עמודי פרופילים חדשים ב-Vine, בוטים משתלטים על התעבורה ברשת ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » עמודי פרופילים חדשים ב-Vine, בוטים משתלטים על התעבורה ברשת ועוד…

עמודי פרופילים חדשים ב-Vine, בוטים משתלטים על התעבורה ברשת ועוד…

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

הידעתם? קובץ Robots לא נגיש יכול לחסום לחלוטין את האתר שלכם בפני גוגל

לדיון המקורי בפורום העזרה של גוגל

אחד הגולשים בפורומים של גוגל תהה האם יש קשר בין ההודעה שלפיה גוגל לא יכול לגשת לקובץ robots.txt באתר שלו ובין העובדה שגוגל לא מצליח לגשת למפת האתר שלו. התשובה של אחד מאנשי גוגל בשם Eric Kuan היא שאין קשר, אבל אם הזחלן של גוגל לא מצליח לגשת אל קובץ robots.txt, הוא יפסיק גם את הסריקה של שאר האתר כדי לא לסרוק בטעות קבצים שחסומים על ידי הקובץ עצמו. הזחלן יחזור לאתר בפעם הבאה ויבדוק אם הקובץ עדיין חסום, כך שלא מדובר במשהו שצריך להדאיג את מרבית בעלי האתרים, שאצל רובם זו עלולה להיות פשוט תקלה זמנית בגישה אל האתר.

חשוב להבהיר שהדבר לא תקף למי שאין לו כלל קובץ robots.txt, אז גוגל פשוט יסרוק את כל הקבצים שהוא מוצא באתר.

Vine מציגה את עמודי הפרופילים שלה

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

אם אתם מאלו שמשתמשים באתר Vine שמאפשר לכם להעלות סרטונים קצרצרים של שש שניות, מעכשיו תוכלו ליצור לכל הסרטונים שלכם עמוד פרופיל עם כתובת מותאמת אישית ולאפשר לאנשים לעקוב אחריכם. כמו כן, ניתן להוסיף תגובות לסרטונים עצמם ולהיכנס למצב טלווזיה, בו כל הסרטונים מוצגים ברצף.

לפי צוות הפיתוח של Vine, זו רק הסנונית הראשונה ובעתיד אנחנו צפויים לראות שיפורים נוספים שיהפכו את חווית הגלישה באתר לעשירה ומהנה אף יותר.

פרופיל ב-vine

מעט על מאחורי הקלעים של יוטיוב

לכתבה המקורית בכלכליסט

רוברט קינסל, סמנכ"ל בכיר בגוגל לענייני פיתוח יוטיוב, ביקר השבוע בארץ וחשף מעט מהמתרחש מאחורי הקלעים של אתר הוידיאו הפופולארי באינטרנט.

שאלה אחת מעניינת אותה נשאל קינסל היא מדוע הרבה מאוד מן הפרסומות בארץ לא ממוקדות לתוכן הנצפה אחריהן, והתשובה היא שהמבחר הקטן יחסית של מפרסמים בארץ כנראה לא מאפשר מיקוד טוב יותר, יותר אנשים מדלגים על פרסומות ולכן כל המודל עובד טוב פחות. זאת לעומת ארה"ב שם יש עשרות אלפי מפרסמים. עוד הוסיף קינסל כי תוכן חינוכי הוא זה שבדרך כלל זוכה למונוטיזציה הכי גבוהה.

נתון מעניין נוסף אותו חשף קינסל הוא שמבחינת אחוזי הצפייה לסרטונים מסוימים כמו Epic Rap Battles of History, מדובר באחוזים הדומים לאלו בטלוויזיה. ולמרות זאת, ביוטיוב לא הצליחו עד עתה להציב מודל תחרותי אמיתי לאתרים כגון נטפליקס (בו עבד בעבר כשבע שנים), אם כי קינסל מאמין שזה עוד יקרה. בנוסף לכך, מדבריו משתמע שביו-טיוב בונים לא מעט על הקהל הלא אמריקאי, שאחראי על לא פחות מ- 70% מן התנועה לאתר.

האם ייתכן כי 60% מן התעבורה ברשת מקורה בבוטים?

למחקר של חברת האבטחה incapsula

סקר של חברת האבטחה הישראלית incapsula שסקר 20,000 אתרים מ-245 מדינות ו-1.45 מיליארד ביקורים, מראה כי לא פחות מ-61.5% מן התנועה לאתרי אינטרנט ברחבי הרשת בשנה החולפת מקורה בבוטים של מנועי חיפוש, תוכנות פריצה, ספאמרים ומגרדי תוכן מאתרים (Scraping). רק 38.5% מהתנועה היא אנושית. החדשות הטובות, אם תרצו, הן שרוב התנועה הלא אנושית (כ – 31%) היא מאותם מנועי חיפוש, בה חל גידול של 55% מאז שנה שעברה. עם זאת, עדיין מדובר בירידה של יותר מ – 10% בתנועה האנושית לעומת 2012 (אז 49% מן התנועה הייתה כזו).

הפוסט עצמו מפרט גם על כל אחד מסוגי הבוטים המזיקים ומהו הנזק הפוטנציאלי אותו הוא יכול לגרום.

דו"ח טראפיק מבוטים

ככה לא בונים קמפיין כנגד סם האונס

לפוסט המקורי בחורים ברשת

קמפיין של משרד המדיה "זניט מדיה" בשיתוף פעולה עם טיים אאוט שהיה אמור להתמקד במועדונים ואזורי בילוי הומי אדם באזור המרכז, מושך אחריו לא מעט תשומת לב ברשתות החברתיות בארץ, אבל לא בהכרח בשל הסיבות הנכונות…

כמו שניתן לצפות, הרבה מאוד נשים (וגם גברים) לא היו מרוצים ממשחק המילים הלא ממש תמים כשהביקורת העיקרית כלפיו הייתה שהוא ממשיך ומעביר את המסר שהנשים הן האשמות במצבן… היו כמובן גם כאלו שלקחו את כל העניין ביתר קלילות ובין הממים והקריקטורות ברשת היה ניתן למצוא בדיחות על חשבון משחקי הכס (שמור על הכס שלך) ואפילו על חשבון העוף הדורס כוס החורבות.

תשמרי על הכוס שלך

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

5 תגובות

  1. פוסט מעולה,

    אך אני נלאץ לחלוק על הנושא "כל לא בונים קמפיין"
    אמנם הקמפיין יותר הרבה רעש וחילוקי דעות, אך קמפיין מעולה שהוכיח את עצמו.

  2. הבוטים לוחצים לי על רוב הבאנרים וככה קשה למנף הכנסות…
    איך אני יכול לנטר לחיצות אמיתיות לעומת לחיצה של רובוט?
    זה משנה כי לדוגמא: היום לחצו על איזה מאה באנרים שונים של כמה אתרים בדף הבית שלי, והרוב כלום, היתה לחיצה אחת על באנר של אתר ספציפי בעמוד פנימי ושם זה היה בנאדם אמיתי אני יודע את זה כי הוא המשיך לשלב הרצוי, מבינים עד כמה זה מעצבן..;/

  3. האם גודל תעבורת הבוטים באתר יחסית לגודל התעבורה האנושית בו? כי אם לא, אין שום משמעות למדידת הצלחת הקידום במונחים של גידול בתעבורה – יתכן בהחלט שהמערכת של גוגל מגדילה פתאום את גודל תעבורת הבוטים בכל תוצאות החיפוש לביטוי חיפוש נתון, כדי למדוד למשל את התנהגות אוכלוסיית משתמשי גוגל ששאלו את אותו ביטוי חיפוש.

    הסתייגות אפשרית לטענה הנ"ל: נתוני גודל התעבורה של Google Analytics מסוננים מתעבורת בוטים.

  4. מה קורה מבחינת התשלום במצב שבוט לוחץ על הבאנר? האם המפרסם משלם כרגיל כאילו בן אדם לחץ?

  5. זהר, עד כמה שידוע לי בוטים אינם לוחצים על מודעות פרסומיות, אבל משתמשים בכתובת שבקוד הדף כדי לעבור לדף המקושר, באותו אתר או באתר אחר. הייתי שמח ללמוד פה איך הם מבחינים בין השתיים אם המודעה הפרסומית מוטמעת בתוך טקסט הדף ללא מסגרת או אמצעי אחר שמסגיר את היותה באנר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים