חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (9.12.11) | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (9.12.11)

חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (9.12.11)

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. פיד ה-RSS של הבלוג לא כולל את העדכונים הללו, לכן יש להירשם אליו בנוסף – הרשם לעדכוני החדשות וקבל את הידיעות ישירות למייל >>

פייסבוק מפתחת כלי למדידת סנטימנט התגובות (Clickz)

פייסבוק מפתחת כלי חדש שיתווסף למדדי הסטטיסטיקה המופיעים ב – Insights for Page (כלי המציג נתונים אודות האינטראקציה של אוהדים עם עמודים). הכלי החדש יספק מידע אודות תגובות שליליות במיוחד ופרסומים שסומנו כספאם.  הכלי החדש מהווה שינוי מדיניות עבור פייסבוק, שרק בחודש אוקטובר הודיעה כי מכיוון שהרוב  המכריע של התגובות הן חיוביות, אין צורך בפיתוח כלים לאנליזה של תגובות שליליות.

שאלת המדרגים האנושיים עולה שוב (PotPieGirl)

PotPieGirl, הבלוגרית (ובעלת חברת SEO) שחשפה את ההנחיות למדרגים האנושיים של גוגל לפני כמה חודשים, כתבה פוסט נוסף על הנושא ובו הוא מביא מידע שנלקח מפורומים של אותם מדרגים (כן, יש פורומים כאלו…). מסתבר שרוב המדרגים עובדים דרך חברות חיצוניות ומדובר עבורם בעיקר בהכנסה נוספת או הכנסה שבין עבודות.

בהמשך היא מביאה ציטוט של אחד ממהנדסי גוגל שאומר כי דירוג של מדרג אחד לא יכול להשפיע בשום פנים ואופן על מיקומו של אתר בפועל. עם זאת, היא מסיקה מהציטוט הזה משהו שכנראה נרמז לדעתה בין השורות: אם כמה מדרגים מסמנים אתר כלא רלוונטי לשאילתא, דווקא כן יכולה להיות השפעה מכיוון שהוא מסומן בסוג של דגל אדום.

הפוסט הזה עורר כצפוי לא מעט תגובות ואפילו מאט קאטס טרח והגיב עליו כששלל מכל וכל את המסקנה הזו (להלן קישור לתגובה שלו). לפי דבריו של קאטס, המטרה של המדרגים הייתה ונשארה לעזור בבדיקה של השינויים באלגוריתמים, ולא לעלות או להוריד דירוגים של אתרים ספציפיים.

בכל מקרה, נראה שכל עניין המדרגים האנושיים עדיין רחוק מלהגיע להכרעה, לפחות כל עוד הרבה מאוד מקדמי אתרים לוקחים את התגובות של אנשי גוגל בעירבון מוגבל.

גוגל מתנערת מפיירפוקס,כנראה שסופית (ניוזגיק)

בימים היפים בהם Firefox היה המתחרה העיקרי של IE וכרום היה עוד חזון רחוק, גוגל היוותה את הגב הכלכלי של קרן מוזילה (מפתחת הדפדפן) בכך ששילמה לה דולר על כל התקנה של הדפדפן שכללה את גוגל כמנוע החיפוש הדיפולטיבי.

אבל היום הזמנים השתנו ולגוגל יש את כרום וברור היה כי נתק מוחלט בין החברות הוא רק שאלה של זמן. החודש הסתבר שההסכם הנ"ל לא יחודש לאחר נובמבר, מה שיקשה מאוד על ההתנהלות של מוזילה שהיא בעיקרון ארגון ללא מטרת רווח.

תחזיות קודרות לגבי המשך הירידה בפופולאריות של FF שאולי יביאו להפסקת הפיתוח הן לא טובות במיוחד עבור עולם ה– SEO. מלבד העובדה שכרום שולח נתונים לגוגל, נתונים שאולי לא היינו רוצים כל כך לחשוף עם ענקית החיפוש, ל– FF יש עדיין את ארסנל התוספות הטוב ביותר: החל מ– SEO Quake בגרסה המתקדמת ביותר ועד ל– Link Diagnosis, אחד הכלים החינמיים הטובים ביותר לבדיקת אתרי מתחרים (בלי ההרחבה ל–FF, הוא מציג נתונים חלקיים בלבד).

מעכשיו בינג גם באקס בוקס (Search Engine Watch)

עדכון החורף של ממשק קונסולות האקס בוקס מבית מיקרוסופט, הביא עימו גם מערכת חיפוש חדשה הנקראת באופן לא מאוד מפתיע, Bing. המערכת מאפשרת לחפש בכל התכנים ברשת הפנימית של האקס בוקס (רשת הלייב) הכוללים תוכניות טלוויזיה, משחקים, סרטים ומוזיקה. עד כה, היה צורך לחפש בכל ערוץ מדיה בנפרד. ברגע שהמערכת מזהה מחרוזת רלוונטית, היא מציגה מספר אפשרויות ולחיצה על כל אפשרות כזו, מבצעת את החיפוש עצמו (בערך כמו Google Suggest).

מי שיש ברשותו את מצלמת זיהוי התנועה קינקט, יכול לבצע חיפוש קול, בעוד השאר ייאלצו להסתפק בהקלדת התווים עם מקלדת וירטואלית המופיעה על גבי המסך.

מכיוון שהחיפוש עצמו לא ממש מזכיר את הגרסה הוובית של בינג, מדובר יותר בעניין תדמיתי שיווקי, ואולי גם ניסיון לעקוץ את פרויקט Google TV  שעד כה לא ממש הצליח להמריא.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים