בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
שיפור בכלי חיפוש הציטוטים המקומי של Whitespark
לפוסט המקורי בבלוג של Whitespark
Whitespark היא חברה המציעה כלים ושירותים בתחום הקידום הלוקאלי. בין יתר הכלים הנמצאים באתר ישנו גם כלי המאפשר לחפש ציטוטים על פי מילות מפתח וכך להקל על הפצת פרטים (ציטוטים) של עסקים או מקומות ברחבי הרשת – פרמטר חשוב מאוד בקידום מקומי הן בגוגל והן במנועי חיפוש אחרים.
העדכון האחרון שהוכרז באתר החברה מצהיר כי האלגוריתם המחודש של הכלי מאפשר למצוא כמות כפולה של ציטוטים והוא מהיר פי 2 מהגרסה הקודמת. למעשה, במקום שהאלגוריתם יעבוד לפי סדר עבודות מסוים, הוא מסוגל לעבוד על מספר עבודות במקביל וכך להציג תוצאות לאחר כמה שניות במקום דקות, כמו גם להציג תוצאות נוספות באופן מיידי.
יש לציין שהשימוש החינמי בכלי מוגבל מאוד והתוכנית הבסיסית מתחילה מ – 20 דולרים קנדיים (קצת פחות מ – 70 ש”ח).
אריק שמידט מציג: כך תעברו מאייפון למכשיר מבוסס אנדרואיד
לפוסט המקורי בפרופיל של שמידט בגוגל פלוס
מדריך עוקצני משהו של אריק שמידט, יו”ר גוגל הנוכחי (ובעבר מנכ”ל החברה) מציע לעוקבים שלו לקנות לקרוביהם או לעצמם מתנה לתקופת החגים החמה ביותר באמריקה ולעבור מאייפון למכשיר מבוסס אנדרואיד. לדבריו, מכשירי האנדרואיד מציגים מסכים טובים יותר, מהירים יותר והממשק שלהם הרבה יותר אינטואיטיבי , ממש כמו המעבר מ- PC למק בזמנו… (בהפוך על הפוך כמובן).
המדריך, שאורכו קצת יותר מ- 700 מילים, מסביר כיצד להעביר את הודעות הדואר האלקטרוני, האפליקציות, התמונות ואפילו המוזיקה של המשתמש ממכשיר האייפון לאנדרואיד תוך כדי שימוש בכל הכלים של גוגל.
מעניין לציין ששמידט בעצמו היה חבר במועצת המנהלים של אפל בימים בהם שררו בין שתי החברות יחסים טובים יותר ולפני שסטיבס ג’ובס ז”ל האשים בגלוי את גוגל בכך שהיא עשתה הכול על מנת לגנוב את ממשק ה- iOS וליהנות מן ההצלחה של אפל בשוק הסמארטפונים.
האם התבצע עוד עדכון מסתורי של גוגל ?
לפוסט המקורי ב- Search Engine Roundtable
מספר רב של הודעות בפורומים הרשמיים של גוגל ובאתר WebmasterWorld מדווחות על שינוים חדים בתנועה לאתרי אינטרנט, כמו גם על תזוזות בדירוגים למקומות קודמים. למרות שגוגל הודיעו לפחות פעם אחת שהם לא יבצעו שינויים חדים באלגוריתם בתקופת החגים, בהחלט יכול להיות שמדובר ב – “ריקושט” של עדכון Hummingbird.
גם בארץ אין ספק שאתרי אינטרנט רבים חווים שינויים חדים בתנועה עקב תחילתה של חופשת החנוכה בבתי הספר ומשפחות רבות שטסות לחו”ל עם הילדים.
מחקר: הטאבים של Gmail לא פגעו במפרסמים
לפוסט המקורי ב- Marketing Land
בתחילת ספטמבר פרסמנו כאן פוסט המסביר מדוע הטאבים של Gmail אינם מאיימים כפי שהם נראים מלכתחילה וכיצד ניתן בכל זאת לצמצם את האפקט השלילי שלהם למינימום. כעת ישנו מחקר חדש שמתבסס על מידע מ- 3 מיליון גולשים ומוצא כי השינוי באחוזי הקריאה של ההודעות הפרסומיות היה מינורי ולעיתים אף עלה מעט על זה לפני הצגת הטאבים.
למרות זאת, יש במחקר כמה נתונים מעניינים שכדאי לשים לב אליהם:
- כ- 90% מהדואר השיווקי אכן מגיע לטאב “קידום מכירות”
- אחוז הקריאה בטאב זה הוא 14% לעומת 24% בטאב הראשי ו -11% בטאב “רשתות חברתיות”
- משתמשים נטו פחות לסמן הודעות כספאם בתיקיית הקידום לעומת התיקייה הראשית , וגם מסנן הספאם של Gmail עצמו סימן רק 7% מההודעות בתיקיית הקידום כספאם (זאת לעומת 23% בתיקיה הראשית!).
- כ- 61% מן המשתמשים לא שינוי את מבנה הטאבים שמציע Gmail כברירת מחדל.
להלן אחוז ההודעות שמדווחות כספאם על ידי המשתמשים בכל אחד מן הטאבים:
למה כולם נזכרו לדבר על WeChat דווקא עכשיו?
לכתבה בכלכליסט על TenCent – חברת האם
נראה כי עקב מספר הצעות הרכישה הכושלות של SnapChat בחודש האחרון, יותר ויותר אתרים טכנולוגים מעלים את שמה של אפליקציית הצ’אט הגדולה ביותר בסין בשם WeChat. כבר כיום יש לאפליקציה זו יותר מ- 236 מיליון משתמשים, אך המעניין הוא כי 100 מיליון מתוכם נמצאים מחוץ לסין, רובם מהגרים סינים שלמעשה מפיצים אותה אל מחוץ למדינת האם שלה.
בניגוד ל- SnapChat , ל- WeChat יש מודל כלכלי שעובד: בין היתר החברה מכרה קו של טלפונים חכמים מחברת Xiaomi במהדורות מוגבלות אותן ניתן היה לרכוש אך ורק בתוך האפליקציה. כמו כן, באפליקציה עצמה יש חנות סטיקרים למשלוח בתוך ההודעה ורשת פנימית של משחקים שבדומה למשחקי פייסבוק, גובים תשלומים שונים על קניית שדרוגים בתוך המשחקים עצמם.
בהתחשב בכך שמנכ”ל SnapChat מודע למודל העסקי של Wechat ואף שיבח אותו בכמה ראיונות ובתוספת העובדה שחברת האם של WeChat – TenCent, היא חברת האינטרנט הגדולה ביותר בסין שלא חסרים לה מזומנים, בהחלט יתכן שלצוקרברג ושאר הרשתות החברתיות האמריקאיות יש סיבה אמיתית לדאגה מפני הפלישה הסינית.