[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
פייסבוק בוחנת פיילוט לתשובות מוכנות מראש
פייסבוק בוחנת פיילוט לכלי עזר עבור בעלי דפים של תשובות מוכנות מראש שמאפשר לשלוח תשובות לשאלות נפוצות בלחיצת כפתור מתוך ממשק ההודעות של העמוד. אפשר גם להכניס חלקים מוכנים מראש לתוך ההודעה : לדוגמה, שם מנהל הדף, שם השולח, כתובת אתר האינטרנט וכו’.
פייסבוק מסרה שהכלי יוצע למשתמשים ודפים נוספים בשבועות הקרובים, מה שיכול להקל מאוד על בעלי עסקים קטנים שעד כה לא היה להם מספיק תקציב כדי לשלם על כלי ארגוני שיעשה זאת עבורם או לשרות אנושי שינטר את כל ההודעות הנכנסות לעסק.
גוגל מתעדת להפוך את פינגווין לאלגוריתם שירוץ בזמן אמת
לפוסט המקורי ב – Search Engine Land
גוגל מתכוונת להפוך את אלגוריתם פינגווין לכזה שיעדכן את עצמו בזמן אמת ובכך לפתור את הבעיה של הרבה מאוד מנהלי אתרים שצריכים לחכות חודשים ארוכים בין עדכון לעדכון על מנת לראות שינויים בתוצאות. כרגע מדובר במשימה קשה מכיוון שהאלגוריתם לא בנוי לעבוד בצורה כזו, כך שהשינוי הזה בעצמו יכול להגיע רק עוד מספר רב של חודשים… לעומת זאת, עדכון פנדה לא יוכל כנראה לרוץ לבד בעתיד הנראה לעין. יחד עם זאת, ג’ון מולר אמר לפני כמה שבועות שגם עדכון פנדה וגם עדכון פינגווין רצים מהר יותר מאשר בעבר. (אם כי לא ברור עדיין האם הוא התכוון למהירות הפעולה עצמה או למהירות שלוקח לעדכון הידני להתקבע).
בקרוב: יותר פרסומות באינסטגרם
לפוסט המקורי ב-Business Insider
פייסבוק, בעלת השליטה באינסטגרם (החל מ-2012) הודיעה על כך שהיא תתחיל לשלב יותר תמונות בפידים של המשתמשים באינסטגרם בהתבסס, בין היתר, על הפרופיל שלהם בפייסבוק. כיום יש אמנם מיקוד בסיסי של פרסומות, אבל הוא מתבסס רק על הגיל, המין והמדינה של המשתמש.
מבחינת המפרסמים, הם יוכלו רק להרוויח מן המהלך מכיוון שהפרסומות יפתחו לעסקים בכל הגדלים, זאת בניגוד למצב היום שבו אינסטגרם עובדת רק עם פירמות פרסום גדולות. בהמשך ממשק הפרסום של פייסבוק אמור יהיה להתאחד עם זה של אינסטגרם כך שיהיה אפילו קל יותר לרכוש פרסומות.
המשתמשים עצמם אמורים לראות יותר פרסומות רלוונטיות אליהם, אבל כמו שכולנו יודעים מפייסבוק, הניסיון להתאים לנו פרסומות מותאמות אישית לא תמיד מצליח… בכל אופן, ממש כמו פינטרסט שהציגה השבוע את כפתור “קנה את זה“, כך גם אינטסגרם מתכוונת להציג כפתור Shop Now שיאפשר רכישה קלה מבלי לעזוב את האפליקציה.
האם באמת אפשר לחזות את ה-CTR האורגני לפי מיקום?
לפוסט המקורי ב-Search Engine Land
חלק מאיתנו אוהבים לציין שמקום ראשון בתוצאות החיפוש האורגנית מקבל X אחוזים מן הלחיצות, מקום שני מקבל Y אחוזים ומקום שלישי Z אחוזים, אבל מסקר חדש שהקיף 5 מיליון שאילתות, מסתבר שהתוצאות משתנות לחלוטין לא רק לפי השאלה אם מדובר בחיפוש של מותג, אלא גם לפי קטגוריות שונות של חיפושים כמו טכנולוגיה, מזון, אופנה, תיירות וכו’.
הסקר עצמו נערך על ידי Keylime Toolbox שהוקמה על ידי ונסה פוקס, לשעבר כתבת טכנית ואחד המהנדסים הבכירים בפרוייקט הוובמסטר טולס של גוגל (בין השנים 2005-2007). פוקס אומרת שבמקום להעריך את ה-CTR מול גופים אחרים. (Benchmark), עדיף לנסות לשפר את קו הבסיס. כמו כן, צריך להפריד בין מילות מפתח שקשורות למותג לבין מילות מפתח שאינן מציינות את המותג מכיוון שה-CTR של הראשונות גבוה יותר. בנוסף היא אומרת שלפעמיים למיקום גבוה יותר אין בהכרח את אותה השפעה כמו שיפור הנראות החיצונית של התוצאה (למשל, באמצעות “פירורי לחם” וסימוני מידע עשיר אחר).
האם ה-Pocket של Firefox יגביר את ההעתקות ברשת?
לדיון המקורי ב-Webmaster World
הגרסה האחרונה של Firefox (מספר 38.0.5) כוללת בתוכה גם את תוסף ה-Pocket כתוסף מובנה. למי שלא מכיר, Pocket מאפשר לקחת כל דף אינטרנט ולקרוא אותו מאוחר יותר. הבעיה היא שהתוסף לוקח את החלק המרכזי בעמוד ומסיר ממנו את המבנה, הפרסומות, המותג ואפילו את זכויות היוצרים, מה שהופך העתקה של תוכן לקלה ביותר במקרה הגרוע ביותר ובמקרה הפחות גרוע, פשוט מציגה את העמוד ללא ההקשר המקורי שלו.
גם משתמשים שעשו בעבר שימוש בתוסף מוצאים שהאינטגרציה שלו לתוך פיירפוקס לא נעשתה בצורה טובה וחלק מהאפשרויות של הממשק הלכו לאיבוד.
מצד שני, אסור לשכוח שבדפדפנים אחרים כמו למשל ספארי וכרום יש אפשרויות דומות של מצב קריאה שאמנם לא שומרות חלקים מאתרים לקריאה מאוחרת יותר בצורה כזו, אבל מציגים תצוגה דומה מאוד. בנוסף, לא חסרים ברחבי הרשת כלים אוטומטים “לגירוד” של תוכן, שלא לדבר על האפשרות לעשות פשוט Copy Paste…