בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
מתיחות 1 באפריל של גוגל
מתיחות 1 באפריל של גוגל אמנם ידועות כמוזרות במיוחד, אבל השנה גוגל החליטה להבליט שלוש מהן שהיו ללא ספק מהפופולאריות ביותר השנה הזו.
ביוטיוב הודיעו על סגירת האתר על מנת לבחור את הסרטון הטוב ביותר שעלה אליו עד כה. האתר ייפתח כביכול שוב פעם רק בעוד 10 שנים, ב-– 2023, ואז יוכרז הסרטון הזוכה!
בגוגל עצמו נוסף מנוע חיפוש לריח בשם Google Nose. גוגל רק לא מזהה איזה ריחות קיימים בסביבה, אלא יכול לשגר את הריח מהמחשב ישירות אל האף של המשתמש. בין הריחות היותר חינניים שהיה ניתן לצפות בהם : “כלב רטוב” ו – “מכבסה אוטומטית”. את הריחות האלו היה ניתן אגב לחסום באמצעות חיפוש בטוח…
כרגע אי אפשר יותר להשתמש ב– Google Nose, ומה שנשאר הוא בעיקר הסרטון הזה…
לסיום, Google Maps פרסמו מפת אוצר מקודדת וביקש מהגולשים עזרה למצוא אותו באמצעות פענוח של הסימנים המוצפנים . חלק מהסימנים הגיבו רק לאור שמש ישיר, צניחה מגובה לשם התאמת זווית המסך או אפילו שריפה באש של המפה… המתיחה הזו אולי נראית תמימה, אבל לדעתנו היא היותר מופרעת מבין השלוש…
זו לא מתיחה: מסך הבית החדש של פייסבוק לאנדרואיד
והפעם זו כבר ממש לא מתיחה : השמועה אודות הפייסבוק פון התבררו כנכונות למחצה : פייסבוק אמנם לא עומדת להציג טלפון משלה, אבל היא כן מנסה להשתלט על מסך הבית של מכשירי האנדרואיד. המחשבה שעומדת מאחורי מסך הבית החדש היא שקשרים חברתיים עם אנשים הם למעשה חשובים יותר מאפליקציות. במצב זה, העדכונים של פייסבוק למעשה משתלטים על מסך הבית והאפליקציות עוברות לסרגל הצדדי. גם החברים שזמינים בצ’אט תופסים מקום קבוע במסך הבית, אפילו אם מפעילים כבר אפליקציה.
מי שמוכן להשתתף בניסוי החברתי יוצא הדופן הזה, ייאלץ לחכות עד ה – 12 באפריל ולהצטייד באחד מהמכשירים התומכים, כולל HTC ONE/ONE X, גלקסי S3/4 וה- Note II. תמיכה במכשירים אחרים, כוללים טאבלטים, תתווסף בהמשך.
למרבה האירוניה, דווקא הסרטון הזה של פייסבוק מייצג אולי יותר מכל את ההשתלטות הבלתי נמנעת של הרשתות החברתיות על חיינו. לא בטוח כמה אנשים יהיו מוכנים להפוך דווקא את פייסבוק לאלמנט המרכזי ביותר בסמארטפון שלהם, במיוחד לאחר מבול התרחישים והסדרות הלא מאוד אוטופיות שעוסקות בנושא כדוגמת “מראה שחורה”.
איחוד בין הממשקים של גוגל Local ו- Places
לפוסט המקורי ב– Google and your Business
מי שהקים רישום של עסק מקומי באמצעות Google Plus Local, בוודאי שם לב שהנתונים אודות השאילתות והכניסות לדף העסק שלו לא היה זמינים ב– Dashboard הרגיל של Places. לפני מספר ימים, גוגל הודיעה שהיא מתחילה באיחוד בין הממשקים והממשק המאוחד מתאים לעיצוב הכללי של גוגל פלוס. מעבר לעדכון הרשומה עצמה וצפייה בנתונים סטטיסטים (Insights), הממשק החדש מספק גישה מהירה גם ל– Adwords Express ו– Google Offers. חדשות טובות נוספות הן שרוב העדכונים שנעשים לרשומה מתעדכנים תוך 48 שעות לכל היותר, ולא מספר ימים כפי שהיה בעבר.
כל מי שמנהל חשבון קודם של Google Places, אמור לקבל הודעת דואר אלקטרוני אשר תתריע כאשר הממשק החדש יהיה זמין עבורו.
מי משקיע בביזנס אינסיידר?
השבוע פורסם כי ג’ף בזוס, המנכ”ל והמייסד של אמאזון, ישקיע כ – 5 מיליון דולר באתר Business Insider. למרות שמדובר בבלוג טכנולוגי ולא באתר שעומדת מאחוריו טכנולוגיה מהפכנית, הוא הצליח לגייס עד היום לא פחות מ – 18.6 מילון דולר מאז שנת הקמתו , 2008. באתר מבקרים מדי חודש כ – 15 מיליון גולשים.
אחת ההערכות בנוגע להשקעה גורסת כי ג’יף בזוס מחזיר לבלוג’ט, הבעלים של Business Insider, לאחר שהמליץ על קניה של מניית אמאזון בזמן ההנפקה הראשונית שלה ב – 2008.
קישור משופר בטוויטר לאפליקציות חיצוניות
הכרטיסיות של טוויטר הם למעשה כינוי למידע עשיר שנמצא בתוך ציוצים ויכולים להפנות גולשים אל אתרי אינטרנט מסוימים. השבוע הכריזה טוויטר על חידוש נוסף בכרטיסיות שיאפשר לקשר ישירות לאפליקציות חיצוניות. הקישור נמצא ישירות מתחת לתוכן של הציוץ (כולל תמונה) ולכן הוא בולט יחסית.
מעבר לאפליקציות, ניתן להציג גם מידע על מוצרים ולהראות תצוגה מקדימה לגלריות של תמונות. בטוויטר מבטיחים להציג בעתיד סוגים נוספים של כרטיסיות לעיתים תכופות יותר.