חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (9.3.13)
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות: פשיטה על רשת הקישורים SAPE, הניוזפיד החדש של פייסבוק, הפרופילים החדשים בגוגל+ ועוד…

חדשות: פשיטה על רשת הקישורים SAPE, הניוזפיד החדש של פייסבוק, הפרופילים החדשים בגוגל+ ועוד…

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

הניוזפיד החדש של פייסבוק

לעמוד הרשמי של רשימת ההמתנה

ביום חמישי הכריזה פייסבוק על אחד השינויים הגדולים ביותר בתולדותיה והציגה ניוזפיד חדש ומשוכלל יותר. בין יתר השיפורים שניתן למצוא בפיד החדש: תמונות גדולות יותר לסטאטוסים של חברים, סרגל ניווט חדש (גם בגרסת ה – WEB), ואולי הכי חשוב – אפשרות לקבל פידים עם פילטרים שונים כגון חברים קרובים, תמונות ומשחקים.

גוגל פושטת על אתרים שעשו שימוש ב– SAPE

לפוסט המקורי ב– Search Engine Land

האם גוגל החליטה לפשוט על עוד רשת של קישורים? בעלי אתרים שעשו שימוש ברשת קישורים בשם "SAPE", מדווחים על כך שהאתרים שלהם ירדו בדירוגים. בנוסף לכך, מאט קאטס צייץ לפני חודש כי גוגל בודקת "תוכנה רוסית למכירת קישורים", ו– SAPE היא אכן רשת שמקורה ברוסיה.

כמובן שהטכניקה של רשתות קישורים היא לא חדשה, ונראה שפעם בכמה שנים, גוגל מחליטה לפשוט על רשת אחרת. נראה שמדובר על רשתות מתוחכמות יחסית, ולכן גוגל צריכה לצבור מספיק "עדויות" כדי למצוא את החשודים.

גוגל מעדכנת דפי פרופיל חדשים בגוגל+

לפוסט המקורי בתוך גוגל פלוס

גם גוגל ביצעה לאחרונה מספר שינויים בעמודי הפרופיל שלה.

הפרופיל החדש בגוגל פלוס

מעבר לממשק עריכה יותר נוח לפרטים השונים ותמונת שער גדולה יותר, יש גם טאב מיוחד שמאגד בתוכו את כל הביקורות לעסקים מקומיים של המשתמש עצמו ומשתמשים אחרים. נראה שגוגל רוצה לעודד את המשתמשים להגדיל את כמות הביקורות שהם כותבים. עם זאת, משתמשים יכולים גם לבטל את התצוגה של הטאב לחלוטין.

טאב ביקורות בפרופיל החדש בגוגל פלוס

טוויטר מתגאה בנתונים אודות הציוצים המקודמים

לפוסט הרשמי באתר של טוויטר למפרסמים

בחורף שעבר השיקה טוויטר סקרים מיוחדים שקודמו באמצעות חשבון @TwitterSurvyes. הסקרים עצמם הוטמעו בתוך הציוצים ולא נפתחו בחלון נפרד. הסקרים שאלו בין היתר, אודות רמת המודעות של הגולשים למותגים שונים ברשת. בעתיד הסקרים הנ"ל יהפכו להיות חלק מכלי הפרסום שטוויטר מציעה למפרסמים ביפן, ארה"ב ואנגליה.

בכל אופן, כבר בשלב הבטא, הסקרים חשפו מספר נתונים מעניינים:

  • רמת המעורבות של גולשים שצפו בציוצים ממומנים, הייתה גדולה ב- 22% מאשר זו שלא צפו בהם
  • משתמשים שנחשפו לאותו ציוץ 2-3 פעמיים, הראו עליה של 10% באהדה למותג
  • כאשר המשתמשים ביצעו אינטראקציה עם ציוץ ממומן, רמת האהדה שלהם עלתה ב – 30% והרצון לרכוש מותר עלה ב – 53%.

מידע על הציוצים המקודמים של טוויטר

מדוע נאסר על עובדי יאהו לעבוד מהבית?

לכתבה בדה מרקר

מאריסה מאייר, מנכ"לית יאהו החדשה, החליטה לאסור בסוף החודש שעבר על עבודה מהבית בקרב עובדי יאהו. כעת מסתבר שההחלטה של מאייר כנראה נבעה בין היתר מנתונים שהצביעו על כך שרוב העובדים כלל לא נכנסים למערכת של יאהו מהבית. מכיוון שגם מגרשי החניה בחברה נותרו מיותמים, כל מה שנשאר למאייר לעשות זה 1+1 ולהבין שחלק מהעובדים כנראה לא עושים את העבודה שלהם, פשוטו כמשמעו. לפי דיווחים קודמים, זו לא הפעם הראשונה שבה מאייר מחליטה החלטות כבדות משקל כשהיא מסתמכת בעיקר על נתונים מספריים.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

תג הדפדוף יוצא לפנסיה, רכישה מיידית של פריטים מאינסטגרם ושיפורי מיקוד בלינקדין

גוגל נקנסה (שוב) על ידי האיחוד האירופאי האיחוד האירופאי קנס את גוגל פעם נוספת בסכום ...

10 תגובות

  1. אוקי, אולי יש לי הצתה מאוחרת…
    שאלה לגבי ענישה של גוגל על לינקים קנויים:
    מה לגבי פרסומות באתרים? למשל פרסומות ב ynet וכו'. הם לינקים קנויים לכל דבר. גם על זה גוגל מתכוון להעניש?

    • יולי, בוא נניח שלדף הבית של האתר שאתה מקדם, מוצג קישור עם חשיפה בארבעה מקומות בלבד:

      1. קישור מפוסט אורח באתר אחר, שמביא 0 מבקרים.

      2. קישור שקנית משרות מכירת קישורים, שמביא 0 מבקרים.

      3. קישור מפרסומת ב-ynet, שמביא 0 מבקרים.

      4. כתובת דף הבית מוצגת בפרסומת בערוץ 2, הוא מביא לאתר 50,000 מבקרים מדי יום, וכמעט כולם מאותתים על שביעות רצון עילאית מהביקור באתר.

      מהו היחס שבין ערכי ארבעת הקישורים?

      • עמנואל [אנחה]
        אני יודעת על כוחו של קישור עם תעבורה. לא רוצה להתחיל כאן את הדיון בעניין.

        מה שאני תוהה לגביו הוא הענישה שגוגל עושה לקישורים בתשלום. הרבה חברות פרסום ממקמים באנרים באתרים ברחבי הרשת. פרסומות. תכלס, זה קישור קנוי לכל דבר.
        מה שאני תוהה לגביו האם גוגל מתכוון להקצין ולהתחיל להעניש גם קישורים כאלו.
        האם הוא בעצם מנסה לומר – לא קניתם גוגל אדס -> תענשו!

        • יולי, אני מתנצל. ראי את ההסבר בתגובה שלי לאיתי. על פי המודל העדיף של פעולת גוגל שמסתמן מזה שנתיים, גוגל "מעניש" מעכשיו את הדפים שמקבלים קישורים מכל מיני סוגים בשל העדר תנועת גולשים או בשל רמת שביעות רצון נמוכה או שלילית, ולא בשל רכישת קישור קנוי מגוף שמוכר קישורים, או קישור שיוצא מבאנר פירסומי.

      • וזה צריך להיות "האתר שאת מקדמת"
        אנחנו מתדיינים כאן מספיק כדי שתזכור 🙂

  2. איתי,

    א. את הנפילה במיקומים של לקוחות SAPE אפשר להסביר על פי שני מודלים הפוכים של שיטת הפעולה של גוגל:

    1. גוגל "העניש" את SAPE על ידי הורדת ערך הקישורים היוצאים, ומדי פעם (ודאי לא "פעם בכמה שנים") הוא פושט על שרות מכירת קישורים אחר.

    2. גוגל עובר בהדרגה לשיטת חישוב ציוני הרלוונטיות, שעל פיה לא תכונות הדף ותכונות הדפים המקשרים אליו קובעות את הציון, אלא רק פרמטרים דמוגרפיים, וביניהם גם שיעור השימוש בקישור נכנס ורמת שביעות הרצון ממה שהגולשים מצאו בדף המקושר. מודל זה חסין לספאם, והוא מייתר לכן גם את הצורך לפשוט על רשתות מכירת קישורים שאינן מזרימות גולשים, כגון מרבית הקישורים מאתרים בשפה זרה.

    ב. עובדים שכירים שמתרגלים לעבוד מהבית מפתחים, על פי נסיוני הצנוע, מנטליות של פרילנסרים, ומתחילים להתייחס למעסיק כאל לקוח שיש לשפר את פער הרווח לשעת עבודה עבורו (משמע, אם השכר לשעת עבודה קבוע, יש להפחית את המאמץ המושקע).

    מסיבה זו, חשיבתם נוטה להתקבע ופריון העבודה שלהם, במטלות שדורשות חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית ועבודת צוות, יורד פלאים.

  3. סתם שמועות, אם מסתכלים לעומק – זה סתם אפקט באזז, היה עדכון כמה אנשים שעשו ספאם ועל הדרך גם קנו כמה sape נדפקו, מאט קאטס דיבר על רשת קישורים רוסית
    וזהו
    בתכל'ס, תסתכל בתגובות ב bhw ובכל האתרים האחרים, אין קורלציה

    • איתי ברנר

      יכול להיות שאלו קישורים ישנים.

      אל תשכח שגוגל בוחן את הקישורים גם לפי הוותק הכולל שלהם (כמה זמן בעצם הם היו בתוך הרשת הזו שנקראת SAPE)

  4. אכן, היה שינוי בניוזפיד של פייסבוק, כל הכבוד. אם אתם רוצים לדעת מה כדאי לעשות על מנת לנצל את הניוזפיד החדש של פייסבוק בדף העסקי או הפרטי שלכם קבלו עוד נתונים כאן: http://www.makai.co.il/?p=218

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים