גוגל מפתחת אלגוריתם דירוג לפי עובדות, פייסבוק מוחקת לייקים לא רלוונטים ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » גוגל מפתחת אלגוריתם דירוג לפי עובדות, פייסבוק מוחקת לייקים לא רלוונטים ועוד…
חדשות קידום אתרים

גוגל מפתחת אלגוריתם דירוג לפי עובדות, פייסבוק מוחקת לייקים לא רלוונטים ועוד…

אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע.

דירוג אתרים המתבסס על עובדות – האם זה אפשרי?

לפוסט המקורי ב – Search Engine Land

קבוצת חוקרים מגוגל פרסמה נייר המתאר כיצד ניתן לדרג אתרי אינטרנט על פי "אמון מבוסס ידע" (Knowledge Based Trust). לפי החוקרים, במקום להשתמש בסמנים חיצונים כמו קישורים, נעשה שימוש בסמנים פנימיים ובמיוחד אמיתות העובדות המצוינות במקור. יחד עם זאת, גם אם במקור יש מעט עובדות שגויות, הוא עדיין יכול להיחשב לכזה שניתן לתת בו אמון.

בזמן הניסוי, החוקרים בחנו 2.8 מיליון אלמנטים עובדתיים שהוצאו מהרשת ויכלו לצפות מראש את אמיתות המידע ב-5.6 מיליון אתרים ו-119 מיליון דפי רשת.

לבסוף מציינים החוקרים שאמון מבוסס ידע אינו חייב בהכרח להחליף את המדדים הקלאסיים כמו לדוגמה Pagerank, אך הוא בהחלט יכול להיות לעזר לצידם.

אינסטגרם מציעה פרסומות קרוסלה עם קישורים

לפוסט המקורי ב – Marketing Land

בדומה לפינטרסט משבוע שעבר, אינסטגרם הציגה השבוע "מודעות קרוסלה" שהן למעשה רצף של תמונות מתחלפות שבסופן יכול להופיע קישור לאתר של המפרסם או פונקציה אחרת כמו למשל כפתור תרומה. כידוע, עד כה לא היה ניתן ליצור שום קישורים באמצעות פוסטים מאינסטגרם, כך שהרשת נחשבה לכזו שיכולה לעזור למותגים לבנות את עצמם, אבל היא הייתה פחות אפקטיבית עבור מי שרצה להשיג תנועה עבור אתר האינטרנט שלו (אם כי הייתה אפשרות ליצור קישורים מעמודי הפרופיל שהיו בעצמם מקושרים מכל פוסט).

למרבה הצער, כמו עם צורות פרסום אחרות באינסטגרם, בתחילה מבנה הקרוסלה החדש יהיה זמין למפרסמים על בסיס מוגבל והן יתחילו להופיע בשבועות הקרובים במספר ווריאציות בהתאם לפידבק מהגולשים.

פינטרסט לא נשארת מאחור ומציגה מיקוד רחב יותר ומודעות מונפשות

לפוסט המקורי ב-Ad Age

גם פינטרסט לא נשארת מאחור והציגה הרחבות לאפשרויות המיקוד שלה במהלך כנס "Pinstitute". לדוגמה, במקום לפנות רק אל חובבי ספורט, יהיה ניתן לפנות ספציפית יותר אל חובבי כדורגל. מעבר לכך, יהיה ניתן לסמן יותר מקבוצת מיקוד אחת, בדומה למודעות בפייסבוק. פורמט מעניין נוסף הוא של מודעות אנימציה (Animated Pins) שיופיעו כאשר המשתמשים יגללו את העמוד למטה. בארץ אנחנו מכירים את הפרסומות הללו היטב והן יכולות להיות די מציקות, אך עדיין לא ברור איך הן יראו בפועל.

לצד ההכרזה הזו, ראש שיווק השותפים בחברה, Eric Hadley סירב לאשר את הדיווחים שלפיהם פינטרסט תציג כפתור קנייה לרכישות ישירות מן האתר.

פרטים נוספים על הדירוג של גוגל לאתרי מובייל

לפוסט המקורי ב – Search Engine Land

בכנס SMX West בפאנל הקידום לאתרי מובייל (Mobile SEO) נחשפו עוד כמה פרטים מעניינים על אלגוריתם החיפוש הסלולרי של גוגל:

  1. האלגוריתם יפעל בזמן אמת. העניין הוא שלא ברור מהי בדיוק הכוונה ב"זמן אמת" – האם מרגע שהגולש מקיש את השאילתא, או ברגע שבו גוגל סורק את העמוד? כך או כך, למרות שאין מה למהר, מי שיבצע אופטימיזציה לאתר שלו עד ה-21 באפריל, יוכל להיות שקט.
  2. האלגוריתם יפעל על בסיס עמוד אחרי עמוד – כאן כבר די ברור למה הכוונה : ייתכן שחלק מהעמודים שלכם ידורגו טוב ואחרים לא, כל זאת לפי מידת ההתאמה שלהם למובייל. בכל מקרה, אל תשכחו שבכלי מנהלי האתרים אפשר לראות את השגיאות על בסיס עמודים נפרדים.
  3. ישנם פרמטרים רבים שעדיין מתבססים על האלגוריתם הרגיל (ל-Desktop). נכון שידענו את זה כבר קודם, אבל בכל זאת מפתיע לשמוע שאלמנט כמו מהירות העלייה של העמוד (Pagespeed) הוא אחד מהם. מה שבטוח הוא שכרגע אנחנו פשוט עדיין לא יודעים מספיק וגוגל בעצמה עדיין ממשיכה להפעיל ניסויים שונים על האלגוריתם.

פייסבוק עושה "ניקוי אורוות" ללייקים

לפוסט המקורי בבלוג החדשות של פייסבוק

פייסבוק הודיעה שהיא תבצע הפחתה של מספר הלייקים בעמודים עסקיים בהתבסס על לייקים מחשבונות שהוקפאו על ידי המשתמשים מרצונם החופשי, כמו גם חשבונות של אנשים שנפטרו.

לפי פייסבוק, המהלך אמור להיטיב עם הדפים העסקיים מכיוון שהוא ייתן לבעלים מושג טוב יותר על מספר הלייקים האמיתי שלהם וישמור על רצף עם מספר הלייקים לפוסטים בודדים (עליהם כבר פועל הפילטר).

בכל אופן, המהלך לא אמור להוריד באופן חד מדי את מספר הלייקים ולמעשה אם חשבון מסוים יופעל לאחר שכובה, גם הלייק שלו ייכלל מחדש בספירה.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

פייסבוק תסתיר לייקים, פרסום בלי קוקיז פחות יעיל ומג'סטיק משתדרג

גם פייסבוק שוקלת להסתיר לייקים בדיוק כפי שהוחלט לפצוח בניסוי הסתרת לייקים באינסטגרם, כעת החברה ...

3 תגובות

  1. אני תוהה באיזה סדר "אלגוריתם דירוג לפי עובדות" ידרג דף שמטיף לאמונה ביהדות, דף שמטיף לאמונה בנצרות ודף שמטיף לאמונה באיסלם.

  2. האם יש לכם עוד מידע על איך הולך לעבוד האלגוריתם של ה"עובדות" ומה הכוונה לעבודות בכלל?…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים