חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (29.9.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

גוגל פושטת על דומיינים עם התאמה מדויקת

לפוסט המקורי ב – Search Engine Land

עדכון של מאט קאטס בטוויטר, אישר את העובדה שגוגל ביצעה שינוי באלגוריתם שנועד למנוע מאתרים בעלי דומיינים עם מילות מפתח מדויקות להופיע במקום כל כך גבוה בתוצאות החיפוש. מדובר בתופעה שקיימת בגוגל מזה כבר זמן רב, וקאטס בעצמו אמר לפחות פעם אחת שבגוגל בוחנים לבצע שינויים כדי למנוע אותה.

סביר להניח שעדכון זה יהיה גלובאלי, ולכן גם אתרים המשתמשים במילות מפתח בעברית ואין בהם תוכן אמיתי שלי ממש, ייספקו ירידה.

גוגל מודה כי היא בוחנת את זמן השהייה באתרים מתויגים עם Authorship

לידיעה המקורית ב- Search Engine Land

לפוסט מורחב על התופעה באתר Blind Five Year Old

ויכוח עתיק יומן בקרב מקדמי האתרים נסב סביב השאלה האם גוגל בוחנת את זמן השהייה של גולשים באתרים או לא. השבוע הודתה גוגל באופן מפתיע כי לפחות בכל מה שקשור למאמרים ברשת המתויגים עם תמונת הכותב (Authorship), היא בודקת תוך כמה זמן המשתמש לחץ על כפתור Back.

במידה והמשתמש קורא מספר מאמרים של אותו הכותב ולא לוחץ מיד על כפתור ה- Back, הרי שבפעם הבאה שהוא יגיע לתוצאת חיפוש של אותו הכותב, הוא ייראה שלושה קישורים נוספים המפנים למאמרים אחרים של הכותב, ולא כולם בהכרח יהיו מאותו הדומיין של התוצאה הראשית.

עד כה, ידענו כי גוגל בודקת את זמן השהייה של גולשים באתרים רק כאשר מדובר על קידום ממומן (על מנת לוודא כי הלחיצה על המודעה אכן תקפה), אך זו למעשה הפעם הראשונה בה היא מודה באופן פומבי כי גם תוצאות אורגניות יכולות להיות מושפעות מזמן השהייה לאחר לחיצה על תוצאת חיפוש מסוימת.

authorship

גוגל מפות ב – iOS 6? חכו עד סוף השנה (לפחות…)

לחדשה המקורית ב – NewsGeek

אריק שמידט, לשעבר מנכ”ל גוגל וכיום היו”ר שלה, אומר כי גוגל לא התחילה לפתח אפליקציית מפות למערכת ההפעלה החדשה של אפל, iOS 6. למרות זאת, שמועות עקשניות ברשת גורסות כי כרגע ממשיכים הדיבורים בין גוגל לאפל במטרה לפתח את האפליקצייה המדוברת עד סוף השנה.

מעבר לכך, נראה כי כרגע נוח לגוגל שלא להיראות להוטה מדי לרצות את משתמשי אפל, זאת לאחר שהחודש הציגה החברה את מכשיר הנקסוס 7 ושמידט בעצמו אומר לכל מי שמוכן לשמוע שאפילו עם כל הרעש והצלצולים של האייפון 5, אנדרואיד היא עדיין מערכת ההפעלה הפופולארית ביותר בשוק הסמארטפונים העולמי.

אגב, באופן יוצא דופן, טים קוק, מנכ”ל אפל הנוכחי , פרסם אתמול מכתב ובו הוא ממליץ למשתמשים שנתקלים בבעיות, להשתמש בינתיים בשרות המפות הוובי של גוגל או ב – Waze. האם סטיב ג’ובס עליו השלום היה מעז לכתוב מכתב זה? קשה להאמין…

Myspace מנסה להמציא את עצמה מחדש, שוב…

לכתבה המקורית ב – Walla Tech

Myspace מנסה להמציא את עצמה מחדש ומציגה ממשק משופר ששואב השראה לא קטנה מהממשק של חלונות 8 ואולי גם זה של גוגל פלוס. בתהליך המיתוג מחדש משתתף גם ג’אסטין טימברלייק שהוא אחד מן המשקיעים בחברה (ובעבר הופיע דווקא בסרט “הרשת החברתית).

הממשק החדש מציג אמנם נגן מוזיקה מובנה, אבל ב – Myspace טוענים שהאתר החדש מתאים גם ליוצרי קולנוע, צלמים וסתם מעריצים מן השורה.

אתר Myspace עבר בשנים האחרונות מספר ידיים, ובפעם האחרונה נמכר לחברת Specific Media עבור 35 מיליון דולר בלבד. בעבר הוא נחשב לאתר הבית של מוזיקאים עצמאיים רבים ברשת, אך כיום גם בזירה זו הוא נאלץ להתמודד מול אתרים כמו Bandcamp המציעים מאפיינים חברתיים ומכירה ישירה של מוזיקה מהאמנים למאזינים.

הצעות בפייסבוק? הן כבר פאסה.  עכשיו יש מתנות!

לחדשה המקורית באתר כלכליסט

סביר להניח שלא מעט גולשים זעמו השבוע כאשר הם גילו כי הפיד שלהם החל להתמלא בהצעות עסקיות מחברים, זאת לאחר ששרות ההצעות של פייסבוק (המזכיר בצורה חשודה את המודל של גרופון), נפתח באופן גלובאלי לרוב מדינות המערב.

כעת מסתבר שפייסבוק לא תסתפק בזאת, והיא מתכננת להציע לאנשים לשלוח מתנות אמיתיות לחבריהם. השרות פועל דרך הגרסה הסלולארית של פייסבוק לאנדרואיד, ומאפשר לגולשים להזמין מתנה ממבחר של מותגים אמריקאים ידועים בתאריך יום ההולדת של החברים שלהם. בין השלל המותגים המשתמשים בפיילוט ניתן למנות את סטארבקס  ו – וובי פרקר (משקפי שמש).

סביר להניח שמודל המתנות החדש והעמלה שהחברה בוודאי תגזור מכל רכישה, הוא עוד ניסיון להוכיח למשקיעים שפייסבוק יכול להיות רווחית ולממש את הפוטנציאל האמיתי שלה. לדעתנו האישית, הבעיה היא שפייסבוק לא מתייחסת לנתון הנעלם, והוא כושר הספיגה והסבלנות של הגולשים לכל המהלכים האלו…

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
91
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
33
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
79
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
61
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105006
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99420
מדיה חברתית
בן אורן
87765
קידום אתרים
דנה רוזן
82460
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

4
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.