שירות לקוחות בפייסבוק, פרסום באינסטגרם, לחזות CTR אורגני לפי מיקום ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » שירות לקוחות בפייסבוק, פרסום באינסטגרם, לחזות CTR אורגני לפי מיקום ועוד…

שירות לקוחות בפייסבוק, פרסום באינסטגרם, לחזות CTR אורגני לפי מיקום ועוד…

אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע.

פייסבוק בוחנת פיילוט לתשובות מוכנות מראש

לפוסט המקורי ב-Marketing Land

פייסבוק בוחנת פיילוט לכלי עזר עבור בעלי דפים של תשובות מוכנות מראש שמאפשר לשלוח תשובות לשאלות נפוצות בלחיצת כפתור מתוך ממשק ההודעות של העמוד. אפשר גם להכניס חלקים מוכנים מראש לתוך ההודעה : לדוגמה, שם מנהל הדף, שם השולח, כתובת אתר האינטרנט וכו'.

פייסבוק מסרה שהכלי יוצע למשתמשים ודפים נוספים בשבועות הקרובים, מה שיכול להקל מאוד על בעלי עסקים קטנים שעד כה לא היה להם מספיק תקציב כדי לשלם על כלי ארגוני שיעשה זאת עבורם או לשרות אנושי שינטר את כל ההודעות הנכנסות לעסק.

תגובות שמורות בפייסבוק

גוגל מתעדת להפוך את פינגווין לאלגוריתם שירוץ בזמן אמת

לפוסט המקורי ב – Search Engine Land

גוגל מתכוונת להפוך את אלגוריתם פינגווין לכזה שיעדכן את עצמו בזמן אמת ובכך לפתור את הבעיה של הרבה מאוד מנהלי אתרים שצריכים לחכות חודשים ארוכים בין עדכון לעדכון על מנת לראות שינויים בתוצאות. כרגע מדובר במשימה קשה מכיוון שהאלגוריתם לא בנוי לעבוד בצורה כזו, כך שהשינוי הזה  בעצמו יכול להגיע רק עוד מספר רב של חודשים… לעומת זאת, עדכון פנדה לא יוכל כנראה לרוץ לבד בעתיד הנראה לעין. יחד עם זאת, ג'ון מולר אמר לפני כמה שבועות שגם עדכון פנדה וגם עדכון פינגווין רצים מהר יותר מאשר בעבר. (אם כי לא ברור עדיין האם הוא התכוון למהירות הפעולה עצמה או למהירות שלוקח לעדכון הידני להתקבע).

בקרוב: יותר פרסומות באינסטגרם

לפוסט המקורי ב-Business Insider

פייסבוק, בעלת השליטה באינסטגרם (החל מ-2012) הודיעה על כך שהיא תתחיל לשלב יותר תמונות בפידים של המשתמשים באינסטגרם בהתבסס, בין היתר, על הפרופיל שלהם בפייסבוק. כיום יש אמנם מיקוד בסיסי של פרסומות, אבל הוא מתבסס רק על הגיל, המין והמדינה של המשתמש.

מבחינת המפרסמים, הם יוכלו רק להרוויח מן המהלך מכיוון שהפרסומות יפתחו לעסקים בכל הגדלים, זאת בניגוד למצב היום שבו אינסטגרם עובדת רק עם פירמות פרסום גדולות. בהמשך ממשק הפרסום של פייסבוק אמור יהיה להתאחד עם זה  של אינסטגרם כך שיהיה אפילו קל יותר לרכוש פרסומות.

המשתמשים עצמם אמורים לראות יותר פרסומות רלוונטיות אליהם, אבל כמו שכולנו יודעים מפייסבוק, הניסיון להתאים לנו פרסומות מותאמות אישית לא תמיד מצליח… בכל אופן, ממש כמו פינטרסט שהציגה השבוע את כפתור "קנה את זה", כך גם אינטסגרם מתכוונת להציג כפתור Shop Now  שיאפשר רכישה קלה מבלי לעזוב את האפליקציה.

האם באמת אפשר לחזות את ה-CTR האורגני לפי מיקום?

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

חלק מאיתנו אוהבים לציין שמקום ראשון בתוצאות החיפוש האורגנית מקבל X אחוזים מן הלחיצות, מקום שני מקבל Y אחוזים ומקום שלישי Z אחוזים, אבל מסקר חדש שהקיף 5 מיליון שאילתות, מסתבר שהתוצאות משתנות לחלוטין לא רק לפי השאלה אם מדובר בחיפוש של מותג, אלא גם לפי קטגוריות שונות של חיפושים כמו טכנולוגיה, מזון, אופנה, תיירות וכו'.

הסקר עצמו נערך על ידי Keylime Toolbox שהוקמה על ידי ונסה פוקס, לשעבר כתבת טכנית ואחד המהנדסים הבכירים בפרוייקט הוובמסטר טולס של גוגל (בין השנים 2005-2007). פוקס אומרת שבמקום להעריך את ה-CTR מול גופים אחרים. (Benchmark), עדיף לנסות לשפר את קו הבסיס. כמו כן, צריך להפריד בין מילות מפתח שקשורות למותג לבין מילות מפתח שאינן מציינות את המותג מכיוון שה-CTR של הראשונות גבוה יותר. בנוסף היא אומרת שלפעמיים למיקום גבוה יותר אין בהכרח את אותה השפעה כמו שיפור הנראות החיצונית של התוצאה (למשל, באמצעות "פירורי לחם" וסימוני מידע עשיר אחר).

תחזית CTR

האם ה-Pocket של Firefox יגביר את ההעתקות ברשת?

לדיון המקורי ב-Webmaster World

הגרסה האחרונה של Firefox (מספר 38.0.5) כוללת בתוכה גם את תוסף ה-Pocket כתוסף מובנה. למי שלא מכיר, Pocket מאפשר לקחת כל דף אינטרנט ולקרוא אותו מאוחר יותר. הבעיה היא שהתוסף לוקח את החלק המרכזי בעמוד ומסיר ממנו את המבנה, הפרסומות, המותג ואפילו את זכויות היוצרים, מה שהופך העתקה של תוכן לקלה ביותר במקרה הגרוע ביותר ובמקרה הפחות גרוע, פשוט מציגה את העמוד ללא ההקשר המקורי שלו.

גם משתמשים שעשו בעבר שימוש בתוסף מוצאים שהאינטגרציה שלו לתוך פיירפוקס לא נעשתה בצורה טובה וחלק מהאפשרויות של הממשק הלכו לאיבוד.

מצד שני, אסור לשכוח שבדפדפנים אחרים כמו למשל ספארי וכרום יש אפשרויות דומות של מצב קריאה שאמנם לא שומרות חלקים מאתרים לקריאה מאוחרת יותר בצורה כזו, אבל מציגים תצוגה דומה מאוד. בנוסף, לא חסרים ברחבי הרשת כלים אוטומטים "לגירוד" של תוכן, שלא לדבר על האפשרות לעשות פשוט Copy Paste…

Pocket פיירפוקס

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

6 תגובות

  1. א. אותו "חלק מאיתנו (ש)אוהבים לציין שמקום ראשון בתוצאות החיפוש האורגנית מקבל X אחוזים מן הלחיצות, מקום שני מקבל Y אחוזים ומקום שלישי Z אחוזים" וגם טורחים להוסיף שה-CTR לכל מיקום תלוי מאד באופי ובמחיר המוצר\שרות ובמאפיינים ספציפיים לשוק היעד, לא היו צריכים כמובן להמתין לסקר החדש שהצגת. הרי ברור שאם מחיר המוצר ללקוח הקמעונאי שרוכש אותו online בתוך תוצאת החיפוש הוא 2.99$, הסיכוי ל-CTR גבוה במקום התשיעי הוא אפסי, ואם מהנדס זוטר או כלכלן נדרש לחפש ספקים פוטנציאליים למיליון יחידות של מוצר טכנולוגי ב-2.99$ ליחידה, ה-CTR שלו ושל דומיו יהיה גבוה גם במקום 101.

    ב. "דוברי" גוגל נהגו להודיע בעבר ששינוי או עדכון זה או אחר של אחד האלגוריתמים שלהם "יטפל" בשיעור של כך וכך אחוזים מכלל תוצאות החיפוש (בדרך כלל משהו שבי 1% לבין 2%). להבנתי, הודעה כזו ניתנה רק לאחר שהם בדקו ומצאו שהשינוי או העדכון לא יעלו לצמרת תוצאות חיפוש עוד יותר גרועות, כי אם כן, השינוי או העדכון נדחו למועד מאוחר יותר (משמע, עד שבעלי האתרים יואילו לבנות אתרים איכותיים). על סמך התובנות הללו הצגתי כאן לפני כשנה את ההשערה שגם "פינגווין 1", גם "פינגווין 2" וגם "פינגווין 3" ממשיכים לרוץ על קבוצות נוספות (!) של ביטויי חיפוש בכל שפה, או ש"פינגווין 3" גם מחליף את הגרסאות הקודמות וגם ממשיך לרוץ על קבוצות נוספות של ביטויי חיפוש.

    לא ברור אם כן על מה מדברים Gary Illyes ו-John Mueller – על כך שהצטמצם פרק הזמן שבין הרצה אחת של "פינגווין 3" על סט נתון של ביטויי חיפוש לבין ההרצה הבאה על אותו סט ביטויי חיפוש, כדי שבעלי האתרים יוכלו לראות יותר מוקדם את תגובת גוגל לבקשות ששלחו לשירות ה-Disavow? או האם מדובר על צמצום פרק הזמן שבו "יטופלו" כל ביטויי החיפוש שטרם טופלו עד כה, בכל אחת מהשפות? או על שניהם יחד? או על משהו שונה לחלוטין?

    לא הייתי סומך כמוך על Barry Schwartz כעל מי שנתברך בהבנה מספיק מעמיקה בקידום אתרים כדי שיהווה מקור סמכות להבנת מה ש"דוברי" גוגל מתכוונים לספר על ההווה והעתיד. הוא מוכשר בעיקר בארגון כנסי SMX שבהם מרצים על מה שהיה (!) נכון לפני כמה שנים.

    • איתי ברנר
      איתי ברנר

      אני רק רוצה לציין שגם ברי שוורץ כתב בעצמו שהוא לא מבין בדיוק למה הכוונה…

      • Barry Schwartz מצטט את מה שאמר Gary Illyes בכנס SMX מלפני כמה ימים ש-Barry Schwartz עצמו אירגן. אם הוא לא הבין משהו שהוא די חשוב כדי לכתוב עליו, ושכח לשאול במהלך הכנס, יש לו ודאי דרך להתקשר עכשיו ל-Gary Illyes, לברר ולהוסיף לפוסט שעליו אתה מספר לנו ב"חדשות השבוע".

        • איתי ברנר
          איתי ברנר

          ההערה שלי בסוגריים התייחסה לפוסט הזה : https://www.seroundtable.com/google-faster-penguin-panda-algorithm-mystery-20395.html

          פשוט לא רציתי להעמיס יותר מדי קישורים…

          • יופי. שים לב לתאריך הפוסט. הוא עדיין היה יכול לשאול את Gary Illyes למה John Mueller מתכוון, מה עוד שהוא הזמין אותו להרצות בכנס SMX שהוא ארגן, והוא דיבר שם על בדיוק אותו הנושא. האם הוא מזמין את "דוברי" גוגל לנאום בכנסים שלו כדי שיחודו חידות לקהל?

            להודעות כאלה אין כל משמעות ושימוש כאשר מתייחסים לכל אחת לחוד. אבל במסגרת העבודה המתמשכת של בניית מודל של אופן פעולת מערכת הדירוג של גוגל, על פי מה שיציב ומה שמשתנה במדיניות הנהלת חברת גוגל, כל הודעה כזאת או שמאששת את המודל, או שמחייבת אותי לתקן אותו או שמוסיפה מידע שמאפשר לי להרחיב ולשכלל אותו. בכל מקרה, זו עבודה ברמת ניהול עבודת הקידום ולא ברמה של הוספת אייטם חדש לצ'קליסט שעל פיו עובד פועל קידום מן השורה.

  2. המשך:
    ההבדלים האפשריים בין העדכונים השונים של "פנדה" ו"פינגווין" וההרצה הקצובה או המתמשכת של כל עדכון, נידונו לפני כ-9 חודשים בתגובות שכתבתי למאמרו של בן אורן ב-https://www.askpavel.co.il/blog/prepare-for-penguin-3-0

    שימו לב במיוחד לתגובות שכתבתי שם החל מה-1 לנובמבר 2014.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים