חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (5.1.13) | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (5.1.13)

חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (5.1.13)

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

יוטיוב נגד אפל? יוטיוב נגד מיקרוסופט!

לפוסט המקורי בניוזגיק

מיקרוסופט טוענת שגוגל הפכה את האפליקציה של יוטיוב לחלונות 8 לאפליקציה נחותה לעומת האפליקציה למכשירים של אפל ולאנדרואיד, וזאת מתוך כוונה לפגוע במאמצי ההחדרה של חלונות 8 וה- Surface לשוק…

חייבים להודות שמדובר בטענה מעט משונה משתי סיבות עיקריות:

  1. ליוטיוב יש אפליקציה מלאה לשרות האקס בוקס לייב של מיקרוסופט שנמצא בבתים רבים בארצות הברית.
  2. גוגל טוענת שאין צורך באפליקציה ייעודית כאשר כל התכונות נגישות דרך אתר האינטרנט של יוטיוב לסלולר (אפילו כותב שורות אלו חווה קפיצות ותקיעות באפליקציה של יוטיוב לאייפד, תופעות שלא קיימות כאשר גולשים לאתר הסלולרי או אפילו לאתר Dekstop דרך האייפד).

בעוד אחר מעורכי הדין של מיקרוסופט טוען בתוקף שההחלטה התקבלה על ידי מנהלים רמי דרג שכופים את רצונם על מנהלים בכירים פחות בגוגל, בניוזגיק מציעים הסבר אחר, והוא ש- Windows 8 לא חדרה עדיין למספר משתמשים על מנת שלגוגל יהיה שווה להשקיע באפליקציה ייעודית עבורה.

גוגל (גם) נגד טוויטפיק

לפוסט המקורי בניוזגיק

ועוד תקרית ספק מביכה ספק מרגיזה לגוגל השבוע: במשך מספר שעות, אתר TweetPic לא היה נגיש למשתמשים שגלשו אליו מגוגל, וגוגל הציג התראה שהאתר מכיל תוכנה זדונית ב- 30 עמודים שונים. עמודים אלו התקינו תוכנה זדונית על מחשבו של המשתמש מבלי שביקש זאת.

למרות שכעת האתר חזר לפעילות רגילה וכל התוכנות הזדוניות הוסרו ממנו על פי גוגל עצמה (למעשה היא הודתה בחצי פה שלא היו כלל תוכנות כאלו), עדיין קשה לדעת האם מדובר בצירוף מקרים מביך, או שמאחורי הקלעים אכן יש כאן ניסיון בלתי הוגן של גוגל לפגוע במתחרים פוטנציאלים דרך זרוע החיפוש…

לפני שממהרים לשפוט,  חשוב לציין שלפני מספר שנים, תקרית מביכה דומה, גרמה לכך שכל האתרים באינטרנט סומנו כאתרים מזיקים. במקרה ההוא, מקור הטעות היה במתכנת שסימן את רשימת האתרים השחורים בצורה לא נכונה, כך שהרשימה תכלול את כל האתרים באינדקס של גוגל…

סיכום פיראטי בגוגל: 50 מיליון דפים הוסרו!

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

מתוך כ- 50,000,000 דפים שגוגל הסירה בעקבות בקשות הסרה מצד גופי זכויות יוצרים, בערך כ- 7 מיליון הוסרו עקב פניה מאיגוד ההקלטות של אמריקה (RiAA) הידוע לשמצה בפעילותו נגד פיראטים.

כפי שניתן לראות בגרף, החל מחודשים מאי – יוני, חלה עלייה דרמטית במספר הבקשות להסרה.

הסרת דפים בגוגל

ככל הידוע לנו, הארגון המקביל בארץ (זיר"ה, שגם הוא זוכה ללא מעט ביקורת ציבורה), עדיין לא מנצל את גוגל להסרת תכנים כאלו, ומעדיף לתבוע ישירות את אתרי שיתוף הקבצים, דבר שלא פעם מביא לכך שחלק גדול מהגולשים של אחת מהספקיות לא מסוגלים לגלוש לאתרים מסוימים. בדרך כלל בעלי האתרים האלו ממהרים לקנות דומיין אחר שלא נסגר בצו בית משפט, ולהעביר אליו את התכנים הפירטיים במהירות הבזק…

גוגל זוכה בהבעת האי אימון מול ה- FTC, והתגובות מעורבות

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

הצעת האי אמון בגוגל הגיעה אתמול לשלב המכריע, ונראה שגוגל לא הייתה יכולה להיות מרוצה יותר מהתוצאות : בית המשפט קבע שעל גוגל להפסיק לעשות "סקרפינג" לתוכנים שאינם שלה, לאפשר לחברות פרסום לעשות ייצוא של קמפיינים מ – Adwords בקלות, ולתת למתחרים גישה הוגנת לפטנטים שלה.

למעשה, בית המשפט דחה את רוב ההאשמות שלפיהן גוגל עשתה שימוש בלתי הוגן כדי לקדם את מוצריה שלה, וקל להבין מדוע לא מעט תגובות ברשת סבורות שגוגל פשוט עשתה צחוק מבית המשפט, כאשר בראש המגיבות נמצאות מיקרוסופט וילפ, שתי חברות שנמצאות בסכסוך ארוך שנים עם גוגל (מיקרוסופט דרך בינג, וילפ בשל התחרות העזה מול Google Local שמזכירה יותר מכל את קרב דוד מול גוליית)

גוגל יכולה לנשום לרווחה – אפל לא מתכוונת לקנות את WAZE (בינתיים)

לפוסט המעודכן של כלכליסט בנושא

לא הרבה פעמיים קורה שעיתון כמו "ידיעות אחרונות" מפרסם ידיעה סנסציונית בעמוד השער שלו, ומספר ימים אחר כך , הזרוע הכלכלית שלו (כלכליסט) מבטלת את הידיעה, אבל זה בדיוק מה שקרה עם סיפור WAZE – אפל.

אם אפל אכן הייתה קונה את WAZE, הדבר היה יכול להוות גזר דין מוות לגוגל MAPS , וזאת מכיוון שאין שום שירות מפות אחר שאפילו מתקרב לשפע המידע והעדכניות של WAZE, שהוא כידוע, שירות מפות חברתי שכמעט אין אדם בעל סמארטפון או טאלבט שנוהג ולא משתמש בו…

בכל אופן, כעת מסתבר שהסכומים שידיעות נקב בהם (בן 400 ל – 750 מיליון דולר), היו לכל הפחות מוגזמים ולא שיקפו ניסיון אמיתי של אפל לרכוש את וויז, אלא רק גישושים התחלתיים במקרה הטוב ביותר. מנכ"ל אפל, טים קוק, אמנם שיבח את WAZE בתקופה שבה שירות המפות של אפל גמגמם, אבל כעת השרות של אפל מציע חלופה די טובה הן ל – WAZE והם לגוגל MAPS (ויעיד על כך כל מי שעושה שימוש בו תחת iOS 6 גם בארץ).

המרוויחה העיקרית מכך היא כמובן WAZE שכעת תוכל לדרוש סכומים שידגדגו את המיליארד מהרוכש הפוטנציאלי הבא שלה.

חומת האש הסינית עדיין עומדת איתנה

לידיעה המקורית בדה מרקר

עד לפני מספר שנים, סין הייתה ידועה כאחת המדינות היותר קיצוניות בכל מה שנוגע לצנזורה ברשת, כולל רדיפה אחרי אנשי גוגל במדינה. למרות שאולי נדמה כי בשנים האחרונות היא ריככה את דרכיה ברשת ומחוצה לה, הנה סיפור שמדגיש שוב ששום דבר לא באמת השתנה במדינה האדומה:

אתר בשם yhcqw.com שהעז להביע ביקורת על המשטר ולקרוא לרפורמות, מצא כי הדומיין שלו עבר "מחטף בזק" ועבר לידי הממשלה. למרבה האירוניה, הממשל הסיני כנראה לא עשה את העבודה באופן יסודי, וזאת מכיוון שהבלוג של האתר בו נמצא המאמר עדיין זמין.

מישהו כבר אמר שאם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק…

האם עוד מיתוס על ה- TITLE עומד להתנפץ?

לפוסט המקורי של Chocolate SEO

פוסט חדש של Chris Turner טוען שלא רק שגוגל לא תמיד מתחשב ב- TITLE שאנחנו נותנים, אלא שלאחרונה שהרוחב הפיזי שלו יותר חשוב ממספר המילים… טרנר שם לב שכותרות באורך של 70 תווים בלבד החלו להיחתך… וזאת לאחר שאחד ממפתחי התוכנה SEOmofo, הסב את תשומת לבו לתופעה.

כעת הידיעה עברה גם אל SE Roundtable באדיבותו של ברי שוורץ, מעניין אם ומתי גוגל יחליטו להגיב באופן רשמי על השינוי הביזארי הזה.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

שיפורים חשובים בכלי גוגל, אמזון נלחמת בזייפנים ומה המשתמשים חושבים על צ'טבוטים

הנה התשובה הרשמית של גוגל בנוגע להשפעת ה-CTR על דירוג אתרים בעקבות מסמך של גוגל ...

9 תגובות

  1. גוגל כתבו על זה שהם מייצרים Title תוצרת עצמית, במקום ה-Title שכתב להם מקדם האתרים, עוד בחודש נובמבר 2011:

    (http://insidesearch.blogspot.co.il/2011/11/ten-recent-algorithm-changes.html):
    •Snippets with more page content and less header/menu content: This change helps us choose more relevant text to use in snippets. As we improve our understanding of web page structure, we are now more likely to pick text from the actual page content, and less likely to use text that is part of a header or menu.
    •Better page titles in search results by de-duplicating boilerplate anchors: We look at a number of signals when generating a page’s title. One signal is the anchor text in links pointing to the page. We found that boilerplate links with duplicated anchor text are not as relevant, so we are putting less emphasis on these. The result is more relevant titles that are specific to the page’s content.

    • תיקון (המשפט הראשון בתגובה הקודמת השתבש). צריך להיות:
      גוגל כתבו על זה שהם מייצרים Title מתוצרת עצמית, במקום ה-Title שכתב להם מקדם האתרים, עוד בחודש נובמבר 2011:

      • איתי ברנר

        איפה הסתירה עם מה שכתבתי? עמנואל, תן לי להגיד לך בתור ידיד שלא תמיד צריך לפספס בציציות…

        • אין סתירה. בסך הכל הוספתי מובאות שגוגל הודיעו עוד בנובמבר 2011 שהם מתחילים להתעלם מה-Title שחיבר מקדם האתרים ומייצרים Title מתוצרת גוגל, כפי שהם עושים מזה שנים גם עם ה-Description.

          יש לכך השלכות מכריעות על עבודת כותבי תוכן הדף, שעד עכשיו קיבלו תגים מוכנים ממקדם האתרים ומעכשיו צריכים "לעזור" לגוגל להציג את התגים הרצויים לכל ביטוי חיפוש. כך למשל, בתגי כותרת רבים מופיע שם הפירמה, אבל זה לא יהיה כך כאשר גוגל מייצר כותרת על פי ביטוי החיפוש שנשאל.

  2. איתי ברנר

    על זה שהם בודקים את הרוחב הפיסי, נו, בדיוק מה שכתבתי עליו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים