מאט קאטס יוצא לחופש הגדול, הניסוי הרגשי של פייסבוק, אשלי מדיסון נוחת בישראל ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

מאט קאטס לוקח הפסקה מגוגל עד חודש אוקטובר

לפוסט המקורי בבלוג של קאטס

מאט קאטס הודיע בבלוג האישי שלו כי הוא לוקח הפסקה מפעילותו בגוגל החל משבוע הבא ועד חודש אוקטובר, זאת על מנת להיות יותר עם אשתו, או כפי שהוא כותב בעצמו “אני יודע שהיא רוצה שאהיה יותר בסביבה, ולא רק במובן הפיזי כשלמעשה המוח שלי עדיין בעבודה…”. מדובר בחופשה הארוכה ביותר שקאטס לקח אי פעם מגוגל, בה הוא עובד מאז שנת 2000. בכל אופן, קאטס מדגיש בפוסט שהוא לא יבדוק מיילים במהלך החופשה מכיוון שזו הדרך הטובה ביותר להתנתק מהעבודה (והאמת, קשה שלא להסכים איתו, אבל כמה אנשים באמת יכולים לעמוד בכך?!).

מה יעשו אנשי SEO שמחפשים עצה מגוגל בינתיים? קאטס מציע להם להשתמש ב-Webmaster Forums או בחשבונות החברתיים כמו הטוויטר של Google Webmaster Centeral. בכל מקרה, לא יהיה מי שיחליף אותו באופן רשמי ולכן כנראה שגם לא יפורסמו קטעי וידאו חדשים.

“הזכות להישכח” גורמת לחסימת אייטמים חדשותיים ב-Google.co.uk

לפוסט המקורי ב-PC World

החדשות הכי חמות על גוגל בחודש האחרון, לפחות בקרב הקהל הרחב, לא היו החיפוש הקולי המתקדם או קניית חברת הלווינים Skybox, אלא “הזכות להישכח”. כזכור, בחודש מאי בית המשפט של האיחוד האירופאי חייב את גוגל לספק טופס מיוחד דרכו אזרחים תושבי האיחוד יוכלו לבקש הסרה של תוצאות ספציפיות המאזכרות את שמם מגוגל.

כעת מסתבר שהזכות להישכח גורמת לשיבושים בהצגה של אייטמים חדשותיים משלושה אתרים גדולים ונחשבים באנגליה : BBC, The Guardian ו – Daily Mail. לצד ידיעות ישנות יחסית וכמה שאכן עסקו בנושאים רגישים (כגון זוג שנעצר מקיים יחסי מין בקרון רכבת ומועמד מוסלמי שלא התקבל לעבודה בחברת תעופה על רקע גזעני), אחד הטורים שהוסר עסק בסטן אוניל, יו”ר בנק ההשקעות מריל לינץ לשעבר. המעניין הוא שההסרה לא נגעה לאוניל עצמו, אלא לאחד  האנשים שהוזכרו בתגובות עבור אותו המאמר, כשגוגל לא הייתה מוכנה למסור לכתב את שם האדם שביקש את ההסרה.

מבין אתרי המדיה, ה-Guardian  וה-Daily Mail יצאו באופן פומבי נגד הצנזורה החדשה והאחרון אף קרא למוציאים לאור להילחם בחזרה ולא לתת יד לפגיעה בחופש העיתונות.

הזכות להישכח

האם פייסבוק משחקת לכם ברגשות (ולמה אתם מעוצבנים מזה…)?

לכתבה באתר “הארץ”

בתחילת השבוע הסתבר כי במהלך 2012 פייסבוק ערכה מחקר שנועד לבדוק כיצד אנשים מסוגלים “להדביק” אחד את השני ברגשות. המחקר נערך בשיתוף אוניברסיטת קליפורניה ואוניברסיטת קורנל.

העניין הבעייתי בניסוי היה שפייסבוק שינתה את האלגוריתם של הניוזפיד עבור 700,000 גולשים מבלי להודיע להם על כך, כשגרסה אחת הבליטה יותר רגשות שליליים ואילו השנייה יותר רגשות חיובים, זאת על מנת לראות האם קיימת מגמת דומה בפוסטים שהגולשים בניסוי העלו בעצמם.

בסופו של דבר קבעו החוקרים כי “מהתוצאות האלה עולה כי רגשות שמובעים בידי חברים, באמצעות רשתות חברתיות, משפיעות על מצב הרוח שלנו, והן למיטב ידיעתנו ההוכחה המחקרית הראשונה להתפשטות רגשות דרך רשתות חברתיות, ומספקת תמיכה בטענות שהיו שנויות בעבר במחלוקת, שרגשות מתפשטים דרך רשת”. עם זאת, בקטע אחר הם הקפידו לציין כי ההשפעה הייתה מינורית.

כעת, לאחר שהסיפור “התפוצץ”, לא מעט גולשים כועסים על פייסבוק בדיוק בגלל שהיא החליטה “לשחק להם ברגשות” בלי לבקש את רשותם קודם לכן. יש אף מספר חוקרים אמריקאיים שטוענים שהמחקר אינו עומד בחוקים האתיים של מחקרים פדראליים אשר גם חוקרים המבצעים ניסויים באופן פרטי נוהגים ליישר עימם קו. מצד שני, היו כאלו שטענו שפייסבוק מבצעת שינויים בניוזפיד כל הזמן, וגם אם כן, קשה להאמין שהמניפולציה המתונה הזו שינתה את חווית הגלישה באופן משמעותי.

רכשתם דומיין בסיומת IO? שימו לב לאן הולך הכסף

לפוסט המקורי ב-Gigadom

אם לאחרונה ראיתם אופציה מעניינת לקנות דומיין בסיומת IO אשר משתייך כביכול אל טריטוריית האוקיינוס ההודי (Indian Ocean Territory), אולי כדאי שתדעו שהסיפור מאחורי הסיומת הוא הרבה פחות תמים מכפי שנדמה : מדובר בקבוצת איים אשר השתייכו בעבר לצרפת ששעבדה את תושביו המקומיים, הצ’אגוס במאה ה – 18. במאה ה – 19 כבשה אנגליה את האזור והפכה את  הצ’אגוס לעובדי קבלן, אך בשנות ה – 60 החליטה לגרש את כולם על מנת למסור אותו לצבא ארה”ב, תוך כדי שהיא משקרת ביודעין לאו”ם וטוענת שמדובר בעם נודד. (בשנת 2000 אמנם התקבלה החלטה עקרונית בבית המשפט העליון של אנגליה לתת לצ’אגוס לחזור לאיים, אך זו טורפדה על ידי הממשלה).

בכל אופן, כיום החברה שמחזיקה בזכויות הרישום לדומיינים בכתובת IO היא חברה בריטית אשר מוכרת אותם כדומיינים יוקרתיים עבור לא מעט חברות סטארטפ, מחירי הרישום גבוהים מאוד יחסית ועומדים על 102$ + מיסים לתושבי האיחוד האירופאי, או מחיר כפול אם אתם מתגוררים בשאר העולם (ואתם חשבתם שהמחירים אצלנו יקרים…). לא פחות מקוממת היא העובדה שחלק מהרווחים מגיעים אל הממשלה הבריטית לצורך השקעה בטריטוריה שכיום נמצאים עליה בסך הכול 5,000 נחתים אמריקאים ופקידי ממשל בריטים.

חלק מרוכשי הדומיינים (כמו brink.io) כמובן כלל לא מודעים לסיפור יוצא הדופן מאחורי הסיומת, אך הם אומרים שכיום קשה למצוא דומיינים טובים. אחרים טורחים לציין שהמצב בו כל אחד יכול לרכוש כל דומיין למעשה הופכת את עניין המקור של הסיומת ללא רלוונטי במקרה ובו יש לה משמעות נוספת או שהיא משמשת בקיצור כתובות ארוכות. (לדוגמה, .me,.ly וכדומה)

האתר ששבר את השיא של אתרי הדייטינג הישראלים הוא בכלל קנדי…

לדיווח הוידאו באתר גלובס

אם להאמין לדיווח של גלובס, כבר מזמן לא נראתה כאן כניסה כל כך מוצלחת לאתר עולמי שהושק בגרסה עברית : לא פחות  ממיליון וחצי ישראלים ביקרו באתר “הבגידות” הקנדי אשלי מדיסון, ו – 180,000 מהם נרשמו לשירות שמפלה לרעה דווקא גברים שנאלצים לשלם בעבורו. האתר פורסם בעיקר בקשת, אך אחת מן הפרסומות נגנזה במהרה.

אגב, לפי התגובות (לא טרחנו לבדוק בעצמנו…), לא מדובר בשירות זול במיוחד ועלות הרישום הראשונית לשירות עולה 218 ש”ח… כמו כן, מבחינת SEO טהור, לפחות דף הבית של האתר רחוק מלהיות מותאם לגוגל ישראל מכיוון שהוא לא משתמש בכתובות ייחודיות עבור השפה העברית ולמעשה שולח את כל התוכן המותאם שלו באופן דינאמי דרך השרת, כך שלא בטוח שלמרות המספרים האלו, אתרי הדייטינג המקומים צריכים באמת להיות מודאגים.

כצפוי, נתוני הפתיחה המרשימים של האתר זכו לפחות להרמת גבה אחת מצד המייסדת של אתר הכרויות מתחרה (אל דאגה, למטרות חתונה הפעם) שמדברת על מספרים נמוכים הרבה יותר ולמעשה כותבת מאמר נגדי לריאיון שהתפרסם עם המייסד של אשלי מדיסון, נואל בידרמן  בוואלה (שהוא אגב יהודי ולטענתו אף נשוי באושר).

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
67
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104783
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100246
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99152
מדיה חברתית
דנה רוזן
82408
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.