצועי כזה או אחר עם חברים לתחום או ספקים רלוונטיים, בחו"ל זה עובד כבר שנים עם הפניות לאתרים אחרים / קורסים אחרים / וובינרים של חברים בתחום וכו'. זה יכול להסתכם בעסקאות מאוד גדולות אם תעשו את זה נכון ורלוונטי לגולש בצורה כנה וישירה.

כתבות אחרונות

Cross promotion - כתבות

הדבר האחרון הוא די פשוט שלאו דווקא גורם להמרות, כמו שעושה את העבודה הגדולה יותר, את עבודת המיתוג. גולש פעם התקשר אליי רק אחרי שחפר לי בבלוג שלי, אז מעבר לכך שהוא עשה את העבודה עבורי של ההיכרות, הוא כבר החליט שהוא רוצה לעבוד איתי עוד לפני שהרמתי את הטל' ליד, אז אם הוא השאיר פרטים, בואו ניתן לגולש בינתיים סיבה יותר טובה לסגור איתי את העסקה, נקרב אותו אלינו, נראה לו מי אנחנו, החל מ"בזמן שאתה מחכה לשיחה ממני, בוא לקרוא קצת יותר על התחום מזווית הראייה שלי" ועד ל"קראת כבר את הכתבה האחרונה שלי בדה מרקר?" ובכך, יצרנו קירוב אמיתי ומיתוג איכותי מול הגולש שאמור להיות הלקוח עם העבודה הנכונה שלנו.

זהו, בגדול, אתם יכולים להחליט על דברים אחרים להציב בעמוד ה"תודה" שלכם, יותר מזה, אשמח לשמוע על עוד רעיונות בתגובות כאן על מנת שאולי אפילו נעשה סרטון המשך לנושא, ההצלבה הזו גורמת לגידול משמעותי בהמרות ויכול לשנות את אופי השיווק שלכם עוד לפני שבכלל דיברתם עם הלקוח, בהצלחה לכם ונתראה בפרק הבא של דיבור צפוף.

אודות שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום
שמוליק דורינבאום, מקדם אתרים כבר מעל לעשור תחת השם "שמול". יזם, כותב, מוזיקאי וכמובן, מקדם אתרים מנוסה, מתמחה גם בייעוץ ובניית אסטרטגיות שיווקיות לעסקים ומרצה בקורס ה-SEO המלא בהאקר יו. האתר האישי שלי: Shmul.co.il

עשוי לעניין אותך גם...

מחקר מתחרים

דיבור צפוף: כל אחד ומחקר המתחרים ה"נכון" שלו

צאו רגע מהבית, ולכו ודפקו על דלתות חברות קידום אתרים בארץ, לא משנה איזו, ותבקשו ...

טעויות של מקדמי אתרים מתקדמים

דיבור צפוף: מהן 6 הטעויות הנפוצות ביותר של מקדמי אתרים מתקדמים

ככל שיוצאים מקדמי אתרים חדשים לשוק הפתוח של התחום שלנו, מתגלות הטעויות הנפוצות ביותר, הרי ...

6 תגובות

  1. עשוי ממש טוב, כל הכבוד על הוידיאו והסדרות.. פידבק אחד, אם רואים את הוידיאו הזה באתר ולא ביוטיוב במסך מלא, מה שכתוב לך על הלוח הלבן בקושי רואים, ואת הסימנים בצד ימין למשל בכלל לא רואים. הייתי משנה את זה. חוצמזה, אחלה של חומר.

  2. עמית אדלר
    עמית אדלר

    פצצה של רעיונות. תמשיך לתת לנו בראש

  3. ב – 10 דק של סרטון פתחת לי את הראש ל -100 רעיונות !!! תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט עם חברים