איפה הפרסומות למונדיאל 2014, כפתורי שיתוף ל-Whatsapp, ירידה בתנועה לעמודי פייסבוק ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

מדוע כמעט ולא רואים פרסומות הקשורות למונדיאל בגוגל?

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

מי שיחפש את הביטוי World Cup 2014 או אפילו “מונדיאל 2014” בגוגל.קום וגם גוגל ישראל, צפוי להיתקל במידע כללי על המשחקים השונים, אך לא בפרסומות Adwords, גם לא בצדדים, כפי שאפשר לראות בתמונה (מבנה זה נקרא גם OneBox).

מונדיאל 2014

מדוע זה קורה ולמה בעצם גוגל מוותרת על מכרה זהב שכזה? לפי ההנחה של SEL ומתוך הכרות עם מקרים קודמים, מכיוון שהשמות World Cup, COPA 2014, Fifa ואפילו Brazil 2014 הם מונחים רשומים של Fifa, וכאשר מדובר במותגים כה גדולים, גוגל בדרך כלל לא מאפשרת למתחרים להופיע על מילות המפתח הללו גם כאשר תוכן המודעה עצמה לא כולל את הסימן הרשום. למעשה, אחת מהפרסומות הבודדות שמופיעה היא זו של קוקה קולה, אך גם אז מדובר בהפניה לסרטון יו-טיוב ולא לאתר של קוקה קולה.

לעומת זאת, כאשר מדובר בחיפושים של מוצרים נלווים (Gear), מסתבר שקל יותר להתברג לתוך התוצאות הממומנות, אז מופיעות למשל פרסומות של אדידס וחולצות של אמאזון. אצלנו לעומת זאת חיפוש מקביל של “חולצות מונדיאל 2014” או “נעלי מונדיאל 2014” מציג עמוד תוצאוצ דל במיוחד עם תוצאות אורגניות רגילות בלבד.

המלחמה בין האצ’ט ואמאזון עולה מדרגה

לכתבה המקורית בגארדיאן

תקציר הפרקים הקודמים: בחודש שעבר צף אל פני השטח סכסוך עסקי בין אמזון לבין אחת מהוצאות הספרים הגדולות בעולם, Hachette. הסכסוך חשף בין היתר “רשימת חיסול” של ספרים שהפסיקו להימכר בחנות בעוד ספרים אחרים של המו”ל הוצעו במחירים לא אטרקטיביים לצד ספרים זולים יותר אותם רצתה אמאזון לקדם. בנוסף לזאת, התקבלו דיווחים רבים על עיכובים בקבלת ספרים של ההוצאה שהוזמנו באתר.

מהלך זה מן הסתם האיר את אמאזון באור לא מחמיא תוך כדי שהיא פוגעת לא רק בשותף עסקי חשוב, אלא גם בקוראים עצמם. בין שאר הסופרים שנפגעו מן המהלך ניתן לציין את ג’יי קיי רולינג שפרסמה דרך ההוצאה את ספרה האחרון, “קריאת הקוקיה” בגרסת האודיו וכבר החלה לקבל הזמנות לספר הבא בסדרה.

כעת נראה שאמאזון ממשיכה להסתבך ויצרה גל מחאה בחנויות ספרים קטנות בארה”ב אשר החלו להפיץ באנרים ברשת עם סיסמאות כמו “תודה אמאזון, אנחנו [החנויות העצמאיות] נמשיך מכאן”. גם הסופר / הקומיקאי סטפן קולבורט שעובד עם ההוצאה וכיום מנחה תוכנית טלוויזיה, לא היסס להפנות אצבע משולשת בשידור חי כלפי בזוס…

 למרות זאת, נראה ששתי החברות דווקא מנסות להנמיך את הלהבות ולשדר עסקים כרגיל, כשאמזון הציעה לשאת בעול של 50% מהנזקים שנגרמו לסופרים עצמם במהלך המאבק אם האצ’ט תממן את 50 האחוזים הנותרים. היו אף מספר סופרים כמו Hugh Howey שצידדו דווקא באמאזון והביעו את דעתם שהאצ’ט מנסה לבלום את המעבר לקריאת ספרים דיגיטאליים ולשמור על רמת מחירים גבוה בשוק הספרים.

מה שבטוח שכל יום נוסף שבו המאבק הזה ממשיך לככב בכותרות, כנראה מזיק לכל הצדדים המעורבים :  אמאזון, האצ’ט, הסופרים והקוראים.

פייסבוק: לא מנסים לסחוט אתכם, אבל שווה לכם לפרסם אצלנו…

לפוסט המקורי בבלוג של פייסבוק לעסקים

פוסט ארוך, אבל די מאכזב של בריאן בולנד ממחלקת שיווק המודעות בפייסבוק מנסה לענות על השאלה שכל כך הרבה בעלי עסקים היו רוצים לקבל עליה תשובה: למה התנועה האורגנית שהם מקבלים לעמודים שלהם יורדת?

הסיבה הראשונה לכך לפי פייסבוק היא שטף המידע העצום כיום: משתמשים מסוימים עלולים לראות 1,500 פריטי מידע שונים בכל התחברות, ואצל חלק מהם מדובר במספר גדול פי 10. לתחרות הגוברת על הפיד של הגולש מתווספת גם העובדה שהגולשים כיום אוהבים הרבה יותר עמודים, 50% יותר מאשר בשנה הקודמת ליתר דיוק.

 כתוצאה מכך, פייסבוק מראה רק כחמישית מן העדכונים, בערך כ-300 (כאשר באופן דומה לגוגל, התוכן הפחות רלוונטי מופיע רק אם המשתמש ממשיך וגולל), וגם זה לאחר הסינון של ספאם וחומר בעל אופי שיווקי בוטה מהפיד באמצעות הפילטרים שנכנסו לפעולה בחודשים האחרונים.

בשלב הזה בולנד מעט סותר את עצמו כאשר מצד אחד הוא כותב שהסיבה לשינוי היא לא בגדר ניסיון לסחוט בעלי הדפים שחווים ירידה בתנועה ולגרום להם לשלם כסף, אך מצד שני הוא מדגיש כמה הפרסום בפייסבוק יכול לתרום לעמודים קיימים שסבלו מירידה כזו בדיוק, ולדבריו לתת להם להגיע לקהל יעד ממוקד ולהשיג את היעדים שהציבו לעצמם.

בכל מקרה, בשורה התחתונה, בולנד לא מציע פיתרון של ממש ונראה שהוא בעיקר רוצה להרגיל את בעלי העסקים לרעיון שממש כמו בגוגל, בטלווזיה ואפילו בעיתונות, כך גם בפייסבוק אין מתנות חינם. והאמת? חבל רק שהוא לא יכול לכתוב את כל זה בפחות מכמעט 1500 מילים.

האם אנחנו מוכנים לכפתורי שיתוף אל ווטסאפ?

לפוסט המקורי ב-Marketing Land

המחשבה על שיתוף אל Whatsapp אולי נשמעת משונה : נכון שמדובר באפליקציה פופולארית במיוחד עם 500 מיליון משתמשים ו-50 מיליארד הודעות פרטיות שנשלחות מידי יום, אבל כמה משתמשים כבר יירצו לשתף מידע עם קבוצה מצומצמת של חברים? ומה עם כל אלו שגולשים אל האתר מהמחשב או מהטאבלט וכלל לא יכולים לגשת ל-WhatsApp? וובכן – מסתבר שלמרות הכול, ניסוי שערך אתר USA Today עם כפתור שיתוף שכזה, הראה שהוא היה אחראי ללא פחות מ-18% מן השיתופים באתר ובכך עקף את כפתור הציוץ מחדש של טוויטר (13%), למרות שהוא עדיין ניצב הרחק מאחורי השיתוף בפייסבוק ובאמייל (34% ו-35% בהתאמה).

למרות זאת, חשוב לדעת שנכון לעכשיו, כפתור השיתוף המדובר לא פועל עם אפליקציות חיצוניות וגם לא במערכת אנדרואיד. כמו כן, לעיתים ההפניות מקישורים ב-Whatsapp  עלולות לא להיספר בצורה נכונה על ידי מערכות למדידת תנועה ולהיראות כמו תנועה ישירה במקום תנועה שהמקור שלה הוא בהפניה.

גוגל תתריע על הפניות לא נכונות במובייל

לפוסט המקורי בבלוג מנהלי האתרים של גוגל

ואם הזכרנו הפניות, ההכרזה הזו בוודאי תיטב עם הגולשים, אבל קצת פחות עם בעלי האתרים שלא התאימו אותם למובייל כמו שצריך : מסתבר שהתופעה של אתרים שמפנים גולשים בסלולר מעמוד פנימי באתר לדף הבית כל כך נפוצה, שגוגל בעצמה החליטה לשים לזה סוף ומעתה תזהיר את הגולשים שהאתר מנסה להפנות אותם לעמוד לא נכון. האזהרה תופיע היכן שכיום מופיע התיאור של הדף, באופן דומה להודעה שהחלה להופיע בחודשים האחרונים לצד עמודים שנחסמו דרך Robots.txt, אך נסרקו בכל זאת על ידי גוגל.

אזהרת הפנייה

למרות זאת, יש לציין שגוגל תשלח לאותם בעלי אתרים התראות על ההפניות הלא נכונות דרך כלי מנהלי האתרים ותספק כתובות URL  לדוגמה. למעשה, ההמלצה הרשמית היא שאפילו אם אין לכם גרסה של העמוד שמתאימה למובייל, השאירו את הגולשים בגרסת ה-Desktop וחשבו איך אפשר להפוך את האתר לרספונסיבי.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
52
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104777
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100213
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99106
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.