חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט מהרשת (30.6.12) | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט מהרשת (30.6.12)

חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט מהרשת (30.6.12)

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

חדש: Google Analytics גם לניידים

לידיעה המקורית ב– Marketing Land

Google הכריזה על ההרחבה של שירותי Analytics גם לניידים והאפשרות לנתח תנועה של אפליקציות ולא רק אתרי אינטרנט. ההרחבה עצמה תהיה פתוחה גם למפתחים שיוכלו לשלב אותה בתוך האפליקציות שהם בונים.

בין הדוחות המיוחדים אותם מסוגל השרות החדש להציג עבור אפליקציות:

  • כמה משתמשים הם פעילים, כלומר, משתמשים באפליקציה כל יום.
  • מהיכן מגיעים המשתמשים לעמוד האפליקציה ב– Google Play  (המיתוג החדש של החנות לאנדרואיד).
  • כמה מהגולשים משתמשים בכל גרסה של האפליקציה.
  • על איזה מכשיר ואיזו גרסת מערכת ההפעלה רצה האפליקציה.
  • אפשרות לראות את זרם השימוש בתוך האפליקציה, החל מצפייה במסך ועד לחיצה על כפתור (התייחסות לאפליקציה כאילו היו אוסף של עמודים).
  • דיווח על מספר המשתמשים שחוו קריסות של האפליקציה.
  • פילוח פרסומות מסוג admob , כרגע רק המפרסמים עצמם יכולים לראות מי הגיע מקמפיין, אבל בעלי אתרים לא יכולים לדעת כמה לחיצות היו על הפרסומות באתר שלהם…

גוגל אנליטיקס לסלולארי

אפשרות חדשה לקביעת אירועים בגוגל פלוס

לידיעה המקורית ב- Venturebeat

לפי גוגל, הבעיה עם רוב האפליקציות לקביעת אירועים, כולל זו של פייסבוק, היא שלפני ולאחר האירוע אין כמעט אינטראקציה עם המשתתפים למעט עניין שמירת המקום (מתכוון להגיע, לא מתכוון, אולי…).

תהליך פתיחת האירוע עצמו והוספת מוזמנים דומה מאוד לזה שבפייסבוק, אבל ברגע שהאירוע עצמו מתחיל, כל מי שמשתמש באפליקציה של גוגל פלוס, ישדר באופן אוטומטי תמונות וקטעי וידאו שהוא מצלם בזמן האירוע, אל הזרם של האירוע בדף שלו. מי שלא יכול להגיע, יתחבר אוטומטית ל – Hangout של האירוע אם נוצר אחד כזה…

נציג של גוגל שנשאל בקשר לשירותים המתחרים אמר שכרגע גוגל לא רוצה להתחרות ישירות מול אתרי אינטרנט אחרים, אך העובדה שהתכונה העיקרית של השרות תהיה זמינה רק למשתמשי אנדרואיד, אולי הופכת את התחרות הזו לבלתי נמנעת…

חידושים בכפתור פלוס אחד: יציג גם המלצות

לידיעה המקורית בבלוג המפתחים של גוגל פלוס

למרות שכפתורי לייק ופלוס אחד נחשבים לדרך מצוינת להמליץ על תכנים מעניינים לאנשים אחרים וחברים, הם עדיין משפיעים רק על העמוד הנוכחי בו נמצא הגולש ואינם מתייחסים לדפים אחרים במכלול של האתר. גוגל רוצה לשנות את המצב הזה ומעתה מוסיפה המלצות לתכנים אחרים מאותו הדומיין לכפתור הפלוס. ההמלצות מופיעות כאשר גולשים עוברים עם העכבר על הכפתור.

התכונה החדשה תפעל אוטומטית אצל כל מי שהטמיע באתר שלו את הכפתור, אבל בשלב הבטא, יש להירשם לקבוצת התצוגה המקדימה של מפתחי גוגל פלוס כדי לראות כיצד היא עובדת בפועל. מספיק להירשם עם חשבון הג'ימייל שלכם, אבל התכונות החדשות יופיעו רק כשאתם מחוברים לחשבון.

כך זה נראה אצלי כשאני עובר על עדכון החדשות מהשבוע שעבר:

המלצה בגוגל פלוס

למרות שזה נראה כמו חידוש ממש יעיל ומתבקש, אי אפשר להימנע מלשאול את השאלה כמה אנשים בכלל טורחים לעבור מעל כפתורי גוגל פלוס כרגע כדי לראות מי עוד לחץ עליו… יותר מכך, גוגל בעצמה יצרה תוסף דומה לגרום בשם Google Related ולפני כמה חודשים הפסיקה לתמוך בו

הסרת קישורים דרך כלי מנהלי האתרים? הפעם בינג מקדים את גוגל!

לידיעה המקורית ב- Search Engine Land

מאז עדכון פינגווין, נשמעות עוד ועוד טענות על כך שאם קישורים נכנסים "רעים" אכן פוגעים בתנועה של אתרי אינטרנט בצורה כל כך חמורה, הרי שגוגל חייבת לתת לבעלי אתרים אפשרות להסיר קישורים שאין להם דרך אחרת להסיר אותם. (לדוגמה , החלפות  קישורים ישנות). גוגל אמנם הבטיחה לספק פתרון לעניין, אך כרגע אין צפי מדויק לזמן שבו הדבר יהיה אפשרי.

אבל גוגל כנראה לא לקחה בחשבון שגם בבינג עוקבים אחרי עדכון פינגווין, וכך, באופן יוצא דופן, בינג הוא דווקא המנוע הראשון שמספק את האפשרות הזו.

ב- FAQ  הותיק של בינג למנהלי אתרים , טוענים שקישורים מסוימים וביניהם קישורים שמקורם בהחלפות קישורים לא רלוונטיות , בוודאי לא יעזרו לדירוגים ואף עלולים לפגוע בהם. לעומת זאת, בהקדמה לתכונה החדשה, טוענים בבינג ששימוש בכלי החדש כנראה לא ישנה באופן דרמטי את היקף התנועה לאתרי אינטרנט, אבל הוא יכול לעזור לבינג ללמוד על האינטרס של בעל האתר לגבי הקישורים שמפנים אליו.

לסיכום, כרגע קשה לדעת אם התכונה החדשה אכן אפקטיבית, אבל מי שתלוי גם בבינג לתנועה לאתר שלו, בוודאי ישמח לעשות ניקיון ברשימת הקישורים שמפנים אליו, לפחות פעם אחת… על מנת להגיע לאפשרות החדשה, יש להיכנס לכלי מנהלי האתרים של בינג ולבחור ב – Configure my site > Disavow links.

הסרת קישורים בכלי מנהלי האתרים של בינג

האם תרצו לקבל שירות מחברה להסרת קישורים?

לידיעה המקורית ב- Search Engine Roundtable

ועד שאפשרות ההסרה תגיע לוובמסטר טולס של גוגל, אתר Search Engine Roundtable מדווח על מספר חברות שמספקות ללקוחות שירותי הסרת קישורים. באתר קובעים שבניית הקישורים של 2012 היא בכלל הסרת קישורים… באתר כמו deletebacklinks.com מבטיחים להסרת הקישורים תוך 24 שעות, ונשאלת השאלה אם הם יכול למחוק גם קישורים שמקורם בהחלפות קישורים, או שהם הולכים על המטרה הקלה ופשוט סוגרים חשבונות ספאם בפורומים…

למרות שהשירותים החדשים כנראה יכולים למנוע מאתרים לקבל הודעות על קישורים לא טבעיים מגוגל, לא בטוח כלל שהם יכולים להציל אתר שנפגע מפינגווין, וזאת מכיוון שאף אחד לא באמת הצליח להוכיח שהסרת כמות מסיבית של קישורי ספאם יכולה להחזיר אתר למיקומים הגבוהים , בטח כאשר אחת התיאוריות בנוגע לעדכון גורסת שהקישורים פשוט איבדו את הערך שלהם ו – "הענישה" של האתר היא בעצם תופעת לוואי של הקטנת ערך הקישורים…

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

6 תגובות

  1. איתי, אני רוצה להוסיף הערה לנקודה האחרונה שהעלת: מהו בעצם ערך הקישור? התוספת שהוא מעניק לציון הרלוונטיות של הדף המקושר.

    הבה נניח ששינוי האלגוריתם האחרון ("פינגווין" או המשך התגלגלות "פנדה") הוריד את ערכם של 800 קישורים נכנסים מנקודה אחת בממוצע לכל קישור לרבע נקודה בממוצע לכל קישור, ועקב כך הדף נפל ממקום 5 בתוצאות החיפוש למקום 38 בתוצאות החיפוש. אם עכשיו מנהל האתר יבקש מגוגל להתעלם מהקישורים הללו (כדי "להסיר את העונש") וגוגל יענה לבקשה (כפי שמקדמי אתרים רבים מתפללים עכשיו) הערך של כל קישור ירד מרבע נקודה בממוצע ל-0. התוצאה תהיה שהדף ירד שוב, ממקום 38 למקום הרבה יותר גרוע, ולא לזה התפלל המבקש.

    • איתי ברנר

      אתה צודק, העברת את מה שניסיתי להדגים בצורה מצוינצץ בגלל זה אני חושב שגוגל לא ממש מתלהבים מהשרות החדש. סביר להניח שהם מכוונים אותו יותר למי שקיבל הודעה מפורשת על כך שהאתר שלו יענש או נענש בגלל עודף קישורים.

      • זה לא פותר את הבעיה כי בכל מקרה גוגל לא יאמר לנו האם העונש בא לידי ביטוי בערך קישור חיובי מוקטן, ערך 0 או ערך שלילי. וברור שרק במקרה השלישי כדאי לבקש מגוגל להתעלם מהקישור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים