עדכון פינגווין נוסף, חיפוש סטטוסים בפייסבוק, ה- FBI חודר לרשת העמוקה ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

מוכנים לפינגווין… 5?

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

בהודעה של מאט קאטס בטוויטר, הוא אישר עדכון נוסף לאלגוריתם פינגווין, מה שהופך אותו לפינגווין 2.1 בספירה הרשמית של גוגל ופינגווין 5 בספירה הלא רשמית של Search Engine Land (אלגוריתם הפינגווין המקורי עודכן פעמיים).

במה בדיוק שונה הפינגווין הנוכחי מזה שקדם לו? התשובה לשאלה הזו קצת פחות ברורה כרגע, מלבד העובדה שהוא ישפיע על אחוז אחד מן השאילתות. בדומה לעדכוני פינגווין הקודמים השונים, סביר שגם אם נראה פגיעה בלא מעט אתרים, יהיה לנו קשה לדעת מה בדיוק היה המכנה המשותף ביניהם. האם שמתם לב לשינוי כלשהו באתר שלכם? (ב – Webmaster World יש כמה הודעות בפורום קידום האתרים שלהם, אבל לא מספיק על מנת להראות על מגמה מסוימת).

תובנות מעולם מרובה המסכים ב- Adwords

לפוסט המקורי בבלוג הרשמי של Adwords

גוגל מתחילה לשלב בסטטיסטיקות של Adwords גם הערכה של המרות עתידיות מעבר לרשת החיפוש שלה:  למשל, המרות שמושלמות דרך כמה מסכים ובעתיד גם המרות “בעולם האמיתי” כמו המרות דרך שיחות טלפון וביקור פיזי בחנות. כמובן שמדובר על הערכות בלבד וככל שלחשבון יש יותר המרות “קלאסיות” ביום, כך ההערכות הן מדויקות יותר.

דוגמה פשוטה שגוגל נותנת היא לקוחה שרואה פרסומת בטלפון הנייד שלה לחנות בגדים מקוונת ומתחילה לגלוש בו ברכבת. לאחר שהיא מגיעה למשרד, היא נכנסת ישירות לאתר דרך המחשב השולחני שלה ומשלימה את הקנייה.

לפי הנתונים של גוגל, האפקטיביות של ההמרות מרובות המסכים משתנות מתעשייה לתעשייה. למשל, בתחום העסקיים המקומיים יש עליה של 2% בהמרות שניתן לחזות, ואילו בתחום הבידור, מדובר כבר על 12% (ראו תמונה).

פרטים נוספים אודות האופן בו עובדות ההערכות האלו ניתן למצוא בדפי העזרה של גוגל Adwords.

מדידת ייחס המרה בעולם מרובה מסכים

האם גוגל צריכה לחשוש? פייסבוק מאפשרת לחפש בסטאטוסים

לפוסט המקורי ב- Geektime

מלבד האפשרות לדווח על מה שאתם עושים בדיוק (לדוגמה, שומעים מוזיקה) ולערוך סטאטוסים חדשים ולא רק תגובות, פייסבוק החלה לשלב בחיפוש הגרף הפתוח שלה גם סטאטוסים ששותפו באופן ציבורי.

המעניין הוא שהחיפוש החדש מזהה שפה טבעית. לדוגמה, אם תרצו לקבל סטאטוסים שכתבו החברים שלכם, תצטרכו להוסיף בסוף החיפוש “written by my friends”. אם תרצו לחפש סטאטוסים רשמיים של הבית הלבן, תוכלו לכתוב “written at the white house”.

מן הסתם, החיפוש המשופר לא הגיע עדיין לארץ ולא ברור האם בכלל ניתן לעשות בו שימוש גם בעברית, אבל כאשר שתי ענקיות כמו גוגל ופייסבוק נלחמות על עתיד החיפוש הסמנטי, לעולם אי אפשר לדעת…

גוגל נכנסת לתחום עיצוב האתרים: משיקה את Web Designer

להורדת הכלי החדש

למרות שאתרי גוגל תמיד היו ידועים באסתטיקה פשוטה אך אפקטיבית, שרות בניית האתרים של גוגל, Google Sites , לא היה מרשים במיוחד. עכשיו, ויש כאלו שיגידו כמה שנים מאוחר מדי אחרי Wix, היא סוף סוף משיקה כלי עיצוב מודרני שמבוסס על HTML 5.

בינתיים הכלי מיועד בעיקר ליצירה של מודעות Adwords בפורמט של באנר או אנימציות (כולל אפקטים של תלת ממד) ודפי נחיתה בודדים, אך באופן עקרוני, הוא מתאים גם ליצירת אתרים מרובי עמודים. לכן, סביר להניח שבעתיד נראה גם אפשרות ליצור עץ היררכי של עמודים כפי שמקובל בכלים רבים ליצירת אתרי אינטרנט, אך כרגע נראה כי המטרה העיקרית של גוגל היא לצוד את עינם של מנהלי הקמפיינים ולא בהכרח מעצבי אתרים.

איך הצליח ה- FBI לחדור אל “הרשת העמוקה”?

לפוסט המקורי בפידר

הרשת האפלה היא חלק מרשת האינטרנט אליו אי אפשר לגשת באמצעות דפדפנים רגילים, אלא רק באמצעות תוכנות מיוחדות אשר מחביאות את כתובת ה- IP של המשתמש ומסתירות את היעד ואת המקור של הנתונים שעוברים בהן. אם כך, כיצד הצליח ה- FBI להגיע לאחד האתרים הגדולים ביותר ברשת הזו בשם Silk Road ולסגור אותו? כמו תמיד, הגורם האנושי הוא חזק יותר מכל הצפנה: רוצח שכיר שנשכר על ידי בעלי האתר, רוס וויליאם אולבריכט (שהיה עד אז אנונימי לחלוטין) כדי לחסל עובד אחר באתר שנחשד בגניבה, היה למעשה סוכן FBI. הסוכן אף הלך צעד אחד קדימה ופברק תמונות שלפיהם נראה כי העובד החשוד אינו בין החיים יותר והמשימה הוכתרה כהצלחה.

מלבד ניסיון לרצח, נראה כי אולבריכט יואשם גם בסחר בסמים קשים והלבנת הון. בין היתר נמכרו באתר הרואין, קוקאין, LSD וסמי הרדמה חזקים.

הדבר המדהים ביותר הוא שלאתר היה חלק משמעותי בהפצתו של מטבע הביטקוין: סך כל יחידות הביטקוין בעולם מסתכמות ב-  11.75 מיליון ביטקוין, ובאתר Silk Road בוצעו עסקאות בלא פחות מ- 9.5 מיליון ביטקוין. לאחר שנודע על סגירת האתר, שוויו של המטבע נפל ב – 22% ולאחר מכן התייצב. למרות שיש כאלו שסבורים שזו תהיה מכה קשה למטבע, אין שום דבר שלמעשה ימנע מאתרים אחרים לתפוס את מקומו של Silk Road ולהמשיך להשתמש במטבע חסר הפיקוח בתור אמצעי אפקטיבי במיוחד להלבנת הון.

אתר דרך המשי נסגר

מתנה לקוראי הבלוג מחברת האחסון הישראלית SPD

SPD Hosting בשיתוף עם קהילת AskPavel מציעים רכישת דומיין ישראלי (co.il /org.il) במחיר של 20 ש”ח לשנה (כולל מע”מ) ללא התחייבות.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

7 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
54
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104778
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100219
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99113
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

7
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.