חדשות: מודעות אדוורדס עם תמונות, מאמרי עומק בתוצאות גוגל, עיצוב חדש ביאהו ועוד | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות: מודעות אדוורדס עם תמונות, מאמרי עומק בתוצאות גוגל, עיצוב חדש ביאהו ועוד

חדשות: מודעות אדוורדס עם תמונות, מאמרי עומק בתוצאות גוגל, עיצוב חדש ביאהו ועוד

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

זעזוע בעולם ה- PPC? מודעות Adwords משולבות טקסט ותמונה

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

לפני כשלושה ימים, גוגל הכריזו כי הם יאפשרו להוסיף תמונות למודעות טקסט של Adwords במנוע החיפוש שלהם (זאת בניגוד למודעות תמונה רגילות ברשת אתרי השותפים), ונראה שמאז עולם ה- PPC נמצא בסערה.

כפי שהדברים נראים כרגע, התמונות יופיעו מעל החלק הטקסטואלי במודעה ורק במודעה הראשונה בכל גוש של פרסומות. גוגל גם דורשת שהתמונות יהיו ברזולוציה ספציפית של 640 על 360 (פורמט רחב של 16:9) ושיהיה ניתן לראות אותן בברור גם בעמוד הנחיתה. כמו כן, אם יש בתמונות יותר מדי שטח לבן או שהן לא מתאימות בדיוק למילות המפתח, הן עשויות לפסול את אישור המודעה.

בעוד מובילי דעה בתעשיות כגון תעשיית הרכב והנופש מדברים בשבחם של הפרסומות החדשות, אין ספק שעבור המקדמים האורגנים מדובר בעוד מכה מכיוון שהפרסומות החדשות ידחפו עוד יותר למטה את התוצאות האורגניות… מצד שני, כרגע התמונות האלו מופיעות רק ב – 1% מן החיפושים, כך שאין מה להיכנס לפאניקה.

מודעות אדוורדס עם תמונה

מאט קאטס על הנחות שגויות בתעשיית הקידום

מאט קאטס ממשיך בסדרת קטעי הוידאו שלו בעקבות שלל העדכונים של גוגל, והשבוע הוא נותן מספר טיפים לגבי הנחות שגויות בתעשיית ה- SEO:

  1. הרבה אנשים לא מבינים שעדכון נתונים משמעותו שהאלגוריתם של גוגל ממשיך לפעול באותה דרך, אבל המידע שהוא מקבל משתנה. לעומת זאת, שינוי באלגוריתם (כמו פינגווין במהדורה המשופרת) משנה את האופן בו האלגוריתם עצמו פועל.
  2. גוגל לא ביצעה את השינויים במנוע האורגני כדי שאנשים יקנו עוד פרסומות ממומנות, להפך! אם גולש מקבל חווית חיפוש אורגנית טובה, הוא יחזור לגוגל יותר פעמיים ויהיה נאמן יותר…
  3. אל תחשבו רק מנקודת המבט המצומצמת של בניית קישורים, אלא על הספקטרום הרחב יותר של שיווק, במיוחד ברשתות חברתיות, כמו גם חווית המשתמש שאתם מציעים באתר. אם אתם לא תציעו חווית משתמש טובה יותר, אתרים אחרים יקחו את הרעיון שלכם ויממשו אותו באתר נוח יותר לשימוש (הוא נותן כדוגמה את Craigslist שלמרות הפופולאריות שלו, נראה כמו אתר שנבנה ב-95…).

יאהו מציגה עיצוב חדש לתוצאות החיפוש

להכרזה הרשמית דרך הבלוג של יאהו בטאמבלר

יאהו מציגה  השבוע עיצוב חדש לתוצאות החיפוש אשר ממקם את תוצאות החיפוש במיקום גבוה יותר בעמוד וגם גורם לדף התוצאות עצמו להיטען מהר יותר. עמודי החיפוש כוללים גם סרגל ניווט עליון לאתרים אחרים של יאהו כגון דיווחי הספורט ומזג האוויר הפופולאריים למדי בארה"ב.

כרגע מדובר אמנם בשינויים מינורים למדי, אבל ביאהו מבטיחים שבחודשים הקרובים, עמודי התוצאות שלהם יהיו יותר ויותר דומים לעמוד הבית החדש שלהם.

ניסוי חדש של גוגל: מאמרי עומק

לפוסט המקורי ב- SearchEngineLand

ד"ר פיטר מאיירס מ- MOZ (לשעבר SEOmoz) שם לב שגוגל החלו להציג חלקים של מאמרים בתוך התוצאות המקומיות שלהם. למעשה לא מדובר בדיוק במאמרים בצורה שבה אנחנו חושבים עליהם, אלא בביקורת מסעדות של עיתונים נחשבים כגון הניו-יורק טיימס והוול סטריט ג'ורנל. SEL פנו לגוגל לקבלת הסבר לפשר התוצאות האלו, ונענו כי אכן מדובר בניסוי.

מאמרים מקיפים בתוצאות

סקירת וידאו בעברית של Google Glass

לסקירה באתר GeekTime

צוות GeekTime (לשעבר ניוזגיק) העלה את אחת הסקירות הראשונות והמקיפות ביותר ברשת הישראלית על משקפי המציאות הרבודה של גוגל. הסיקור כולל את הוידאו למטה, אבל גם סקירה טקסטואלית מקיפה אודות אספקטים שונים של המשקפיים כגון עיצוב, תחושה, תצוגה, ממשק, מצלמה וסנכרון עם סמארטפונים.

לסיום, הם מסכמים כי מדובר באביזר עם פוטנציאל אדיר לשנות את החיים של אנשים מסוימים אך מסייגים את עצמם ואומרים כי כרגע "חוץ מצילום תמונות וחיפוש בגוגל אין הרבה מה לעשות איתו (פרט להצלחה בדייטים, כמובן)."

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

אמזון בישראל, סדרה של שינויים בפייסבוק ומה יש לגוגל להגיד על מיתוסים של SEO

אמאזון נכנסת לישראל, אבל מה זה בעצם אומר? אז כולנו שמענו על הכניסה של אמאזון ...

7 תגובות

  1. פבל ישראלסקי

    לא הבנתי את הדוגמא של קרייגזליסט בהקשר למה שמאט דיבר עליו. הרי זו בדיוק דוגמא לאתר שחווית המשתמש שלו לא משהו ויחד עם זאת הוא מאד מצליח…

    • כרייגלייסט הינו דוגמא לאתר אשר איננו מושקע בכלל ומאוד מופשט אשר המשתמשים בו מוצאים בו כלי נוח ופשוט לשימוש אשר עונה במדויק לצרכים ,
      וזו הסיבה להצלחתו
      הוא פשוט עושה את העבודה
      אם באתר היו משקיעים ביופי בחדשנות היו מפספסים את הפואנטה ,,,

      • דבר נוסף כך את דף גוגל כדוגמא הוא פשוט נותן לך רק את מה שלמענו באת לראות הוא לגמרי רייק !! הוא לא חדשני ואפשר לומר שמבחינת המראה שלו הוא ניראה כמעט במדיוק כפי שניראה לפני עשור,,,

    • איתי ברנר

      הוא מתכוון שאתר אחר יכול להעתיק את חווית השימוש באופן טוב יותר ולהצליח יותר ממנו… אבל קאטס לא טורח להדגיש שהאתר מאוד ותיק וידוע.

  2. תודה, אהבתי את הסקירה של המשקפי גוגל 🙂

    לגבי הסרטון של מאט קאטס…
    הוא מדבר על חווית משתמש אבל לי זה הרגיש שזו עמדה יותר סוביקטיבית של "אני חושב" ופחות "אני יודע". ו "האלגוריתם אוהב את זה".
    UI זה חשוב, אבל אני לא בטוחה שהאלגוריתם כבר שם.

  3. היי מאמר מעולה איפה מצאת את הווידאו של כץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים