בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
זעזוע בעולם ה- PPC? מודעות Adwords משולבות טקסט ותמונה
לפוסט המקורי ב- Search Engine Land
לפני כשלושה ימים, גוגל הכריזו כי הם יאפשרו להוסיף תמונות למודעות טקסט של Adwords במנוע החיפוש שלהם (זאת בניגוד למודעות תמונה רגילות ברשת אתרי השותפים), ונראה שמאז עולם ה- PPC נמצא בסערה.
כפי שהדברים נראים כרגע, התמונות יופיעו מעל החלק הטקסטואלי במודעה ורק במודעה הראשונה בכל גוש של פרסומות. גוגל גם דורשת שהתמונות יהיו ברזולוציה ספציפית של 640 על 360 (פורמט רחב של 16:9) ושיהיה ניתן לראות אותן בברור גם בעמוד הנחיתה. כמו כן, אם יש בתמונות יותר מדי שטח לבן או שהן לא מתאימות בדיוק למילות המפתח, הן עשויות לפסול את אישור המודעה.
בעוד מובילי דעה בתעשיות כגון תעשיית הרכב והנופש מדברים בשבחם של הפרסומות החדשות, אין ספק שעבור המקדמים האורגנים מדובר בעוד מכה מכיוון שהפרסומות החדשות ידחפו עוד יותר למטה את התוצאות האורגניות… מצד שני, כרגע התמונות האלו מופיעות רק ב – 1% מן החיפושים, כך שאין מה להיכנס לפאניקה.
מאט קאטס על הנחות שגויות בתעשיית הקידום
מאט קאטס ממשיך בסדרת קטעי הוידאו שלו בעקבות שלל העדכונים של גוגל, והשבוע הוא נותן מספר טיפים לגבי הנחות שגויות בתעשיית ה- SEO:
- הרבה אנשים לא מבינים שעדכון נתונים משמעותו שהאלגוריתם של גוגל ממשיך לפעול באותה דרך, אבל המידע שהוא מקבל משתנה. לעומת זאת, שינוי באלגוריתם (כמו פינגווין במהדורה המשופרת) משנה את האופן בו האלגוריתם עצמו פועל.
- גוגל לא ביצעה את השינויים במנוע האורגני כדי שאנשים יקנו עוד פרסומות ממומנות, להפך! אם גולש מקבל חווית חיפוש אורגנית טובה, הוא יחזור לגוגל יותר פעמיים ויהיה נאמן יותר…
- אל תחשבו רק מנקודת המבט המצומצמת של בניית קישורים, אלא על הספקטרום הרחב יותר של שיווק, במיוחד ברשתות חברתיות, כמו גם חווית המשתמש שאתם מציעים באתר. אם אתם לא תציעו חווית משתמש טובה יותר, אתרים אחרים יקחו את הרעיון שלכם ויממשו אותו באתר נוח יותר לשימוש (הוא נותן כדוגמה את Craigslist שלמרות הפופולאריות שלו, נראה כמו אתר שנבנה ב-95…).
יאהו מציגה עיצוב חדש לתוצאות החיפוש
להכרזה הרשמית דרך הבלוג של יאהו בטאמבלר
יאהו מציגה השבוע עיצוב חדש לתוצאות החיפוש אשר ממקם את תוצאות החיפוש במיקום גבוה יותר בעמוד וגם גורם לדף התוצאות עצמו להיטען מהר יותר. עמודי החיפוש כוללים גם סרגל ניווט עליון לאתרים אחרים של יאהו כגון דיווחי הספורט ומזג האוויר הפופולאריים למדי בארה”ב.
כרגע מדובר אמנם בשינויים מינורים למדי, אבל ביאהו מבטיחים שבחודשים הקרובים, עמודי התוצאות שלהם יהיו יותר ויותר דומים לעמוד הבית החדש שלהם.
ניסוי חדש של גוגל: מאמרי עומק
לפוסט המקורי ב- SearchEngineLand
ד”ר פיטר מאיירס מ- MOZ (לשעבר SEOmoz) שם לב שגוגל החלו להציג חלקים של מאמרים בתוך התוצאות המקומיות שלהם. למעשה לא מדובר בדיוק במאמרים בצורה שבה אנחנו חושבים עליהם, אלא בביקורת מסעדות של עיתונים נחשבים כגון הניו-יורק טיימס והוול סטריט ג’ורנל. SEL פנו לגוגל לקבלת הסבר לפשר התוצאות האלו, ונענו כי אכן מדובר בניסוי.
סקירת וידאו בעברית של Google Glass
צוות GeekTime (לשעבר ניוזגיק) העלה את אחת הסקירות הראשונות והמקיפות ביותר ברשת הישראלית על משקפי המציאות הרבודה של גוגל. הסיקור כולל את הוידאו למטה, אבל גם סקירה טקסטואלית מקיפה אודות אספקטים שונים של המשקפיים כגון עיצוב, תחושה, תצוגה, ממשק, מצלמה וסנכרון עם סמארטפונים.
לסיום, הם מסכמים כי מדובר באביזר עם פוטנציאל אדיר לשנות את החיים של אנשים מסוימים אך מסייגים את עצמם ואומרים כי כרגע “חוץ מצילום תמונות וחיפוש בגוגל אין הרבה מה לעשות איתו (פרט להצלחה בדייטים, כמובן).”