תוצאות מפתיעות מסקר החיפוש המקומי, שעון גוגל, אתר ישראלי מציע פרסום מקומי ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » תוצאות מפתיעות מסקר החיפוש המקומי, שעון גוגל, אתר ישראלי מציע פרסום מקומי ועוד…

תוצאות מפתיעות מסקר החיפוש המקומי, שעון גוגל, אתר ישראלי מציע פרסום מקומי ועוד…

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

מסקנות מהסקר השנתי של MOZ לגבי פקטורים בחיפוש המקומי

לעמוד הסקר באתר MOZ

אתר MOZ פרסם את הסקר השנתי לגורמים שמשפיעים על חיפוש מקומי (Local Search). בשלב הראשון, המשתתפים היו צריכים לבחור 20 פקטורים מתוך 104 בהנחה שהם רק התחילו לעבוד עם עסק מקומי שפתח דף לוקאלי. בשלב השני הם היו צריכים לבחור את אותם 20 פקטורים בהנחה שהצליחו לבסס את העסק בתוצאות החיפוש באמצעות אותם 20 פקטורים מהשלב הראשון. כמו כן, המשתתפים היו צריכים לבחור את 30 הפקטורים בעלי ההשפעה השלילית ביותר.

גורמי דירוג מקומיים 2013

מכיוון שהנתונים היבשים עצמם רשומים באתר MOZ בצורה מסודרת, מעניין הרבה יותר לקרוא את הפוסט של David Mhim שגם ערך את הסקר.

 לפי דיוויד, מרבית הפקטורים הראשיים כגון בחירת הקטגוריות הנכונות ושילוב של פרטי העסק באינדקסים לוקאליים נשארו בעיניים והם עדיין החשובים ביותר. עם זאת, היו כמה פקטורים מפתיעים למדי:

  • תג ה – rel=author: כן, מסתבר שיש לו חשיבות גם בקידום המקומי (34 בשלב א' ו – 22 בשלב ב') וזאת למרות שכרגע אין בגוגל תוצאות שהן גם עם תמונת הכותב וגם שייכות לבלוקים של החיפוש המקומי (ואם יש, לא נתקלתי בהן).
  • ביקורות ממבקרים סמכותיים: המדרגים דירגו את הפרמטר הזה כשלישי בחשיבותו בשלב השני. אולי זה לא מפתיע כל כך אם מגלים שלגוגל יש תוכנית מיוחדת שבמהלכה מבקרים שפעילים מאוד בעיר שבה הם חיים, מקבלים הטבות מיוחדות והכרה ברשת.
  • החשיבות של פקטורים קלאסיים עדיין קטנה: הכוונה היא לפקטורים כמו מספר הקישורים הנכנסים או אופטימיזציה ברמת העמוד עצמו (On Page). בשקלול הסופי, כוח ההשפעה שלהם הוא בערך כמחצית מזה שעדיין יש להם בקידום האורגני המוכר.
  • מה פוגע בקידום המקומי? מעבר לטקטיקות ספאם ידועות כגון דחיסת מילות מפתח, מומלץ להיזהר גם משימוש במספרי טלפון שעוקבים אחרי השיחות (Call Tracking Numbers), וזאת למרות שהם נפוצים לשימוש בקידום הממומן.

אתר easy מציע פרסום מקומי בישראל לפי מיקוד גיאוגרפי

לדף הרלוונטי באתר easy

שירות חדש של אתר easy מציע פרסום במנוע החיפוש של האתר / אפליקציה לפי מיקוד גיאוגרפי. לאחר שעסק קונה חבילת פרסום שהיא למעשה חבילת הקלקות במחיר קבוע, העסק של מופיע במקום מודגש בתוצאות החיפוש של האתר או האפליקציה, וזאת רק כאשר לקוח הנמצא קרוב אליו מבחינה גיאוגרפית מבצע את החיפוש. כמו כן, בכל רגע ניתן להשהות את הפרסום ולשמור על חבילת ההקלקות לשימוש עתידי.

גוגל הופך להיות מנוע החיפוש של WAZE

לפוסט המקורי ב- Geektime

מי שיוריד את הגרסה האחרונה של אפליקציית WAZE יגלה כי גוגל הפך להיות מנוע חיפוש ברירת המחדל של האפליקציה. ולמרות זאת, אפשר עדיין להשתמש במנועי חיפוש מקומיים אחרים כגון Yelp או Foursquore (שהם בלאו הכי לא מאוד רלוונטים לארץ).

מעבר לכך, השמועות הן שבאחד העדכונים הבאים ניתן יהיה לבצע השלמה אוטומטית ולנווט מהר יותר. וכן, סביר להניח שלפחות חלק מהעדכון הזה יהיה הודות לטכנולוגיה הידועה של גוגל, כך שהחיבור בין שתי החברות אכן הופך להיות הדוק יותר ויותר.

טוויטר קונה את טרנדר כדי לעקוב אחרי "טלוויזיה חברתית"

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

הרכישה האחרונה של טוויטר היא חברה בשם Trendrr אשר מאפשרת לעקוב אחרי שיחות במדיה החברתית הקשורות לאירועים טלוויזיוניים או תוכניות ספציפיות. זוהי כבר הרכישה השנייה של טוויטר בתחום זה, לאחר שהשנה כבר רכשה חברה המציעה מוצר דומה, bluefins LABS.

ומדוע כל כך חשוב לטוויטר לחזק את עצמה בגזרה זו? אולי מכיוון שסקרים מראים קשר הדוק בין שיח חברתי על תוכניות טלווזיה ובין הרייטינג שלהן. מעבר לכך, אולי דווקא בגלל שרוב השיחות האלו מקורן בפייסבוק, טוויטר פשוט מנסה להחליש, ולו במעט, את המתחרה העיקרית שלה…

משקפי גוגל? ומה עם שעון?!

לכתבה המקורית בכלכליסט

קשה לדעת אם בעוד חמש שנים יחליפו השעונים החכמים את הטלפונים החכמים של ימינו, אבל מה שבטוח הוא שגוגל כבר מתכוננת לעתיד וקונה את חברת Wimm .Wimm פיתחה סביבת תוכנה שמאפשרת לשלב את פלטפורמת אנדרואיד בתוך שעונים לבישים. בקיץ 2012 Wimm אמנם נעלמה מהמפה והפסיקה למכור את הטכנולוגיה שלה, אך דאגה להבהיר כבר אז שהיא נכנסת לשותפות משמעותית.

 העובדה הלא פחות מפתיעה היא שלגוגל כבר יש את מוטורולה מובייל שהציגה שעון כזה בשנה שעברה. מצד שני, אסור לשכוח שמוטורולה היא כבר לא שם חם כל כך בזירת המובייל…

בכל אופן, ידוע שגם סמסונג עתידה להציג שעון דומה משלה ושמועות גורסות כי אפל בעצמה עוד לא אמרה את המילה האחרונה בתחום, כך שהצעד של גוגל הוא בהחלט לגיטימי וכנראה צפוי לחזק את מותג הנקסוס הביתי שלה.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

3 תגובות

  1. אני מבין ש-MOZ ממשיכים לחזור על הסקר המגוחך שלהם כמדי שנה. מטרת הסקר היא לנסות לנחש את מה שגוגל מסתיר, אבל לא עורכי הסקר ולא המשיבים מבינים שלא יתכן שלציון הרלוונטיות של הדף יהיה ערך עליון (100% או כך וכך נקודות). ואם לא יתכן שיהיה ערך עליון, לא יתכן שיהיה משקל קבוע (!) לפרמטר כלשהו או לקבוצת פרמטרים. כדי להבין זאת דרושה רק חשיבה כמותית ברמה של כיתה ח', בבית ספר שלא ממש הצטיין בבחינות המיצ"ב.

    אני חוזר על ההסבר הזה פעם בשנה: אם מספר הקישורים הפנימיים (כפול ערכו של כל אחד) מהווה פרמטר שמקבל ערך מספרי, הרי תמיד אפשר להוסיף עוד קישור ועוד קישור. הערך המספרי של הפרמטר הזה בתוך ציון הרלוונטיות של הדף יגדל, וכך גם משקלו היחסי בציון. אבל זה סותר את ההנחה הבסיסית של "תרשים העוגה" שלכל פרמטר משקל קבוע בתוך הציון.

    הוכחה: האתר k.co.il כיכב בזמנו למשך כ-6 חודשים במקומות 6-7 בגוגל ישראל לביטוי "קידום אתרים". לאתר דף אחד בלבד, כל הטקסט שלו היה אז "פרסומות יבואו", לא היה תג תיאור, ותג הכותרת היה רק האות האנגלית k. (k.co.il עפו מהצמרת לאחר מתקפת קישורי ספאם, יחד עם תוצאות חיפוש רבות נוספות.) משמע, המשקל היחסי של פרמטר הקישורים הנכנסים היה למעשה 100%. אבל זה היה נכון רק לאתר המסויים הזה, באתרים המתחרים המשקל היחסי של הפרמטר הזה היה הרבה יותר נמוך, מה שסותר את ההנחה הבסיסית של הסקר שמשקל כל פרמטר קבוע בכל תוצאות החיפוש.

    • תיקון:
      …תג הכותרת היה רק האות האנגלית k. האתר k.co.il עף מהצמרת לאחר מתקפת קישורי ספאם…

      …מה שסותר את ההנחה הבסיסית של הסקר שמשקל כל פרמטר קבוע בכל תוצאות החיפוש, כי מטרת הסקר היא הרי לנחש יחד (בשיטת "דלפי") מה הוא המשקל של כל פרמטר!

  2. עוד תיקון:
    …מטרת הסקר היא הרי לנחש יחד (בשיטת דלפי) מה הוא המשקל היחסי המירבי (!) באחוזים של כל פרמטר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים